Mimo telefonu chci pořídit kameru na helmu, k tomu něco jako tablet abych videa mohl zpracovávat a možná ještě foťák, což je dost věcí a po zkušenosti z loňska kdy jsem každou chvíli hledal zásuvku to chci vyřešit nějak pohodlněji (podrobnosti o loňský cestě se v dohledný době oběví v cestopisech)
Zde jsou možnosti ke kterým jsem zatim dospěl:
1. Vape a 12V zásuvka, tady je problém že fichtlí Vape je 6V, udajně tam lze s nějakýma úpravama nacpat Simsoňácký, problém je s baterkou (kam s ní ?) a žádalo by si to celkově předělat elektriku, navíc bych přišel o tu radost cestou ladit kladívka
2. Další možností je solární nabíječka s powerbankou, tady je celkem problematická spolehlivost, prodejci se sice chvástaj ale názory z internetu nejsou moc optimistický.. je to celkem drahá záležitost a užitek nejistý, máte s tím někdo zkušenosti ? např. www.solarninabijecky.cz/
3. Zatim poslední řešení vidim v nabastlení extra dynama na 12V zásuvku, umístění pod nádrží a pohon řetězem na tomto přincipu www.elektroo.cz/product/usb-dynamo-na-kolo-nabijecka-baterii-univerzalni-670/, tady mám hlavní problém v tom, kde sehnat vhodné dynamo které by umělo řádně napájet zásuvku bez vedlejších účinků jako třeba destrukce nabíjené elektroniky. Tohle řešení by se mi líbilo nejvíc ale zatim nevim jaké problémy by to kromě montáže obnášelo..
4. Jiný nápad ?
rady typu zajdi si do hospody, ubytuj se v kempu a nabíjej ze sítě neberu. Jsem socka. Spim v lesích a jím chleba .
Mimo to vítám všechny rady, návrhy, názory a tak dále
omlouvám se za román a děkuji velice
A v zadním světlě u fichtla vyměnit žárovku za LED diody. Volnou energii usměrnit, dát kondík a tento regulátor http://www.ebay.com...;hash=item3f2f11139c
a z neho nabíjet powerbanku. Samozřejmě je to jen sep-down regulátor. Takže ze 4V mi 5V neudělá. Proto je potřeba pořádně změřit jaké napěti ve fichtlovi vlastně je. Samozřejmě je potřeba vyzkoušet, jestli při nezatíženém dynamu nebude praskat žárovka atd...
Výhoda toho je, že se dá dobít jak na fichtlu, tak v hospodě. A bateriích do banky můžu mít víc sad.
1 reakcí na tento příspěvek Pionýr - zdroj na dobíjení elektroniky
Rád jezdím na Jawě 50/21 po Evropě a jako každý potřebuji dobíjet mobil s instalovanou gps a taky elektronický cigára. Nyní jsem koupil motoUSBnabíječku která pracuje v rozpětí DC 5až 28 voltů. Mám pionýra s propojenýma cívkama, tedy 30W. Nabíječku jsem přidělal na pionýra a už na volnoběh mi telefon hlásí, že nabíjí, ale se zaplou gps mi procenta baterky v telefonu stejně klesají. Vydělal jsem tedy přední žárovku která žere 25 wattů zapl v mobilu GPS a jel se projet cca 10km.Celou dobu krásně dobíjela a procenta lezli nahoru i když mobil jel na plno. Nyní bych tedy od někoho potřeboval sestrojit k té nabíječce převodník ze střídavého 6v napětí na stejnosměrné 6v napětí (AC/DC) aby to co nejméně žralo. K telefonu mám síťový usb adaptér na 1A tak předpokládám, že by to žralo kolem 10W na pionýru a tím pádem bych dal přední žárovku místo 25W jen 15W a mohlo by to být cajk, nebo dám diody. To se uvidí podle situace a podle toho co bude žrát AC/DC měnič s tou nabíječkou. Předem děkuji za pomoc. Přikládám foto té bezva nabíječky.
Nabíječku jsem kupoval původně na svou ČZ 180 která má 6v,ale samozřejmě DC výstup, tam funguje bezvadně a to ta nabíječka stojí i s poštovným 80 KČ
Naposledy editováno 26.04.2016 20:03:37
Nabječka by sice měla mít na vstupu filtr, ale přesto doporučuju ještě za usměrňovač (tedy na vývody (+) a (-) připojit elyt, třeba zde - záleží na Tobě, zda použiješ radiál, nebo axiál, optimální bude použít dva paralelní elyty 1G/100V (kapacita se sčítá, elyt 2G2/100V bohužel nemají, jen 63V). Tedy asi nejlépe použít dva tyto elyty, spojit je paralelně (vývody stejné polarity dát k sobě), hlavně u elytu je třeba dodržet polaritu - přepólováním se zničí.
Jednoznačně ale doporučuju použít omezovač - zde můžeš použít jak šestivoltový, tak i dvanáctivoltový, ten připojíš žlutým drátem na výstup cívek magneta (tedy, odkud vede napájení světel a plánovaný přívod k nabíječce) a plechovou částí jej chytneš někam na rám pincka - plechová část musí být spojena s kostrou. Omezovač je proto, aby při vypnutých světlech (nebo prasknutí žárovky) nemohlo napětí na cívkách vyběhnout tak vysoko, že by prorazilo elyty a zničilo nabíječku (a mohlo by odprásknout i připojený mobil).
Jinak co se týče samotného dobíjení mobilu, tak je tam záludnost, že každý má jiné nároky na nabíječku a některé potřebují vnitřní piny USB štekru mít propojené, jinak si nevezmou plný proud a některé, typicky iKřápy, ale od Samskunku to tak má třeba SGS II a SGS III, dokonce musejí mít na vnitřních (datových) pinech dvě konkrétní napětí, jinak se nebudou nabíjet vůbec. SGS IV už naštěstí cimprlich není, nabíječka může mít vnitřní piny klidně nepropojené a "ve vzduchu" a stále si vezme plný proud, jaký nabíječka zvládne. Toto se na fóru už také nejednou řešilo.
1 reakcí na tento příspěvek Pionýr - zdroj na dobíjení elektroniky
Napadá mne jen stavět na tomto, ale elektrice vůbec nerozumím a má strach, že by to nefungovalo, nebo se to neuchladilo, nebo by mi shořeli cívky atd, atd... http://www.gme.cz/d...k-b250c5000-p227-009
Naposledy editováno 01.05.2016 16:54:17
K potřebnému příkonu - mobil si pro nabíjení vezme proud max. 1A (více, třeba často udávaných 2.4A, si vezme snad jen iPad), což při napětí 5V znamená výkon 5V*1A=5W. Když započítáme účinnost měniče v nabíječce, která u spínaného snižujícího (step-down) měniče činí, když hodně špatně, tak 80%, máme to 5W*1.2=6W. Tedy nepatrně více, jak příkon zadní žárovky. Takže pokud to nabíječce nestačilo při zatížení magneta ještě 25W žárovkou, buď je magneto slabší (menší nabuzení kotvy, velká vzduchová mezera mezi kotvou a pólovými nástavci cívek), nebo si s tím střídavým napájením nabíječka zkrátka neporadila.
Dále k potřebnému napětí. Uvažuj, že magneto produkuje napětí sinusového průběhu, tedy jeho efektivní hodnota (a právě ta je udávána jako oněch 6V pro žárovky) je Um/1.41 (druhá odmocnina ze dvou), tím pádem max. hodnotu z efektivní spočítáš Um=Uef*1.41, tedy 6*1.41=8.46V, tedy toto je vrcholová hodnota napětí u správně fungujícího a správně zatíženého magneta. Je ale třeba nezapomenout, že na diodách v Graetzově můstku (v každé půlvlně jsou dvě diody v sérii) je cca 1.4V úbytek, tedy zhruba 8.5V-1.5V=7V. Tedy za filtračním kondenzátoru za můstkem bude v tomto případě cca 7V a to je jen ideální případ, kdy usměrňovač není zatížen a na kondu je tedy minimální zvlnění.
Musíme tedy vycházet z toho, že nabíječka musí být schopna pracovat se vstupním napětím min. 7V, raději 6V, aby byla schopna efektivně nabíjet. POčítejme tedy s tím, že po nabíječku je třeba vyhradit si s rezervou cca 8W příkonu na vstupu, takže odečteno od výkonu magneta 30W-25-5-8=-8W, takže to fichtl se žárovkami 25W+5W prostě nedá. Leda bys nabíjel jen ve dne a ještě riskoval postih za jízdu bez světel. Pokud zadní žárovku nahradíš LED sufitkou, bude situace lepší ,ale furt to není 100% jistota. A dávat dopředu nějakou LED náhražku žárovky 25W je celkem blbost, jelikož LED není bodovým zdrojem světla, takže nebude fungovat geometrie paraboly a spíš ve dne nebudeš vidět a v noci rovněž moc neuvidíš a ještě budeš oslňovat. Leda dopředu namontovat homologované "denní světlo", jenže to bohužel pro motorky povolené není.
Pokud by nakonec nabíječka nefungovala, možná by pomohlo za pár desítek korun zbouchat měnič se švábem LM2575T-05, ten má ale povolený rozsah vstupního napětí 7V - 40V, takže ani tady není 100% jistota. A každopádně je třeba použít výše zmíněný omezovač, ale raději pořídit omezovač na 12V, do zadního světla osadit žárovku 12V/5W a vpředu vyzkoušet 12V/15W, zda to utáhne. Pokud ne, tak holt dozadu dát LED sufitku a zde bude situace snazší i v tom smyslu, že LED "žárovky" pro 12V se seženou mnohem snáze, než na 6V (u 12V by bylo třeba je kuchnout a vyměnit předřadné odpory, což je hrozná piplačka a ne vždy se zadaří). S omezovačem pak nehrozí, že by málo zatížené magneto vyběhlo s napětím tak vysoko, že by zničilo žárovky i nabíječku. Jinak ten můstek z odkazu bude stačit bohatě. jen ještě k těm LED "žárovkám" ty musejí být napájené stejnosměrně, takže bys je musel napojit až za usměrňovač, tedy mezi usměrňovač a vstup nabíječky. Pak už se ovšem nabízí řešení, místo filtrkondenzátoru použít vhodný akumulátor (s tím by nejlépe poradil asi uživatel "assassin"), pak budeš mít možnost nabíjet a potažmo i chvíli svítit i při vypnutém motoru, pokud se předtím jízdou s vypnutými světly baterka dostatečně nabije.