paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Husqvarna WRE 125
18.1.2014 v 19:39
Zdravím, chtěl bych se zeptat jak je na tom WRE s výdrží motoru oproti DT a majitelů jak jsou dostupné náhradní díly.

1 reakcí na tento příspěvek Husqvarna WRE 125

14.9.2014 v 10:42 | Nahoru | #1
Rád bych to nějak usměrnil...
na WRE se vozím bezmála 8let, jelikož jako vedlejšák dělám opravy motorek převážně 2T, tak jsem měl možnost se svést prakticky na většině známých motorek v této oblasti tj:
KTM exc 125, KTM sx 125, Husqvarna WRE 125, Husqvarna WR 125, Kawasaki KMX 125, Yahama DT 125, Yamaha YZ 125, Honda CR 125, atd...

S trochou zklamáním musím napsat že jak DT tak WRE jsou nedospělé motorky, jsou to takový dorostenci, a když je postavíš vedle něčeho "dospělého" typu: Suzuki RM 250 Z, i laik hned pochopí proč.

V tomhle porovnání bych mohl psát x stránek, tak se to budu snažit nějak zkrátit.

Podvozek
Tady má Husqvarna jasně navrch, zaujme velkými otočenými vidlicemi vpředu, a kvalitním zavěšením vzadu kterému nemám co vytknout. Budí dojem velké motorky. Přední tlumiče jsou bohužel ošizené, pouze v jednom je pružina, a přepouštěcí komory v obou, nemají možnost nastavení tvrdosti a při těžší jízdě terénem se projeví jejich nedostatky. Na žádné velké MX tratě a težký terén to určitě nění... I přes to vše je to krása v porovnání co dostala DT 125, tam je to jedna velká tragédie. Celá motorka je měkká jak vodní postel, s žádným větším terénem se tedy nepopere. Svižnější jízda terénem na ní je docela utrpení, jak pro jezdce tak pro motorku.

Motor
Všude najdeš hromadu, ale opravdu hromadu nesmyslů o výkonu, bohužel 99,9% těch lidí co to píše nikdy motorku neměli na brdě(měření výkonu). Jelikož tyhle recenze a návody na získání 40 koní, píšou 16ti letí kluci není se čemu divit.
Výkonově má jasně navrch Husqvarna, po svezení na obou otevřených verzích pozná i jezdec amatér, co má lepší zátah a průběh, zavřené verze jsou tak nějak podobné, po otevření má Husqvarna krásný průběh vyšších otáček, což se o DT 125 říct nedá. Nemluvně o jednoduchosti otevření motoru, v čemž má Husqvarna znovu náskok.
Osobně mám najezděno na WRE motoru přes 35tis s GO motoru v 20tis(preventivně) písní sada po 10tis(preventivně), bez problémový provoz, vše je o tom JAK a KDO na tom jezdí, motory jsou držáky oba, o žádných problémech co by měl jeden či druhý motor nevím, z 95% všech závad je příčinou špatného zacházení majitele.
Otevřené verze:
Yamaha DT 125(s origo díly a výkonem za zadním kole): 19KW
Husqvarna WRE 125(s origo díly a výkonem za zadním kole): 22KW

tolik papírově z brzdy, v praxi je Husqvarna o kus vepředu.

Díly + servis Na obě motorky se nechají sehnat všechny díly bez nutnosti zasílání ze zahraničí. Už dávno neplatí že na Husqvarny nejsou díly, to platilo někdy kolem roku 2000, bohužel se tahle fáma furt traduje. Na druhou stranu, sehnat díly na Yamahu je o dost snazší, je to jak shánět díly na škodovku, jsou na každém rohu.
S servisem rovněž tak, Yamaha DT 125 je nejrozšířenější 125cc enduro v Čechách a tak s tím každý ví co a jak protože je to "denní chleba". Takže v tomhle Yamaha jasně kraluje.

Poruchovost a závady
Obě motorky netrpí žádnými "Děckými" nemoci jako čínské motorky. Nemůžu říct že by jedna z nich "srala" víc něž druhá, VŠE je o tom jak, kde a kdo na nich jezdí. Ještě bych měl dodat, že Husqvarna je víc náchylnější na poruchy pokud se o ní špatné stará. Takže člověku co tomu nerozumí a ví tak akorát dolívat benzín bude větší přítěží Husqvarna než DT.

Design a zpracování
Design, no to je otázka pro každého z vás, každému se libí něco jiného, mě osobně víc Husqvarna hlavně pro její dospělost a agresivnějších vzhled oproti DT. Spousta lidí si jí snadno plete s 250ccm což se o DT říct nedá...
Zpracování... u mě převažuje zas Husqvarna, vše pěkně lícuje, spousta detailů je vyřešena precizně, originál plasty jsou jedna velká dokonalost, jsou nezkutečné ohebné a odolné.

Závěrem:
Doufám že je jasné že WRE ani DT není určená na MX tratě, i když WRE zvládne podstatně těžší terén, tak tam nepatří. Výkonově, Husqvarna jde otevřít do pěkných čísel bohužel to stojí dost peněz, pokud chceš tedy výkonu za mraky, rovnou si Kup HQ WR 125.
S "doma" úpravou z Husqvarny vy-láduješ kolem 20KW. Můžeš se dostat i na hodnoty kolem 28KW, ale to by tě stálo kolem 20-30tis pokud by jsi si to nechal komplet udělat.

Myslím že uděláš nejlíp když se sebereš, domluvíš s nějakým kdo tu motorku má a pojedeš si je vyzkoušet. Uvidíš sám která ti bude líp sedět. Kdyby jsi chtěl můžeš se stavit a projet si mojí Husu.

Naposledy editováno 14.09.2014 10:42:15

(reakce na) Husqvarna WRE 125

14.9.2014 v 20:51 | Nahoru | #2
Akyo> Pěkná recenze
Zeptám se-dá se tady na těch malých 2T jezdit aji takový to kadla kadla na dvojku (spíš trialový tempo), nebo se musí držet pořád pod krkem?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha DT 125r kapky na motoru Yamaha DT 125 R Vorstyx 13 6.5.2024 v 18:34 krokoš
jaký převodový olej do Yamahy DT125... Yamaha DT 125 R Jira_7 2 30.4.2024 v 08:44 kokoška.
Yamaha DT 125r jakou přívěru Yamaha DT 125 R Vorstyx 1 6.4.2024 v 08:13 ja1
Yamaha DT 125 R karburátor Mikuni Yamaha DT 125 R SirSpecny 1 18.3.2024 v 14:10 Remzy
Karburátor na Yamaha dtr Yamaha DT 125 R Adoš170 4 14.2.2024 v 10:15 Bugs


TOPlist