globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda CBR 600 do začátku?
 
22.5.2014 v 21:29
Zdravím chlopy,

tak sem se konečně po letech rozhoupal k tomu, abych si ve svých 27 udělal Áčkový papíry. Vždy sem pokukoval a otáčel se po mašinách, jen sem se k tomu nikdá nedostal.

Pokukuju tedy po nějaký hezký / akorátně výkoný / malý motorce ( měřim 172, vážim 85 ), která mě na rozdíl od skůtříku kterym 2 roky brázdim prahu dokáže vyvézt do kopce mimo pruh pro cyklisty a rychlostí vyšší než 35 :)

Co sem si tak prohlížel, tak by se mi právě líbilo to CBRko 600, ale v mym okolí se nenachází nikdo, kdo mašinám rozumí a proto se chci zeptat tady.

- Jak je to s ovládáním / náročností týdle mašiny pro začátečníka?
- Co výkon, není to moc? Mám z toho docela respekt - nechci při malym přidání plynu spadnout na záda. Zase ale nechci řešit to, že mi to za rok nebude stačit a budu muset řešit prodej / nákup
- Chci něco co mě bude přes léto primárně dopravovat do práce a z práce, ale taky se chci občas někam zajet podívat. A taky by se mi měla ta motorka i trochu líbit přece :) což ta Honda splňuje na výbornou
- Co roky výroby? Má smysl pořizovat mašinu co je třeba 10 let stará? ( na nákup si chci domluvit někoho kdo by to očíhnul, jestli je to ok )

Rozpočet bych viděl tak 80 na samotnou motorku

Jinak si myslim, že sem už docela obezřetnej, nehrozí tedy, že s vlhkejma papírama vlezu na dálnici a zkusim co to dá, sem obecně takovej, jak to říct, obezřetnej :)

Nebo pokud Vás napadne něco, co by splňovalo výše uvedené, byl bych rád za tipy.

Díky moc za odpovědi a připomínky.



3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CBR 600 do začátku?

24.5.2014 v 10:00 | Nahoru | #1
bubblebum> Na ty staré vrány za 20-30tis se vykašli. Ani obsah 500 už neber. Budeš pořád jen opravovat a na delší trase Tě někde nechá, protože Ti bude chybět náhradní díl.
Když jsi uvedl, že do 80tis Kč hodláš investovat, je rozhodně nejlepší volba ta CBF 600 S.
Naháče neber, protože až pojedeš do toho Brna, jak píšeš a přepadně Tě déšť, dostaneš na naháči plnou dávku, kdežto na CBF600S mírně zalehneš/přikrčíš za štít, nohy za kapoty a budeš na tom rozhodně líp. Mírnou přeháňku v suchu, ostrý déšť přežiješ sice mokrý, ale ne moc nasraný.
A v ceně do 80tis už budeš mít moderní moto kolem roku výroby 2007/2008 s málo kilometry. Málo je relativní pojem, ale tak odhadem 20 - 50.000 km je pro tuhle motorku málo.
Každopádně vstřikování nemusíš nijak seřizovat, baterka vydrží 6-7 let, regulátor dobíjení neodchází, relé taky ne a jen měníš olej a filtr. Jednou za 24.000km vyměníš svíčky, po 12.000km ten olej a gumu.
Přitom se dá osadit kufry a v plném naložení a ve dvou dospělích dokáže v klidu 230km/h.
Lepší volbu neznám. Jo a to vše se spotřebou 5 litrů, tedy plně naloženou a v Alpách.
Ale mám i CBR v RR verzi

Naposledy editováno 24.05.2014 10:01:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CBR 600 do začátku?

24.5.2014 v 11:13 | Nahoru | #2
Abajovec> no ty si teda opravu asi jiná liga. Většinou co příspěvek, to kravina

cbf600s ve dvou lidech 230km/h? Vždyť tolik to nejede ani sólo
500 nejede? Pro začátečníka? Bude opravovat? Myslím, že mraky lidí na tzom nalíttalo bez poruch takovejch kilometrů, co se ti ani nezdálo..

Jo počkej, už tě chápu, to bude tím nickem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CBR 600 do začátku?

24.5.2014 v 11:22 | Nahoru | #3
Abajovec> sorry, ale nevím, proč by nemělo pětikilo začátečníkovi stačit a notabene proč by ho mělo někde nechat já jsem vyjela s ER5 Stelvio i spoustu jiných alpských průsmyků, dokonce i pár okruhových dní, kde dostala čoud a nikdy mě nikde nenechala, je to naprosto spolehlivá jednoduchá motorka, bez zbytečný elektroniky a pičifuků. Začátečník se na ní je schopen naučit i základní servis, na moderních motorkách plných elektriky toho udělá mnohem míň. Prodala jsem ji za 29 tisíc a kluk, co ji ode mě bral, je s ní, pokud vím, pořád velmi spokojený.

A s tím deštěm si dovolím nesouhlasit, zmokneš na všem, na sportu možná jen o trochu pomaleji. Pokud chce někdo mít motorku jako dopravní prostředek, musí počítat i s jízdou v dešti a pak předpokládám koupi nepromoku, kterej tohle vyřeší. Je fakt, že na naháči je horší ochrana před větrem, což je ve vyších rychlostech dost znát.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CBR 600 do začátku?

25.5.2014 v 06:54 | Nahoru | #4
Abajovec> Vím, že tohle sem nepatří, ale chudák motorka, s 58 kW jet 230 ve dvou lidech je pohoda? To je na limitu, jetli to vůbec dokáže, koukal jsem na videa a dost o tom pochybuju, tacho do 220 a počítám že tak 10 přidává. Ta moje svině má 100 kW a při 220 točí 8500, to mi nepřijde úplně v pohodě. 230 je pohodová rychlost, kdy rapidně neklesá životnost pro Hayubusu nebo ZX 12, možná Blacka. Jinak potvrzuju, co je tady již psáno, soustřeď se na posez, supersport s řidítkama nízko snižuje těžiště, aerodynamický odpor a na okruhu to dělá desetiny, který tě vůbec nezajímají. Polokapotovaný Fazer, Bandit, apod. vůbec bych se nebál klidně rovnou litrovýho objemu. Není ti 17, nejsi nerozvážný tele co chce machrovat a ten dostatek krouťáku je pak časem k nezaplacení. Já přecházel na CBR 1000 z XL 600 LM a stejně mi připadalo, že jsou mi ty zkušenosti k ničemu, párkrát mi to vyrazilo dech a pak už jsem z toho jen těžil. Všechna čest motorce GS 500 E, ale i ta v pohodě jede 140 a to už je pak jedno jestli jsi se zabil ve 120 nebo 220, akorát tě budou sbírat po delší vzdálenosti.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist