globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: AGM Baterie - nabíjení
Zdravím,

nebyl mi nikdo schopen odpovědět a ani na netu to nemůžu nikde najít.

Je normální aby AGM baterka ,,plynovala" (bublala) při nabíjení?

Vím že u normální klasické údržbové baterce je to normální, že nabíječka dosahuje při nabíjení nějakých 14,2V takzvaného plynovacího napětí.

Tak se ptám vás, tady kdo jste už nabíjeli někdy AGM baterku, plynovala (bublala) vám taky při nabíjení?

Díky.

1 reakcí na tento příspěvek AGM Baterie - nabíjení

22.1.2014 v 10:39 | Nahoru | #1
http://www.motorkari...id=18&&pgr=1

Při nabíjení vybitého olověného akumulátoru o 6-ti článcích, stoupá jeho
svorkové napětí ve třech pásmech. První pásmo je charakteristické tvorbou
kyseliny sírové v pórech olověných desek (mřížek), napětí stoupá na cca 13,2
V, hustota elektrolytu se zvyšuje až na 1,15 g/cm3. Nabíjení pokračuje ve
druhém pásmu, kdy pokračuje přeměna síranu olovnatého až do vzrůstu
napětí na cca 14,7 V při současném zvýšení hustoty elektrolytu na 1,25 g/
cm3. Při překročení napětí 14,7 V (třetí pásmo nabíjení) se začne kromě
síranu olovnatého rozkládat voda na kyslík a vodík, akumulátor začne
„bublat“ – plynovat. Rozloží-li se pak všechen síran olovnatý, dosáhne napětí
akumulátoru hodnoty 16,2 až 16,8 V a hustota elektrolytu je 1,28 g/cm3.
Akumulátor bouřlivě plynuje a nadále se již jeho napětí nezvyšuje. Veškerá
dodávaná energie z nabíječky se spotřebovává k rozkladu vody na kyslík a
vodík. Pokud zaznamenáme „plynování“ při napětí menším než asi 14,4V, je
to jeden ze signálů sulfatace akumulátoru (čím nižší napětí, tím větší
sulfatace).

doporucujem stranku 35-39 je tam popisane dobijanie roznych druhov baterii....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) AGM Baterie - nabíjení

24.1.2014 v 08:58 | Nahoru | #2

El-Chio píše: http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=154279&fid=18&&pgr=1

Při nabíjení vybitého olověného akumulátoru o 6-ti článcích, stoupá jeho
svorkové napětí ve třech pásmech. První pásmo je charakteristické tvorbou
kyseliny sírové v pórech olověných desek (mřížek), napětí stoupá na cca 13,2
V, hustota elektrolytu se zvyšuje až na 1,15 g/cm3. Nabíjení pokračuje ve
druhém pásmu, kdy pokračuje přeměna síranu olovnatého až do vzrůstu
napětí na cca 14,7 V při současném zvýšení hustoty elektrolytu na 1,25 g/
cm3. Při překročení napětí 14,7 V (třetí pásmo nabíjení) se začne kromě
síranu olovnatého rozkládat voda na kyslík a vodík, akumulátor začne
„bublat“ – plynovat. Rozloží-li se pak všechen síran olovnatý, dosáhne napětí
akumulátoru hodnoty 16,2 až 16,8 V a hustota elektrolytu je 1,28 g/cm3.
Akumulátor bouřlivě plynuje a nadále se již jeho napětí nezvyšuje. Veškerá
dodávaná energie z nabíječky se spotřebovává k rozkladu vody na kyslík a
vodík. Pokud zaznamenáme „plynování“ při napětí menším než asi 14,4V, je
to jeden ze signálů sulfatace akumulátoru (čím nižší napětí, tím větší
sulfatace).

doporucujem stranku 35-39 je tam popisane dobijanie roznych druhov baterii....


Hned druhá věta o prvním pásmu mi rozšířila duševní obzor. Ona se tam tvoří kyselina sírová. Já si doteď myslel, že kyselina sírová se do akumulátoru dodává jako elektrolyt. No a teď sem se dozvěděl, že ona se tam sama vytváří v pórech olověných desek. To jako z toho olova? I špičkový chemik Kalousek by byl překvapen. No nic, celý život se člověk učí
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Dynojet Honda CBR 1000RR Fireblade Chmelda1 6 19.4.2024 v 18:54 Chmelda1
Zvýšené volnoběžné otáčky Honda CBR 1000RR Fireblade AlbiAlbi 24 8.4.2024 v 11:28 AlbiAlbi
Cbr nebo big bang Honda CBR 1000RR Fireblade karloss200 1 4.1.2024 v 18:55 RTSbike
Quickshifter SC59 Honda CBR 1000RR Fireblade kain80 3 13.12.2023 v 20:11 kain80


TOPlist