globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: přejezdy
 
21.5.2014 v 23:47
kamarádi(a kamarádky taky samo)
nedá mi to, a musím varovat. nejde jen o motorky, ale o vozidla všeobecně. prosím vás, když stojíte na žel. přejezdu(jedno jestli jedno či vícekolejný), počkejte s rozjezdem na to, až se šraňky zvednou až nahoru a následně zhasnou červená světla !! šraňky jsou jen doplněk. můžou dojít těsně pod vrch a hned padat zpět. a následně po jejich opětovném "pádu" může jet vlak. a klidně i na jednokolejce a hned za prvním vlakem. nebudu se tu rozepisovat proč a jak. to je dost odborné. ale je to dané předpisy a zákony, takže v případě střetu nic neuhádáte a ještě budete platit jak mourovatí za výjezdy a tzv následné škody(zpoždění, náhr. doprava, ..) a to není skoro nikdy míň jak šesticiferné. bohužel často šestinulné. a proč to píšu? jsem jedním z těch, co to jezdí vyšetřovat. a letos to zdá se bude nad jiné úrodný rok. bohužel alespoň za prvních pár měsíců to tak vypadá

(reakce na) přejezdy

22.5.2014 v 12:09 | Nahoru | #31
FiZzeR>Ty se aspoň dají objet..

4 reakcí na tento příspěvek přejezdy

22.5.2014 v 12:24 | Nahoru | #32
tady bych obecný ohrožení napálil pro změnu tomu, kdo má tenhle úsek na starosti
http://2imgs.com/a9d1b69c4f


Naposledy editováno 22.05.2014 12:26:13

(reakce na) přejezdy

22.5.2014 v 12:33 | Nahoru | #33

hooler píše: tady bych obecný ohrožení napálil pro změnu tomu, kdo má tenhle úsek na starosti
http://2imgs.com/a9d1b69c4f



Pěkná momentka.....bych toho odpovědnýho dementa posadil na ty jeho koleje, aby se mu rozsvítilo červený světlo v hlavě...

(reakce na) přejezdy

22.5.2014 v 12:49 | Nahoru | #34

hooler píše: tady bych obecný ohrožení napálil pro změnu tomu, kdo má tenhle úsek na starosti
http://2imgs.com/a9d1b69c4f

To může být porucha, cokoliv. Pak jezdí vlaky sníženou rychlostí, aby umožnili řidiči splnit jeho povinnost, tj. přesvědčit se před vjetím na přejezd, zda se neblíží vlak.

(reakce na) přejezdy

22.5.2014 v 13:05 | Nahoru | #35
hooler> Proč? Přesně případ o kterém jsem psal. NIC nesvítí, tzn. přejezd JE NEZABEZPEČENÝ a semafor jakoby tam nebyl. Dle zákona Tvůj problém když tam pojedeš, byls povinnen se přesvědčit. Prostě jede se bezpečně jen když je bílé světlo "OK".

(reakce na) přejezdy

22.5.2014 v 13:16 | Nahoru | #36
kubacech> Urcite, ja len som chcel aby si bol kludny budes in memoria vyhlaseni za nevynneho

přejezdy

22.5.2014 v 13:20 | Nahoru | #37
Ukázkový průjezd vlaku porouchaným PZZ.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přejezdy

22.5.2014 v 13:24 | Nahoru | #38

Sema píše: dj_hroch>České dráhy nemají s přejezdy nic společného.


JJ SŽDC to je

(reakce na) přejezdy

22.5.2014 v 13:26 | Nahoru | #39

El-Chio píše: JJ SŽDC to je

(reakce na) přejezdy

22.5.2014 v 13:28 | Nahoru | #40
El-Chio> Ok, prostě hajdalácká pakáž a bratři zpátečníci.

(reakce na) přejezdy

22.5.2014 v 13:43 | Nahoru | #41

hooler píše: tady bych obecný ohrožení napálil pro změnu tomu, kdo má tenhle úsek na starosti
http://2imgs.com/a9d1b69c4f



Hezký, už bych byl placatej.

(reakce na) přejezdy

22.5.2014 v 14:05 | Nahoru | #42

JardelT píše: supr přejezd je, když jedeš do Ostružné, pěkně jedeš z prudkýho kopečka a hned pod ním je přejezd, v zimě lahoda
cesta k přejezdu



Známe, v zimě i na podzim v pohodě, však z kopce to jede samo akorát vybereš esíčko, rozhlídneš se a přejezd přelítneš, ani to nedrcne Není to žádný dálkový koridor, hlemýždí se tama akorát ty lokální šukafony a rozhodně nepořádají závody... když jede tak jde vidět.

2 reakcí na tento příspěvek přejezdy

22.5.2014 v 17:42 | Nahoru | #43
Trochu uvedu na pravou míru chování PZZ.
Pokud má přejezd bílé světlo, znamená to, že provoz zajišťuje čistě zabezpečovací zařízení. Pokud bliká, znamená, že v jeho obvodu,tj. v přibližovacím, anulačním a vzdalovacím úseku se nevyskytuje žádné vozidlo. Tomu se dá vždy věřit, z vlastní zkušenosti vím, že drážní zabezpečovačka myslí na veškeré situace které mohou nastat.
Pokud bílé světlo nebliká, je už na místě se rozhlédnout, jelikož vlak se nachází v blízkosti PZZ (většinou však už ve vzdalovacím úseku).
Drážní ZZ je několikrát pojištěno proti poruchám, nastane-li nějaká porucha, ihned to vidí výpravčí ve stanici a ten podle toho jedná. Pokud je porucha vážnějšího charakteru a ohrožuje provoz, tak v takovém případě zpravuje všechny vlaky tzv. Všeobecným rozkazem. Tam je uvedeno kilometricky místo přejezdu a vlak musí jet takovou rychlostí aby mohl před případnou překážkou bezpečně zastavit, dává samozřejmě i zvukovou výstrahu. Může se vyskytnout, že PZZ nevyhodnotí vozidlo na kolejích a výstraha se nespustí, taková situace nastává ale jen u lehkých kolejových vozidel (nedostatečný šunt) například drezín (MUV69,..), o tom ale příslušní zaměstnanci vědí, a před průjezdem kolejového vozidla na přejezd někoho pošlou, nebo jedou krokem...
Jinak v případě poruchy, jako je poškození ZZ (přeřezané kabely,..) výpadek proudu i záložního přejde PZZ do bezpečného stavu - břevna gravitací spadnou (ve svislé poloze je drží elektromagnety).
Ještě je další druh přejezdu, to má zaslepené bílé světlo. Z toho lze usoudit, že je ovládané člověkem. Zpravidla z výpravní budovy, stavědla,... Tam je na místě se rozhlídnout vždy, protože nad přejezdem dohlíží člověk, a ten je, jak víme chybující.

Tak asi tak, myslím, že o drážní ZZ mám přehled, tak kdo by měl nějaké otázky a budu vědět, tak je rád zodpovím :)

Apropo, jak již bylo výše zmíněno, břevna jsou doplňková technika. Vždy je důležité zda-li blikají světla. Může se stát, že vlak projede i když jsou závory otevřené ale světla blikají. V těchto případěch jde ale případná nehoda na triko řidiče...

A ještě jedna věc, dnes se přejezdy osazují černýma skříňkama. Z nichž je zpětně možné dohledat naprosto přesně veškeré stavy a chování přejezdu. Pokud by někdo pátral jak to vypadá, tak je to záznamové zařízení B2000 vyr. AK Signal.. :)

Naposledy editováno 22.05.2014 17:51:20

přejezdy

22.5.2014 v 18:54 | Nahoru | #44
Jinymi slovy tedy pri bilem svetle 100% nijak nikdy nemuze nastat situace, ze jede vlak. S vyjimkou male dreziny apod?

přejezdy

22.5.2014 v 19:02 | Nahoru | #45
Při bílém světle se není nutné rozhlížet, dá se tomu věřit :) Kdyby jela drezína apod. budeš upozorněn pracovníkem dráhy. Ale zastavit a rozhlídnout se ti samozřejmě nikdo zakázat nemůže, takže je to vždy na tobě.

přejezdy

22.5.2014 v 20:23 | Nahoru | #46
Já hlavně nechápu lidi,co na přejezdu zmatkujou.
Zůstane na přejezdu a šraňky jsou dole.Začne zmatkovat,zatáhne ruční brzdu,začne ječet a tahat ostaní z auta.To bych mu dal facku.
Copak je tak složité přidat plyn a přerazit dřevěnou závoru?

I když bych měl hrnout auto před sebou s plynem na podlaze,tak je menší škoda než srážka s vlakem.

Někde je vážně špatný výhled a vjezd na přejezd je loterie.
Tady to odnesl kolega z práce s dcerou. Jezdil tudy často a přejezd znal.
Hned po nehodě bylo křoví odstraňováno.Ještě před vyšetřováním policie.

přejezdy

22.5.2014 v 20:30 | Nahoru | #47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přejezdy

22.5.2014 v 21:42 | Nahoru | #48

kroupahans píše: Tomu se dá vždy věřit, z vlastní zkušenosti vím, že drážní zabezpečovačka myslí na veškeré situace které mohou nastat.



A proto jsem byl svědkem toho jak vlak jede přes přejezd na kterém bliká bílé světlo… :-/

2 reakcí na tento příspěvek přejezdy

22.5.2014 v 22:07 | Nahoru | #49
A jedno tematický, Žeremi Klakson na toto téma:

(reakce na) přejezdy

22.5.2014 v 22:55 | Nahoru | #50
FiZzeR> Helma na helmě a vesta ve vestě nemají chybu

1 reakcí na tento příspěvek přejezdy

22.5.2014 v 23:10 | Nahoru | #51
delam na draze v doprave a musim konstatovat bojte se vseho co ovlada nadrazak , pracovni moralka je naprosto sokujici

přejezdy

22.5.2014 v 23:55 | Nahoru | #52
kdyz je cerveny svetlo, tak cekam, i kdyz se uz zvednou zavory, nez doblika

a vzdy koukam, jestli po trati nejede vlak, pak se da prejet prejezd i 200+ km/h

treba tendle, prehlednej, rovnej, parada
http://mapy.cz/#!x=15.072990&y=50.446784&z=18

přejezdy

23.5.2014 v 07:53 | Nahoru | #53
Člověk musí spoléhat na sebe a né na ostatní. Proto vždy skoro zastavuji před každým přejezdem kam nevidím do dálky. Samozřejmě může se stát chyba a zapomenout se podívat, ale je lepší se ho držet a důsledně ho dodržovat.

2 reakcí na tento příspěvek přejezdy

23.5.2014 v 08:42 | Nahoru | #54
Kdybyste radši kolem těch přejezdu pořádně vysekali porost, aby tam bylo vidět. Pod vlak nikdo nevjede, ale jsou místa - a takových jsou stovky, kde je na koleje vidět až když tam stojím aspoň půlkou auta....

(reakce na) přejezdy

23.5.2014 v 09:00 | Nahoru | #55
volkswagen> to je pak omalu lepší to vzít kilem a doufat... než stát půlkou auta na přejezdu a pokoušet se rozhlížet. Ale ano, bohužel takových míst jsou stovky... a všichni na to serou dokud na tom konkrétním místě není průser.

(reakce na) přejezdy

23.5.2014 v 09:34 | Nahoru | #56
_zdenda_>
A jakou rychlostí jel? Znám člověka, který několik desítek let zastupoval dráhy při soudech kvůli nehodám na přejezdech. Prý za jeho kariéru se nesetkal s tím, že by chybu udělalo samotné přejezdové zařízení...Vždy byla vina na straně řidiče.

A nepřehlednost u přejezdů je další kapitola, je to všechno o šetření.... Bohužel to pak stojí životy

(reakce na) přejezdy

23.5.2014 v 09:46 | Nahoru | #57
volkswagen> A co tobě i ostatním brání takový nepřehledný přejezd nahlásit?

Každý železniční přejezd na dráze celostátní a na drahách regionálních ve vlastnictví státu má přidělené svoje číslo. Tvar čísla je v případě přejezdu na dráze vlastněné státem P1, P2, P3 až P9000. V případě železničního přejezdu na regionální dráze nevlastněné státem má přiřazené číslo přejezdu tvar P9001 až P9999. V případě železničního přejezdu na vlečce má označení tvar P10000 až P99999, tedy pětimístné číslo.

Umístění čísla

Číslo je jedinečné a nezaměnitelné. Číslo přejezdu je napsáno černým písmem na bílé, samolepící, reflexní fólii, která se nachází:
u přejezdů zabezpečených pouze výstražným křížem nebo přejezdovým zabezpečovacím zařízením mechanickým na rubové straně ramene každého výstražného kříže
u přejezdů zabezpečených přejezdovým zabezpečovacím zařízením světelným bez závor nebo se závorami na rubové straně světelné skříně a to na všech výstražnících

http://www.szdc.cz/w...lovani-prejezdu.html

To číslo pomáhá hlavně v případě nehody určit přesné místo(přejezd). K číslování došlo proto, aby se neopakovala situace jako při nehodě u Vraňan


Naposledy editováno 23.05.2014 09:51:07

1 reakcí na tento příspěvek přejezdy

23.5.2014 v 10:09 | Nahoru | #58
Leon: Nechci tě úplně posílat nikam, ale:

http://www.ceskatele...psuje-se-jen-pomalu/

Drážní inspekce kontrolovala přejezdy od července, kdy jí to ministerstvo dopravy povolilo, do konce listopadu upozornila na 31 problematických přejezdů, vesměs se špatnými rozhledovými poměry. Různá pochybení tak našli u každého čtvrtého kontrolovaného křížení. "Jsou to namátkové kontroly," upozornil přitom mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Takže to těm šupákům hlásí sama drážní inspekce a oni na to co? Oni na to zvysoka serou. Inu proč ne, smrťáky se v hodí na řidiče úplně v pohodě a ve zbytku ho umlátí znalec na dráhy, kterej ještě vloni zahříval prdelí židli někde v Dlážděný.

(reakce na) přejezdy

23.5.2014 v 10:25 | Nahoru | #59
FiZzeR> Jak tam stojí TopGearista u toho přejezdu, tak tam mají napsáno:
"ANOTHER TRAIN COMING if lights continue to show" a pro jistotu i "KEEP CROSING CLEAR"

Je skvělý, že se blížíme do situace, kdy tyhle návody pro idioty zřejmě budeme mít taky ...

(reakce na) přejezdy

23.5.2014 v 10:52 | Nahoru | #60

FiZzeR píše: dj_hroch> Ale taky mám pár "oblíbenejch" přejezdů, jeden příklad za všecky - Řevnice, tam jsou závory dole klidně i 20 minut, než něco projede, totální demence.



Potvrzuju, tenhle přejezd je totální vrchol drážní demence......
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist