globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Problémy s převodovkoku
Zdravím páni a dámy,

mam takovej zapeklitej problém. Zasekla se mi převodovka na 3 a teď nejde přeřadit na nic jinýho. V Suzuki a i jinejch servisech si řekli okolo 10ti za opravu (v podstatě +- 10 za práci plus díly). Cenu upřesní až po rozebrání.

Můj dotaz zní:
Máte někdo s touto závadou zkušenosti?
Neznáte dobrýho mechanika co by mi s tim pomohl a neřekl si raketu za práci?

Předem díky

Fíla





1 reakcí na tento příspěvek Problémy s převodovkoku

20.6.2014 v 16:59 | Nahoru | #1
Ahoj, promiň, že se tak blbě možná ptám, zajímá mne jak se to stalo ? resp..jak jsi se k převodovce choval předtím , nic zlého v tom nehledej, jen mne zajímá jestli jsi třeba řadil bez spojky apod.. ? je to totiž poměrně ožehavé a citlivé téma tak proto je třeba trošičku doplňovat statistiky u nešťastníku jako jsi momentálně ty s rozsypanou převodovkou

Problémy s převodovkoku

20.6.2014 v 17:03 | Nahoru | #2
sleduji

(reakce na) Problémy s převodovkoku

20.6.2014 v 17:16 | Nahoru | #3
Binaryhacker> Ahoj, prosimtě motorku mam celkem nově. Najel jsem na ní od koupě jen 1600km. Řadim jen se spojkou. Jel jsem od přítelkyně, na zahřátej motor. Ujel jsem cca 30 km, pak jsem chtěl přeřadit na 4. Nechtěla tam skočit (zařadil jsem až na 3. pokus). Pak 5,6 šlo v pohodě. Podřadil jsem zpátky na 3 a nešla tam ani dvojka, ani 4. Dojel jsem kousek k domu (cca 1km) a teď už jen stojí. Olej jsem měnil cca 500km před tim, než se mi to stalo.

Problémy s převodovkoku

20.6.2014 v 17:20 | Nahoru | #4
v podstatě když jsem byl v suzuki tak říkal, že se s tim zatim nesetkali. Když jsem volal do jinýho servisu, tak když jsem mu řekl že má najeto 40, tak se po hlase tvářil, že nic nenormálního

1 reakcí na tento příspěvek Problémy s převodovkoku

Skvělá odpověď, děkuji! 20.6.2014 v 17:45 | Nahoru | #5
Vycuknout a rozházet motor + zpětná montáž, je fakt kus odborné práce, tak (kór teď v plné sezóně) se té cenofce nediv... ale určitě, před demontáží motoru z rámu bych začal tím že vypustím olej, sundám pravé víko motoru, spojku a sp.koš a pod ním je celý řadicí mechanismus, je jistá naděje že závada může být jen zde
http://partsdepot.cz...000+2001-2002/12127/

1 reakcí na tento příspěvek Problémy s převodovkoku

Skvělá odpověď, děkuji! 20.6.2014 v 17:45 | Nahoru | #6
Mohla prdnout nebo se ohnout řadící vidlička ale cenu opravy bych nějak nedramatizoval jak říkají v servisech.Ano za nový díly.Já sehnal na svoji GSX-R krásnou komplet převodovku za 4 litry a vyměnil sem si to sám.




(reakce na) Problémy s převodovkoku

20.6.2014 v 17:46 | Nahoru | #7
PETARDAK> Spojku netřeba rozdělávat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy s převodovkoku

20.6.2014 v 18:06 | Nahoru | #8
Děkuji všem za odpovědi. Jsem rád, že se taky někdo ozve a poradí.

A když jsi Packyne rozdělával převodovku, jaký jsi dával těsnění a kolik jsi dotahoval šrouby? resp. kupoval jsi těsnění, nebo jsi dával těsnící tmel?

Jo ještě v podstatě v suzuki říkali že si myslí vidličky a v tom dalšim že zubový kola. tak uvidíme až to rozeberu

Každopádně děkuji všem :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy s převodovkoku

Skvělá odpověď, děkuji! 20.6.2014 v 18:10 | Nahoru | #9
fiifa89> těsnění se nedělá,kartery ti sedí téměř na tisíciny a dává se jen tenká vrstva silikonu to máš i v manuálu.Šrouby sem dotahoval na citovku žádný Nm.Lítam s tim už druhou sezonu jak o závod a nikde jediná sebemenší kapička oleje.Jo a toho silikáče opravdu malinko(jen tak pohladit dosedací plochy) jinak se ti vytlačí okolo a může to ucpat mazací kanálky.

Naposledy editováno 20.06.2014 18:11:53

(reakce na) Problémy s převodovkoku

20.6.2014 v 18:19 | Nahoru | #10
Packyn> hele fakt díky moc...a stačí mi na to běžný nářadí (jako zařídil bych s tim malou dílnu, ale nemam torxy)

Problémy s převodovkoku

Skvělá odpověď, děkuji! 20.6.2014 v 18:22 | Nahoru | #11
Jak píše Packyn, mezi kártery jen minimum silikonu(na odmaštěný povrch) a pod víka, kam těsnění patří, buď zachráníš orig těsnění nebo se dá, při troše pečlivosti, vystřihnout z těsnícího papíru...
Pokud dojde na půlení, tak pro montáž bych si někde půjčil momenťák a servisní manuál, v kterém najdeš správné momenty, si stáhneš zde:
http://www.motorkari...-r-1000.html#manualy
Pro pochopení si předem projdi rozkresy na Patrsdepot, odkaz sem Ti dával výš...

2 reakcí na tento příspěvek Problémy s převodovkoku

20.6.2014 v 18:22 | Nahoru | #12
jo ještě jeden přece jenom...

nedá se rozpůlit aniž bys ten motor vyndal? jestli si třeba mášu nevyvěsit nebo něco...

(reakce na) Problémy s převodovkoku

20.6.2014 v 18:29 | Nahoru | #13
fiifa89> Možná že to jde to sem nezkoumal,ale GSX-R je dobře řešená motorka vše jde snadno a neni nic jednoduššího,než vyndat motor,hodit vanou nahoru na ponk a v klidu rozdělávat kupříležitosti ho můžeš pěkně vyčistit

(reakce na) Problémy s převodovkoku

20.6.2014 v 18:31 | Nahoru | #14

fiifa89 píše: jo ještě jeden přece jenom...

nedá se rozpůlit aniž bys ten motor vyndal? jestli si třeba mášu nevyvěsit nebo něco...



I to by teoreticky šlo(jednou sem tak dělal převodovku na Triumph 900) vypustíš všechny provozní kapaliny, vyndáš baterku, obereš kapoty a s grupou kluků postavíš motku na řídítka a sedlo(máš nachystané vhodné podkládací špalky)... ale nevím jestli vyhození motoru není jednodušší a rychlejší...
Napřed ale rozkuchej a zkontroluj jen tu pr.stranu jak Ti píšu výš...

Problémy s převodovkoku

20.6.2014 v 18:32 | Nahoru | #15
ok budu dělat jak radíš... ještě jednou moc děkuji :)

Problémy s převodovkoku

20.6.2014 v 18:35 | Nahoru | #16
Já mam v garáži u stropu tyč něco jako hrazdu,tak sem jednim kurtem chytnul motor,vyndal šrouby a spustil na molitan.Při montáži opět vytáhl kurtem do požadový výšky a usadil.Ale je ho kus




1 reakcí na tento příspěvek Problémy s převodovkoku

20.6.2014 v 20:50 | Nahoru | #17
Měl jsem lehounce padlou motku,na řadičce bylo jen bahýnko bez odření, ale jek jsou tyto stroje pomalu jak z papíru tak se nepatrně přiohla osička od řadičky a z původních hororových oprav, byla jen výměna té osičky za pár korun a vše ok.

(reakce na) Problémy s převodovkoku

20.6.2014 v 22:59 | Nahoru | #18
Straza.ninja> No jo na začátku se osička ohla bei oko o 0.5mm a na konci v převodovce už to může být 0.5 cm což je kua rozdíl.Ostatně tyhle GSX-R ještě nepatří k motkám co sou z papíru

1 reakcí na tento příspěvek Problémy s převodovkoku

22.6.2014 v 20:22 | Nahoru | #19
tak už se na suze pracuje :) už mam vypuštěný kapaliny, nádrž dole, airbox sundavam teď a zachvilku jdu na to...každopádně děkuji všem...

(reakce na) Problémy s převodovkoku

Skvělá odpověď, děkuji! 22.6.2014 v 20:29 | Nahoru | #20

fiifa89 píše: tak už se na suze pracuje :) už mam vypuštěný kapaliny, nádrž dole, airbox sundavam teď a zachvilku jdu na to...každopádně děkuji všem...



Ještě poradím, vem si digitální foťák a foť a foť(dělám to tak denně) nebudeš za pár dní zakládat téma kudy vedl který svazek a kam byla zapojená, která hadice...

Problémy s převodovkoku

Skvělá odpověď, děkuji! 22.6.2014 v 21:50 | Nahoru | #21
Joo jak píše PETADRAK nafot si to pro jistotu.Já už to znam na zpaměť,ale poprví sem taky fotil a pomohlo to

Problémy s převodovkoku

22.6.2014 v 23:53 | Nahoru | #22
jj chlapi, taky mě to napadlo a fotim a fotim...snad to bude dostačující až budu skládat zpátky....

ještě další dotaz..když budu povolovat šrouby na motoru, tak na hlavním šroubu (u kyvky) je matice a taková ta vyřízlá "matice"...je na to nějakej speciál ořech, nebo nej tu menší matici? myslim 14ka...

Problémy s převodovkoku

23.6.2014 v 06:31 | Nahoru | #23
Sem Ti psal, nastuduj napřed manuál a rozkresy na P.D.
http://partsdepot.cz...000+2001-2002/12112/
Ta střední 14ka je šroub, to kolem na "speciální ořech" je šroubová rozpěrka ať má rám správné předpětí... zkus to nepovolovat, při troše šikovnosti(a násilí) motor vyndáš i nasadíš. Jinak to je zas jedna věc která "by měla být" utažená jen na přesný moment, dle manuálu... a musíš si vyrobit ten "speciální ořech" na tu zubatou kontra-matku...

Problémy s převodovkoku

24.6.2014 v 12:27 | Nahoru | #24
zdar chlapi, tak jsem jí dneska konečně otevřel...a zjistil jsem že je převodovka OK ....jak je gear shift, tak ten přehazovač byl povolenej (ta osička co ho drží skoro vypadla, takže jsem vyndal, vyčistil vrátil, utáhnul a jde zas jak nová...akorát zubový kola na převodovce jsou podle mě už trochu jetý....ale zatim nejsou na výměnu (naštěstí)...

měl bych otázku:
když budu vracet vanu, kupovali byste za 3 kila těsnění z partsdepot? nebo byste tam dali silikon? na partsdepotu je čekačka 6 dní

Problémy s převodovkoku

24.6.2014 v 23:20 | Nahoru | #25
zdar chlapi...chtěl bych se zeptat jak jste to udělali s tim předpětím....motor jsem vyndal celkem v pohodě za pomoci páčidla (ne však úplně hrubou silou), ale teď mi nejde motor nacpat zpátky....

dal jsem motorku do svislý polohy, podložil hevírkem a zvedal....překonal jsem i lehce předpětí, ale na pravý straně je vidět jak strhává hranku a v podstatě se tam motor šprajcnul...je tam jen na kousku a nejde posunout dál...

Problémy s převodovkoku

25.6.2014 v 20:15 | Nahoru | #26
Nazdárek chlapi, tak jsem úspěšne dokončil opravu sůzi...vše funguje a už se těším na další km

Problémy s převodovkoku

25.6.2014 v 21:31 | Nahoru | #27
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1178, 1179] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35369 Dnes v 21:48 Veverčák
Výroba karbonových dílů Suzuki GSX-R 1000 BlackSabbath 7 Včera v 18:29 Valve
Kotouče na okruh gsxr1000 K9 Suzuki GSX-R 1000 koda5 10 26.4.2024 v 12:34 psenap
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Katalyzátor + homologované výfuky Suzuki GSX-R 1000 Baca13 2 25.3.2024 v 11:45 Gahan37


TOPlist