1 reakcí na tento příspěvek Prý slabota
Jen tak jsem juknul do katalogu a ten jejich óóóóbrovský zdvih 80 mm má třeba velká Supertenerka, která rozhodně neumírá v šesti tisících, a to jí tam navíc lítají o polovinu větší písty. Jestli náhodou to naladění do nižších otáček nemá na starosti tvar vaček spolu s délkou a průměrem kanálů i ventilů. Vačky pak mají pro maximální účinnost (a honbu za nízkou spotřebou) takový profil, který sice krásně plní válec v nízkých otáčkách, kdy i pozdějším otevíráním výfukového ventilu dokáže motor lépe využít energii expanze, ale se vzrůstajícími otáčkami se už válec nedokáže zcela vyprázdnit a účinnsot, resp. objem čerstvé směsi tak rapidně klesá. Jenže tohle popsat a pochopit je daleko složitější, než plácnout reklamní slogan, že kvůli geniálnímu dlouhozdvihu má NC-čko nízkootáčkový motor.
Už nějaký majitel nasadil dálniční tempo reálných 140 km/h na trase třeba 500 km a změřil spotřebu? Ptal jsem se na to asi před rokem a stále ticho.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prý slabota
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda NC 750 X snizeni [1, 2] Honda NC 750X | oggycek | 35 | 2.9.2024 v 15:10 MMARTINK |
Bosna, červen, hlavně asfalt + obča... Honda NC 750X | Lacer | 20 | 17.7.2024 v 19:28 Frantadobrota |
Neměl by nějaký pár kolem ,,50'' zá... Honda NC 750X | stafler | 0 | 5.7.2024 v 22:25 stafler |
Honda NC750X úpravy, opravy, zkušen... Honda NC 750X | Suskin | 1 | 11.6.2024 v 14:58 _pat_ |
Honda X-ADV dotaz Honda NC 750X, Honda X-ADV | Meny33 | 10 | 31.5.2024 v 18:35 HonzaeR |