Téma: MotoGymkhana (Motoslalom) sezóna 2014
16.2.2014 v 21:22
Ahoj,
máme vypsány první termíny. Začínáme 26.4.2014! Více na www.motoslalom.cz/kalendar-akci.html





1 reakcí na tento příspěvek MotoGymkhana (Motoslalom) sezóna 2014

10.1.2015 v 14:08 | Nahoru | #1
No já jsem dříve nespojkoval, připadalo mi to plynulejší a rychlejší, ale postupně u mé motorky začínám měnit názor. Nevím jestli lepším nebo horším směrem, to se teprve ukáže.
Jen pro vysvětlenou CBF 600, čtyřválec dlouhé převody a skoro z nuly se bez spojky sbírá jen hodně neochotně, váha cca 220 tomu taky nepomáhá. Jak se říká, musíš přizpůsobit jízdní styl dané motorce.
Nejde mi při spojkování o to projet obrat, ale o to, že mám hodně pomalý výjezd.
Co vím, tak někteří to v obratu nechávají ,,padat" , ono je to doslova. Nechat padat motorku k zemi, ale tím, že ve správný moment přidáš plyn přes spojku a při takovém poloměru zatáčky, se motorka sama odstředivou silou zvedne. Výhoda je v tom, že motorka jde rychleji do obratu, rychleji se napřímí a motor díky otáčkám má přes spojku dostatek síly.
Nevýhoda je, že pokud to neumíš motorka ti skutečně spadne (jezdí se to v ten moment na rovnováhu). Zrovna tak, pokud špatně načasuješ spojku.
Běžně se to cvičí jako obrat ze zastavení nebo obrat na kluzkém povrchu, obě cvičení mají přímý vliv na dovednost.
PS: Zatím teorie. Obraty z místa jsem již dříve cvičil, tak tak trochu vím o čem to je. Zatím úroveň rokkie, není to vůbec jednoduché. Mlátit s moto o zem často nemůžu, mám jen jednu a novou.
Nějakou teorii jsem již nastudoval od Japonců dříve, ale video k tomu nemám. Našel jsem jen toto, což není technicky provedeno zcela správně - borec se taky učí.


Naposledy editováno 10.01.2015 14:27:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MotoGymkhana (Motoslalom) sezóna 2014

10.1.2015 v 15:32 | Nahoru | #2
PAP28> podle mě to právě na čtyřválcích hodně dohánějí upraveným sekundárním převodem. Myslím že i Maty to tak má. Třeba to RRo zde - ta rozeta je pekelná.

Já mám s dvácou opačný problém - jedničku přetáčím a dvojku podtáčím, chtělo by to převod nějak mezi. Takže zatím jezdím jedničku proti brzdě, protože i v rotaci krokem to jede na 3000 a je schopné se to pozbírat.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist