globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nastavení karburátoru yuki 125 sport
Zdravím
Mám menší problém. Dnes mě nechala moje yuki na holičkách když mi v otáčkách chcípla a nešla nastartovat. Povedlo se mi dostat ke známému který se mnou tento problém začal řešit. První co nás napadlo bylo, že se dostala voda do karburátoru. Proto jsme ho vymontovali, pročistili ale voda nikde. Nakonec jsme zjistili, že je chybný kontakt na tlačítku které vypíná motor a proto se sám vypínal. Nicméně karburátor jsme složili, namontovali zpátky ale teď je tu problém. Po nastartování, přidání plynu z volnoběhu do otáček a následnym zavřením plynu se otáčky motoru buď vůbec nevrátí nebo až po několika sekundách.
Jsem v tomhle ohledu absolutně nezkušenej a moc si s tim nevim rady. Budu rád za každou radu
Děkuju :)

1 reakcí na tento příspěvek Nastavení karburátoru yuki 125 sport

Skvělá odpověď, děkuji! 24.3.2014 v 20:13 | Nahoru | #1
Vraci se vam soupatko ? neni sekly ?.
Zjistis ze sundas airbox (jestli neco takovyho soudruzi v cine montujou) nebo filtr z karburatoru a vidis jestli je soupatko dole nebo nahore. Tak ho zkus dat nahoru prstem jestli spadne dolu.
JInak kdyby to neochotne padalo z otacek dolu a strilelo to tak je to chudy.

(reakce na) Nastavení karburátoru yuki 125 sport

24.3.2014 v 20:20 | Nahoru | #2
gugo> No, podle svíčky byla směs naopak bohatá, nicméně si myslim že to bylo hlavně kvůli častýmu startování se sytičem. Airbox to má. Napadlo mě jestli neni špatnej bowden od plynu (přece jenom to už nějakou vůli má) ale plyn tahá naprosto normálně...tohle nejspíš asi bude jenom samotnym nastavenim karburátoru. Problém je, že nemám žádnou dílenskou příručku nebo něco podobnýho, karburátor jsem nikdy nenastavoval :(
Každopádně děkuju za radu, na to šoupátko se mrknu. :)

Nastavení karburátoru yuki 125 sport

Skvělá odpověď, děkuji! 24.3.2014 v 22:27 | Nahoru | #3
Když se tady na foru rozhlídneš tak určitě najdeš základní "hodnoty" do jakých karbec naladit. A já bych se ještě koukl jestli někde nepřisává falešnej vzduch - prasklá příruba u karbecu nebo něco podobnýho.

Nastavení karburátoru yuki 125 sport

Skvělá odpověď, děkuji! 25.3.2014 v 07:39 | Nahoru | #4
napadlo mě, jestli se nemohla uvolnit jehla ze šoupátka - je zajištěná ségrovkou a přes to pružnou pojistkou.

Nastavení karburátoru yuki 125 sport

Skvělá odpověď, děkuji! 25.3.2014 v 10:29 | Nahoru | #5
dotahnete prirubu kde to prisava, nebo uvolnete soupatko jak tu uz nekdo psal (pripadne zkontrolovat jestli doseda sytic). nic jinyho to bejt nemuze - jedine ze by jste meli ruce velmi "sikovny" :D :D

1 reakcí na tento příspěvek Nastavení karburátoru yuki 125 sport

Skvělá odpověď, děkuji! 25.3.2014 v 12:52 | Nahoru | #6
...no napřed si zjisti, jestli při ubrání plynu "zacvakne" nadoraz ta nějaká věc u karburátoru, za kerů tahá lanko.
Když měls problémy či podezření na vodu, tak si jel v dešti. No a voda v bowdenu taky udělá svoje (na druhý den).
Ono třeba može váznůt lanko, nevracá se a chvílu to trvá, než se k dorazu doklepe.
Zkrátka - po ubrání plynu to musí u karbecu cvaknůt .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení karburátoru yuki 125 sport

25.3.2014 v 15:43 | Nahoru | #7
Zdenalbenal> Ano v dešti jsem jel, když jsem koukal na výkresy tak bych to viděl na šoupátko který je ovládaný přímo bowdenem od plynu a vrací se pružinou. Nejspíš se někde šprajcla ta pružina a teď se to šoupátko nevrací jak by mělo. Otázka je jestli ta svíčka byla tak začouzená kvůli sytiči nebo tam mám opravdu bohatou směs a bude potřeba seřizování :D
Každopádně děkuju všem za rady. Teď na to nemám moc čas a jezdim sockou. Na motorku se vrhnu až o víkendu...snad se zlepší počasí :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení karburátoru yuki 125 sport

Skvělá odpověď, děkuji! 25.3.2014 v 16:45 | Nahoru | #8
Bace> buď se ti to někde seká či nevrací šoupátko. Já když jsem měl moc bohatou směs, dělalo to uplně to samý co ti to teď dělá. U X je vespodu karbce šroubek na regulaci, ale u tý yuki nevim. Myslím si že to bude podobný.

(reakce na) Nastavení karburátoru yuki 125 sport

25.3.2014 v 19:51 | Nahoru | #9
zawy> Jo díky moc, kouknu na to :)

1 reakcí na tento příspěvek Nastavení karburátoru yuki 125 sport

27.3.2014 v 02:56 | Nahoru | #10
Na podobný motorce sem se něco najedzdil a opravoval sem snad všechno, co ta motorka obsahovala. Základní nastavení karburátoru neni nic těžkýho. Na karburátoru máš dva mosazný šroubky. Jeden je na štelování volnoběhu, ten co je vodorovně a zdvihá šoupátko a druhý je zespodu karbce. Tebe zajímá ten druhej. Zašroubuj ho uplně dovnitř, pak nastartuj motor, nech motor chvilku zahřát, pak vypni sytič a šroubek omalu povoluj. Otáčky motoru budou pozvolna stoupat. Povoluj do tý chvíle, kdy začnou otáčky zase klesat. Cílem je najít takovou pozici, při který je motor co nejvíc vytočenej. Potm si jen tim druhym šroubkem nastav volnoběžné otáčky a hotovo.

Tahle motrka je snad to nejednodušší co se dá sehnat, a údržba a opravy jsou výbornou školou. Ted mam rok yamahu a uplně sem vyšel ze cviku. Snad si ani nepamatuju, kdy sem musel vzít do ruky šroubovák

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení karburátoru yuki 125 sport

27.3.2014 v 18:18 | Nahoru | #11
Hippieguy> seřízení směsi stylem zašroubuj ho na doraz, zapni sytič, zahřej to, pak vypni a povoluj je na pytel.. Hlavně na teplým motoru se tam ani nedá dostat, jestli má teda stejnej karbec. čím víc to povoluješ tím to obohatíš a tím ti otáčky porostou. Moment kdy ti začnou otáčky klesat bude ten kdy to bude už uchlastaný a to asi nechce. Povolit cca 2 otáčky ( uvádí to manuál) a pak to doladit. Když přidáš na tom spodním musíš ubrat na vodorovným.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení karburátoru yuki 125 sport

27.3.2014 v 18:58 | Nahoru | #12
zawy> Nooo pěkně píšeš, ale je to vlastně úplně opačně Ale je to tvůj názor.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení karburátoru yuki 125 sport

27.3.2014 v 19:52 | Nahoru | #13
Kovboy> co přesně je opačně ? jestli máš na mysli směr otáčení šroubu tak to je povolování= obohacení aspoň teda u mýho karburátoru to tak je.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení karburátoru yuki 125 sport

29.3.2014 v 22:33 | Nahoru | #14
zawy> Teď jsem z vás lidičky trochu zmaten :D
Dnes jsem objevil další poznatek, nastartuju motorku, otáčky jdou slušně, normálně se vracejí...sice trošičku pomaleji ale vrací se, po ohřátí motoru a pár metrech odježděných se ale otáčky při volnoběhu vyšplhají na 3 500 a už prostě neklesnou. Podle příručky má mít yuki 125 sport volnoběžný otáčky na 1 500. Je to zvláštní. Zítra se na to chci vrhnout ale teď už absolutně netušim kde vlastně hledat :D Šoupátko se po stažení plynu zacvakne (teda alespoň mám ten pocit že ten zvuk zacvaknutí slyším). Už mě vážně nepadá jenom ten bowden i když se mi to zdá zvláštní k vzhledem k tomu, že před sundáním karburátoru a odpojením bowdenu všechno běželo tak jak má. Jestli jsem to prostě nepodělal a ten bowden špatně nepřipojil :(

Naposledy editováno 30.03.2014 01:16:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení karburátoru yuki 125 sport

Skvělá odpověď, děkuji! 30.3.2014 v 10:03 | Nahoru | #15
Bace> volnoběh seřizuj na ohřátém motoru. Koukni se na svíčku a poznáš jestli je to chudý, bohatý. Potom to chce už jen vyladit.

(reakce na) Nastavení karburátoru yuki 125 sport

30.3.2014 v 11:34 | Nahoru | #16
zawy> Dobře díky :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
trubka vzduchu Yuki Sport 125 Onicek_24 4 12.12.2023 v 12:09 hondaman1
bubnová zadní brzda Yuki Sport 125 Onicek_24 17 28.6.2023 v 11:40 callowsick
motor nejde do otáček Yuki Sport 125 Onicek_24 10 17.5.2023 v 05:40 Onicek_24
ventilový rozvod Yuki Sport 125 Onicek_24 11 4.5.2023 v 18:24 Medved
elektrika, kostra Yuki Sport 125 Onicek_24 4 3.5.2023 v 16:42 combust


TOPlist