globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Čerpadlo nevypne, benzín stříká z přepadu na karbu
5.6.2014 v 09:00
Ahoj,
když pustím klíček pustí se čerpadlo, které jak jsem se někde dočetl, by mělo po asi 5s vypnout, pokud nedostane impulz z motoru. Mám neutrál, motor nenastartován, tudíž žádný impulz není, čerpadlo by mělo vypnout. Ale čerpá pořád až teče benzín z přepadu v levý ledvině(přepady z karburátorů).

Když nastartuju(studenou) - takže se sytičem, tak sytič se nechová jako běžně, v podstatě nemá moc vliv a spíš motorku dusí. Zdá se mi, jako by už i bez něho byla směs plná benzínu a tudíž bohatá. Každopádně čerpadlo pořád čerpá a přepady uchcávaj.

Tušíte co mohlo odejít? Patrně se to stalo, když jsem kus před dojetím do práce, předjížděl dva stojící kamiony na dlouhý rovince, kdy jsem za to zatáhnul z nuly. Když jsem posléze přijel na volnoběh na neutrál k parkovacímu místu ještě za jízdy to na volnoběh chcíplo a chcalo z těch přepadů. Tak jsem si říkal, že asi čerpadlo natlakovalo hodně benzínu při předjetí kamionů a v zápěti na volnoběh nebylo zpotřebovaný. Ale asi odešlo něco co čerpadlu říká "už nečerpej".

Tušíte?

Naposledy editováno 05.06.2014 09:03:57

Čerpadlo nevypne, benzín stříká z přepadu na karbu

5.6.2014 v 09:07 | Nahoru | #1
Máš na některém karburátoru kouslý plovák a nedovírá ventil. Koukni, ze kterého přepadu to teče, podle toho poznáš, který karburátor to je. Někdy stačí po plovákovce pobouchat rukojetí šroubováku nebo kusem dřeva, aby se plovák uvolnil. Pokud to nepomůže, sundej víčko plovákovky a rozhýbej ho rukou - u XV535 to jde snadno a nemusí se nic demontovat z motorky.

Čerpadlo nevypne, benzín stříká z přepadu na karbu

5.6.2014 v 11:40 | Nahoru | #2
Jak psal kolega výše, v jednom z karbců netěsní jehla plováku, ale jinak pokud nejdou impulsy od cívek na klice, čerpadlo skutečně musí za 5 vteřin vypnout. Pro zkoušku odpoj přívody čerpadla (aby neběželo zbytečně) a sleduj chování relátka čerpadla (je pod pravou boulí, společně s ostatní elektronikou). Jestli relátko 5 vteřin po zapnutí zapalování motor se netočí) neodpadne, je vadná TCI jednotka (nejspíš proražený tranzistor spínající výstup pro relátko). Na funkci to ale vcelku nemá vliv, čerpadlo se stejně po natlakování samo zastaví a nechávat bezdůvodně delší dobu zapnuté zapalování při stojícím motoru je blbost. Hlavně opravit ty karbce a nevypínání čerpadla prakticky není třeba řešit.
Že by čerpalo při plném plynu během předjíždění tlakovalo víc a pak po ubrání karbce přeplavilo, je blbost - zas tak "chytrá" ta motorka není.

2 reakcí na tento příspěvek Čerpadlo nevypne, benzín stříká z přepadu na karbu

6.6.2014 v 06:08 | Nahoru | #3
Hele chlapi díky moc. Bylo to tím. Stačilo pobouchat. V zápětí se to zopakovalo. Pobouchání znovu a už to zatím drží. Mám motorku v práci, nekuchal jsem to. Uvidím dneska jak dlouho to vydrží. Kdyžtak to doma kuchnu. Předpokládám, že se to často nestává. Takže buď nějaký svinstvo v palivu a nebo je třeba zarezlá jehla? Je to reálný?

Zajímavej je aspekt 5 sekund. Nevyplo to. Mám úplně první verzi z 87 - je možný, že ještě tohle 5s vypínaní nemá? Pakliže má, tak asi nefunguje. Když byl plovák kouslej, čerpalo dýl než pět sekund dokud jsem nevypnul klíček. Nadruhou stranu, nestopoval jsem to, a 5s je děsně dlouhá doba když vám teče beňon přepadama....je i možný, že jsem to třeba těsně před 5 sekudnama vypnul sám. Proč tam vlastně tahle funkce je, když čerpadlo vypíná na základě hladiny v karburátotu... vždyť to musí bejt zbytečná elektro/relátko komplikace kvůli čemu? Kde je ta přidaná hodnota?

Dík. :)

Čerpadlo nevypne, benzín stříká z přepadu na karbu

6.6.2014 v 06:42 | Nahoru | #4
Podle mě prostě čerpadlo plní hladiny,kdy plovák zastaví přísun,ještě nějakou dobu tlačí čerpadlo,aby doplnil stav v okruhu a pak vypne natlakováním.
Asi by se ti nelíbilo,kdyby si měl sice plnej karbec ale hadice prázdný a při nutnosti tomu naložit by to kuckalo než by se zase doplnil benzín do hadiček.
To že to chčije přepadem,prostě zalepený/zaseklý plovák kdy čerpadlo nemá odezvu,že už je systém plnej

(reakce na) Čerpadlo nevypne, benzín stříká z přepadu na karbu

6.6.2014 v 09:20 | Nahoru | #5
Drahous: První 535 s nádrží jen pod sedlem časový obvod neměly, tam běží čerpadlo furt. Takže to máš v pořádku.

Zarezlá jehla ventilu moc reálná není, ale nějaký binec na kuželu který brání dovření ano. Přinejhorším to rozebereš a vyčistíš, u 535 to žádná velká věda není.

Časový obvod je ochrana při havárii. Když motorka leží, plovák nemusí plovákovat jak má, nedojde k uzavření ventilu a trvale běžící čerpadlo pak přes přepady rozlije benzín ven. Což může být celkem průser, když to od běžícího motoru chytne

(reakce na) Čerpadlo nevypne, benzín stříká z přepadu na karbu

6.6.2014 v 09:27 | Nahoru | #6
Drahous> Třeba to vydrží, mohla se třeba náhodou nějak šprajcnout osička plováku a srovnala se. Mně se prakticky totéž stalo kdysi na autě - při řazení zhasnul motor a už nenaskočil, karbec přetékal. Stačilo sundat víko karbce (Weber 32 ICEV) s plovákem, ten chodil volně a už to pak bylo v pohodě, od té doby se závada nevrátila. Nicméně vyčistěním karbců nic nezkazíš.
K tomu vypínání - jestli je to ta první verze s jednou nádrží, tak je to možné, že by tam vypínání nebylo, to by nejlépe věděl 1100Virago. A úplně zbytečná ta funkce není - když třeba motorka padne na bok, kor levý, tak vlivem přelití hladin v karbcích se rozhodí směs a motor se zastaví, ale plováky v takové pozici nezavřou a zůstane-li zapnuté zapalování, čerpadlo bude hnát benzin jako divé a ten bude vytékat přepady rovnou pod rozpálený motor. Takže automatické vypnutí napájení čerpadla po zastavení motoru může v této situaci hodně zachránit.

E: Během psaní příspěvku na chvíli odběhnu od PC a kolega mě mezitím předběhne.

Naposledy editováno 06.06.2014 09:29:45

1 reakcí na tento příspěvek Čerpadlo nevypne, benzín stříká z přepadu na karbu

6.6.2014 v 20:43 | Nahoru | #7
Nikdy jsem to nezkoumal. Můžete mi říci co se ukrývá v té atrapě nádrže, když je skutečná nádrž pod sedlem ?

Motto: Kdo se zeptá, když něco neví, vypadá pět minut jako blbec, kdo se nezeptá, je blbec do konce života.

(reakce na) Čerpadlo nevypne, benzín stříká z přepadu na karbu

7.6.2014 v 09:06 | Nahoru | #8
jezdec68> Nevím, ale nejspíš tu bude skutečně jen "povrchová" optická atrapa. Vzhledem k tomu, jak i "skutečná" horní nádrž je kvůli páteři rámu s airboxem tenká jako sedlo, tak v atrapě by těžko mohl být nějaký úložný prostor.

Čerpadlo nevypne, benzín stříká z přepadu na karbu

7.6.2014 v 12:10 | Nahoru | #9
V tý mojí tedy ročník 87 (tuším stejný ještě 88, od 89 už byly technický změny) je v tý "falešný" nádrži vzduchovej filtr a pojistky. Od toho 89 roku už tam je asi 3-4 litrová nádrž.

Vypínání čerpadla když není impulz z motoru: Dík za vysvětlení, bezpečnostní hledisko dává smysl.

Naposledy editováno 07.06.2014 12:12:32
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10413 Včera v 07:31 rancher
Virago výkon a trysky Yamaha XV 535 Virago CubaLibre 5 17.4.2024 v 12:28 zetka125
Nehádže iskru Virago 536 Yamaha XV 535 Virago Denyd 1 14.4.2024 v 19:30 Kolja73
hladina karburátorů Yamaha XV 535 Virago Sieg 4 30.3.2024 v 21:00 Sieg
schopný opravář na Chomutovsku Yamaha XV 535 Virago Pavel3319 5 8.2.2024 v 09:21 TaťusPájus


TOPlist