ano, opět se hlásí váš přítel Hipík. Pořídil sem si novou (starou) motorku a nefunguje tak jak bych očekával.
Ano, dá se očekávat že se někdo poučí chyb a že jen blbec udělá stejnou chybu dvakrát. Nebo taky třikrát.
Takže. Moje nová mašina má následující spolu možná související vady. Vezmu to od té nejjednodušší.
1. Nedobijí. Počítám, že je to asi nejsnažší co může bejt. Změřim, koupim novej regulátor, případně budu řešit opravu altíku, ale nemalujem čerta na zed.
2. Nemá výkon. V porovnání s Viragem je to samozřejmě raketa, ale v porovnání s jinou gs500 je to líný. Má mít výkon 31kw, ale nejede ani 120kmh. motor nejde vytočit, ani na volnoběh, nad 8 000rpm. Zatim jediná věc, které se můžu chytit je to, že svíčka levého válce je černá jako uhel, zatímco pravá svíčka má krásnou cihlovou barvu. Měřil sem kompresi a na obou válcích je shodně 8.5-9Bar.
Bude stačit když nechám karburátory seřídit, případně dá se to udělat v domácích podmínkách, či kolik to může stát?
3. Prolínání oleje kolem řadičky. Mizí docela rychle. Za 70km zmizela půlka měrky v motoru. Výfuky nejsou mastné, to už po zkušenostech s čínou poznám. Všechno to mizí kolem hřídelky řadící páky. Samotná řadička mů malou vůli, cca 0.5mm stranově a stejně tak "dovnitř, ven". Pomůže mi, pokud vyměním jen gufero, nebo se bude muset vyměnit i ložisko uvnitř motoru? Je tam vůbec nějaké?
Doufám, že chápeta jak mi ted je a zdržíte se nesouvisejících kometářů.
3 reakcí na tento příspěvek S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
Hippieguy píše: Ještě technická, GSko má vymezováné ventolové vůle řešené pomocé podložek. Takže to chápu správně, že by se vůle měla postupně zvyšovat a ne snižovat. Je to tak?
Většinou není. Ventily se totiž postupně "zaklepávají" a vůle se zmenšuje. Potom se musí podložky na magnetce brousit
1 reakcí na tento příspěvek S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
Hippieguy píše: Ještě technická, GSko má vymezováné ventolové vůle řešené pomocé podložek. Takže to chápu správně, že by se vůle měla postupně zvyšovat a ne snižovat. Je to tak?
Obvykle se vůle snižuje. A jako na potvoru je snižování vůlí ta horší varianta z těch dvou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
"Pane inženýre, je to možné?" "Ano, to je možné."
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
assassin píše: Hippiik: hele mam za to ze jsou tam vahadla a sroubky ... U te gsx400 urcite , u te gs450 si nejsem jistej - trosku mam v hlave gulas v tech rozdilech, ale mam za to ze nektery ty motory z tyhle rady mely jen 2 ventily na valec a tam by vahadla nebyly nutnosti a. Ohlo by to tam byt podlozkama - to jsem nezkoumal do hloubky a manualy ted nemam u sebe...
Bohužel nejsou. Tak to abych je nechal ještě před létem seřídit. Gs450 má dva venily na válec. Netuší někdo, kolik to tak může stát?
j
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
A brousit tu stranu, po které se nešmechtá vačka!
Návod platí pro případ, že dokážeš podložky vyndat a zandat bez demontáže vačky. Jinak to fakt dej raději mechanikovi s vybavením.
Jinak je dobré si ty vůle napsat na papír a potom proměřit všechny podložky. Může se stát, že půjdou přeházet tak, že budeš brousit třeba jen jednu
2 reakcí na tento příspěvek S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
Kdybys to daval do servisu tak si kluci pochvaluji jeden tam nekde u vas, tusim ze tomu klukovi rikaj Neal? Stev by ti dyztak mohl dat kontakt. Co jsem slysel tak je sikovnej a fer - pripadne mam kamarada v suchdole co taky umi...
Edit: jo tak to s tima ventilama si pamatuju dobre, jen mi do toho vnesla chaos ta motorka co jsem dostal jako gs450 - ze je 4ventilova, a ono je to tim ze je to taky gsx :)
Naposledy editováno 12.06.2014 13:30:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
Ještě mě napadá, brousit to doma pilníkem nebo na smirku je asi hloupost co?
Naposledy editováno 12.06.2014 15:08:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
Hippieguy píše: assassin> Kdyby si tohle dokázal zařídit, určitě bych se ti nějak odvděčil.
Ještě mě napadá, brousit to doma pilníkem nebo na smirku je asi hloupost co?
Dřív se to dělalo brouskem na kosu, ale dnes už nikdo kosou neseká...
Vtip
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
1 reakcí na tento příspěvek S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
1 reakcí na tento příspěvek S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
Naposledy editováno 13.06.2014 09:23:51
3 reakcí na tento příspěvek S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Něco málo teče Suzuki GS 500E | Dejwidos | 21 | 28.4.2024 v 22:24 emánek27 |
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |
GS500 Suzuki GS 500E | -PG- | 12 | 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf |
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E | svava | 25 | 9.4.2024 v 19:46 svava |
Výměna brzdové kapaliny Suzuki GS 500E | Nexartesus | 20 | 1.4.2024 v 20:21 šmudla |