potřeboval bych malou radu. Mám hondu CBR600F a přemýšlím, že bych ji začal párkrát do roka vytahovat na okruh. Jenomže, na cestě jezdím Dunlop RoadSmart II. Na cestě jsou super a i na hodně sportovní jízdu v provozu jsou super. Jenomže na okruhu bych jim po pár kolech v extrémních náklonech prostě nevěřil.
A tak mi vzniká otázka, jak to vyřešit. Přemýšlím víceméně nad dvěma variantama.
1) koupit úplně nové sportovní pneu (třeba ve stejné třídě jako je od Dunlopu SportSmart II)
2) koupit lehce jetý slick/sport pneu z okruhu, co má najeto pár kol.
V každém případě to budou pneu čistě na okruh. Vždy před návštěvou okruhu bych ji přezul, odvezl na vozíku na okruh a zpátky,.. a pak zase přezul na cestu na RoadSmartky...
Která z těch variant je podle vás lepší a proč?
Díky :)
Naposledy editováno 16.06.2014 16:23:58
1 reakcí na tento příspěvek Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu
Tohle jsou staré fotky ještě když jsem jezdil na RS I
přední pneu
Dvojky teď vypadají podobně... věz, že posunovat to už moc nejde.. navíc ve větších rychlostech už i ty RS II se ve velkým náklonu vlní docela (hlavně pod plynem na výjezdu).. ale pořád to jde zvládat na tý silnici...
Naposledy editováno 16.06.2014 16:49:22
2 reakcí na tento příspěvek Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu
CharlesCBR> ehm jak poznáš, že ty gumy už jsou na hranici?
Naposledy editováno 16.06.2014 16:52:06
Prezovat porad tam i zpatky (pokud nehodlas dat max 2 okruhy za rok) te nebude bavit, a treba v tech vedrech co panovali ted bylo HODNE padu na prehratejch seriovejch gumach
Dokud je vzduch do 25 stupnu a draha do ctyriceti tak to jde, ale ted byla draha pres 60 ....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu
Pokud se to vlní ve vetším náklonu a rychlosti, je tam spíš špatný tlak, nebo je blbě nastavený podvozek. Tedy je to můj názor :)
Jinak jak psal Ozzy tka ty gumy..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu
"vlnit" rozuměj stavu, kdy se začne přední i zadní kolo lehce posouvat ven ze zatáčky, protože už nedrží, a rozhodí to celý podvozek.. a pak se začne lehce "vlnit"
Ale jak jsem řekl... v provozu si nemůžu stěžovat proto ani nic jiného na silnici jezdit nechci..... tam je dostat vyloženě na limit není sranda.... ale ta důvěra v tyhle pneu na okruhu by prostě nebyla.... Na cestě super.. i na sportovní jízdu.... na okruhu se na nich dá taky zajet... ale nebylo by to s tou důvěrou, jakou bych chtěl, když to tam pošlu naplno
Naposledy editováno 16.06.2014 18:53:53
1 reakcí na tento příspěvek Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu
Tak co takhle SportSmarty? Případně už GP Racer? Z profilu netuším na čem to jezdíš a jak třeba rychle. Např. měkčí gumy ti pak nevydží nic na sinici, ale naopak ti poskytnout dostatek sucha a bezpepečí na okruhu. Tady hold musíš hledat kompromis.
1 reakcí na tento příspěvek Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu
Udělal bych to následovně. Koupím Sportsmart II, vyrazím na okruh ( když nebude hic jak v pralese, tak to půjde ), omrknu sitaci, něco pojezdím, pokecám s ostatníma borcama, co a jak ohledně gum. Když mi budou Sportsmart II stačit, tak je nechám na moto a těch pár okruhových dní snad vydrží ... nebo když zjistím, že potřebuju větší lepivky, tak Sportsmarty nechám na silnici a pídím se dál po okruhovejch gumách.
Zatím na Sportsmartech II moc najeto nemám, ale vypadájí zatím hodně slibně
Vidím, že Fko furt drží ( Jestli si vzpomeneš, tak před cca 3 lety jsem sundával bažanta z moto, modré Fko někde u Střížovic ).
1 reakcí na tento příspěvek Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu
Stev píše: t_freedom> koupit gumu na okruh s tím, že to nechce tolik tlačit na pilu asi není úplně to pravý
PRESNE. Jako oni "sport-touring" gumy unesou hodne ... ale s cilem jit opravdu tahat proste neni dobry je mit nazuty!
"Mrdalum" staci sportovni gumy, a jediny kdy bych daval zvlast bacha je pri extremnim vedru (vzduch 30+). Na Metzeleru M5 jsem jezdil Most 1:58, a Brno 2:29 na Daytone bez jakejchkoli problemu s prilnavosti.
Pokud chce jit clovek pod tydle casy, a okruh jezdi vic, rozhodne bych doporucil "race street" gumy. Ale je to pak zas kompromis na silnici no, pri rovny jizde to ubejva pred ocima, a na mokru je to jak na klouzacce.
Mno a pak uz to podle me stoji na rozhodnuti zda mit okruhovku na okruhovych gumach, a nebo dal resit kompromisy.
1 reakcí na tento příspěvek Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu
Mám hondu CBR600F a přemýšlím, že bych ji začal párkrát do roka vytahovat na okruh
takže mi nepřišlo, že chce trhat rekordy...a jestliže udrží nasranej dvouvál se 130BHP...udrží jistě i šestikilo v Fku...Ozzy> s tou M5kou jsem pod 2min Most dal taky... a mám za to, že pokud na ní nebude kolem 1:55min, je to zbytečný přezouvat. Alespoň u mě, je rezerva k těm 1:55 pouze o brzdách a skákajícím kole... nic jinhýho...
Naposledy editováno 17.06.2014 14:09:38