zkus podle tu toho
3 reakcí na tento příspěvek typ baterie (bezudrzbove,gelove,standart)
vsechny tri druhy v zime do tepla a obcas vybyt a zas nabyt,baterka nejvic trpi vybyta a v necinnosti
Naposledy editováno 18.06.2014 20:03:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) typ baterie (bezudrzbove,gelove,standart)
zufin píše: vsechny tri druhy v zime do tepla a obcas vybyt a zas nabyt ,baterka nejvic trpi vybyta a v necinnosti
Proč? To je podle mě pičovina...
Nějaké zajímavé info o bateriích TU
Těch pár stovek za "bezúdržbovku" bych přidal. Aspoň nemusíš řešit dolívání.
Naposledy editováno 18.06.2014 20:24:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) typ baterie (bezudrzbove,gelove,standart)
Když je teda jiná nabíječka na gelovky. Nebo jakej je teda rozdíl v nabíjení nabíječkou a nabíjením jízdou na motorce?
Nerozumím tomu tak jestli se ptám blbě tak se omlouvám.
Píšeš nabíječkou nabýjet, co tě k tomu vede? Na to sem se chtěl taky zeptat.
Naposledy editováno 18.06.2014 20:28:11
zufin píše:
vsechny tri druhy v zime do tepla a obcas vybyt a zas nabyt,baterka nejvic trpi vybyta a v necinnosti
Když pominu pravopis, je to nesmysl. Je nutné ji udržovat nabitou.
A rozhodně ji neskladovat vybitou ve vymrzlé garáži.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) typ baterie (bezudrzbove,gelove,standart)
BohusStejskal píše: zufin> To jako, když mám kyselinovou baterku a vyměnim jí za gelovou, tak musim taky nahradit nabíjecí obvody v motorce?
Když je teda jiná nabíječka na gelovky. Nebo jakej je teda rozdíl v nabíjení nabíječkou a nabíjením jízdou na motorce?
Nerozumím tomu tak jestli se ptám blbě tak se omlouvám.
Píšeš nabíječkou nabýjet, co tě k tomu vede? Na to sem se chtěl taky zeptat.
ono je rozdíl nabíjet a dobíjet.trošku dobít můžeš gelovku čímkoliv-takže se dobije i v motorce.ale pokud je hodně vybitá,tak se musí nabíjet pulzně-hrozí její poškození.
stejně drtivá většina baterek v motorce nejsou gelovky,ale obyčejné kyselinovky,pouze někdy ta kyselina tam není volně nalitá,ale je nacucanutá ve skelné tkanině,která vyplňuje vnitřní prostor .ale pořád je to kyselina sírová...
Dolph-cz píše:
stejně drtivá většina baterek v motorce nejsou gelovky,ale obyčejné kyselinovky,pouze někdy ta kyselina tam není volně nalitá,ale je nacucanutá ve skelné tkanině,která vyplňuje vnitřní prostor .ale pořád je to kyselina sírová...
No tohle je pravda a tyhle baterie se jmenují AGM absorbed glass material. Nějaké pulsní nabíjení je nesmysl. Nabíjí se stálým proudem, ale max 13.8 voltů jestli se nepletu jinak se tam začnou tvořit bublinky které nemají kam vybublat a tím se to kur.... Každopádně kup baterku kterou tam máš a v zimě jednou měsíčně dobit kvůli samovybíjení a nejlíp to mít někde ve sklepě.
Edit: kecám je to 14.4-14.5max
Naposledy editováno 18.06.2014 22:10:19
Dolph-cz píše: ono je rozdíl nabíjet a dobíjet.trošku dobít můžeš gelovku čímkoliv-takže se dobije i v motorce.ale pokud je hodně vybitá,tak se musí nabíjet pulzně-hrozí její poškození....
Nabíjet či dobíjet můžeš gelovku čímkoliv, jen nesmíš překročit 14,4V, kdy by začalo docházet k plynování, které takovou baterii nenávratně ničí.
Žádné pulzní dobíjení nevyžaduje.
Naposledy editováno 19.06.2014 07:46:52