ps:vyrustal jsem na kejvackach a pinckach a pak jsem sel na moto az po 20 letech..tzn tam se predni nepouzivala..
3 reakcí na tento příspěvek predni brzda a plyn
Krejza píše: Se svolením zakladetele vlákna bych se rád zeptal všech, kteří vůbec nepoužívají zadní brzdu, proč? Chápu, že když se dostanu do stopie, tak je mi k ničemu, ale do té doby zadní kolo pořád nese nějakou váhu a tudíž zadní brzda brzdí. I když třeba jen jedním procentem. Na motorce je, tak proč ji nevyužívat?
Pravděpodobně proto že si přečetli že při ideálním brždění na okruhu nebo na letišti v přímím směru je zadní brzda zbytečná. To je sice pravda ale v běžným provozu když se něco děje nikdo nezabrzdí tak jak na tom letišti, každej buď přebrzdí (pak pomůže jen ABS) nebo nedobrzdí a zadní by mu pomohla.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) predni brzda a plyn
Krejza píše: Se svolením zakladetele vlákna bych se rád zeptal všech, kteří vůbec nepoužívají zadní brzdu, proč? Chápu, že když se dostanu do stopie, tak je mi k ničemu, ale do té doby zadní kolo pořád nese nějakou váhu a tudíž zadní brzda brzdí. I když třeba jen jedním procentem. Na motorce je, tak proč ji nevyužívat?
Hele, obhajci "jen predku" jsou vetsinou rychli jezdci na SS. Zadni brzda ma obecne na SS malej ucinek, navic vetsinou brzdi hodne na krev predkem (velmi odlehcenej zadek) a zaroven zurive podrazujou, a "pribrzdujou" ne zadnim kolem ale motorem a hrubym zachazenim se spojkou
Treba v Moste na brzdach na cilovce kdy se to snazim zahamovat az na 150 metrech z nejakejch 230kmh a brzdim na nejakejch 60 ve kterejch to lamu do sikany vetsinou na zadni brzdu "neni cas" ... kolenama a zadama se zapiram, predkem brzdim na krev, levou nohou podrazuju a levou ruku pomaham antihopu citlivym poustenim spojky ...
Presto i mezi SS jezdci jsou nazory ze spravna prace se zaddni brzdou pomaha uklidnovat motorku pri brzdnym manevru "natahovat ji" a zlepsuje rychle najezdy do zatacek ...
Kazdej kdo jezdi na nahaci, nebo lip na Enduru naopak udela dobre, kdyz se nauci brzdit i zadkem. Vylozeni (terenni) enduristi se bez ni obcas neobejdou (poslat si ve sjezdu zadek smykem do zatacky atd), ale i na silnici na nahaci to dost pomuze, malokdo ty gumovejsi predky prebrzdi do stopie, nejni to cileny brzdeni na krev na okruhu, takze zadne podrazovani a dalsi nesmyslne cinnosti, proste jen vymacknout spojku a predek i zadek "na krev"
Nacvik aby to "na krev" nebylo "na zem" doporucuju kazdemu pravidelne trenovat. Najit si libovolnej prazdnej kousek asfalttu kde se da rozject na kilo, a zkouset a zkouset, az to prejde do krve. Clovek v krizi (v leknuti) udela JEN TO CO JE TELO ZVYKLY DELAT. Ze zacatku jezdeni sem v krizi nekolikrat postavil masinu na predek a jednou v mirnym naklonu uplne zbytecne zlomil na zem. Od ty doby co je ruka zvykla to delat "spravne" to jest srovnat, a citlive ale rychle predek primacknout a pak teprve zarvat (dat predku sanci se "chytit" a pak zacit s tou krvi Na zadek proste hamtnout. Smyk zadku je fuk
Zvladnout pak i v pripade prekazky jeste odbrzdit a vyhnout se ... je dalsi level umeni ktery JE DOBRY PRAVIDELNE TRENOVAT.
atd atd ... ale toho jsou plny ucebnice a motoskoly ...