Já osobně jsem, do dnešního dne, používal baterky Varta. U skútru (Yamaha Majesty 250) se kterým jezdím téměř denně mi baterka začal po 14 denním odstavením padat, přitom stáří baterky bylo cca. rok. Drží napětí tak na 90% při automatickém udržování a po delší době mi nabíjčka hodí chybu, že baterka nemůže být nabita na 100%.
Na Hornetu, kde mám zatím také Vartu (baterka je už teda kaput) mi vydržela zhruba 2 roky. Přitom udržování přes dobu, při které delší dobu nejezdím a přes zimní měsíce jej pravidelně nabíjím a udržuji.
Obě baterky jsou AGM systém.
Otec má VIRAGO 1100 a měl problémy se startama (baterka Varta), kolikrát pouze cvaklo jenom relátko a pastorek nezasunul. Musel s tím přes rychlost houpnout a pak to šlo. Zde právě bylo to zjištění, že baterka dává málo startovacího proudu. Po výměně baterky za jinou značku bylo po problému.
Jeden servisák, který spravuje motorky, jsem s tím o tomto problému mluvil a on mi řekl, že u Varty je tohle normální a dokázal mi i proč. Baterky vážil a a každá baterka měla výrazný rozdíl ve svojí váze. Varta používá materiál z druhovýroby a šidí i množství olova. Proto také je její kvalita tak mizerná (už není, to co bývala). Doporučil mi baterky japonské, třeba - Yuasa, že dává jenom ty a že nemá problémy. Druhou stránkou je také cena.
Máte někdo podobnou zkušenost jako já?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) baterka zkušenosti A problémy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) baterka zkušenosti A problémy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) baterka zkušenosti A problémy
Haesty píše: seikos> Dneska je stejně všechno z číny
Zrovna to mně připomnělo totok:
Ale k tématu... v F128 byla baterka Bosch "Senza manutenzione", 44Ah, snad 25 let a jistě by sloužila déle, kdyby jednou nepřimrzla (kvůli slabému nabití) a desky se nezkroutily. Dodnes ji mám schovanou. Pak se tam dala Akuma 55Ah - a ta po necelých dvou letech šla do kopru (jednomu z článků stoupl odpor). Takže tato značka mi do vozidla nesmí a Vartě také nevěřím.
Po kolapsu té akumy jsem dal do auta baterku zn. TAB (made in Yugoslavia) a ta v něm slouží přes 10 let a to přežila vybití úplně do mrtva (v důsledku opomenutí světel). A přesto, že se vyjede jen několikrát do roka a jinak vůz stojí, tak baterku nemusím vůbec dobíjet a na jaře nastartuje jako víno.
V motorkách mám dobrou zkušenost se zn. Yuasa.