Proto by mě zajímalo, jestli a jaké zkušenosti máte s LED žárovkami do hlavního světlometu.
Pro příklad ne tomto odkazu, co mám na mysli: http://www.stualarm...12-24v-30w6x5w-bila/
Předpokládám, že když to je myšleno pro auto/moto tak je to i schválené pro provoz na v.k., a nemusí se připojovat žádný regulátor, nebo jak se to jmenuje, jako například, když se dávají diodové blinkry.
1 reakcí na tento příspěvek LED žárovky v hl. světlometu
možná bud též osočen, že jsem jen teoretik, ale dalo by se říct, že nějakou tu „lampu“, jsem již v automotiv viděl, pár jich i sám vyvinul a „staral“ se o nasazení v sériové produkci. Plno komentů je zde velmi pravdivých. Budu řešit jen hlavní světlomety.
Když odhlédneme od homologace, kterou by měl mít de facto každý světlomet na vozidle a která mi je osobně docela ukradená. Existuje nějaký vzor-optimum, jak by měl světelný kužel tvořený světelným zdrojem a optickými prvky vypadat. U auta to vypadá 10m před vozidlem na stěně asi takto (no nějaké chyby by se tam našly…, odpovídá Normě ECE R98):
Abychom toho dosáhli, je třeba přesně zaměřit (ohnout, odrazit) paprsky zdroje světla. Proto musím přesně znát tvar, velikost, atd. světelného kužele, jaký zdroj tvoří. LED a vlákno halogen. žárovky mají toho společného stejně, jak již někdo zde zmínil, jako zážehový a vznětový typ spalovacího motoru. No, oba vydávají světlo…
Tedy jakýkoliv jiný, než do reflektoru určený a spočítaný typ zdroje bude fungovat vždy hůře. To samozřejmě Osram a Phillips, jako dodavatelé obojího ví. A je jedno jestli je to systém projekční (z venku je vidět konvexní-vypouklá čočka, lupa je na mravence ), nebo Free-form (reflektor obklopující zdroj bez stínítka)
Taky proto LED a halogen světlomet vypadají i z venku jinak, nejlépe je to vidět u Free-Form řešení (čistě reflektor bez čočky). Např. Honda VFR800 MY 2013 takové řešení v LED má.
Jinak vyvinout si světlo doma určitě půjde, kvalita je otázka (udělat v automotiv světlo trvá normálně tak 2-3 roky a stojí ca. 1,5mil €). Jak tady zamlženě Bandaska vysvětloval, je dobré volit předpřipravená řešení – kombinace led+reflektor a ta namíchat. Jen si to prosím nechte seřídit, ať to nesvítí do protisměru.
Naposledy editováno 09.05.2014 12:57:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LED žárovky v hl. světlometu
SS124 píše: tak pro bikery co se sem boji psat,aby je znalci nepranyrovali....verim ze masiny tech rejpalu a rádoby vedcu a znalcu jsou enonuno v korektnim stavu nejen co se svetel tyce
http://www.ebay.de/..._14052wt_882 [/quote]
Hele....v té reklamě doporučuješ žárovku , která je osazena dvěma ledkama Cree1512 a že to má světelnej tok 1800 Lm. Ta má pracovní napětí 38V a pracuje s proudem 350mA....pokud tam jsou dvě ledky - 38 x 0,35 x 2 tak mi vychází 26,6W a to zdaleka neodpovídá padesáti wattům, proklamovaných v reklamě...navíc ledka s tímto světelným tokem se nevyrábí, ani jejich kombinací není možné dosáhnout 1800Lm...vyráběné typy http://www.digikey.com/product-search/en/optoelectronics/leds-high-brightness-power-modules/525140?k=cree%201512
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LED žárovky v hl. světlometu
Fidži_CZ> Já ti samozřejmě věřím, že s tím pracuješ a pravděpodobně rozumíš, ale tvůj problém je v tom, že jsi se někde seknul ve své představě o tom, že to je k ničemu. Na místo nějakého rozumného vysvětlení jen vykřikuješ po částech svůj názor. Sepsat vlastnosti a svojí teorii o tom, proč to nemůže fungovat by bylo jistě rozumnější. Navíc, verze vysvětlení pro někoho, kdo tomu zas až tak moc nerozumí, by byla příhodná. Kdybych totiž znal všechna úskalí této tech. tak si to vysvětlím sám a nikoho se neptám, kdybych chtěl odborný výklad, tak si zajdu na fórum o diodách, to už jsem taky psal.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LED žárovky v hl. světlometu
Celkově je škoda, že 70% trhu tvoří klasika halogen. Ale je to dost chyba automobilek, i když nabízí lepší varianty, tak vždy za mastný připlatek - 10 až 70 tis. Kč a do toho nikdo nejde. Většinou je to tak 10:1 na prodané kusy, přitom výrobní cena je +- stejná.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LED žárovky v hl. světlometu
cesta využití stávajících reflektorů na konvenční halogen, nebo xenon má své limity a jako daleko výhodnější se jeví nová konstrukce a násobné sdružování světelných toků jednotlivých prvků do svazků...ale víc fakt neprozradím, dost jsem se s tím už vybabral a naměřil, abych to tu prostě jen vyplivl ;)
Mopadge píše: Elfmen> Díky, konečně něco smysluplného.
Fidži_CZ> ..svojí teorii o tom, proč to nemůže fungovat by bylo jistě rozumnější...
nepotřebuji super odborné rady o diodách
Tak mi teda pověz, jak jednodušeji to mám ještě napsat.2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LED žárovky v hl. světlometu
Bandaska píše: Hele....v té reklamě doporučuješ žárovku , která je osazena dvěma ledkama Cree1512 a že to má světelnej tok 1800 Lm. Ta má pracovní napětí 38V a pracuje s proudem 350mA....pokud tam jsou dvě ledky - 38 x 0,35 x 2 tak mi vychází 26,6W a to zdaleka neodpovídá padesáti wattům, proklamovaných v reklamě...navíc ledka s tímto světelným tokem se nevyrábí, ani jejich kombinací není možné dosáhnout 1800Lm...vyráběné typy http://www.digikey.com/product-search/en/optoelectronics/leds-high-brightness-power-modules/525140?k=cree%201512
nedelam zadnou reklamu ani nedoporučuju ten prodejce ma přes 70 tis prodeju a pozitiv feedback 99.1 byl to jen priklad,ze v UK je to legal, tak si to od nej kup a pak ho nasol,ze podvadi, moje ledky mam přes kamose z road glide fora USA a vyzkouseny,seridi se to a je to ok,a ten vykon je mi sumak cos vypocital moje mají 70W a bylo mi receno,ze to musí byt do 100W a na moje svetla s DOT mam výjimku a i kdyby si byl fizl ty tak za 10 min je tam z5 halogen
edit: ten druhy muj odkaz z ebay ma dole vypocty a technicky data tech zarovek......pisou tam input 2200mA a druhy vlakno 2000mA stejne jako v pripade UK prodeje,pozitivita atd, toto je prodejce v USA a bude to dle Tebe taky podvodnik :D
Naposledy editováno 09.05.2014 19:31:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LED žárovky v hl. světlometu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LED žárovky v hl. světlometu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LED žárovky v hl. světlometu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LED žárovky v hl. světlometu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LED žárovky v hl. světlometu
http://www.vfrdiscus...ght-install-5th-gen/
Naposledy editováno 10.05.2014 19:43:43
Proto se používájí plasty s lepší tepelnou odolností.
V případě LED systému to samozřejmě je spíše druhotný problém, u něj je hlavní odvod tepla od čipu přímo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LED žárovky v hl. světlometu
SS124 píše: tady si pocti a koukni na foto pro porovnani
http://www.vfrdiscus...ght-install-5th-gen/
Naposledy editováno 10.05.2014 20:33:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LED žárovky v hl. světlometu
1 reakcí na tento příspěvek LED žárovky v hl. světlometu
Cize tvojim sedliackym rozumom si prisiel na to ze ked cez den oslnujes (tvoje slova: "jsou lepe videt") tak je to urcite lepsie. Dufam len za to dost skoro odchytia policajti aj ked ich nemam rad ked meraju na bezpecnych ale dobre nesucich usekoch a daju to to pocitit tak ze si ich odmontujes a uz nevratis. Alebo len budem dufat, kedze si dost daleko od miest kade jazdim ja, ze k nam nezavitas a neobohatis zbierku polovodicov ktori oslnuju )niektori dokonca zamerne dialkovymi) a su presvedceni ako tym prispievaju k bezpecnosti a plynulosti cestnej premavky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LED žárovky v hl. světlometu
pro zakladatele a nerozhodne :
Naposledy editováno 11.05.2014 21:38:06
ale to video co si umiestnil len potvrdzuje moje slova, kopa svetla kusok pred svetlom minimum v dialke, kde ho potrebujes najviac, ale jasne proste perfektne to vidis ked sa postavis pred svoju motorku, takze to musi proste perfektne svietit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LED žárovky v hl. světlometu
Fidži_CZ píše: SS124> Kšeft mi to nekazí, pracuji ve zdravotnictví. Spíš naopak, když tě někdo sestřelí, tak ještě možná vydělám Bojuju čistě jen proti hlouposti.
Krásný příklad zbožného přání... víš, v noci zas tolik motorek nepotkávám a i když mraky lidí jezdí ve dne na dálkové, asi uznáš, že ve dne není šance oslnit ani dálkovým (neautorizovaným) xenonem... v noci zase málokdo mimo dálnici valí 200 :) tj. šance že "vyděláš, až ho někdo sestřelí", je IMHO přesně rovná nule. Mluví z tebe jen závist, že on má odvahu to nainstalovat, zatímco ty ne.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LED žárovky v hl. světlometu
Xenon mám doma, už jsem tu psal, že to bylo všechno v pořádku, včetně toku světla, kdyby u toho nezhasínala palubka byl by tam do dnes.
Jinak to, že ten systém je zatím na nic jsem pochopil hned na začátku...... Už mám objednanou Osram NB Ultimate (halogen), tak snad bude svítit lépe než-li jeho předchůdce NB Plus.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LED žárovky v hl. světlometu
Jedinné objektivní porovnání by bylo na gonio-fotometru v svět. labolatoři, který vytvoří rastrový obraz světelného kužele. Hodnotit světlo na dveřích garáže(různé odrazivé plochy, barva atd.) nebo dokonce takto venku to je dost palba od boku. Kdyby to byla alespoň rovná bílá stěna s vodorovnou čárou, tak možná.
Potkávací(low beam)
Na tomto obrázku je původní stav, je tam jasně vidět Cut-off line, tedy přechod světlo-tma pod rovinou horizontu. Velmi důležitý prvek, aby světlo neoslňovalo protijedoucí.
Toto dle mého pozorování pro LED zdroj neplatí a světlo výrazně svítí přes horizont, viz. obr. č 2
Už jen tohle by se dalo označit na prasečinu, o nějaké homologaci ani nemluvě.
Dálkové(High Beam)
Zde se může zdát, že LED svítí lépe. Trocha Teorie: Pro dálkovou f-ci je důležitá oblast právě kolem H-linie, resp. lehce přes. Tato část kužele září vodorovně s podložkou, tedy do "nekonečna", a tvoří dosvit. Snaha je dostat do této zóny maximum světla ze zdroje. Pro zasvěcenější, svítivost kolem H 0° může být kolem 100 000cd.
U Serie je koncetrace světla kolem "středu" jasně vidět, viz dole obr. č. 3
Když se podíváme na LED, tato zóna, globální maximum, zcela chybí. Dalo by se tedy říci, že LED svítí dobře okolo proto působí světle, ale kde je světla třeba, tam chybí.
Tento jev souvisí přesně s tím, že plocha a tvar vyzařování LED vs. halogen. vlákno je zcela jiná a proto LED v halogen. reflektoru nemůže fungovat. Reflektor zákonnitě musí vypadat jinak.
EDIT: Překlepy a ten češtin.
Naposledy editováno 13.05.2014 16:39:46
Podle mě žádný renomovaný výrobce v době 2-3let nic takového jako LED-kit pro klasické světlomety nepředstaví. Ale nikdy neříkej nikdy, že...
Naposledy editováno 13.05.2014 17:28:52
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LED žárovky v hl. světlometu
"Prosím stoupněte si před světlomět, aby Vám kužel svítil do rozkoru..." No, tuhle zakázku asi nedostaneme.