globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: predni brzda a plyn
17.4.2014 v 19:23
zdravim..dneska jsem jel preplnenou argentinskou a prede mnou to tranzit seslapl protoze to prej pred nim seslapl nejakej plechovkar..jel jsem asi 50 a vzhledem ze transit stal na miste hned,tak jsem dupnul na zadni ,dostal do smyku a zlomil si o nej predni blatni protoze kolem sem vyrovnaval smyk a slo rovne..muj dotaz...je me jasne ze kdybych pribrzdil predni,tak to zvladnu..ale doted jsem pouzival jen zadni z duvodu ze jsem mel obavy ze kdyz to prezenu s predni tak lehnu...otazka zni..kdyz mate ruku na plynu tak mate treba 2 prsty na brzde?nebo preskocite z plynu na brzdu?doted jsem pouzival zadni a kdyby byla krizovka tak sem si rikal ze diky tomu ze jezdim vetsinou u kraje auta,tak ze bych to poslal pri brzdeni vedle nej..dnes sem ale zjistil ze navyk brzdeni zadni zablokoval zadni kolo,prednim sem vyrovnaval smyk a nejake poslani do skviry bylo jen nesplnitelnym pranim..dik za odpovedi
ps:vyrustal jsem na kejvackach a pinckach a pak jsem sel na moto az po 20 letech..tzn tam se predni nepouzivala..

Blokovaní uživatelé: fockewulf
Anketa: jak pouzivate rukou predni brzdu?
mam ruku na plynu a preskocim na brzdu
5%
14
mam ruku na plynu a jeden prst na brzde
10%
26
mam ruku na plynu a dva prsty na brzde
34%
93
mam ruku na plynu a tri prsty na brzde
0%
1
nepouzivam v krizovkach predni brzdu
0%
0
prsty na brzdu davam jen kdyz mam tuseni
51%
138

3 reakcí na tento příspěvek predni brzda a plyn

18.4.2014 v 19:43 | Nahoru | #1
Se svolením zakladetele vlákna bych se rád zeptal všech, kteří vůbec nepoužívají zadní brzdu, proč? Chápu, že když se dostanu do stopie, tak je mi k ničemu, ale do té doby zadní kolo pořád nese nějakou váhu a tudíž zadní brzda brzdí. I když třeba jen jedním procentem. Na motorce je, tak proč ji nevyužívat?

(reakce na) predni brzda a plyn

18.4.2014 v 20:22 | Nahoru | #2
Krejza> Já jí nepoužívám už jen z toho důvodu, že jí absolutně nedůvěřuju a navíc si ani netroufám na ní šlapat protože v noze přece jen není takový cit jako v ruce. Na zadní sem šlapal jen na fichtlu, tam jsem zase nedůvěřoval přední brzdě

(reakce na) predni brzda a plyn

19.4.2014 v 20:13 | Nahoru | #3

Krejza píše: Se svolením zakladetele vlákna bych se rád zeptal všech, kteří vůbec nepoužívají zadní brzdu, proč? Chápu, že když se dostanu do stopie, tak je mi k ničemu, ale do té doby zadní kolo pořád nese nějakou váhu a tudíž zadní brzda brzdí. I když třeba jen jedním procentem. Na motorce je, tak proč ji nevyužívat?


Pravděpodobně proto že si přečetli že při ideálním brždění na okruhu nebo na letišti v přímím směru je zadní brzda zbytečná. To je sice pravda ale v běžným provozu když se něco děje nikdo nezabrzdí tak jak na tom letišti, každej buď přebrzdí (pak pomůže jen ABS) nebo nedobrzdí a zadní by mu pomohla.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) predni brzda a plyn

22.4.2014 v 09:51 | Nahoru | #4

Krejza píše: Se svolením zakladetele vlákna bych se rád zeptal všech, kteří vůbec nepoužívají zadní brzdu, proč? Chápu, že když se dostanu do stopie, tak je mi k ničemu, ale do té doby zadní kolo pořád nese nějakou váhu a tudíž zadní brzda brzdí. I když třeba jen jedním procentem. Na motorce je, tak proč ji nevyužívat?



Hele, obhajci "jen predku" jsou vetsinou rychli jezdci na SS. Zadni brzda ma obecne na SS malej ucinek, navic vetsinou brzdi hodne na krev predkem (velmi odlehcenej zadek) a zaroven zurive podrazujou, a "pribrzdujou" ne zadnim kolem ale motorem a hrubym zachazenim se spojkou

Treba v Moste na brzdach na cilovce kdy se to snazim zahamovat az na 150 metrech z nejakejch 230kmh a brzdim na nejakejch 60 ve kterejch to lamu do sikany vetsinou na zadni brzdu "neni cas" ... kolenama a zadama se zapiram, predkem brzdim na krev, levou nohou podrazuju a levou ruku pomaham antihopu citlivym poustenim spojky ...

Presto i mezi SS jezdci jsou nazory ze spravna prace se zaddni brzdou pomaha uklidnovat motorku pri brzdnym manevru "natahovat ji" a zlepsuje rychle najezdy do zatacek ...

Kazdej kdo jezdi na nahaci, nebo lip na Enduru naopak udela dobre, kdyz se nauci brzdit i zadkem. Vylozeni (terenni) enduristi se bez ni obcas neobejdou (poslat si ve sjezdu zadek smykem do zatacky atd), ale i na silnici na nahaci to dost pomuze, malokdo ty gumovejsi predky prebrzdi do stopie, nejni to cileny brzdeni na krev na okruhu, takze zadne podrazovani a dalsi nesmyslne cinnosti, proste jen vymacknout spojku a predek i zadek "na krev"

Nacvik aby to "na krev" nebylo "na zem" doporucuju kazdemu pravidelne trenovat. Najit si libovolnej prazdnej kousek asfalttu kde se da rozject na kilo, a zkouset a zkouset, az to prejde do krve. Clovek v krizi (v leknuti) udela JEN TO CO JE TELO ZVYKLY DELAT. Ze zacatku jezdeni sem v krizi nekolikrat postavil masinu na predek a jednou v mirnym naklonu uplne zbytecne zlomil na zem. Od ty doby co je ruka zvykla to delat "spravne" to jest srovnat, a citlive ale rychle predek primacknout a pak teprve zarvat (dat predku sanci se "chytit" a pak zacit s tou krvi Na zadek proste hamtnout. Smyk zadku je fuk

Zvladnout pak i v pripade prekazky jeste odbrzdit a vyhnout se ... je dalsi level umeni ktery JE DOBRY PRAVIDELNE TRENOVAT.

atd atd ... ale toho jsou plny ucebnice a motoskoly ...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist