globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přímé sání vs. déšť
26.4.2014 v 08:52
Zdar bando,
máte někdo zkušenosti s přímým sáním na chopperu, co to dělá za deště? Aby mně to neutopilo motor
není to moje moto, ale přesně toto mám

1 reakcí na tento příspěvek Přímé sání vs. déšť

27.4.2014 v 01:32 | Nahoru | #1
Raduzzo> Zdá se, že tam té vody jde prostě moc (ty přínosy, co zde popsali ostatní, se týkají spíš zvýšené vlhkosti nasávaného vzduchu nebo poměrně přesně dávkovaného množství u přeplňovaných motorů). Otázka je, proč se to projeví až po nějaké době jízdy v dešti - jedinné co mě napadá je, že chvíli trvá než filtrační vložka nasákne a začně vodu propouštět (nevím, jak je u toho filtru řešená).

J.M.K.> Trošku jsem prohrabal knihovnu a web a mam následující poznatky:
a) o GM-2 jsem nikde nenašel ani zmínku (čímž ovšem nechci říct, že neexistuje!)
b) použití MW 50 i GM-1 na jednom motoru bylo údajně neobvyklé a docházelo k němu zejména v polních dílnách v rámci oprav "jeden stroj ze dvou". U Bf-109 prý nebylo snadné do trupu umístit nádrže pro oba systémy. Snad jediný stroj, kde se počítalo s oběma systémy již v sérii byl Ta-152 (tj. Jumo 213), ten byl ovšem vyroben v mizivém množství
c) ten tlakový spínač u GM zní logicky, už jen z toho důvodu, že v nízkých výškách nemá na výkon příliš vliv. Limit 9.000 m mi ale od oka přijde jako trochu moc vysoký, ale nikde jsem k tomu víc nenašel

coffman> ten odkaz je NAPROSTO libovej a ten člověk, co to sepsal je BOREC

(reakce na) Přímé sání vs. déšť

27.4.2014 v 11:28 | Nahoru | #2
JohnnyS08> Děkuju. Sám jsem neměl už včera sílu po tom pátrat, ale čím dál víc začínám věřit tomu, že to označení GM-2 bylo onehdá někde chybné a žil jsem dovčil v omylu. S těmi polními úpravami je to pravda, bylo to i ve snaze dostat z motoru co nejvíc za co nejvíce možných podmínek - už v té době byli Němci dost zoufalí. A s Bf-109 je to pravda, byl dost malý a moc místa v něm nebylo, kor ve starších verzích - troufám si tvrdit, že do E-4 bych se se svými 105kg živé váhy asi nenasoukal. I kryt byl těsný a s hlavou se moc hýbat nedalo. Ale i novější verze na tom nebyly slavně - rám pořád skoro stejný, ale motor větší a větší, další systémy jakbysmet a přibývaly - postupně se z toho stával LaKaToš. Ale na druhou stranu mám někde zahrabanou fotku, jak v zadku trupu (za kabinou) E-4, nebo E-7 vezou živou kozu. Tam ale bylo místa dost, trup je tam skořepinový.
Ale Fw-190 byl prcek ještě menší, i když na pohled tak nevypadá a "dlouhonosky" byly sice prodloužené i dozadu, ale stejně už to zkrátka "nebylo ono" - přes dlouhý motor mizerný výhled a i setrvačné hmoty daleko od těžiště byly na prd. Holt to bylo to stadium, když už se původní konstrukce dostává na vrchol svých možností a bylo by lepší naprojektovat letoun zcela nový - na to ale nebyl čas ani prostředky.
A ohledně toho zákazu použití nitra pod 9000m se uvádělo, že pod touto výškou by to mohlo poškodit motor, o tom, že by to nemělo potřebný efekt, jsem neslyšel. To poškození ale docela sedí - sice se tyto systémy dost používají někdy v autech, ale i tam se může použít jen hodně krátkodobě. Popravdě, nepamatuju si, jak přesně "rajčák" v motoru funguje, ale viděl jsem motor, u kterého to doslova roztavilo svíčky. A narazil jsem před časem na chlápka, co chtěl montovat rajčák na Haryka, snad na glajdu. Co jsem od něj věděl naposled, tak už to měl na cestě ze Států a nevím, kam to dotáhl, ale montovat tohle na motorku a kor na H-D, mně osobně přinde jako úplná bláznivina.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Tokico - brzdové destičky Kawasaki VN 1500 PepaSahib 16 20.2.2024 v 17:16 lecomondo
Pokazil sa sytič a neide voľnobeh Kawasaki VN 1500 Osif 4 20.11.2023 v 13:11 Osif
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009
Cruiser, brzdy a motory Honda VTX 1800, Kawasaki VN 1500, Yamaha XVS 1300A M... Kritix 3 31.7.2023 v 23:41 karel28
Cruiser, brzdy a motory Honda VTX 1800, Kawasaki VN 1500, Yamaha XVS 1300A M... Kritix 0 2.7.2023 v 20:30 Kritix


TOPlist