1 reakcí na tento příspěvek vícebodové svíčky
1 reakcí na tento příspěvek vícebodové svíčky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vícebodové svíčky
Že pálí jen kontakt nejblíž k jádru je samozřejmě blbost, to by je někdo musel šíleně rozštelovat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vícebodové svíčky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vícebodové svíčky
Dolph-cz: Konstruktéři pracují s tím, co je k dispozici v jejich době. Dneska se například běžně lijí oleje mnohem lepší než ty předepsané, protože v době konstrukce motoru takové oleje neexistovaly. A to platí i pro jiné spotřební záležitosti.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vícebodové svíčky
1100Virago píše: nightman: Záleží do jakého motoru to je. Do malých objemů na jeden válec je to zbytečné, naopak do velkoobjemových jednoválců nebo dvouválců pokud už nemají dvě svíčky na válec může být svíce s více jiskřišti přínosem.
Že pálí jen kontakt nejblíž k jádru je samozřejmě blbost, to by je někdo musel šíleně rozštelovat.
Hele nechci se hádat, ale osobně jsem viděl fungl novou svíčku s třemi packami a stejně házela jiskru jen na jednu z nich...Toť můj poznatek k vícebodovým svíčkám...
1100Virago píše:
Dolph-cz: Konstruktéři pracují s tím, co je k dispozici v jejich době. Dneska se například běžně lijí oleje mnohem lepší než ty předepsané, protože v době konstrukce motoru takové oleje neexistovaly. A to platí i pro jiné spotřební záležitosti.
počkej....,my se tady bavíme o nějakém veteránovi ?tříbodové svíčky jsou běžně k dostání řekl bych už desítky let.řekl bych,že tady byly i dříve než třeba svíčky iridiové.
myslím si,že výše zmiňované svíčky tady byly už dlouho před tím,než vyrobil stroj do kterého to chce dát.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vícebodové svíčky
StiefTomas píše: Hele nechci se hádat, ale osobně jsem viděl fungl novou svíčku s třemi packami a stejně házela jiskru jen na jednu z nich...Toť můj poznatek k vícebodovým svíčkám...
Vícebodová svíčka ani z principu jinak pálit nemůže:) Vždy bude házet jiskru ta elektroda která je nejblíže. Více elektrod spíše zvyšuje spolehlivost svíčky - pokud by se jedna znečistila, opálila, ohnula atd. tak její funkci převezme elektroda druhá.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vícebodové svíčky
Blesk taky neuhodí vždycky do nejvyššího místa. Je to pravděpodobnější, ale ne zaručené.
Dolph-cz: Jde o to, jestli existovaly vhodné svíčky zrovna pro daný motor a jaká byla v té době jejich cena. I v současnosti se často na výrobní náklady kouká víc, než na optimální technické řešení. A pak se kvůli jedné ošizené součástky dělají svolávačky za desítky miliónů.
1100Virago píše:
Dolph-cz: Jde o to, jestli existovaly vhodné svíčky zrovna pro daný motor a jaká byla v té době jejich cena. I v současnosti se často na výrobní náklady kouká víc, než na optimální technické řešení. A pak se kvůli jedné ošizené součástky dělají svolávačky za desítky miliónů.
....nic,mažu to,nebudu se tu zas dohadovat.
Naposledy editováno 06.04.2014 18:24:25
1 reakcí na tento příspěvek vícebodové svíčky
Jen v ojedinělých případech mohou vzniknout třeba dvě. Což je ale vlastně špatně, protože energie výboje se rozdělí na dvě, tím klesá energie jednoho výboje, což má za následek snížení teploty jiskry, což může způsobit špatné či nezapálení směsi.
Naposledy editováno 07.04.2014 20:37:23
Zkušenost je taková, že pokud se použije vícebodová svíčka musí být i výkonné zapalování, jinak přeskočí jedna jiskra, dvě, - takže u motoru s konvenčním zapalováním tříelektrodové Bosch byly výsledky lepší s jedním jiskřištěm, u tříelektrodové svíčky byl výkon motoru znatelně nižší - po instalaci normálních svíček byl start i stoupavost letadla mnohem lepší než s tříelektrodovým systémem . Tzn chce to vyzkoušet.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vícebodové svíčky
AndělČK: Jen podpořím názor, že u vícebodových svíček skutečně vzniká pouze jedna jiskra. Výboj jde cestou nejmenšího odporu, takže to nemusí být zrovna ta nejblíže, ale většinou je.
Ano, při jednom zápalu jde jen jedna jiskra (i když ve skutečnosti je to spíše "burst" - opakované zasršení). Spor jde o to, jestli přeskakuje pořád mezi stejným kontaktem a středem, nebo se kontakty náhodně střídají.
O tom kde dojde k ionizačnímu průrazu totiž nerozhoduje jen vzdálenost elektrod (pokud není jedna výrazně blíž), ale i okamžité prostředí mezi nimi. A to, jak jsem psal výš, má k homogenitě daleko, proto se výboje ve válci pod tlakem náhodně střídají.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vícebodové svíčky
1100Virago píše: Ano, při jednom zápalu jde jen jedna jiskra (i když ve skutečnosti je to spíše "burst" - opakované zasršení). Spor jde o to, jestli přeskakuje pořád mezi stejným kontaktem a středem, nebo se kontakty náhodně střídají.
O tom kde dojde k ionizačnímu průrazu totiž nerozhoduje jen vzdálenost elektrod (pokud není jedna výrazně blíž), ale i okamžité prostředí mezi nimi. A to, jak jsem psal výš, má k homogenitě daleko, proto se výboje ve válci pod tlakem náhodně střídají.
Já už jsem to ale psal. Jde cestou nejmenšího odporu.
Zatím co jsem viděl, tak vícebodové svíčky vždy mají nějakou "oblíbenější" elektrodu. Problém ale je, že tyto pokusy se dělají v nejlepším případě pouze pod tlakem, takže prostředí je ovlivněné samotným výbojem. A to jak pozitivně, tak negativně pro další výboj. U motoru se prostředí vyměňuje, takže tyto pokusy nemusí být směrodatné.
Ale dal jsem si tu práci a změřil čerstvě vyndané tříbodové svíčky z auta. U nových je mezera docela přesně nastavena. U starých po 60tis km jsou ale některé elektrody více opotřebované. Takže to značí, že tyto elektrody asi zažili více výbojů.