když pustím klíček pustí se čerpadlo, které jak jsem se někde dočetl, by mělo po asi 5s vypnout, pokud nedostane impulz z motoru. Mám neutrál, motor nenastartován, tudíž žádný impulz není, čerpadlo by mělo vypnout. Ale čerpá pořád až teče benzín z přepadu v levý ledvině(přepady z karburátorů).
Když nastartuju(studenou) - takže se sytičem, tak sytič se nechová jako běžně, v podstatě nemá moc vliv a spíš motorku dusí. Zdá se mi, jako by už i bez něho byla směs plná benzínu a tudíž bohatá. Každopádně čerpadlo pořád čerpá a přepady uchcávaj.
Tušíte co mohlo odejít? Patrně se to stalo, když jsem kus před dojetím do práce, předjížděl dva stojící kamiony na dlouhý rovince, kdy jsem za to zatáhnul z nuly. Když jsem posléze přijel na volnoběh na neutrál k parkovacímu místu ještě za jízdy to na volnoběh chcíplo a chcalo z těch přepadů. Tak jsem si říkal, že asi čerpadlo natlakovalo hodně benzínu při předjetí kamionů a v zápěti na volnoběh nebylo zpotřebovaný. Ale asi odešlo něco co čerpadlu říká "už nečerpej".
Tušíte?
Naposledy editováno 05.06.2014 09:03:57
Že by čerpalo při plném plynu během předjíždění tlakovalo víc a pak po ubrání karbce přeplavilo, je blbost - zas tak "chytrá" ta motorka není.
2 reakcí na tento příspěvek Čerpadlo nevypne, benzín stříká z přepadu na karbu
Zajímavej je aspekt 5 sekund. Nevyplo to. Mám úplně první verzi z 87 - je možný, že ještě tohle 5s vypínaní nemá? Pakliže má, tak asi nefunguje. Když byl plovák kouslej, čerpalo dýl než pět sekund dokud jsem nevypnul klíček. Nadruhou stranu, nestopoval jsem to, a 5s je děsně dlouhá doba když vám teče beňon přepadama....je i možný, že jsem to třeba těsně před 5 sekudnama vypnul sám. Proč tam vlastně tahle funkce je, když čerpadlo vypíná na základě hladiny v karburátotu... vždyť to musí bejt zbytečná elektro/relátko komplikace kvůli čemu? Kde je ta přidaná hodnota?
Dík. :)
Asi by se ti nelíbilo,kdyby si měl sice plnej karbec ale hadice prázdný a při nutnosti tomu naložit by to kuckalo než by se zase doplnil benzín do hadiček.
To že to chčije přepadem,prostě zalepený/zaseklý plovák kdy čerpadlo nemá odezvu,že už je systém plnej
Zarezlá jehla ventilu moc reálná není, ale nějaký binec na kuželu který brání dovření ano. Přinejhorším to rozebereš a vyčistíš, u 535 to žádná velká věda není.
Časový obvod je ochrana při havárii. Když motorka leží, plovák nemusí plovákovat jak má, nedojde k uzavření ventilu a trvale běžící čerpadlo pak přes přepady rozlije benzín ven. Což může být celkem průser, když to od běžícího motoru chytne
K tomu vypínání - jestli je to ta první verze s jednou nádrží, tak je to možné, že by tam vypínání nebylo, to by nejlépe věděl 1100Virago. A úplně zbytečná ta funkce není - když třeba motorka padne na bok, kor levý, tak vlivem přelití hladin v karbcích se rozhodí směs a motor se zastaví, ale plováky v takové pozici nezavřou a zůstane-li zapnuté zapalování, čerpadlo bude hnát benzin jako divé a ten bude vytékat přepady rovnou pod rozpálený motor. Takže automatické vypnutí napájení čerpadla po zastavení motoru může v této situaci hodně zachránit.
E: Během psaní příspěvku na chvíli odběhnu od PC a kolega mě mezitím předběhne.
Naposledy editováno 06.06.2014 09:29:45
1 reakcí na tento příspěvek Čerpadlo nevypne, benzín stříká z přepadu na karbu
Motto: Kdo se zeptá, když něco neví, vypadá pět minut jako blbec, kdo se nezeptá, je blbec do konce života.
Vypínání čerpadla když není impulz z motoru: Dík za vysvětlení, bezpečnostní hledisko dává smysl.
Naposledy editováno 07.06.2014 12:12:32
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... | rancher | 10413 | Včera v 07:31 rancher |
Virago výkon a trysky Yamaha XV 535 Virago | CubaLibre | 5 | 17.4.2024 v 12:28 zetka125 |
Nehádže iskru Virago 536 Yamaha XV 535 Virago | Denyd | 1 | 14.4.2024 v 19:30 Kolja73 |
hladina karburátorů Yamaha XV 535 Virago | Sieg | 4 | 30.3.2024 v 21:00 Sieg |
schopný opravář na Chomutovsku Yamaha XV 535 Virago | Pavel3319 | 5 | 8.2.2024 v 09:21 TaťusPájus |