Téma: Tak další luxusní výlet a tip pro vás...

23.3.2014 v 08:47
Památník Vojna a zámek Orlík

No a máme tu pátek 21.03 2014,ano první jarní den a počasí prostě ne jarní,ale letní.Koukám z balkonu svého domu a pomalu nasávám tu ranní pohodu kdy vás slunce začíná hřát.Paráda,tak dnes už nemusím na sebe nakladat všechny ty hadry,stačí letní kevlarový rifle a letní bunda.No,koukám ještě na počasí jestli i večer bude teplo a říkám si pro sebe,že i druhou bundu uvezu co kdyby.Tak plán cesty jasný a jedem.Začínám potkávat motorkáře,a s radostí že my šťastní nemusíme do práce na sebe zamáváme a každý si jede svou cestou.

Těším se na jednu vesnici u orlické přehrady,jako mlaďas jsem tam tenkrát přijel dělat pingla,hrozně rychle to nějak uteklo, a tak se chci stavit opět v tom hotýlku kde jsem dělal.No ale nejdřív jsem mířil směr Příbram a to koncentrační tábor pro vězně politické…památník Vojna.Nikde nikdo když jsem přijel,vrata otevřena a tak jsem vjel až do areálu.Pomalu se rozhlížím,sundám si helmu když se mi za zády ozve hlas,….“Vy jste taky od filmařů???“ koukám na ženskou která se na mě culí….“ne nejsem filmová hvězda,jen jsem se přijel podivat..odpovím také s úsměvem, a paní vrátná mě hned upozorňuje,že bych měl parkovat tedy na parkovišti a že mají stejně zavřeno nebot se tu připravuje natáčení filmu.Taaak to jo,říkám si pro sebe,vyzvídám podrobnosti o natáčení a pak mě paní vrátna necha abych si to tam prohlédl aspon jak se říká za plotem….No,jaký film se tam bude natáčet dozvíte se z videa,udělal jsem pár záběrů a pomalu se vydal zase zpět.

Čas mi jasně naznačil a můj žaludek ihned přitakal,že je čas na oběd.No no,zasměju sám pro sebe,vždyt už jedu….Ujíždím směr Solenice,vesnice kde jsem srávil letní sezonu a obsloužil mraky tehdejších hostů.Jo jo,v hlavě mi ožívají vzpomínky,už je to dlouhých 28 let,co jsem tam přijel.Cesta mi uběhla velmi rychle,ani jsem si to nepomyslel,že je to takový kousek od památníku Vojna.Kamenitá cesta,ano ano,poznávám…z dálky na mě kouká orlická přehrada jako by mě po těch letech opět pozdravit a já vjiždím do Solenic.Kdysi velmi navštěvovaná oblast je dnes vesnicí duchů.Ja se tam vše změnilo,domy a vše zůstalo jen nikde nikdo.Jedu kolem ubytovny kde jsem bydlel,a vše se mi zase vrací.Když dorazím před hotel,opět nikdo nikde,jen asi jeden dědek se přijde podivat na skutra,že to ještě nikdy neviděl a to bylo asi vše.

No nic,nemohu se už dočkat a vcházím do restaurace,která byla vždy plná člověk si nemohl sednout a dnes?nikdo…prostě prázndo jen mladá hostinská a dva štamgasti cumlajicí jedno pivo a inak nikdo.Podívám se okolo a zase se vidím jak tam lítám s platem plných piv a jdu si sednout do své řady kterou jsem tenkrát obsluhoval.Paní hostinská mi přinese oběd,musím napsat že byl velice chutný a porce,no ani jsem to nemohl sníst,takže moc dobrý,ale jinak pusto prázdno.Dáváme se do řeči a tak se dozvídám,že lodní dopravu na které byl tak trochu tenkrát hotýlek závislý zrušili a dalších věcí ubylo…no,to jsme to dopracovali,tak se rozloučím a pokračuji dál.Čas mě začíná popohánět a já mířím k zámku Orlík.

I tady mě přivítá mrtvo,vím,je přeci březen tak co bych chtěl,ale i tak v tomto nádherném počasí potkávám jen párek zamilovaných a jinak nikdo.Tak jsem si vše prošel,už jsem tam byl snad tisíckrát a porád to má své kouzlo.Kdykoli tam přijedu,ten pohled na vodu a to okolí je prostě nádherné.Tak a pomalu budu muset nabrat kurz na Poděbrady,ale ještě se mi nechce,jako bych sám v sobě protestoval,že ještě neni konec výletu a jak si tak jedu,uvidím ceduli zámek Březnice,no to je ono,zasměju se a přidám plyn.Když dorazím na zámek potěší mě otevřená vrata zámku,ale už se nechci stále opakovat,i tady je mrtvolný klid a jen pár maminek tlačící své kočarky mě napovídají,že i tady bude pusto prázdno.No nic,udělám pár fotek na památku a ted už opravdu nabírám kurz domů.

Najel jsem 356km a udělal si nádherný výlet….tak zase příště…ahoj a vy se můžete díky videu projet se mnou….

Naposledy editováno 24.03.2014 00:06:43

23.3.2014 v 08:55 | Nahoru | #1
první jarní den byl už 20.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak další luxusní výlet a tip pro vás...

23.3.2014 v 09:04 | Nahoru | #2

Naposledy editováno 23.03.2014 09:06:11

23.3.2014 v 09:38 | Nahoru | #3

Fidži_CZ píše: kubacech> I na 21.3 to může být, záleží jestli bereš astrologický nebo administrativní.

Ono něco, jako administrativní existuje? By ho teoreticky mohli také změnit vzhledem k vyhlídkám astrologů

23.3.2014 v 09:44 | Nahoru | #4
A kde jsou ti pštrosy ? Já vidím jen samý pávi . Viděl někdo na Orlíku pštrosa ? Ale jinak dobrý

23.3.2014 v 10:17 | Nahoru | #5
kocicanda> já tam třeba zas viděl pávY,ne pávI ...i ti pštrosI tam třeba někde jsou

23.3.2014 v 10:27 | Nahoru | #6
p.a.t.r.i.k.7> Asi, asi. ale mluvil na pávi a říkal jim pštrosy . A nevím kdes viděl pávl, já vidím pávi

23.3.2014 v 10:32 | Nahoru | #7
kocicanda> to jsem psal capslockem,abych zdůraznil co myslím,takže to je velké i ..a vubec,nejsem učitelka češtiny,jen je nuda,když prší

23.3.2014 v 10:41 | Nahoru | #8
Jo super že jste to dokoukali....ja to tam nechal schválně jestli si toho někdo všimne... a ted vidím že ano...měla to byt sranda...no proto ty pštrosy....

23.3.2014 v 11:39 | Nahoru | #9
pro.fik> No já pořád vyhlížela toho pštrosa a ono nic

23.3.2014 v 11:43 | Nahoru | #10

23.3.2014 v 12:14 | Nahoru | #11
Nejdřív dramatická hudba jak z letu na Mars, pak několikrát reklama na nějaký stránky o skůtrech a nakonec se z toho vyklube nějaká strašlivá skůtroidní tříkolka. Jede po dálnici, navigace jen drnčí, samá kamera a hendsfríčko a už to vypínám.
Docela stačilo.

Mimochodem letošní první jarní den byl 16. ledna

23.3.2014 v 12:48 | Nahoru | #12

U nás na jihu začlo jaro už 1. listopadu 2013

Naposledy editováno 23.03.2014 12:48:36

23.3.2014 v 12:54 | Nahoru | #13

titus píše: Mimochodem letošní první jarní den byl 16. ledna

U nás na jihu začlo jaro už 1. listopadu 2013

no, tam u vás v jižní Asii, to chápu Tady u nás kousek od polárního kruhu je trochu chladněji.
Ale to bychom mohli polemizovat třeba o tom že vloni jsem měl první jarní den již v březnu 2007

23.3.2014 v 14:37 | Nahoru | #14

kocicanda píše: p.a.t.r.i.k.7> Takže z toho vyplívá,že ty si viděl pávi s tvrdým , zatímco já jen pávi . No samec tam byl, ale jak si to tak rychle poznal, že byl s tvrdým

To se pozná má takovej zvláštní výraz

24.3.2014 v 00:39 | Nahoru | #15
Tak tento tyden bude hnusně tak snad o víkendu to bude lepší...už bych zase někam vyrazil...

24.3.2014 v 18:35 | Nahoru | #16
pro.fik> Jo,jo já taky Aj někam za čáru

25.3.2014 v 10:18 | Nahoru | #17
To:justyn

tak to jsme dva....ja taky....No už bude pořádný počasí tak se bude jezdit...na tento rok toho je...Německo,Francie..Italie...máme toho naplanovaneho...ja jsem za 8 měsíců najel 20.000km...no neni to třeba nic moc,ale ja si myslím že dobrý ...

25.3.2014 v 15:34 | Nahoru | #18
pro.fik> 20000 je pěkná porce Osobně bych jel asi Rumunsko(Karpaty),Zakarpatská Ukrajina,ale aj ta Francie(Most v Millau,Pyreneje,..)V každé zemi je nač koukat,ještě když to je spojeno s cestování na Motorce Nej dovča je na motorce

25.3.2014 v 21:49 | Nahoru | #19
Jedna myšlenka mne zaujala - přišel jsem totiž na to samé.
Mimo aglomerace rapidně ubývá výběru možností, kde se vaří a dá se najíst. Kam se dá zajít na pokec, kafe a třeba s dětmi do cukrárny nebo kavárny - ty už prakticky zmizely.
Před časem asi tak 9 let jsme jeli okouknout dochovanou vodní tvrz Vlkošov. Stavba pěkná, legitimní a stále fungující vodní příkop, hrázděná stavba tvrze a pokec s restitujícím majitelem, který byl pln optimismu. Pak jsme zakotvili místní vesnické hospodě, kde nás překvapila výborná kuchyně a stejně tak ceny. Pojedli, popovídali s místními se pobratřili a pelášili dále s dobrým pocitem z místa i lidí.
Loni jsem se tam zastavil znovu - hospoda zavřená, opršený nápis na prodej, padající omítka, absence lidí, zpustlá také tvrz. http://www.hrady.cz/?OID=2167

Včera jsem pro změnu projel okolo tvrze Kestřany(Budějovicko) a opět - hotel s restaurací hned vedle opět zarostlý, opršený, chátrající a samozřejmě zavřený.

Cestou zpět na Plzeň mi málem trefilo, když jsem projížděl okolo věhlasného Agrohotelu Kasejovice s obrovským zázemím, kde se konala nejedna konference, ať již týkající se zemědělství nebo závodů rallye - a také zde = během zimy byl hotel totálně vybrakovám .

A minulý týden jsem měl v úmyslu navštívit lovecký zámeček Nimrod nad Mar.Lázněmi. Kdo by nevěděl tak švýcarská Kladská bývala hogofogo pro cizince a prominenty nu a Nimrod býval základnou pro dolních 10 mil.. Omráčila mne totální devastace hotelo-zámečku.

Tohle okolo nás není o nejakém dílčím vandalství --- společnost jako celek je nemocná, my jsme nutně nemocní, pokud toto ve velkém necháváme dopustit . A nejen devastaci nemovitostí a obslužnosti mimo velká města. Také tu devastaci lidství jako takového.

Onehdy jsem se stavěl na pozdní oběd u hlavní E-čkové silnice. Vlezu do hospody a tam v době oběda nikdo. Podle hospodské prý dnes má každý v autě GPS-sledování a tak --- když už se zastaví na oběd --- tak ho honem honem vdechne a peláší dále. Prý si dnes málokdo dopřeje luxus kávy po obědě.

Naposledy editováno 25.03.2014 21:51:56

30.3.2014 v 09:22 | Nahoru | #20
No já mám zatím nějaké štěstí při výběru restauraci když jsem na cestách,jen mi tu ubývá těch hezkých míst,nebot jak člověk jezdí a jezdí...tak už tady byl,tamhle byl a ono to je zajet si na jedno místo 2x nhebo i 3x ale potom už chce člověk vidět víc a víc a u mě jak jsem psal se okruh mých výletů rozšiřuje už na jižní Čechy kam ted jezdím no a za chvili to bude Morava...nebot tady u nás už snad neni místo kde jsem nebyl...Ted tento pátek jsme byli s kamaradem v Jindřichově Hradci, a cestou domů jsme se stavili v Taboře kde jsem mu chtěl ukázat nádherné zakoutí Lužnice....taky super výlet....no video je hotovo tak až bude na netu tak ho sem hodím....zase tip pro vás kam se podivat....

Jinak to Rumunsko.....to mě taky láká a jak.... ach jo...za chvili abych kupoval zase novýho skutra,co už bude mít nalítano....