globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Spojkové Lanko
15.3.2014 v 09:24
Zdárek, potebuju poradit. Prasklo mi spojkové lanko na modelu GSX-R 600 r.v. 1999 a nevim, jak se vyměnujě. je to moje první motorka a nechci to nijak posrat, má s tím někdo zkušenosti nebo popřípadě nějaké tipy a rady? Díky moc

1 reakcí na tento příspěvek Spojkové Lanko

15.3.2014 v 10:02 | Nahoru | #1
Hele spojkovy lanko je tak nejak na vsech motorkach stejny. Predpokladam, ze ti to prasklo nahore u packy , ono se to v tomto pripade da jete vklidku pouzivat s nahradnim valeckem, ale do toho asi nebudes chtitjit.
Takze si koupis nahradni lanko, ktery dostanes i s bowdenem a bude bratru za 500 no a proste se podivas jak je ten (puvodni) bowden provleceneja proliknes ho stejnou cestou, zandas valecky do pacek, nastavis predepsanou vuli, pa se projedes ono se trosku vytahne , nastavis znova vuli a mas to hotovy.
Kdyby si chtel jenom ten valecek, tak PM, odpoledne jsu stejne neco tocit na soustruh a potrebuju si udelat najaky do zasoby tak ti klidne jedno vytocim.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové Lanko

15.3.2014 v 10:07 | Nahoru | #2
gugo> Právěže vůbec, prasklo mi to dole ve skříni, u páčky mi to neprasklo. já už mám koupené nové origo , ale nechci to vymě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové Lanko

15.3.2014 v 10:08 | Nahoru | #3
vyměnovat, když nevim, jak na to.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové Lanko

15.3.2014 v 10:14 | Nahoru | #4
já zase schánim někoho kdo vyrábí lanka na míru, měnil jsem řidítka a lanka jsou jentaktak...

Spojkové Lanko

15.3.2014 v 10:15 | Nahoru | #5
Jestli jsi někdy měnil lanko na jízdním kole u brzd, tak tohle je jen trošku větší.

Na páčce spojky (na řidítkách) zašroubuj šponer(ten šroub na na regulaci předpětí) co nejvíce dovnitř tak, aby jsi měl drážku v něm v jedné rovině s drážkou na páčce a kontra matici na tom šroubu. Poté by bovden měl jít vytáhnout z osazení v tom šroubu lehkým potáhnutím bovdenu a následně když lanko povolí, zmáčkneš páčku a vyhákneš váleček. Tím se ti lanko nahoře uvolní.
V tento moment můžeš vyháknout lanko i vespod na motoru. Dobře se podívej, kudy je vedeno originální lanko, než ho vytáhneš. Vyhneš se problémům při špatném vedení, aby se ti neskříplo do dorazů, nebo se ti někde nezalomilo, nebo aby ti nedrhlo při zbytečném velkém zahnutí. Nejlepší je hodit si pár fotek na mobil a pak to nové lanko fakt provlíknout úplně stejně, jak to vymyslel výrobce.
Po nainstalování nového lanka opačným postupem je nejdůležitější samotné vymezení vůle. Nejlépe je dodržet hodnotu vůle danou výrobcem v manuálu(s grafickým znázorněním, kde samotnou vůli měřit-některý výrobce uvádí hodnotu na páčce na konci a některý mezi páčkou a a jejím uložením), které jsou tady ke stažení.
Vetšina všeumělů tady, to prostě utáhne, protože nemají rádi vůle páčky. U spojky pozor. Po zahřátí se může chovat jinak (vůle se může zmenšit)a hlavně při plném rejdu na jednu stranu se lanko vždy trošku přitáhne samo. Pokud to necháš bez vůle, tak ti může spojka lehoučce (nezřetelně) prokluzovat i za jízdy a tím se ti bude zbytečně opotřebovávat ve chvílích, kdy by neměla. Takže na tu hodnotu mrkni do manuálu a dodrž ji. Ty kurvy žluté v Japonsku moc dobře vědí, proč tam tu hodnotu dávají.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové Lanko

15.3.2014 v 10:16 | Nahoru | #6
Begy> lanko neni problem, ale bowden na miru docela jo.

Spojkové Lanko

15.3.2014 v 10:31 | Nahoru | #7
Samozřejmně ten postup, co jsem napsal počítá s originálním lankem, které je hotové na míru i s bovdenem. Za mně dělané lanka na silniční motorku nepatří. Na endurech s tím nemám problém. Menší spojka méně lamel, menší odpor na lanko.
U vyměněných řidítek to je problém-ty origo lanka prostě fakt počítají jen s originál řidítky. Cokoliv vyššího, nebo širšího je problém.

Naposledy editováno 15.03.2014 10:48:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové Lanko

15.3.2014 v 11:19 | Nahoru | #8

gugo píše: Begy> lanko neni problem, ale bowden na miru docela jo.


ha jsem to napsal blbě, samozřejmě potřebuju vyrobit bowden + lanko

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové Lanko

15.3.2014 v 12:43 | Nahoru | #9
Begy> Hele je to dva dny co jsem videl tady na m.cz ze nekdo daval link na chlapa, ten jeden tusim co daval link byl cort a druhej nevim ,Ale nebude to dyl jak tyden, prohledej forum.

Boss.trx850> Ja se moc nechci hadat, ale mas pocit ze silu na lanko je utvareno poctem lamel ? Tak jenom pro priklad lc4 ma 7+7 tvuj fazer ma 6+6. A pokud by si na to sel logicky tak je to presne naopak nez si ty napsal. Cim mene lamel tim vetsi tlak by mel byt na pritlacnych pruzinach , tedy ten ktery ty pretlacujes tou packou.
Tak si to zkus trochu prebrat.

(reakce na) Spojkové Lanko

16.3.2014 v 00:14 | Nahoru | #10
gugo> Ok. LC4 jsem nerozebíral a měl jsem zato, že počet lamel se odvíjí od přenášeného výkonu a tímpádem jsem si odvodil, že méně lamel= se rovná méně pružin a tímpádem méně tlaku na lanko. To co píšeš má logiku a tímpádem, jsem žil v něvědomosti. Většina spojek, do kterých jsem čuměl, byly 4 válce u motorů 600ccm a více.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 25 2.5.2024 v 19:18 Krovak
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
kde shánět ND Suzuki GSX-R 600 Zajda2004 5 7.11.2023 v 13:42 Kubák
suzuki gsxr 600 sytic Suzuki GSX-R 600 malbbs 8 15.9.2023 v 19:32 yurcko
kontrolka rezervy Suzuki GSX-R 600 Motomaniak 16 24.5.2023 v 05:56 Maly1


TOPlist