nedá mi to, a musím varovat. nejde jen o motorky, ale o vozidla všeobecně. prosím vás, když stojíte na žel. přejezdu(jedno jestli jedno či vícekolejný), počkejte s rozjezdem na to, až se šraňky zvednou až nahoru a následně zhasnou červená světla !! šraňky jsou jen doplněk. můžou dojít těsně pod vrch a hned padat zpět. a následně po jejich opětovném "pádu" může jet vlak. a klidně i na jednokolejce a hned za prvním vlakem. nebudu se tu rozepisovat proč a jak. to je dost odborné. ale je to dané předpisy a zákony, takže v případě střetu nic neuhádáte a ještě budete platit jak mourovatí za výjezdy a tzv následné škody(zpoždění, náhr. doprava, ..) a to není skoro nikdy míň jak šesticiferné. bohužel často šestinulné. a proč to píšu? jsem jedním z těch, co to jezdí vyšetřovat. a letos to zdá se bude nad jiné úrodný rok. bohužel alespoň za prvních pár měsíců to tak vypadá
4 reakcí na tento příspěvek přejezdy
http://2imgs.com/a9d1b69c4f
Naposledy editováno 22.05.2014 12:26:13
hooler píše: tady bych obecný ohrožení napálil pro změnu tomu, kdo má tenhle úsek na starosti
http://2imgs.com/a9d1b69c4f
Pěkná momentka.....bych toho odpovědnýho dementa posadil na ty jeho koleje, aby se mu rozsvítilo červený světlo v hlavě...
hooler píše: tady bych obecný ohrožení napálil pro změnu tomu, kdo má tenhle úsek na starosti
http://2imgs.com/a9d1b69c4f
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přejezdy
Sema píše: dj_hroch>České dráhy nemají s přejezdy nic společného.
JJ SŽDC to je
hooler píše: tady bych obecný ohrožení napálil pro změnu tomu, kdo má tenhle úsek na starosti
http://2imgs.com/a9d1b69c4f
Hezký, už bych byl placatej.
JardelT píše: supr přejezd je, když jedeš do Ostružné, pěkně jedeš z prudkýho kopečka a hned pod ním je přejezd, v zimě lahoda
cesta k přejezdu
Známe, v zimě i na podzim v pohodě, však z kopce to jede samo akorát vybereš esíčko, rozhlídneš se a přejezd přelítneš, ani to nedrcne Není to žádný dálkový koridor, hlemýždí se tama akorát ty lokální šukafony a rozhodně nepořádají závody... když jede tak jde vidět.
2 reakcí na tento příspěvek přejezdy
Pokud má přejezd bílé světlo, znamená to, že provoz zajišťuje čistě zabezpečovací zařízení. Pokud bliká, znamená, že v jeho obvodu,tj. v přibližovacím, anulačním a vzdalovacím úseku se nevyskytuje žádné vozidlo. Tomu se dá vždy věřit, z vlastní zkušenosti vím, že drážní zabezpečovačka myslí na veškeré situace které mohou nastat.
Pokud bílé světlo nebliká, je už na místě se rozhlédnout, jelikož vlak se nachází v blízkosti PZZ (většinou však už ve vzdalovacím úseku).
Drážní ZZ je několikrát pojištěno proti poruchám, nastane-li nějaká porucha, ihned to vidí výpravčí ve stanici a ten podle toho jedná. Pokud je porucha vážnějšího charakteru a ohrožuje provoz, tak v takovém případě zpravuje všechny vlaky tzv. Všeobecným rozkazem. Tam je uvedeno kilometricky místo přejezdu a vlak musí jet takovou rychlostí aby mohl před případnou překážkou bezpečně zastavit, dává samozřejmě i zvukovou výstrahu. Může se vyskytnout, že PZZ nevyhodnotí vozidlo na kolejích a výstraha se nespustí, taková situace nastává ale jen u lehkých kolejových vozidel (nedostatečný šunt) například drezín (MUV69,..), o tom ale příslušní zaměstnanci vědí, a před průjezdem kolejového vozidla na přejezd někoho pošlou, nebo jedou krokem...
Jinak v případě poruchy, jako je poškození ZZ (přeřezané kabely,..) výpadek proudu i záložního přejde PZZ do bezpečného stavu - břevna gravitací spadnou (ve svislé poloze je drží elektromagnety).
Ještě je další druh přejezdu, to má zaslepené bílé světlo. Z toho lze usoudit, že je ovládané člověkem. Zpravidla z výpravní budovy, stavědla,... Tam je na místě se rozhlídnout vždy, protože nad přejezdem dohlíží člověk, a ten je, jak víme chybující.
Tak asi tak, myslím, že o drážní ZZ mám přehled, tak kdo by měl nějaké otázky a budu vědět, tak je rád zodpovím :)
Apropo, jak již bylo výše zmíněno, břevna jsou doplňková technika. Vždy je důležité zda-li blikají světla. Může se stát, že vlak projede i když jsou závory otevřené ale světla blikají. V těchto případěch jde ale případná nehoda na triko řidiče...
A ještě jedna věc, dnes se přejezdy osazují černýma skříňkama. Z nichž je zpětně možné dohledat naprosto přesně veškeré stavy a chování přejezdu. Pokud by někdo pátral jak to vypadá, tak je to záznamové zařízení B2000 vyr. AK Signal.. :)
Naposledy editováno 22.05.2014 17:51:20
Zůstane na přejezdu a šraňky jsou dole.Začne zmatkovat,zatáhne ruční brzdu,začne ječet a tahat ostaní z auta.To bych mu dal facku.
Copak je tak složité přidat plyn a přerazit dřevěnou závoru?
I když bych měl hrnout auto před sebou s plynem na podlaze,tak je menší škoda než srážka s vlakem.
Někde je vážně špatný výhled a vjezd na přejezd je loterie.
Tady to odnesl kolega z práce s dcerou. Jezdil tudy často a přejezd znal.
Hned po nehodě bylo křoví odstraňováno.Ještě před vyšetřováním policie.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přejezdy
kroupahans píše: Tomu se dá vždy věřit, z vlastní zkušenosti vím, že drážní zabezpečovačka myslí na veškeré situace které mohou nastat.
A proto jsem byl svědkem toho jak vlak jede přes přejezd na kterém bliká bílé světlo… :-/
2 reakcí na tento příspěvek přejezdy
1 reakcí na tento příspěvek přejezdy
a vzdy koukam, jestli po trati nejede vlak, pak se da prejet prejezd i 200+ km/h
treba tendle, prehlednej, rovnej, parada
http://mapy.cz/#!x=15.072990&y=50.446784&z=18
2 reakcí na tento příspěvek přejezdy
A jakou rychlostí jel? Znám člověka, který několik desítek let zastupoval dráhy při soudech kvůli nehodám na přejezdech. Prý za jeho kariéru se nesetkal s tím, že by chybu udělalo samotné přejezdové zařízení...Vždy byla vina na straně řidiče.
A nepřehlednost u přejezdů je další kapitola, je to všechno o šetření.... Bohužel to pak stojí životy
Každý železniční přejezd na dráze celostátní a na drahách regionálních ve vlastnictví státu má přidělené svoje číslo. Tvar čísla je v případě přejezdu na dráze vlastněné státem P1, P2, P3 až P9000. V případě železničního přejezdu na regionální dráze nevlastněné státem má přiřazené číslo přejezdu tvar P9001 až P9999. V případě železničního přejezdu na vlečce má označení tvar P10000 až P99999, tedy pětimístné číslo.
Umístění čísla
Číslo je jedinečné a nezaměnitelné. Číslo přejezdu je napsáno černým písmem na bílé, samolepící, reflexní fólii, která se nachází:
u přejezdů zabezpečených pouze výstražným křížem nebo přejezdovým zabezpečovacím zařízením mechanickým na rubové straně ramene každého výstražného kříže
u přejezdů zabezpečených přejezdovým zabezpečovacím zařízením světelným bez závor nebo se závorami na rubové straně světelné skříně a to na všech výstražnících
http://www.szdc.cz/w...lovani-prejezdu.html
To číslo pomáhá hlavně v případě nehody určit přesné místo(přejezd). K číslování došlo proto, aby se neopakovala situace jako při nehodě u Vraňan
Naposledy editováno 23.05.2014 09:51:07
1 reakcí na tento příspěvek přejezdy
http://www.ceskatele...psuje-se-jen-pomalu/
Drážní inspekce kontrolovala přejezdy od července, kdy jí to ministerstvo dopravy povolilo, do konce listopadu upozornila na 31 problematických přejezdů, vesměs se špatnými rozhledovými poměry. Různá pochybení tak našli u každého čtvrtého kontrolovaného křížení. "Jsou to namátkové kontroly," upozornil přitom mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.
Takže to těm šupákům hlásí sama drážní inspekce a oni na to co? Oni na to zvysoka serou. Inu proč ne, smrťáky se v hodí na řidiče úplně v pohodě a ve zbytku ho umlátí znalec na dráhy, kterej ještě vloni zahříval prdelí židli někde v Dlážděný.