globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku
 
2.7.2014 v 11:49
Rád bych se dozvěděl, jak je to v praxi...co hrozí a tak..

kámoš má vozejk na motorky, s cekovou hmotností 1300kg...já mám auto s provozní hmotností 1845kg, který má kouli na 2 tuny, celkovou(nejvyšší technicky přípustnou) 2505kg, a maximální váha soupravy 4050kg...tedy , už potřebuju Céčko...

mám v tom chybu? vím, že existuje vyjímka, kdy nepřesáhnu 3500kg a auto je těžší než vozejk, můžu zapřáhnout káru i těžší než 750kg..ovšem tohle by se mně týkalo, jen v případě, kdyby se to počítalo z váhy provozní...ze který se to vypočítává?

a druhej případ...kolega má tranzita, 1750kg provozní, 2880kg celkovou a má kouli(2tuny)....může vést vozejk, kterej má do 750kg? i když přesáhne 3500kg? nebo už musí mít B+E, popřípadě C? popřípadě lehčí vozejk?

4 reakcí na tento příspěvek Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

9.7.2014 v 11:40 | Nahoru | #1
také trochu odbočím....myslíte, že má vliv tažení přípojného čehokoliv na životnost dvouhmoťáku? já teď dával jednohmoťák do Espace a slyšel jsem spoustu doměnek o negativním dopadu tažení na dvouhmoty...

je tu někdo, kdo dokáže fundovaně odpovědět? ale klidně pište i doměnky, jde mi i o názory...
a určitě někdo poznamená, že dát jednohmotu, místo dvouhmoty je něco jako vražda, ovšem po konzultaci se zástupcem autorizáku Renaulta si myslím, že jsem nepochybil, sama automobilka to podle něj doporučuje jako servisní díl...paradoxně doporučují něco co je levněší a míň utrží...ale je to tak...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

9.7.2014 v 13:05 | Nahoru | #2

Bandaska píše: také trochu odbočím....myslíte, že má vliv tažení přípojného čehokoliv na životnost dvouhmoťáku? já teď dával jednohmoťák do Espace a slyšel jsem spoustu doměnek o negativním dopadu tažení na dvouhmoty...

je tu někdo, kdo dokáže fundovaně odpovědět? ale klidně pište i doměnky, jde mi i o názory...
a určitě někdo poznamená, že dát jednohmotu, místo dvouhmoty je něco jako vražda, ovšem po konzultaci se zástupcem autorizáku Renaulta si myslím, že jsem nepochybil, sama automobilka to podle něj doporučuje jako servisní díl...paradoxně doporučují něco co je levněší a míň utrží...ale je to tak...


Mam dvouhmotak a 1200kg karavan ... zatim dobry.

(reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

9.7.2014 v 14:09 | Nahoru | #3

Bandaska píše: také trochu odbočím....myslíte, že má vliv tažení přípojného čehokoliv na životnost dvouhmoťáku? já teď dával jednohmoťák do Espace a slyšel jsem spoustu doměnek o negativním dopadu tažení na dvouhmoty...

je tu někdo, kdo dokáže fundovaně odpovědět? ale klidně pište i doměnky, jde mi i o názory...
a určitě někdo poznamená, že dát jednohmotu, místo dvouhmoty je něco jako vražda, ovšem po konzultaci se zástupcem autorizáku Renaulta si myslím, že jsem nepochybil, sama automobilka to podle něj doporučuje jako servisní díl...paradoxně doporučují něco co je levněší a míň utrží...ale je to tak...



Pokud tahas vlek, tak samozrejme spojku zatezujes vetsim krouticim momentem. Jest otazkou, jak moc "nadimenzovana" spojka je. Verim tomu, ze nektere auta s tim muzou mit problemy. Ale takhle vseobecne rict, ze odejde dvouhmota je myslim hloupost. Me dvouhmota na t4 vydrzela skoro 400000km( firemni dodavka).
Pokud Renault doporucuje dvouhmotu vymenit ze pevny setrvak,tak v tom nevidim sebemensi problem. Trosku asi dolu pojde komfort,ale to je asi tak vse.

(reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

9.7.2014 v 20:18 | Nahoru | #4
Bandaska> tak třeba u Subaru je výměna dvouhmoty za jednohmotu relativně běžná věc. Dřívější dodavatel (Valeo) to neměl konstrukčně zrovna nejlépe vyřešené a tak u některých motorizací/ročníků docházelo k nutnosti výměny a dost často se to z důvodu ceny i výdrže řešilo právě výměnou za jednohmotu (včetně spojky pochopitelně). Bavím se ale o benzínech, jestli nejsou nějaké komplikace u naftových motorů, to netuším...

(reakce na) Celková hmotnost soupravy vs skupina řidičáku

9.7.2014 v 22:08 | Nahoru | #5

Bandaska píše: také trochu odbočím....myslíte, že má vliv tažení přípojného čehokoliv na životnost dvouhmoťáku? já teď dával jednohmoťák do Espace a slyšel jsem spoustu doměnek o negativním dopadu tažení na dvouhmoty...

je tu někdo, kdo dokáže fundovaně odpovědět? ale klidně pište i doměnky, jde mi i o názory...
a určitě někdo poznamená, že dát jednohmotu, místo dvouhmoty je něco jako vražda, ovšem po konzultaci se zástupcem autorizáku Renaulta si myslím, že jsem nepochybil, sama automobilka to podle něj doporučuje jako servisní díl...paradoxně doporučují něco co je levněší a míň utrží...ale je to tak...



nikdy jsem takhle neuvažoval...spíš se jedná o lamelu a sílu přítlaku než jedno/mnoha hmotu. každopádně jednohmota jsou vyšší vibrace (kontrolovat silentbloky a u některých aut je to cítit v kabině. ale rencek má asi dost tlumivý židle).

automobilky si nedovolí vyrobit nové auto s nižším komfortem jízdy, takže dvouhmota. u aut ze second (popř. last) handu už se to tolik neřeší a spousta lidí to zjednohmotne
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist