globalmoto_kveten





Téma: Kolínko?
 
27.6.2014 v 21:49
Mám za sebou motoškolu na okruhu v Brně a jsem nadšený a zklamaný zároveň.
Na každé straně se mi ozvaly hlásiče náklonu, ale nedal jsem kolínko, přitom jsem ho celkem vytahoval...

Asi málo, co?

Koukněte na ten hlásič jak tam čouhá...







Naposledy editováno 27.06.2014 22:16:30
Předchozí
1 2
Následující

Kolínko?

27.6.2014 v 21:57 | Nahoru | #1
Hlásič nemám, kolínko dám, ale nemám slidery, takže ho moc nestrkám... Ale boty mám teda obroušený
Ono je hodně faktorů, co ten náklon ovlivní... Pokud bude správná zatáčka, budeš mít správně přetížení na zadní (!) kolo, povysedneš si, tak musíš hoblovat stupačku, botu, kolínko...

Co máš za gumy? Ty taky docela ovlivní možnost náklonu, ale jinak si myslím, že to chce jen jezdit a jezdit... přijde časem...

Kolínko?

27.6.2014 v 22:05 | Nahoru | #2
kratasroman> Pepa Sršeň říkal, že obroušené boty mají jen "lachtani"... že špička boty má být na stupačce... nikoliv prostředek jak to má většina lidí... sem schválně koukal a měl je ve 100% stavu :) ale jinak jezdil jako blázen

Ale jak na to koukám tak nebýt toho hlásiče, tak asi brousím výfuk...

Pirelli Rosso II -- Na zadní gumě jsem měl ještě 3mm rezervu, což je zajímavé, když už větší náklon jsem nemohl dát... leda kdybych úplně visel na boku, že by se to ještě na ten kraj gumy možná dostalo...

Naposledy editováno 27.06.2014 22:06:59

Kolínko?

27.6.2014 v 22:11 | Nahoru | #3
Tak druhá fotka je lepší.... Já bych si hodil zadek víc dozadu, mnohem víc se předklonil, snížil těžiště a půjde to víc do náklonu

Kolínko?

27.6.2014 v 22:16 | Nahoru | #4
kratasroman> jj... u příštího kurzu budu zkoušet... takhle vystrčené koleno fakt nestačí





Kolínko?

27.6.2014 v 22:16 | Nahoru | #5
rulzmaker> gumy máš dobrý... Já měl continentalky a ty jsem fakt moc na hranu nedával, nedržely zrovna dobře... Teď mám Dunlopky Qualifier II a jezdit na hraně je radost... Je možný, že jezdím na lachtana, jsem stále jen začátečník :D aspoň to mám plynule bota, stupačka...
Výfuk nevím čéčé, já mám stašího honimíra a výfuk mám pěkně navrchu, takže mi nezavazí

Kolínko?

27.6.2014 v 22:17 | Nahoru | #6
kratasroman> ok

Kolínko?

27.6.2014 v 23:37 | Nahoru | #7
Vysedni víc, musíš z toho úplně čouhat. Posuň prdel do zatáčky tak, že se budeš sedla dotýkat sotva jednou půlkou a kule budeš mít volně ve vzduchu. Tělo taky vyklop do zatáčky, alespoň tak, abys měl krk na úrovni zrcátek. Na silničkách to vypadá trochu jinak, protože maj na to řidítka, ale na naháčovi se tam musíš rozcápnout jako pavouk. Hnáty samozřejmě špičkama na stupačkách, paty směrem k motorce. Každopádně se do toho netlač, pomalu si to zkoušej a zvykej si na to, že při vysednutí ti zmizí motorka z výhledu (docela dost nezvyk).

Jinak já kolenem nebrousím, teď nemám na to hadry. Ale hlásiče jsem komplet zlikvidoval, jejich zbroušený zbytky vypadly samy a stupačky mají regulérně zbroušený plošky. Než jsem přitáhnul doraz na zadním tlumiči, tak jsem škrtnul i svodem pod motorem.

Gumy jezdím Dunlop Roadsmart 2, cestovně-sportovní dvousměska. Poserproužky vzadu i vepředu nejsou, náklon udržej opravdu obrovskej, motorka mě přemlouvá, ať ji zklopím ještě víc a ne obráceně. Taky jsem na to potom doplatil a v pravotočivý vracečce se sklouznul, ale tam šlo spíš o chybu mý pravý ruky (moc plynu, moc brzo).

Nicméně, nemám potřebu z toho viset jak nějakej Vinnetou na Hatátitloj. Na to moje poježdění mi stačí ten fakt, že poserproužky nemám

Kolínko?

29.6.2014 v 22:20 | Nahoru | #8
Celý sem to nečet, ale když vidím témata typu dal/nedal kolínko tak je mi do pláče a zároveň do smíchu (nic osobního hoši). To je opravdu pro vás tak důležitý si to kolínko dát? Budete pak lepší jezdci? Nebo proč se někdo tak strašně snaží aby to dal?
Já se o to nesnažím a pocity z projížďky mám fajn i bez toho

Kolínko?

29.6.2014 v 22:50 | Nahoru | #9
8Ball> Maximálku sis zkusil? Tak dát koleno znamená maximální náklon... takže jo... JE to důležité... a je to vzrušující

Kolínko?

30.6.2014 v 10:17 | Nahoru | #10
8Ball> Je to jako přeměřování pindíků... Když to někdo dokáže dát na hranu, tak já jsem musel zákonitě taky... Když to jde, proč to nezkusit? Ale vychytat tu správnou techniku není jen tak...

To stejné jízda po zadním... Kdo po zadním neumí jezdit, bude říkat jak je to zbytečná machrovina, že se tím moto ničí a dalších 1000 výmluv. Nikdo nepřizná, že na to nemá.
Ale... jet po zadním a ovládat to = respekt 100% nahoru :D

Stejně tak se cítím líp, když někde na benzínce potkám borca na litru a má na zadku poserproužky to si pak pěkně rýpnu...

Samozřejmě primárně, máme motorku pro to svezení a radost... Jde mi o to se jen projet, vyčistit si hlavu, na nic nemyslet, uživat si krajiny (ale ne jako pan doktor, z vesničky střediskové ) ale sekundární benefit je, si dokazovat, že to na té mašině "umím"

Co by to bylo za svět, kdyby si chlapi nemohli přeměřovat pindíky, no né?

Kolínko?

30.6.2014 v 12:30 | Nahoru | #11
kratasroman> Pravda pravdoucí , ale vždycky se najde mnoho brblalů kteří hledají důvody a výmluvy proč by to nešlo, je to jen o tom, že opravdu na to koule nemají a týká se to všeho kolem nás práce, vztahy, koníčky...atd.... ale to tak bylo vždycky a je to přirozené každý nemůže být alfasamec

Kolínko?

30.6.2014 v 18:04 | Nahoru | #12
Motoškola v Brně není na naučení se lítat po koleni. Jestli se to chceš naučit, domluv si s Pepou individuál. Bude se ti věnovat co to půjde a pokud na to máš tak to zvládneš

Naposledy editováno 30.06.2014 18:04:59

Kolínko?

30.6.2014 v 21:15 | Nahoru | #13
ZachyCZ> tak tady to dává borec na kruháči:
Takže to kolínko zas nemůže být takový problém...

Budu to zkoušet ještě na parkovišti, akorát se musím pořádně vystrčit z té motorky...

Jinak ta motoškola byla hodně vzrušující... příští rok musím jít na pokračování :)

Kolínko?

30.6.2014 v 21:25 | Nahoru | #14
kratasroman> Kolínko = maximální náklon? Na to jsi přišel kdy?

Kolínko?

30.6.2014 v 21:30 | Nahoru | #15
Dekker.dave> Jo, tak si to vysvětluju já... jinak maximální náklon je samozřejmě stupačka... ale nechceš mě brát doslova, ne?

Kolínko?

30.6.2014 v 21:40 | Nahoru | #16
rulzmaker> Koleno se tahá, aby jsi přesunul těžiště do vnitřku zatáčky a mohl ji projet rychleji. Přesun těžiště = není třeba tak velkej náklon = větší kontaktní plocha gum s asfaltem = rychlejší průjezd. Slidery tam máš proto, že fungujou jako druhý hlásiče, kdy jsi na hraně mezi pádem a ideálním průjezdem zatáčky. Viděl jsem "experty", co tahali koleno i v náklonu odpovídajícímu cca 110°, což je náklon odpovídající znaku lomítka, viz. / (beru v potaz, že motorka rovně je vůči silnici kolmo, takže 90°). Viseli na tom jak psí ohoni, hlavně že tahaj a tam opravdu nic společnýho s maximálním náklonem nebylo.

Tady je příklad takovýho kašpara:


Naposledy editováno 30.06.2014 21:51:54

Kolínko?

30.6.2014 v 21:58 | Nahoru | #17
Dekker.dave> tak třeba si to jenom trénoval

Naposledy editováno 30.06.2014 21:58:27

Kolínko?

30.6.2014 v 22:07 | Nahoru | #18
Jinak tihle borci jezdí fakt krutě:
Hned po startu jsou 3 lidi mimo trať
Kvalita videa nic moc, ale je vidět, že jsou vystrčení tak, že mají fakt sotva půl zadku na sedle...

Kolínko?

2.7.2014 v 11:00 | Nahoru | #19
Vše vypadá snadně když to člověk umí. Na tom kruháči třeba, jak nic. Taky bych tam dokázal jezdit dokud by se mi nezamotala hlava. Hlavně si kup dobré pneu až to budeš zkoušet. A zkoušej a zkoušej. Je to o tom překonat ten pocit strachu že níž už to nejde. Jde to. Člověk to má akorát v hlavě bloklé. Jinak nemusím psát že máš jezdit na dvojku a nikdy nepustit plyn hlavě - pořád pod plynem :)

Kolínko?

3.7.2014 v 22:11 | Nahoru | #20





Chce to jen jezdit a jezdit. Zajet si treba nekam na okruh, postupne pridavat a ono to prijde samo.
Nikdy to vsak nelamat za kazdou cenu

Kolínko?

3.7.2014 v 23:24 | Nahoru | #21

ZachyCZ píše: Vše vypadá snadně když to člověk umí. Na tom kruháči třeba, jak nic. Taky bych tam dokázal jezdit dokud by se mi nezamotala hlava. Hlavně si kup dobré pneu až to budeš zkoušet. A zkoušej a zkoušej. Je to o tom překonat ten pocit strachu že níž už to nejde. Jde to. Člověk to má akorát v hlavě bloklé. Jinak nemusím psát že máš jezdit na dvojku a nikdy nepustit plyn hlavě - pořád pod plynem :)



Nejdřív to šlo celkem dobře:


Pak jsem si taky říkal, že by to šlo níž a taky že to podle toho dopadlo Škoda, že fotograf byl zrovna otočenej jinam a chytil jen tohle:


Naštěstí to odnesl jenom padák a brzdová páčka. Ani těch pár plastů se nepoškrábalo, více v deníku.

Kolínko?

4.7.2014 v 16:39 | Nahoru | #22
Tak to k jezdeni bohuzel patri
Hlavne ze jsi sebe a motorku moc nepomlatil.
A nemas tu zadni gumu tak trochu mrtvou?

Kolínko?

5.7.2014 v 12:10 | Nahoru | #23
Kenny_F> Nevím, co myslíš tím "tak trochu mrtvou", ale sjetá už byla dost a v Mejtě jsem ji právě plánoval dorazit. Jestli myslíš, že se nedeformuje, tak nahuštěnou ji mám podle samolepky na krytu řetězu, tj. 2,5bar vepředu a 2,9bar vzadu.

Naposledy editováno 05.07.2014 12:19:35

Kolínko?

5.7.2014 v 21:11 | Nahoru | #24
Cos s tím dělal?
Buď špatná guma nebo hodně plynu...
Motorka má za správných podmínek v pohodě vydržet ke stupačce.

Kolínko?

6.7.2014 v 10:38 | Nahoru | #25
Dekker.dave>
Jo, jo, koukal jsem k tobe do galerky a prisla mi pekne sjeta
Jeden cas jsem tam mel cestovni Continentalku a ta na vyjezdech slusne, ale stale rizene klouzala (rozeta 45 a plny plyn). Ted jezdim sadu Michelin pilot power 2ct, musi rict ze parada, muzu za to na okruhu tahat jak chci a porad jak prilepeny (samozrejme podle toho i mizi ,ale zas to stoji za to )

Kolínko?

6.7.2014 v 11:07 | Nahoru | #26
rulzmaker>
Muzu potvrdit, i se sundanym hlasicem se da v pohode brousit stupacka

Na koleno ani neni potreba tvrde brousit stupacku, jen bacha, tim ze hornet ma stupacky dost dole, je potreba na nich stat jen spickou boty, je to bezpecnejsi nez na kacera a usnadni ti to vytoceni nohy pri vysednuti. Vysednout staci "na pul zadku" a "Ejhle" Rulzmaker uz brousi koleno, no parada

Kolínko?

6.7.2014 v 16:08 | Nahoru | #27
Kenny_F> jj, paráda, to bude

Kolínko?

6.7.2014 v 21:00 | Nahoru | #28
Tak pánové včera se mi konečně povedlo, tam to koleno doslova vervat je to snad lepší než orgáč, ten pocit jak to krásně dře taky jsem se zbavil poser proužků a když už jsem tam měl to koleno, tak jsem brousil aj stupačku foto v nejbližších dnech dodám

Kolínko?

6.7.2014 v 22:38 | Nahoru | #29

To verim, taky mam ten pocit rad, kdyz si to najedes a dlouhym obloukem, pekne ciste, plynule, na koleno a pak na vyjezdu az do plnyho heftu.

Odpoledne jsem se byl svezt, mam takovy usek, kde si to musim vzdycky nejmin 10x dat a jeden klucina z Hradce to tam nejak prehnal a uz byl v pangejte. Nastesti se jen sklouznul a nic se mu nestalo, prej brzo moc plynu az utrhnul zadek. Motorku moc nepomlatil, tak odfrcel po vlastni ose.
Tak kluci, hlavne s rozumem, at mate slidery od asfaltu a ne od hliny, jako on.

Kolínko?

7.7.2014 v 13:56 | Nahoru | #30

Bubla-8 píše: Tak pánové včera se mi konečně povedlo, tam to koleno doslova vervat je to snad lepší než orgáč, ten pocit jak to krásně dře taky jsem se zbavil poser proužků a když už jsem tam měl to koleno, tak jsem brousil aj stupačku foto v nejbližších dnech dodám


Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist