Když mám ve velkém TP napsáno 25kw, v malým TP taky. A řidičák mám na 35kw. Nebudu mít problém při kontrole, že ne?
Předem díky za odpovědi.
3 reakcí na tento příspěvek 25KW ve velkým TP
Takže v první řadě, nevěř a nedůvěřuj nikomu na fóru, občas se tu najde dobrá a věcná odpověď, ale většina jsou jen bludy nebo zkreslené informace z páté ruky.
Osobně jsem se šel v roce 2013 zeptat na Správu Policie Východočeského Kraje (SVČK) v Hradci Králové na Ulrichově náměstí, kde mi řekli, že do skupiny A2 dle jejich výkladu spadají jednostopé stroje s maximálním výkonem nepřesahujícím 35kW, poměrem výkon/hmotnost nepřesahujícím 0,2kW/kg, jejichž původní výkon nepřesahoval 70kW.
Poté jsem si přečetl vyjádření Ministerstva dopravy ČR, jejichž výklad měl jediný rozdíl a to, že původní výkon nesmí přesáhnout dvojnásobek současného výkonu. Oba výklady dávají smysl, dokud se výklad PČR nezmění, u policejní kontroly projdeš.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 25KW ve velkým TP
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 25KW ve velkým TP
RED-MAN píše: Mr.Dreamer> Souhlas. Teď ještě aby se k tomu v případě nehody stavěly stejně i pojišťovny. Ale to už teoretizuji. Máš pravdu, že kluk se ptal na cajty a u nich projde tak jako tak.
No, v případě nehody je to už velmi složité, mohlo by to dojít klidně až k soudu, kde by ale pojišťovna měla už hodně malou šanci, protože by tam musela dokázat, že ta úprava měla vliv na dopravní nehodu (v případě, že by pojišťovna tak moc šťourala, tak by to ale stejně bylo jedno, protože předpokládám, že motorka bude zavřená jen papírově, takže by se tam řešil spíše stav neodpovídající TP).
Ale nechci do toho chodit nijak hluboko, protože to nemám podrobně nastudované (mám neomezené A) a nerad bych se přidal k dezinformátorům .
Ale odráží to stav legislativy v tomhle státě, kdy Ti nestačí znát příslušný zákon, ale musíš se dotazovat Policie a číst vyjádření Ministerstva dopravy, jak si ten zákon budou vykládat oni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 25KW ve velkým TP
SV má původně více jak 50kw, proto ho nelze říct s 25kw a mít řidičák A2, může ho řídit omezené na 35kw. Takže problém být může.
Naposledy editováno 20.04.2014 17:24:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 25KW ve velkým TP
DavR1 píše: Mr.Dreamer> přesně tak, nesmí dvojnásobně přesáhnout výkon,takže 25kw ano, ale max. 50kw.
SV má původně více jak 50kw, proto ho nelze říct s 25kw a mít řidičák A2, může ho řídit omezené na 35kw. Takže problém být může.
Chjo, že se vůbec nemáhám .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 25KW ve velkým TP
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 25KW ve velkým TP
DavR1 píše: Mr.Dreamer> v čem máš problém?
Nemám problém s tím, pokud někdo nesouhlasí a nějak rozumně to odůvodní, pokud to má podložené, nedělá mi problém ani uznat, že má pravdu. Ty jsi ale nejdříve napsal, že se mnou souhlasíš a pak pokračoval textem, který zcela ignoruje to, co jsem psal...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 25KW ve velkým TP
1 reakcí na tento příspěvek 25KW ve velkým TP
Omezilo se u nás už stovky motorek a spolupracujeme i s likvidátory pojišťoven při řešení dopravních nehod. a prostě pokud někdo s řidičákem A2 řidí motorku co má 25kw, tak OK , ale původní výkon té motorky nesmí být více jak 50Kw.
SV má více jak 50kw v základu , takže snad ti to už je jasný
RED-MAN píše: Mr.Dreamer> Asi jsi ve svém prvním příspěvku neměl psát vyjádření Ministerstva dopravy...
No, ono je dobré brát i MDČR v potaz. Sice se setkáváš primárně jen s PČR a proto těch 25kW na motorce s 52/53kW není problém (pokud je ten výklad stále aktuální, samozřejmě), ale když se říká A, nerad vynechávám B...
Doporucuji ignorovat ruzne snilky i ignorantske uredniky a ridit se zakonem.
DavR1 píše: Naše firma se zabývá omezením výkonu na 25 a 35kw, jsme jedno ze 6míst v CZ kde to lze udělat a vím přesně co píšu.
Omezilo se u nás už stovky motorek a spolupracujeme i s likvidátory pojišťoven při řešení dopravních nehod. a prostě pokud někdo s řidičákem A2 řidí motorku co má 25kw, tak OK , ale původní výkon té motorky nesmí být více jak 50Kw.
SV má více jak 50kw v základu , takže snad ti to už je jasný
Ok, tím jsi akorát ukázal, že nejsi nestranný, tak "snad ti to už je jasný" .
Nebo snad máš nějakou aktualizaci k výkladu PČR (žádný ironie, skutečně mě to zajímá a informace se hodí )?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 25KW ve velkým TP
Mr.Dreamer píše: No, už mě to nebaví tu psát pořád dokola a moc nebaví číst, jak se tady stále šíří bludy a nesmysly od lidí, kteří se ani nenamáhají zjistit stanovisko PČR.
ale jinak souhlasím přesně s tvoji první větou .. na tebe sedí přesně :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 25KW ve velkým TP
DavR1 píše: ale jinak souhlasím přesně s tvoji první větou .. na tebe sedí přesně :)
Myslíš na někoho, kdo jen nebreptá na fóru, ale sebere se a dojde si na krajské ředitelství zjistit, jak to je? No, pro mě za mě. Své jsem řekl, ASPI tu bohužel nemám, tak tím tuto debatu ze své strany končím .
1 reakcí na tento příspěvek 25KW ve velkým TP
Každopádně při výrazném překročení rychlosti, může motorku nechat odtáhnout ke zjištění stavu. Ale myslím že to řešit nebudou, každopádně při nehodě to likvidátor řeší a to i to jestli je motorka opravdu omezená, hlavně pokud dojde ke zranění a pokud řidič má omezené ŘP.
Doporucuji ignorovat ruzne snilky i ignorantske uredniky/policajty a ridit se zakonem.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 25KW ve velkým TP
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 25KW ve velkým TP
DavR1 píše: Policie se řídím zákonem, tam není žádný jiný výklad, pouze zatím policajt má v terenu problém zjistit původní výkon motorky, stejně tak i to jestli je motorka co zastavil opravdu omezená, záleží jak moc je znalej.
Každopádně při výrazném překročení rychlosti, může motorku nechat odtáhnout ke zjištění stavu. Ale myslím že to řešit nebudou, každopádně při nehodě to likvidátor řeší a to i to jestli je motorka opravdu omezená, hlavně pokud dojde ke zranění a pokud řidič má omezené ŘP.
Výklad neboli interpretace právních předpisů je mimořádně důležitou právní disciplínou, neboť ze samotného znění textu právních předpisů nelze ve složitějších případech jednoznačně vyčíst, jaké právní normy na daný případ dopadají a pokud ano, tak jak přesně jim v daném kontextu porozumět.
Zdroj: Wikipedie (nepřesná, ale zdarma )
Ale samotného mě zajímá, jestli mají PČR a MDČR stále rozdílný výklad nebo už je sjednocený, tak že jsi to ty, tak jim tam napíšu, rok je poměrně docela dlouhá doba .
Franta. píše: Zalezi, kdy jsi ziskal ridicak. Pokud pred novelizaci (A "omezeno"), tak se na tebe veta o dvojnasobku nevztahuje. Viz 297/2011 Sb. - Přechodná ustanovení. Pokud jsi rovnou ziskal skupinu A2, pak SV650 seskrcenou na 25 kW z 52 kW ridit nesmis, viz 361/2000 Sb. v aktualnim zneni. Ve velkem TP by mel byt zaznam o seskrceni, kde se udava puvodni vykon.
Doporucuji ignorovat ruzne snilky i ignorantske uredniky/policajty a ridit se zakonem.
Říká se sice, že opakování je matka moudrosti, ale stejně tak se říká, že kde nic není, tam ani smrt nebere .
Naposledy editováno 20.04.2014 18:08:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 25KW ve velkým TP
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 25KW ve velkým TP
Nebo třeba továrně omezené GSR600 mají vyražený jiný typ motoru.
Naposledy editováno 20.04.2014 18:19:22
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 25KW ve velkým TP
RED-MAN píše: Mr.Dreamer> Je pravda, že spoléhat se na to, že se něčí stanovisko nezměnilo, asi není nejlepší možnost.
V příštím týdnu tam mám jednání, tak se pokusím najít někoho, kdo se tam věnuje školením a optám se ho (loni na školeních říkaly to, co jsem psal výše).
DavR1 píše: RED-MAN> pokud myslíš , jako že těch 25kw je tam již z továrny, tudíž jako orig. původní výkon, tak to by řídit mohl, ale tyto motorky to mají již zapsáno ve VIN, takže podle toho to lze vyčíst. Pokud má běžný VIN jako jiné SV pouze koncové čísla jsou jiné, je to dodatečně omezeno třeba i v jiné zemi, ale není to původní tovární výkon.
Nebo třeba továrně omezené GSR600 mají vyražený jiný ty motoru.
Tak to zase zajímá mě, protože doteď jsem byl toho názoru, že v případě, že tomu nechám vystavit český TP až po provedení omezení, tak není problém (omezení nebude zapsané ve velkém TP). Nebo je to tak, že by to z VIN jde zjistit, ale směrodatný je velký TP?
Mr.Dreamer píše: V příštím týdnu tam mám jednání, tak se pokusím najít někoho, kdo se tam věnuje školením a optám se ho (loni na školeních říkaly to, co jsem psal výše).
Jen aby nedošlo k mýlce, jen jsem předtím konstatoval. Nesnažil jsem se naznačit, abys to zjišťoval Ty
Výše uvedeným datem účinnosti předmětné novelizace vzniká nové řidičské oprávnění skupiny vozidel A2.
Do této skupiny vozidel jsou zařazeny motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem. Tato skupina nahrazuje stávající skupinu řidičského oprávnění A s omezením do 25 kW (A18 – zápis v registru řidičů). Nutno podotknout, že od 19.1. 2013 budou držitelé uvedené skupiny řidičského oprávnění oprávněni řídit motocykly v rozsahu stanoveném do 19.1.2013 a též i v rozsahu stanoveném od 19.1.2013 tj. motocykl o výkonu do 35 kW.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
změna zadního kola ze 160 na 180 Suzuki SV 650 | Mikeš87 | 17 | 5.6.2024 v 20:23 pepe100 |
Zápis změny rozměrů pneu Suzuki SV 650 | macumba | 29 | 4.6.2024 v 16:46 macumba |
Budiky Suzuki SV 650 | Treable | 6 | 4.5.2024 v 14:43 Mňojo |
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 | Rolda89 | 12 | 27.3.2024 v 07:43 Rolda89 |
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... | čábe | 14 | 16.10.2023 v 20:06 čábe |