globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: přední kolo chopper - cruiser
 
15.5.2014 v 20:23
Jak se mění jízdní vlastnosti při změně předního kola? Mám na mysli hubené vysoké kontra menší širší?

1 reakcí na tento příspěvek přední kolo chopper - cruiser

16.5.2014 v 10:15 | Nahoru | #1
pokud zachováš stejný vnější obvod kola, pak užší půjde lépe do zatáček, styčná plocha bude menší, tlak na cm2 větší.
pokud dáš kolo s větším vnější obvodem, hraješ si s celkovou geometrií motorky. pak už řešíš prodloužení rozvoru, větší stabilitu na rovných cestách a zároveň moc neochotu zatáčet (větší gyroskopický efekt v kombinaci s jiným úhlem řízení a delším rozvorem...zase je otázka konkrétního provedení původního a nového kola). a s prodloužením rozvoru logicky větší zatížení zadního kola.
s opačnou výměnou naopak.

jako vedlejší efekt je změna účinnosti přední brzdy (což se dá "naučit na páčce") - obvod/šíře/tlak na cm2 - a změna účinnosti zadní brzdy (v závislosti na změně geometrie a poměru zatížení kol, ale to většinou nebývá nic dramatického). pokud máš abs nebo nějakou kontrolu prokluzu přes senzory otáčení kol (většinou v kombinaci s abs), pak ti bude házet nesmyslné hodnoty

Naposledy editováno 16.05.2014 10:16:19

(reakce na) přední kolo chopper - cruiser

16.5.2014 v 18:29 | Nahoru | #2
mariano> díky, já měl na mysli třeba Dragstar má jednou kolo vyšší užší a jednou menší širší, to samé Sportstery, nebo HD vůbec. Mění se tedy jak obvod tak šířka. Zadní kolo je stále stejné a nemění se. Uvažuji o něčem jako chopper-cruiser a zajímá mi jak se mění vlastnosti třeba při jízdě v zatáčkách.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist