globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: predni brzda a plyn
17.4.2014 v 19:23
zdravim..dneska jsem jel preplnenou argentinskou a prede mnou to tranzit seslapl protoze to prej pred nim seslapl nejakej plechovkar..jel jsem asi 50 a vzhledem ze transit stal na miste hned,tak jsem dupnul na zadni ,dostal do smyku a zlomil si o nej predni blatni protoze kolem sem vyrovnaval smyk a slo rovne..muj dotaz...je me jasne ze kdybych pribrzdil predni,tak to zvladnu..ale doted jsem pouzival jen zadni z duvodu ze jsem mel obavy ze kdyz to prezenu s predni tak lehnu...otazka zni..kdyz mate ruku na plynu tak mate treba 2 prsty na brzde?nebo preskocite z plynu na brzdu?doted jsem pouzival zadni a kdyby byla krizovka tak sem si rikal ze diky tomu ze jezdim vetsinou u kraje auta,tak ze bych to poslal pri brzdeni vedle nej..dnes sem ale zjistil ze navyk brzdeni zadni zablokoval zadni kolo,prednim sem vyrovnaval smyk a nejake poslani do skviry bylo jen nesplnitelnym pranim..dik za odpovedi
ps:vyrustal jsem na kejvackach a pinckach a pak jsem sel na moto az po 20 letech..tzn tam se predni nepouzivala..

Blokovaní uživatelé: fockewulf
Anketa: jak pouzivate rukou predni brzdu?
mam ruku na plynu a preskocim na brzdu
5%
14
mam ruku na plynu a jeden prst na brzde
10%
26
mam ruku na plynu a dva prsty na brzde
34%
93
mam ruku na plynu a tri prsty na brzde
0%
1
nepouzivam v krizovkach predni brzdu
0%
0
prsty na brzdu davam jen kdyz mam tuseni
51%
138

1 reakcí na tento příspěvek predni brzda a plyn

19.4.2014 v 17:30 | Nahoru | #1
Já jenom tady k těm různým komentářům o bezpečnosti nebo nebezpečnosti zadní či přední brzdy i k sáhodlouhejm diskusím která brzda se má či dokonce smí a nesmí používat:
jako zakladatel vlákna jsem i já začínal na jawkách a tenkrát jsme se učili brzdit především zadní, když přední brzda byla na dobrždění před úplným zastavením a ještě k tomu pro ty, kteří se nedokázali udržet v malý rychlosti. Důvody? Obě brzdy byly konstrukčně stejný, tedy plus minus stejně účinný a z tohoto důvodu to tedy bylo jedno. Každá brzda může bloknout kolo, a to platí i dneska. Když chytíte šmíra na zadek, když to začne tancovat pod prdelí, tak se to dá vždycky ustát líp, než když se šprajcne předek. A to, podle mýho taky platí dneska - vícerokráte jsem zažil obé, a vychytávat předek mi vždycky přišlo jako větší ekvilibristika, než srovnat zadek.
Přední brzdu pak používali i závodníci, opravdoví na okruzích, ne ti v běžným provozu, protože z povahy věci museli vždycky využívat brzdný potenciál na maximum. A navíc tam se taky montovaly dopředu účinnější brzdy, a to už snad někdy od šedesátej let - dvouklíče a i čtyřklíče.
V našich končinách přišel rozdíl až s 634-kou, která měla vepředu dvojklíč a kterej když se dobře seřídil, tak byl znatelně účinnější než zadek. Já ji měl od sedmdesátýho osmýho a byl jsem jeden z prvních, kterej začínal používat víc předek než zadek.
Na západních motorkách se pak ty rozdíly prohlubovaly po nástupu kotoučů na předky, kdy kombinace, znám taky z vlastní zkušenosti, vepředu dvoukotouč vzadu buben dává rozdíl naprosto propastnej.

V určitým směru je pak ovládání přední brzdy i pohodlnější, protože na tu páčku je vidět, a i když na ní prsty nemám, tak na ní vždycky rychlejc přehmátnu, než když mám hledat nohou pedál zadní brzdy. Tohle je ale umělej problém, kterej vznikl právě z toho, jak lidi tvrděj, jak je zadní brzda na houby, nebo dokonce nebezpečná, a téměř nikdo si nedá tu práci, aby si seřídil motorku tak, aby měl pedál brzdy pod nohou a mohl tak v případě potřeby okamžitě hamovat. Já se i setkávám s tím, že si lidi nechávaj ten pedál tak, aby ho měli od nohy co nejdál, aby o něj náhodou nezavadili. Pak je jasný, ža teková brzda je tam opravdu jenom kvůli technický.

Z mýho pohledu teda, při běžným stavu dnešních věcí:
brždění přední je účinnější, protože se dneska téměř vždy jedná o brzdu výkonnější
brždění zadní brzdou je navíc oslabený, dík výkonu dnešních předních brzd, odlehčením zadku, a tím ztrátou adheze zadního kola, způsobeným ponořením přední vidle
tvrzení že brždění zadkem je z principu nebezpečný je naprostej nesmysl. Je méně účinný, to ano, ale ne autoritativně nebezpečný.

(reakce na) predni brzda a plyn

22.4.2014 v 10:31 | Nahoru | #2

Ricard píše: Důvody? Obě brzdy byly konstrukčně stejný, tedy plus minus stejně účinný a z tohoto důvodu to tedy bylo jedno. Každá brzda může bloknout kolo, a to platí i dneska.


To podle mě není pravda, pokud mám na obou kolech stejně účinné brzdy, tak ta přední bude mít vždy větší brzdný účinek.

...btw zablokovat kolo jednoklíčem, to už chtělo mít dost velkou sílu v ruce a dost dobře seřízené brzdy
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist