Téma: Dynojet karburátorový kit na Horneta 2001
 
22.4.2014 v 19:07
Zdravim,
nemáte někdo zkušenosti s karburátorovým kitem. Nechci nahnat výkon, ale chci to trochu poladit a už nevim v čem se vrtat Zajímalo by mě co to udělá se spotřebou a jestli je to lepší s KN filtrem nebo ne a všeobecně názory na ten kit. Předem děkuju

Dynojet karburátorový kit na Horneta 2001

23.4.2014 v 08:13 | Nahoru | #1
Zdar, Dynojet mám na Hornetovi, r.v. 2000, takže motorky máme prakticky stejný.

Dává se právě při otevřeným vejfuku a víc průchozím filtru (KN, BMC). Motor je laděnej na papírovej filtr a sériovej výfuk plnej různých komor - otevřenej filtr s vejfukem to můžou celkem rozházet.

Správně nastavenej Dynojet by měl tohle všechno vyhladit a naladit právě na provoz s otevřeným filtrem a vejfukem. Je dobrý si to nechat změřit na brzdě, jestli není někde nějakej velkej propad způsobenej chudou/bohatou směsí (někde okolo 5000 bude díra vždycky). Takový to bajvoko nastavení moc dobře nedopadá.

Po přetryskování při normální jízdě (tj. do 140kmh mimo město) jezdím do 6 litrů. Každopádně když se rozvášním, zvládnu jezdit i za 8 litrů. Moje nejmenší spotřeba byla 4,3l a největší 9,6l při pile (druhej a třetí kvalt furt plnej). Rozdíl oproti původnímu nastavení je cca 0,5l míň dlouhodobě. Ale když to opravdu honíš, tak si spíš vezme víc oproti sériovce (logicky za lepší tah ve všech otáčkách).

Tohle jsou čísla o výkonu. Na wiki jsou asi určený výrobcem a potom z měření přímo mojí motorky:

Údaje z Wiki (v sérii):
94PS při 12000
62Nm při 10000

Měření před laděním (laďák, filtr):
94PS při 11600
65Nm při 9400

Měření po ladění (laďák, filtr, Dynojet):
98PS při 11550
67Nm při 9340

Oproti sérii je vidět, že tomu laďák s filtrem trošičku pomohly, ale to jsou tak malý čísla, že to je zanedbatelný. Navíc směs byla díky filtru až moc chudá. Po Dynojetu se taky žádnej extra nárůst výkonu nekonal. Zmenšila se vejfuková kanonáda (teď to nejsou výstřely, spíš to pobublává asi jako když se praží popcorn). Zvýšil se ale krouťák přes celý spektrum otáček až do plna a prakticky až do plna nepolevuje. Největší rozdíl je ale i pocitově poznat v nižších otáčkách - má plynulejší a silnější zátah.

Jeden příklad za všechny - vyjížděl jsem na nájezd mostu (do kopce), brblal jsem na dvojku (okolo 30kmh) - nahoře, kde končil nájezd a už začínal samotnej most jsem trochu ostřejc otevřel plyn a to stačilo, aby se zvedlo přední kolo do luftu a já přejel půl mostu po zadním. Stejným způsobem jsem tenhle kopeček jezdil i před laděním, ale s motorkou to jen trochu cuklo, i předek zůstal na zemi.

Závěrem? Jestli jsi šťoural jako já a nedá ti to spát, tak si připrav okolo 5000,- ale nečekej, že ti to z toho udělá úplně jinou motorku.

Dynojet karburátorový kit na Horneta 2001

28.4.2014 v 13:37 | Nahoru | #2
Super!! Díky za odpověď To já jezdim i za 10 litrů a kolem tich 140, tak za 8, tak by to byla celkem dobrá změna Dám to tam a uvidim, co to udělá

Dynojet karburátorový kit na Horneta 2001

29.4.2014 v 21:29 | Nahoru | #3
No jezdí ti to docela za dost. Za 10l mi to jezdilo, když jsem to měl dost uchlastaný. Byla moc bohatá směs, na volnoběh se to dusilo a chcípalo a lítala z vejfuku nespálená směs. Spíš si nech vyčistit karbce a možná i vyměnit svíčky. Každopádně jestli máš dost peněz, tak s tím rovnou můžeš nechat udělat i ten Dynojet.

Dynojet karburátorový kit na Horneta 2001

1.5.2014 v 00:50 | Nahoru | #4
Uchlastaný to není, karbce jsem čistil ale myslím že to je otevřenou koncovkou. Ted jsem koupil mivv suono, tak uvidim co to udělá a pak tam dam ten kit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist