Naposledy editováno 11.02.2014 18:56:03
1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki ZXR 750 1993 Chladící Kapalina
2 reakcí na tento příspěvek Kawasaki ZXR 750 1993 Chladící Kapalina
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ZXR 750 1993 Chladící Kapalina
mmks píše: podle mě blbost co ti tvrdí kamoši. Jezdil jsem 50:50 Fridex/voda snad 4 roky a v pohodě. Ředí se to v tomto poměru i kvůli vyšší teplotě bodu varu, což je taky poměrně důležité. Tu originál kapalinu co dává Rebel83 jsem dal teď taky a lituju toho. Mám malou expanzku, občas to vychrstne a musím poměrně draze kupovat na dolívání. Na dovči mě to vychrstlo dost (trefil jsem město ve špičce) a samozřejmě nikde na benzince to neseženeš a lít Fridex do toho nemůžeš.
liju to do všech mašin a nikdy mi to nevyteklo. Nebude to u tebe věc neorigo expanzky?Rebel83 píše: liju to do všech mašin a nikdy mi to nevyteklo. Nebude to u tebe věc neorigo expanzky?
Taky bych řek, že bude chyba někde jinde a né v kapalině
A ať mě nikdo kurva netvrdí, že když je chl. systém v pořádku, tak se to přehřeje
Nikdy se mi to nestalo
Naposledy editováno 06.02.2014 20:14:42
mmks píše: podle mě blbost co ti tvrdí kamoši. Jezdil jsem 50:50 Fridex/voda snad 4 roky a v pohodě. Ředí se to v tomto poměru i kvůli vyšší teplotě bodu varu, což je taky poměrně důležité. Tu originál kapalinu co dává Rebel83 jsem dal teď taky a lituju toho. Mám malou expanzku, občas to vychrstne a musím poměrně draze kupovat na dolívání. Na dovči mě to vychrstlo dost (trefil jsem město ve špičce) a samozřejmě nikde na benzince to neseženeš a lít Fridex do toho nemůžeš.
Vychrstne ti to především kvůli vysokému tlaku, bod varu chladícího média s tím tolik neudělá. Pokud máš fouklé těsnění pod hlavou tak tlak z válců ti dokáže přetlačit víčko na chladiči jak nic. To víčko by myslím mělo udržet tlak 1bar, pokud ti to víčko neudrží tlak a teplota je v normálu něco není v pořádku.
Rebel83 píše: liju to do všech mašin a nikdy mi to nevyteklo. Nebude to u tebe věc neorigo expanzky?
ale já vím, že je to věcí neoriginál expanzky, myslel jsem, že jsem to napsal pochopitelně. Myslel jsem to tak, že sice ta origo kapalina je fajn, má vyšší hodnotu varu, člověk nemusí nic řešit, ale v momentě, kdy musí (dolít atd.) tak je výhodnější ten Fridex s vodou. Na druhou stranu uznávám, že pokud je vše v pořádku, není nutnost kapalinu nějak často řešit.
1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki ZXR 750 1993 Chladící Kapalina
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ZXR 750 1993 Chladící Kapalina
1) "ostrý" antifreeze, originálně -80 zámrz. Moc se neprodává, musí se ředit vodou na požadovaný zámrz, ideálně destilovsnou, neobsahuje vodní kámen apod.
2) Bežný antifreeze, zámrz obvykle -60 nebo -40. Již z části ředěn vodou. Poměry na doředění obvykle 1:1 nebo 3:2. Je napsáno na obalu.
3) Chladící směs co se již neředí. Zámrz obvykle -25. Cena za litr je citelně vyšší než když si doředíš předešlé.
Každá chladící kapalina obsahuje vodu! V antifreezu jsou složky co zabraňují oxidaci kovů a nejsou agresivní na gumové hacice a těsnění.
..motorky napoustim tim, co je po ruce, ted sem daval kapalinu od scania truck-dle mne bezna nemrzka ale v znackovejch sudech "scania"-jezdej do zimy tzn. do minus 45 na sudu psany..
a o vyzirani chladicu taky nevim, at sem v minulosti lil cokoli nemrnouciho, chladice mne to nesezralo...