globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: vibrace- nevím si rady
2.3.2014 v 13:21
Ahoj. Nemůžu přijít na problém s vibracemi motorky. Problém už mě trápí od minulé sezony. Na podzim jsem kontroloval mimo jiné vůle na ventilech a byly hodně velký 0,10 a 0,15 podle manuálu jsem dal 0,08 na oba. Motorka po přidání plynu se už nemusí přemlouvat jako dřív, značně lepší odezva, takže zlepšení. Na dneska jsem jí jel projet a zase stejný problém, zase nepříjemný vibrace od motoru, určitě to je od motoru, protože když jí hodím na stojánek a vezmu za plyn tak se od cca 1/4 plynu začnou klepat zrcátka a celkově vibrace celé motorky, s přidáním plynu se to ještě více projeví. Už si nevím rady. Poslední věc mě napadá směs. Svíčka má krásně cihlovou až lehce načernalou barvu, takže by měla být ok. Poradí někdo co s tím ? nedává my smysl co to může dělat. Je to dost nepříjemný, jinak bych to neřešil. V létě plánuju delší cestu a takhle si to nedokážu představit. Celkově motorka nejede nějak špatně. Po seřízení ventilů jede líp, ale vibrace zůstávají pořád. Díky za rady

1 reakcí na tento příspěvek vibrace- nevím si rady

2.3.2014 v 13:26 | Nahoru | #1
Je to jednoválec, tam vybrace budou porád. Koukni jestli jsou dotažený všechny šrouby co drží motor.

(reakce na) vibrace- nevím si rady

2.3.2014 v 13:35 | Nahoru | #2
wáca> šrouby bylo to první co jsem kontroloval když to začalo, potom spoje na svodech a výfuku. Chápu že jednoválce to maj jako svojí vlastnost, ale je mi divný že když jsem měl motorku první 2 roky tak nic a pak to začlo. Nerad bych něco zanedbal a uplně zdravý se mi ten projev nezdá

1 reakcí na tento příspěvek vibrace- nevím si rady

2.3.2014 v 15:52 | Nahoru | #3
tak podívej na ložiska na klice. stačí sundat kryt zapalování a chytit rotor do rukou

(reakce na) vibrace- nevím si rady

2.3.2014 v 16:33 | Nahoru | #4
ja1> jako že by byla vůle na ložisku ? no ten motor má najeto 14k tak snad né. Poslechově od kliky špatný zvuky nejdou. To by bylo slyšet jak to mlátí né ? nejsem odborník jen se ptám. žádný mlácení slyšet není, jen to celý vibruje.

1 reakcí na tento příspěvek vibrace- nevím si rady

2.3.2014 v 18:31 | Nahoru | #5
To máš od roku 2006 tuhle Hondu jakožto první majitel s najetými 14tis.?
Já jen že jsem první majitel a mám naprosto stejnou i ročníkově. Z toho se poslední 3-4roky spíš válim po špitálech, než abych jezdil a mám najeto cca 45tis.km.
K dotazu. Taky se mi stalo, že sem měl tenhle pocit a nebyl to jen pocit. Ty sračky co teď lejou do benzínu milý Hondičce nesvědčí. Nechce to moc hořet a tak vůbec. Pokud to je benál co byl v nádrži přez zimu, nebo se tahle motorka dostatečně neohřeje, nemá to zrovna klidnej běh motoru. To samí platí, když tam naleješ 100okt. benál. Bude to startovat super. Poběží to na volnoběh jemňonce a dokonce to jde vytočit tak nějak líp, ale nemá to sílu v celim spektru otáček. Podle toho si dokážeš uvědomit jak moc je tenhle motor choulostivej na oktany, chlast a zahřátí.
Může to bejt tedy timhle, ale taky pokud nejsi první majitel a nějakej moula si to před Tebou splet s ostrym endurem, mohl to chvíli potrápit bez oleje.
Jsou to jen nápady, ale po zimně jsou tyhle pocity dost častý.
Stačí abys prodělal chřipku a cejtíš ty vibrace taky jinak. No a taky bych neměl zapomenout na Tebou nastavované ventily jak popisuješ. . Seš si jistej že si nastavil oba ventili na 0.08? Ono totiž to neni tak jednoduchý šroubem nastavit takový mikrohodnoty. Obzvláště pokud se úderové plochy otáčí a každá je jinak vysoká. Zbytek udělá neznalost při měření, kdy zbytkový olej ulpívá na miskách vahadel a mezi zdvihátky a koníkem. To jsou další desetiny, který musíš při zasouvání měrky na koníku druhou rukou odmáčknout, jinak seš vedle jak ta jedle a každej ventil může mít jinou hodnotu. Ono to neni zas tak citlivý, aby to nechytalo, mlátilo a nejelo, ale ta vibrace se dostaví, jen co máš na vejfuku míň a na sacím víc.
Sám sis mohl vyzkoušet, jak malej je rozdíl mezi měrkama 0.10 /0.15 .
Zpousta mekániků (včetně mě)ani měrku 0.08 nemá. To jsou totiž takový hodnoty, že tim šroubem nemáš šanci to mít přesně. Důležitý je, aby tam ňáká vůle byla a byla na obou pokud možno stejná a co nejbližší k těm 0.08 .....(0.10 na těsno.) Jinak se Ti zkracuje/prodlužuje střih ventilů a motor se chová jinak.
Může bejt hladová po benzínu, ale jedno nasátí zasraný lihový směsy nemá ty samí koule jako tomu bylo před pár lety u jakýs takýs kvality prodávanýho benálu.
No a to se tu bavíme o spalování za předpokladu nepoškozenýho motoru. Pokud to vibruje za jízdy, kouk bych se po zarezlim članku řetězu, nebo že mi vytahanej řetěz na soukolí nezlobí. Ohnutý zuby po směru otáčení sekundáru způsobí, že se u neoriginálního kolečka nechce řeťezu ven s ozubů. To taky dělá vibrace. Originální sekundár má na sobě z boku nalepenou gumu a ta napomáhá řetězu ven na spodní straně.

(reakce na) vibrace- nevím si rady

2.3.2014 v 19:54 | Nahoru | #6
Sancu> díky za vysilující odpověď. Asi takhle kupoval jsem to v roce 2011 se servisní knížkou od bohatýho klučiny co mu to cáloval tatínek, měla najeto asi 6000 km. Dojížděl kousek do školy, ale moc se o ní nestaral. Do motorky leju právě zmiňovaný 100 oktan a to kvůli tomu že v něm nejsou ty bio sračky. Ventily jsem dělal podle 0,10 měrky natěsno jak píšeš, uplně přesně to samozřejmě nastavit neumím na tisícinky..... předtí mě to seřizoval kluk co dělá s motorkama a byly tam velký vůle, motorka neměla ten správnej průběh výkonu proto jsem na to přišel tvrdil mně že 0,08 je málo a dal tam 0,10 a 0,15. po tom co jsem tam hodil ty správný hodnoty tak to jde za plynem, nemá to díry ve výkonu a pěkně drží volnoběh, takže bych problém ve špatným nastavení neviděl, ikdyž nevyvracím svojí chybu (dělal jsem to poprvé, ale předem jsem si zjistil jak postupovat. Píst jsem nastavil pomocí ráčny do HÚ. povolil jsem matky vsunul měrku a přitáhnul tak, aby měrka lehounce drhla. Motor byl uplně studenej. Udělal jsem něco špatně ? Rád si nechám poradit a nejsem typ člověka co se sere do toho o čem nic neví. Chtěl jsem se to naučit, když ti to mechanik neudělá podle hodnot z manuálu, ale podle zkušeností z jiných strojů.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda xr 125l jinny motor Honda XR 125, Honda XR 125 L Hugomela12273i3jek 12 11.1.2024 v 01:22 pps2
Otáčkoměr honda xr Honda XR 125, Honda XR 125 L Ales5 3 7.1.2024 v 20:55 krokoš
Co za enduro Honda XR 125, Yamaha XT 125R, Yamaha DT 125 E Aposhtol 4 8.8.2023 v 19:31 krokoš
Xrko za 32000 Honda XR 125, Honda XR 125 L fissionCZ 14 6.1.2021 v 16:56 Massakra
Pneu na XR 125 do terénu [1, 2] Honda XR 125 dave-lister 52 6.12.2020 v 07:04 dave-lister


TOPlist