globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
1.6.2014 v 23:51
Nazdar,
ano, opět se hlásí váš přítel Hipík. Pořídil sem si novou (starou) motorku a nefunguje tak jak bych očekával.
Ano, dá se očekávat že se někdo poučí chyb a že jen blbec udělá stejnou chybu dvakrát. Nebo taky třikrát.
Takže. Moje nová mašina má následující spolu možná související vady. Vezmu to od té nejjednodušší.

1. Nedobijí. Počítám, že je to asi nejsnažší co může bejt. Změřim, koupim novej regulátor, případně budu řešit opravu altíku, ale nemalujem čerta na zed.

2. Nemá výkon. V porovnání s Viragem je to samozřejmě raketa, ale v porovnání s jinou gs500 je to líný. Má mít výkon 31kw, ale nejede ani 120kmh. motor nejde vytočit, ani na volnoběh, nad 8 000rpm. Zatim jediná věc, které se můžu chytit je to, že svíčka levého válce je černá jako uhel, zatímco pravá svíčka má krásnou cihlovou barvu. Měřil sem kompresi a na obou válcích je shodně 8.5-9Bar.
Bude stačit když nechám karburátory seřídit, případně dá se to udělat v domácích podmínkách, či kolik to může stát?

3. Prolínání oleje kolem řadičky. Mizí docela rychle. Za 70km zmizela půlka měrky v motoru. Výfuky nejsou mastné, to už po zkušenostech s čínou poznám. Všechno to mizí kolem hřídelky řadící páky. Samotná řadička mů malou vůli, cca 0.5mm stranově a stejně tak "dovnitř, ven". Pomůže mi, pokud vyměním jen gufero, nebo se bude muset vyměnit i ložisko uvnitř motoru? Je tam vůbec nějaké?


Doufám, že chápeta jak mi ted je a zdržíte se nesouvisejících kometářů.
Anketa: Je to?
Mrdat
100%
94

(reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

11.6.2014 v 12:07 | Nahoru | #241
sered> přesně tak

S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

11.6.2014 v 12:13 | Nahoru | #242
Prolez jsem americky fora a vede tam nazor na spatny tesneni pod sanim, druhej nejcastejsi nazor pak tesneni pod hlavou. Zni to divne, ale je fakt, ze u tech OHV V8cek to tesneni sani kryje i prostor, kde se pohybujou zdvihatka ventilu. Konkretne na moje auto je to takovahle plachta jak na stan

3 reakcí na tento příspěvek S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

12.6.2014 v 11:26 | Nahoru | #243
Ještě technická, GSko má vymezováné ventolové vůle řešené pomocé podložek. Takže to chápu správně, že by se vůle měla postupně zvyšovat a ne snižovat. Je to tak?

(reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

12.6.2014 v 11:45 | Nahoru | #244

Hippieguy píše: Ještě technická, GSko má vymezováné ventolové vůle řešené pomocé podložek. Takže to chápu správně, že by se vůle měla postupně zvyšovat a ne snižovat. Je to tak?



Většinou není. Ventily se totiž postupně "zaklepávají" a vůle se zmenšuje. Potom se musí podložky na magnetce brousit

1 reakcí na tento příspěvek S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

12.6.2014 v 11:46 | Nahoru | #245
Hippiik: hele mam za to ze jsou tam vahadla a sroubky ... U te gsx400 urcite , u te gs450 si nejsem jistej - trosku mam v hlave gulas v tech rozdilech, ale mam za to ze nektery ty motory z tyhle rady mely jen 2 ventily na valec a tam by vahadla nebyly nutnosti a. Ohlo by to tam byt podlozkama - to jsem nezkoumal do hloubky a manualy ted nemam u sebe...

(reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

12.6.2014 v 11:46 | Nahoru | #246

Hippieguy píše: Ještě technická, GSko má vymezováné ventolové vůle řešené pomocé podložek. Takže to chápu správně, že by se vůle měla postupně zvyšovat a ne snižovat. Je to tak?



Obvykle se vůle snižuje. A jako na potvoru je snižování vůlí ta horší varianta z těch dvou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

12.6.2014 v 11:48 | Nahoru | #247
Hippieguy>

"Pane inženýre, je to možné?" "Ano, to je možné."

(reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

12.6.2014 v 11:53 | Nahoru | #248

PetrXX píše: Hippieguy>"Pane inženýre, je to možné?" "Ano, to je možné."



"Víte, o čem hovořím?" "Ne."

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

12.6.2014 v 12:45 | Nahoru | #249

assassin píše: Hippiik: hele mam za to ze jsou tam vahadla a sroubky ... U te gsx400 urcite , u te gs450 si nejsem jistej - trosku mam v hlave gulas v tech rozdilech, ale mam za to ze nektery ty motory z tyhle rady mely jen 2 ventily na valec a tam by vahadla nebyly nutnosti a. Ohlo by to tam byt podlozkama - to jsem nezkoumal do hloubky a manualy ted nemam u sebe...


Bohužel nejsou. Tak to abych je nechal ještě před létem seřídit. Gs450 má dva venily na válec. Netuší někdo, kolik to tak může stát?

j



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

12.6.2014 v 12:52 | Nahoru | #250
Hippieguy> já tuším dával za broušení jedné podložky 50kč jinak nové jsou 300-400 za jednu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

12.6.2014 v 12:55 | Nahoru | #251
kubacech> Tak to vy se mohlo vejít i s prací do litru,ne?

(reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

12.6.2014 v 12:57 | Nahoru | #252
Hippieguy> určitě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

12.6.2014 v 13:16 | Nahoru | #253
Hippieguy: Práci zvládneš sám, ne? Natočit správně vačku, změřit měrkama vůle, spočítat případné potřebné ztenčení podložek, vyndat podložky, nechat zbrousit a vrátit zpátky. A pro sichr znovu přeměřit. S trochou štěstí ti to někdo slízne na magnetce za cigarety nebo flašku.
A brousit tu stranu, po které se nešmechtá vačka!

Návod platí pro případ, že dokážeš podložky vyndat a zandat bez demontáže vačky. Jinak to fakt dej raději mechanikovi s vybavením.

(reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

12.6.2014 v 13:22 | Nahoru | #254
1100Virago> tak demontáž vačky není tak úplně třeba. Stačí sundat domečky, povolit napínák a vačku kousek nadzvednout

Jinak je dobré si ty vůle napsat na papír a potom proměřit všechny podložky. Může se stát, že půjdou přeházet tak, že budeš brousit třeba jen jednu

2 reakcí na tento příspěvek S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

12.6.2014 v 13:28 | Nahoru | #255
Hipik: ja myslim ze bys to podle toho manualu dal. Myslim ze ty podlozky bych ti mohl brousnout - musim teda zjistit jestli mame funkcni magnetku, uz sem v dilne nebyl tak pul roku :)
Kdybys to daval do servisu tak si kluci pochvaluji jeden tam nekde u vas, tusim ze tomu klukovi rikaj Neal? Stev by ti dyztak mohl dat kontakt. Co jsem slysel tak je sikovnej a fer - pripadne mam kamarada v suchdole co taky umi...

Edit: jo tak to s tima ventilama si pamatuju dobre, jen mi do toho vnesla chaos ta motorka co jsem dostal jako gs450 - ze je 4ventilova, a ono je to tim ze je to taky gsx :)

Naposledy editováno 12.06.2014 13:30:34

(reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

12.6.2014 v 13:30 | Nahoru | #256
assassin> toho sem mu cpal hned na začátku vlákna, doufám že mu teď nezavolá, potřebuju sundat jehly příští týden

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

12.6.2014 v 13:32 | Nahoru | #257
Hippieguy> Zkontroluješ si je sám zadarmo, jen si sežeň měrky. Potom podle potřeby buď popřehazuješ nebo si nech vyměnit v servisu za správné rozměry, budeš to mít ještě levnější. Brousit je někde vyjde snad i dráž...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

12.6.2014 v 14:42 | Nahoru | #258
dj_hroch> Vůle mý být 0.08mm a měrku 0.1mm tam nikam nedostanu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

12.6.2014 v 15:08 | Nahoru | #259
assassin> Kdyby si tohle dokázal zařídit, určitě bych se ti nějak odvděčil.
Ještě mě napadá, brousit to doma pilníkem nebo na smirku je asi hloupost co?

Naposledy editováno 12.06.2014 15:08:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

12.6.2014 v 15:10 | Nahoru | #260
Hippieguy> Je více rozměrů, potřebuješ ne ty hrubé na traktory, staré škodovky nebo svíčky, co jsou po desetině, ale co jsou po setině 0,01 - 0,2 např. spárové měrky Mám ještě trochu jiné, ale nemůžu najít z kerého byly krámu.

(reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

12.6.2014 v 15:12 | Nahoru | #261

Hippieguy píše: assassin> Kdyby si tohle dokázal zařídit, určitě bych se ti nějak odvděčil.
Ještě mě napadá, brousit to doma pilníkem nebo na smirku je asi hloupost co?



Dřív se to dělalo brouskem na kosu, ale dnes už nikdo kosou neseká...
Vtip

(reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

12.6.2014 v 15:12 | Nahoru | #262
Hippieguy> Brousit je pitomost. Hele fakt pokud nepopřehazuješ tak do kteréhokoliv servisu pro jiné podložky a za nějakou drobnou cenu i vykoupí "nevyhovující". Tohle nemá cenu nějak jinak bastlit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

12.6.2014 v 15:15 | Nahoru | #263
dj_hroch> tak mam ještě 0.05mm. Sundám dekl hlavy a podívám se na to.

1 reakcí na tento příspěvek S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

12.6.2014 v 19:37 | Nahoru | #264
Ruco urcite nebrousit. Ono i to brouseni je podle nekterych mechaniku prasarna a lepsi dat origo podlozky spravneho rozmeru

1 reakcí na tento příspěvek S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

13.6.2014 v 09:04 | Nahoru | #265
Trochu mimo, ale musim... Jak to, ze sa vule zmensuje?

(reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

13.6.2014 v 09:16 | Nahoru | #266
assassin> Podle nekterych mechaniku je v cajku misto tencich podlozek upicnout ventil flexou

Jako jo - jelo to, ale jen cca 20 tis.. A pak:





(reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

13.6.2014 v 09:19 | Nahoru | #267
Hippieguy> Radej ti dobre..zmer to, doma to nebrus, bud obetuj cas nech to ubrousit u nekoho kdo ma magnetku a mikrometr, nebo si pujc mikrometr a objednej podlozku - podlozky...v tomhle se vyplati bejt trpelivej..zrovna tohle se moc ochcat neda.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

13.6.2014 v 09:22 | Nahoru | #268
El-Chio> Ventil se zaklepe - zatluce hloubeji do ventilovyho sedla...zmensi se ventilova vule, vacka po case zacne drzet ventil stale pootevreny..za prve se snizi komprese, za druhy se unikajicima spalinama ventil upali a komprese uz nebude vubec zadna..

Naposledy editováno 13.06.2014 09:23:51

3 reakcí na tento příspěvek S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

13.6.2014 v 10:51 | Nahoru | #269
Tak ted jsem z toho jelen, na jednom vebu píšou, že vůle má bejt 0.03-0.08 na sacím a výfukovém a jinde zase píšou, že výfuk má mít 0.08 a sání 0.03.

(reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...

13.6.2014 v 11:00 | Nahoru | #270
Hippieguy> Co vim, tak vule musi mit vzdycky nejakej rozsah.. rozmezi od do...min - max. Hledej dal.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 21 28.4.2024 v 22:24 emánek27
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava
Výměna brzdové kapaliny Suzuki GS 500E Nexartesus 20 1.4.2024 v 20:21 šmudla


TOPlist