dneska se mi stala dost vážná věc a tak bych se chtěl poradit. Jeli jsme s přítelkyní a zastavili na chvíli u krajinice a po chvíli když jsme chtěli odjet mi motorka už sotva nastartovala. Tak jsem si řek, fajn tedy baterka, tak jí trošku dobiju jízdou, projedeme se a pofrčíme domu. Ale o dvě vesnice dál se mi stalo, že se ručička otáčkoměru špatně pohybovala v nízkých otáčkách.. jakoby se splašila a lítala od nuly k 8 a tak dále.. a začal lehce problikávat display, rychlost bylo v pořádku. Zastavil jsem a šel se mrknout co se děje. (pro jistotu) Vše na oko dobrý tak si řikám, že asi jen zakolísal proud nebo něco a tak že poejdme dál. Ale už sem bohužel nenastartoval. Tak jsme roztlačili a jeli směr domů. Pocestě to samé a pak už ručička otáček klesla úplně a nehnula se. Zhasl display a ručička s rychlostí se sekla na místě. 5ikám tak snad dojeme domu. Najednou motorka začala ztrácet výjkon jako když neníé benzín. Tak jsem instinktivně přepl na rezervu ale problém přetvrával. tak jsem přepnul zpět. Benzínu bylo dost. Po odstávce jsem zkontroval pojistky a ty byli v cajku. Šahal jsem i na dobíjení (pokud je to teda dobíjení to s těmi žebry blízko baterky a bylo to studený. předím to bylo lehce vlažný.) nic kliudnýho jsme stejně nevymysleli když v tom se najednou rozsvítili dipslay jako když bych zapojil baterku znova. Tak jsme rozlačili a jeli opět domu asi po 1,5 znova. Ztráta výkonu. tak jsme tlačili až domu. baterka tedy vyždímaná.
A dotaz tedy zní:
Co mi odešlo?
Jen přidám info, že předtím tento problém nebyl vše fungovalo. mam tam 12v zásuvku pod stálým proudem ze světel(proud dává jen když jsou zaplá světla). Baterie od jara nová. Po cestou costu co nešli budíky nesvítili ani světla.
mam dost velký podření že mi to nedobíjí..
Co myslíte vy?
Jen pro info tlačit v tomhle vedru nic přijemnýho.. tlačili jsme asi 4 km do kopce poměrně..
Ale zkus to pro jistotu nastartovat a změřit kolik budeš mít na baterce a kolik ti pujde z altíku. Popis měření pokud tomu nerozumíš najdeš tady na foru, řešilo se to Xkrát.
Naposledy editováno 21.05.2014 21:38:19
Měření magneta
Měření zkratového regleru
Display se po chvilce rozsvítil proto, že při stojícím motoru nemá zapalování takový příkon, takže odlehčená baterka se napěťově trochu "vzpamatovala". Ale jestli nevydržela krmit elektriku i bez světel (pro příště - při takovýchto příznacích neprodleně vypnout světla, pokud nemají vypínač, tak vyndat pojistku - dost tak prodloužíš dojezd), tak zřejmě motorka nedobíjí ani trochu. Až nabiješ baterku, změř napětí na ní při nastartovaném motoru. Jestli nepřesáhne ani 12.5V a naopak s bežícím motorem bude ještě pomalu klesat, tak je to jasné a postupuj dle odkazů. V nejlepším případě by byl rozpojený štekr od regleru, ale toho by sis snad všiml, nebo může být vadné vinutí magneta, ale nejspíš bude v háji regler - buď přerušené některé diody, nebo vadný řídící obvod a tyristory jsou stále sepnuté, nebo jsou proražené. To vše zjistíš měřením.
1 reakcí na tento příspěvek Elektrika - problém
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda varadero 125 nemá "výkon" ve ... Honda XL 125V Varadero | Topriders | 5 | 7.5.2024 v 01:33 Topriders |
Nestartuje Varadero 125 Honda XL 125V Varadero | Trollik1 | 6 | 13.4.2024 v 08:37 krokoš |
Brzda přibržďuje za studena Honda XL 125V Varadero | Namalorazce2408 | 7 | 19.3.2024 v 22:26 Slávek-TDM |
Klepání od motoru po přidání víc ne... Honda XL 125V Varadero | Moutindown | 7 | 10.3.2024 v 22:57 Slávek-TDM |
palivový filtr Honda XL 125V Varadero | jardic | 7 | 24.2.2024 v 23:13 Palucha |