globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: turbo do motá 2t
Zdravím chci zkusit narvat turbo do 125ccm zajima mě jestli má někdo zkušenosti neborady díky. Jo jenom ti co mají zkušenosti názory typu: nemá to cenu si nech ostatním díky
Předchozí
1 2
Následující

turbo do motá 2t

3.6.2014 v 23:11 | Nahoru | #1
Nemá to cenu. I pro ostatní.

2 reakcí na tento příspěvek turbo do motá 2t

Skvělá odpověď, děkuji! 3.6.2014 v 23:13 | Nahoru | #2
tady radu nenajdeš. Tady to nikdo neumí. Hledej na zahraničních stránkách. A samozřejmě, připrav si odhadem cca 40 tis Kč, když to budeš chtít mít provozuschopné

(reakce na) turbo do motá 2t

3.6.2014 v 23:45 | Nahoru | #3
seikos> Jak jsi došel k té částce a čemu říkáš provozuschopné?

1 reakcí na tento příspěvek turbo do motá 2t

3.6.2014 v 23:56 | Nahoru | #4
Totální kravina, promiň, zjisti si jak funguje, jak je mazaný, jak se ovládá, jaký turbo chceš, jak to ve finále složit a nabastlit na moto a zjistíš, že se sadou klíču z lídlu to doma nedáš. O ceně ani nemluvě, totální nesmysl. Ale jestli se do toho dáš tak ti držím palce

turbo do motá 2t

4.6.2014 v 00:00 | Nahoru | #5
Záleží na tom, jestli ho tam chceš jenom dát nebo chceš aby to i fungovalo. Jako není to nereálný, ale dosáhneš maximálně toho že to buď ani nenastartuješ, nebo to možná nastartuješ ale výkon bude mizernej.
U 4T je to ještě docela reálný ale cvajtakt je docela problém odladit samotnej, natož s turbem. Když už přeplňovanej dvoutakt, tak bych šel do přeplňování kompresorem, nebudeš muset řešit problémy se špatným vyplachováním válců v důsledku brzdění výfukových plynů turbodmychadlem.

(reakce na) turbo do motá 2t

4.6.2014 v 00:03 | Nahoru | #6

kawajawa píše: Totální kravina, promiň, zjisti si jak funguje, jak je mazaný, jak se ovládá, jaký turbo chceš, jak to ve finále složit a nabastlit na moto a zjistíš, že se sadou klíču z lídlu to doma nedáš. O ceně ani nemluvě, totální nesmysl. Ale jestli se do toho dáš tak ti držím palce



Jako nesmysl to není, rozchodit to jde http://www.supermot...aha-yzf-cafe-chassis

Hlavní problém bych viděl v tom, že v 18-ti letech pravděpodobně nebude mít znalosti na to aby to vůbec rozchodil.

U toho kompresoru už je malá šance, že se to dá doma ještě jakžtakž odladit...

(reakce na) turbo do motá 2t

4.6.2014 v 00:47 | Nahoru | #7

seikos píše: tady radu nenajdeš. Tady to nikdo neumí. Hledej na zahraničních stránkách. A samozřejmě, připrav si odhadem cca 40 tis Kč, když to budeš chtít mít provozuschopné



Jsem si jisty ze prinejmensim dva lide tady by minimalne vedeli jak na to.
A cena 40k mi prijde hluboko pod realitou

turbo do motá 2t

4.6.2014 v 00:55 | Nahoru | #8

1 reakcí na tento příspěvek turbo do motá 2t

4.6.2014 v 01:10 | Nahoru | #9
Pred trema mesici tu taky jeden takovej byl...Tusim ze mel turbo z TD Escorta....no a uz se neozval,tak asi to dopadlo,jak se cekalo........tzn. NIJAK...... ztrata casu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) turbo do motá 2t

4.6.2014 v 02:31 | Nahoru | #10

miguel323 píše: Pred trema mesici tu taky jeden takovej byl...Tusim ze mel turbo z TD Escorta....no a uz se neozval,tak asi to dopadlo,jak se cekalo........tzn. NIJAK...... ztrata casu...


Třeba na tom ještě maká..
To neni jako hop na krávu a za tejden tele, to chce čas

turbo do motá 2t

4.6.2014 v 06:00 | Nahoru | #11
Když budeš mít znalosti, vybavení a peníze tak to možný je. Ale vzhledem k tomu že se tu na to ptáš tak zřejmě nemáš ani jedno. Takže se na to vykašli.

turbo do motá 2t

4.6.2014 v 06:19 | Nahoru | #12
když jsou peníze, tak jde všechno, ale odhaduji, že zrovna peněz nebudeš mít extra na rozhazování

turbo do motá 2t

4.6.2014 v 07:54 | Nahoru | #13
Proc tam chces davat turbo?

e: jedno tema s instalaci kompresoru na moto zde

Naposledy editováno 04.06.2014 08:00:53

turbo do motá 2t

4.6.2014 v 08:18 | Nahoru | #14
spoj se s Hipíkem: turbo na násadu od koštěte, místo laďáku plechovku od pííívá!

1 reakcí na tento příspěvek turbo do motá 2t

4.6.2014 v 09:38 | Nahoru | #15
2t nemá smysl přeplňovat - ikdybys tam turbo nacpal (fyzicky), motor vyššího výkonu nedosáhne. Je to dáno jednoduchým principem funce 2t motoru, a to tím, že plnící tlak vytváří píst, který jde při expanzi z horní úvratě do dolní - v klikové skříni ti natlakuje směs, která se v (téměř) dolní úvrati dostane přepouštěcím kanálem nad píst, který jí nasledně cestou do horní úvratě (setrvačností, kterou získal cestou do úvratě dolní) stlačí a svíčka směs zapálí a následuje další expanze. I kdybys tam turbo (nebo kompresor) fyzicky namontoval, tak ti bude tvořit tlak, který ti bude tlakovat do klikové skříně, tím pádem ti bude tlačit proti pístu při expanzi... samozřejmě v dolní úvrati, kdy se otevře přepouštěcí kanál ti tam vyšší tlak dopraví směsi více, nicméně zase se to vynuluje tím, že během její expanze ve válci ti bude zespodu proti pístu působit tlak, vytvořený turbem (kompresorem). takže sečteno podtrženo, nemá to valný smysl.

(reakce na) turbo do motá 2t

4.6.2014 v 09:40 | Nahoru | #16
dva_hrnce> To vim taky,ale predpokladam s tim,jak tazatel psal,tak by to tu bylo zahlceny spoustou dotazu od nej....Coz neni......Dle toho soudim ze to vzdal...,

turbo do motá 2t

4.6.2014 v 09:43 | Nahoru | #17
to video výše zrovna moc nechápu, je možný, že 2t různý konstrukce na tom jsou různě, někde to třeba výkon přidá, někde ubere, ale vesmes co jsem pátral po netu, tak se ,,konstruktéři´´ přeplňovaných 2t setkali s neúspěchem...

turbo do motá 2t

4.6.2014 v 10:18 | Nahoru | #18
I kdyby vyresil mazani turba,tak to neni ze zvedne jehlu a je obohaceno a hura jede 300 z mista....Vic smesi pod pistem v momente kdy dojde k prepousteni nad pist toho hromada vyleti vyfukovym kanalem pryc....Musel by upravit kanaly a upravit fazi vyplachu a jeste k tomu postavit vyfuk s odpovidajicim odporem.....ale to je porad jen zacatek...

turbo do motá 2t

4.6.2014 v 11:06 | Nahoru | #19
Jasné místo na to turbo mám mazání mám taky vyřešeny nemám stim zkušenosti a proto to chci zkusit

1 reakcí na tento příspěvek turbo do motá 2t

4.6.2014 v 11:46 | Nahoru | #20
Mě by spíš zajímalo na jaké pásmo otáček turbo nastavit rád bych to udělal od 7500 nahoru

(reakce na) turbo do motá 2t

4.6.2014 v 11:55 | Nahoru | #21
xt125x> a cist umis?

turbo do motá 2t

4.6.2014 v 12:54 | Nahoru | #22
zkusím ti to vysvětlit trochu z jiné roviny.
Jedna věc je kolik to bude stát a kolik to zabere času, to vůbec nebudu brát vpotaz.
Když se nad tím zamyslíš turbo není špatná věc, ale... kdyby to bylo tak "super" proč by to už dávno nepoužívali závodní speciály? Odpověď je jednoduchá, bez turba je 2T motor v současnosti výkonnější než s ním, prostě to zdaleka není tak jednoduché jak se zdá.

Za mě, pořiď si nějaký profi karbec typu Mikuni TMX 38, a začni si hrát.

Pokud tě to neodradí, tak zkoušej, každopádně se nezapomeň podělit o zkušenosti jak jsi dopadl. GL

turbo do motá 2t

4.6.2014 v 13:51 | Nahoru | #23
Samozřejmě že i dvoutakt se dá natlakovat. Ovšem aby to mělo efekt je potřeba překopat celý motor. Především mít sání přímo do prostoru klikovky tím se dá natlakovat spodek a potom mít upravené časování aby se výfuk uzavíral dřív než přepouštění. Ale pokud nevíš nic o časování, tvarování kanálů, jejich umístění tak se do toho nepouštěj. To samé je potřeba i u výfuku. Zároveň samozřejmě potřebuješ olejové čerpadlo a chladič oleje aby jsi měl jak to turbo mazat. Na sériovém motoru ti to bude dělat jenom jednu věc a to kurevsky zvyšovat spotřebu a vytlačovat směs do výfuku.

E: A pokud chceš výkon, běž cestou většího válce, jiného časování, odlehčených komponent, jiného karburátoru a výfuku. Standartní postupy u 2T. Dostaneš mnohem větší výkon než z nějakého dvoutaktního turba (které akorát zvyšuje váhu). Turbo na 2T prakticky nemá smysl používat pokud jsou jiné možnosti.

Naposledy editováno 04.06.2014 13:53:23

(reakce na) turbo do motá 2t

4.6.2014 v 15:49 | Nahoru | #24

HonzaŠiška píše: 2t nemá smysl přeplňovat - ikdybys tam turbo nacpal (fyzicky), motor vyššího výkonu nedosáhne. Je to dáno jednoduchým principem funce 2t motoru, a to tím, že plnící tlak vytváří píst, který jde při expanzi z horní úvratě do dolní - v klikové skříni ti natlakuje směs, která se v (téměř) dolní úvrati dostane přepouštěcím kanálem nad píst, který jí nasledně cestou do horní úvratě (setrvačností, kterou získal cestou do úvratě dolní) stlačí a svíčka směs zapálí a následuje další expanze. I kdybys tam turbo (nebo kompresor) fyzicky namontoval, tak ti bude tvořit tlak, který ti bude tlakovat do klikové skříně, tím pádem ti bude tlačit proti pístu při expanzi... samozřejmě v dolní úvrati, kdy se otevře přepouštěcí kanál ti tam vyšší tlak dopraví směsi více, nicméně zase se to vynuluje tím, že během její expanze ve válci ti bude zespodu proti pístu působit tlak, vytvořený turbem (kompresorem). takže sečteno podtrženo, nemá to valný smysl.



To není takovej problém vyřešit, mohl použít kompresor (třeba Roots), překopat kanály a udělat sání přímo do válce. Pak by akorát musel vyřešit mazání ojničních a klikových ložisek, vzhledem k tomu že by musel řešit mazání toho kompresoru nebo turba, tak to by nebyl zas až takovej problém. Akorát pokud by to chtěl nechat karburátorový, musel by mít karburátor ještě před kompresorem, a nevím jak by se tomu kompresoru líbilo stlačování směsi benzínu se vzduchem namísto čistýho vzduchu. Tam už je pak další level přímý vstřikování benzínu.

Na dvoutaktní přeplňovaný motory byly experti japonci (Subaru, Honda atd.) takže bych inspiraci hledal v těch končinách.

Ale stejně pochybuju že 18 kluk, kterej podle všeho nemá moc velký znalosti o těchto věcech, dokáže takovej motor postavit. Pokud je tak dobrej, tak klobouk dolů...

turbo do motá 2t

4.6.2014 v 16:35 | Nahoru | #25
Bobo, už sem ti to psal jednou.. Na XT bys to možná rozchodil, ale SC tím neku*vi..

turbo do motá 2t

4.6.2014 v 22:01 | Nahoru | #26

1 reakcí na tento příspěvek turbo do motá 2t

5.6.2014 v 00:33 | Nahoru | #27
Tak nevím,odkud se ta píčovina vzala,jestli u píva nebo v kuřárně ,ale každopádně absolutně nejlíp téma zvládá ta "Šiška", ta teda boduje mocně,teoretik jak Lenin
P-H.

Naposledy editováno 05.06.2014 00:38:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) turbo do motá 2t

5.6.2014 v 08:18 | Nahoru | #28
Petr-Huska> tak mi nějakým rozumným způsobem vysvětli, v čem se pletu, rád se poučím

turbo do motá 2t

5.6.2014 v 08:31 | Nahoru | #29
ikdyž moje teorie byla myšlená pro 2t se sáním skrze klikovku, jako staré jawy a pod...tam si myslim, že by tenhle problém nastal..Jak u modernějších, to netušim, třeba (a asi) to jde, podle toho videa, ale zajímalo by mě, jak to je vyřešený.

(reakce na) turbo do motá 2t

5.6.2014 v 08:42 | Nahoru | #30
HonzaŠiška> Nějak se mi tu nechce rozvíjet obsáhlé studie tepelné účinnosti spalovacích motorů,ale jen tak v kostce-je to o množství směsi,které dostaneš do spalovacího prostoru,ne o tlaku! Tlak (je vždy druhotná kolísající veličina) v klikovce od turba by se dal počítat řádově do 1 atm (jinak je tu vždy podtlak!!!),což je prd proti kompresnímu tlaku v hlavě-řádově vysoko nad 20 atm,kde po zapálení narůstá nad stovku atm,tak jakýpak úbytek protitlakem... .Dále-o co víc dostaneš směsi do klikovky (ať už s turbem nebo bez),o to víc se přefoukne kanálama nad píst a po komprimaci většího množství směsi do stejného prostoru nad pístem se zákonitě musí zvednout tlak nad pístem,tím i tepelná účinnost (využitelnost potenciálu energie v palivu) a to dělá výkon motoru.
A tečka,víc už teoretizovat nebudu,tohle laicky na ukázku stačí,dál by to bylo už o složitých termodynamických zákonech P-H.

Naposledy editováno 05.06.2014 08:54:19
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cagiva supercity přední tlumiče Cagiva Supercity 125 Michalcz2003 7 12.7.2021 v 19:53 trapez
cagiva supercity tlumič Cagiva Supercity 125 Michalcz2003 1 12.7.2021 v 19:51 trapez
Po přidaní plynu se dusi Cagiva Supercity 125 Michalcz2003 18 12.3.2021 v 18:21 JwKS_Pavel
Pneu Cagiva Supercity 125 Michalcz2003 2 23.1.2021 v 14:40 Michalcz2003
Cagiva supercity 125 Cagiva Supercity 125 Michalcz2003 4 26.10.2020 v 12:18 Bakoun


TOPlist