2 reakcí na tento příspěvek Policaity školili na odhalovani neschválených úpra
autor Bc. Vladimír Dušek
Publikace volně navazuje na Metodickou příručku pro provádění technických silničních kontrol užitkových vozidel a podává základní informace o dokladech sloužících k prokazování technické způsobilosti vozidla a o nedovolených změnách motocyklů, jak z pohledu kontroly na STK, tak i z pohledu silničních kontrol prováděných Policií ČR.
Autor v publikaci vysvětluje, jaká vozidla podléhají povinné registraci, jaká vozidla mohou být provozována podle zákona po pozemních komunikacích bez registrační značky a jaké doklady předkládá provozovatel kontrolnímu orgánu Policie. Výklad zahrnuje i elektrokola a motorové koloběžky. Tato složitá problematika nebyla doposud v ČR publikována v ucelené podobě. Vzhledem k tomu, že tato problematika je úzce spojena se schvalováním vozidel, zařadil ji autor také do této publikace.
V části publikace věnované nepovoleným úpravám motocyklů jsou srozumitelně přiblíženy kontrolním orgánům, odborné i laické veřejnosti základní požadavky na konstrukci motocyklů, u kterých dochází nejčastěji k porušování technických podmínek. Na praktických příkladech jsou prezentovány nepovolené úpravy, odkazy na technické předpisy i způsoby hodnocení závad podle současné legislativy.
Publikace by měla pomoci také majitelům motocyklů a dílen, kteří se chystají vylepšit sériový motocykl, aby věděli, zda výsledkem jejich snažení bude „umělecké dílo“, které bude vhodné pouze na motorkářské výstavy a nebo vozidlo, které může vyjet bez obav na evropské silnice. Řada úprav totiž porušuje základní bezpečnostní požadavky a tím ohrožuje nejen účastníky silničního provozu, ale i samotného řidiče. Jedním z důvodů, proč vznikají neschválené úpravy vozidel, je všeobecná neznalost technických požadavků na konstrukci vozidel a malá informovanost o legislativních postupech při schvalování vozidel ze strany motoristické veřejnosti. Problematika schvalování vozidel je velmi složitá záležitost. Orientace v neustále se měnících předpisech je problémem i pro odborníky, kteří se konstrukcí a schvalováním vozidel zabývají.
V závěru publikace je uvedeno i nové rozdělení vozidel kategorie L podle Nařízení rady EU 168/2013.
Formát: A4, počet stran: 128
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Policaity školili na odhalovani neschválených úpra
hrnous píše: Prokazování technické způsobilosti při silniční kontrole Policií ČR a neschválené změny motocyklů
autor Bc. Vladimír Dušek
Publikace volně navazuje na Metodickou příručku pro provádění technických silničních kontrol užitkových vozidel a podává základní informace o dokladech sloužících k prokazování technické způsobilosti vozidla a o nedovolených změnách motocyklů, jak z pohledu kontroly na STK, tak i z pohledu silničních kontrol prováděných Policií ČR.
Autor v publikaci vysvětluje, jaká vozidla podléhají povinné registraci, jaká vozidla mohou být provozována podle zákona po pozemních komunikacích bez registrační značky a jaké doklady předkládá provozovatel kontrolnímu orgánu Policie. Výklad zahrnuje i elektrokola a motorové koloběžky. Tato složitá problematika nebyla doposud v ČR publikována v ucelené podobě. Vzhledem k tomu, že tato problematika je úzce spojena se schvalováním vozidel, zařadil ji autor také do této publikace.
V části publikace věnované nepovoleným úpravám motocyklů jsou srozumitelně přiblíženy kontrolním orgánům, odborné i laické veřejnosti základní požadavky na konstrukci motocyklů, u kterých dochází nejčastěji k porušování technických podmínek. Na praktických příkladech jsou prezentovány nepovolené úpravy, odkazy na technické předpisy i způsoby hodnocení závad podle současné legislativy.
Publikace by měla pomoci také majitelům motocyklů a dílen, kteří se chystají vylepšit sériový motocykl, aby věděli, zda výsledkem jejich snažení bude „umělecké dílo“, které bude vhodné pouze na motorkářské výstavy a nebo vozidlo, které může vyjet bez obav na evropské silnice. Řada úprav totiž porušuje základní bezpečnostní požadavky a tím ohrožuje nejen účastníky silničního provozu, ale i samotného řidiče. Jedním z důvodů, proč vznikají neschválené úpravy vozidel, je všeobecná neznalost technických požadavků na konstrukci vozidel a malá informovanost o legislativních postupech při schvalování vozidel ze strany motoristické veřejnosti. Problematika schvalování vozidel je velmi složitá záležitost. Orientace v neustále se měnících předpisech je problémem i pro odborníky, kteří se konstrukcí a schvalováním vozidel zabývají.
V závěru publikace je uvedeno i nové rozdělení vozidel kategorie L podle Nařízení rady EU 168/2013.
Formát: A4, počet stran: 128
Koukal jsem na to kde by se to dalo sehnat ... jediný kdo to nabízí je Centrum služeb silniční dopravy (http://www.cspsd.cz/) a chtějí za to 322,--Kč ... tak to ať si nabouchají. Pokud by to měl být závazný metodický postup pro kontrolu, tak by ho měli zadarmo zveřejnit minimálně na stránkách Ministerstva dopravy .. jinak jim na to sere bílý tesák
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Harley davidson - manuál sportster 883 [1, 2] Harley Davidson XL 883 | certisko606 | 48 | 31.7.2023 v 15:28 36362 |
Umístění SPZ - výklad zákona k disk... [1, 2] Harley Davidson XL 883 | JetFly | 39 | 14.7.2023 v 10:54 martjan_1098 |
kick start sportster Harley Davidson XL 883 | Adris-ERR | 9 | 9.7.2020 v 09:14 alls |
Čištění nádrže od rzi Harley Davidson XL 883 | MajklHornet | 12 | 8.9.2019 v 07:59 Slzic |
Vysoké otáčky Harley Davidson XL 883 | edymor | 4 | 26.8.2019 v 11:01 edymor |