globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Membrány v karburátorech virago 535
Zdravím všechny motorkáře s prosbou o radu,
v loňském roce začala mašina trochu škubat v záběru a tak jsem brouzdal po fóru a různě googlil a došel jsem k závěru, že problém může být na různých místech. Jedním z nich jsou staré mebrány v karburátorech. Ještě než je demontuju (čímž je pravděpodobně totálně oddělám) bych rád znal názor rady moudřejších.

K fotkám doplním, že okraje jsou divně potrhané, ale řekl bych že až na okrajích. U těch otrhaných okrajů mají membrány lesklejší barvu. Šoupátka chodí dobře, ale je to jen můj subjektivní pocit, zkoušel jsem je prstem lehce šoupat.

Myslíte si, že jsou membrány zralé na výměnu?













Naposledy editováno 10.01.2014 23:17:55

(reakce na) Membrány v karburátorech virago 535

27.3.2015 v 18:15 | Nahoru | #61
Stand1ck> edit. a synchronizaci karburátorů jsi dělal?

1 reakcí na tento příspěvek Membrány v karburátorech virago 535

27.3.2015 v 20:19 | Nahoru | #62
Karburátory jsou po ultrazvuku, seřízeny hladiny, zkontrolovány podtlaky, vše synchronizováno. Řekl bych , že karburátory jsou teď v naprostém pořádku. Problém musí být jinde... Jak jsem psal - na sytič je to v pohodě, zadusí se jen po delším chodu ve vysokých otáčkách. Bez sytiče se udrží na volnoběh těžko, minimálně reaguje na šroub seřizování volnoběhu (zvedá klapky), po rozeběhnutí do otáček se hned zadusí. Čepičky na trubičkách na podtlaky jsou zalepené, tudy přisávat vzduch nemůže. Filtr vzduchu je vyčištěný. Snad už jen ty svíčky...

(reakce na) Membrány v karburátorech virago 535

27.3.2015 v 20:28 | Nahoru | #63
Stand1ck> Při sytiči a vytočení plynu je jasný že se zadusí...

1 reakcí na tento příspěvek Membrány v karburátorech virago 535

27.3.2015 v 20:32 | Nahoru | #64
Tak dobře, to je pravda. Ale proč to nejede bez sytiče? Bez sytiče na volnoběh jen těžko, do otáček těžko, po rozeběhnutí se zadusí. Už jsem dal do kupy plno starejch japonskejch strojů ale tenhle je teda hodně tvrdohlavej...

(reakce na) Membrány v karburátorech virago 535

27.3.2015 v 20:39 | Nahoru | #65
Stand1ck> A co ta trubička v levé bublině, je průchozí?

1 reakcí na tento příspěvek Membrány v karburátorech virago 535

27.3.2015 v 20:44 | Nahoru | #66
co myslíš tou levou bublinou? Co se týká karbců, tak byly několikrát kompletně rozebíraný a čištěný.

(reakce na) Membrány v karburátorech virago 535

27.3.2015 v 20:47 | Nahoru | #67
Stand1ck>Levá bublina je to chromovaný pod nádrží, v pravé je elektrika, levá je prázdná, až na ty trubičky... když je ucpeš, udělá to to, co říkáš...

1 reakcí na tento příspěvek Membrány v karburátorech virago 535

27.3.2015 v 20:50 | Nahoru | #68
Jasně, trubičky by měly být průchozí. Bublinu jsem rozebíral a žádné ucpávky na nich nebyly. Ještě to zítra zkontroluju ale řekl bych, že tam problém nebude...

(reakce na) Membrány v karburátorech virago 535

27.3.2015 v 20:58 | Nahoru | #69
Stand1ck> Nemusí tam být problém, stačí chcíplej pavouk...

Membrány v karburátorech virago 535

27.3.2015 v 21:01 | Nahoru | #70
Dobře, zítra na to kouknu. Zatim moc díky za pomoc.

Membrány v karburátorech virago 535

28.3.2015 v 16:56 | Nahoru | #71
rancher> Tak jsem se v tom dneska zase hrabal. Trubičkama to nebylo... Udělal jsem 3 videa, z těch to bude zřejmější než z mého popisu. http://uloz.to/xQEATChn/virgl-rar
První video je se zapnutým sytičem, který pak vypnu. Druhé video je se zapojenými samodomo budíky na synchronizaci. Třetí video je s vyndaným filtrem bez sytiče. Koukni se na to prosím a napiš mi svoje dojmy.

Membrány v karburátorech virago 535

28.3.2015 v 17:23 | Nahoru | #72
Máš to chudý, na sytič to jede ok + svíčky jsou ok + pšouky do kabců. Je to jasný jak žárovka. Čekni hladiny, čerpadlo, případně to píchni na hadičku samospádem z horní nádrže.
Jestli tam máš málo benálu a přeplý na rezervu, tak je vadnej solenoid pod spodní nádrží.

Naposledy editováno 28.03.2015 17:25:18

Membrány v karburátorech virago 535

28.3.2015 v 21:01 | Nahoru | #73
Solenoid už dost majitelů potrápil. Musí při přepínání hlasitě cvaknout, jak to jen sotva slyšitelně ťukne, tak je to špatně. Sám jsem s ním problémy neměl, ale také jsem při každé jízdě rezervu "cvičně" párkrát zapnul a vypnul. Takže solenoid neměl šanci zatuhnout, jak se jinak stává. Zatuhnout může i tehdy, když je nádrž delší dobu prázdná (při opravě třeba...), ale pak většinou se po nalití benzinu za chvíli rozhýbe a funguje správně.

Membrány v karburátorech virago 535

28.3.2015 v 23:43 | Nahoru | #74

Membrány v karburátorech virago 535

29.3.2015 v 10:53 | Nahoru | #75
Já jsem milý solenoid zrepasoval opravní sadou, nic naplat, nefunguje. Cvaká jak divej, ale benzín nedá. Což mě vlastně vyřešilo jiný problém. U toho repasu jsem udělal taky "ruční" rezervu, čili solenoid není tak nutný a tak jsem rozhodl, že přepínač se využije na ovládání přídavných světel a šmyčec. Hlavní problém solenoidu byl stejně jiný, netěsnil na nádrži a 535 uchcávala, né moc, ale smrdělo to.
Von teda jako benzín dává, ale nestíhá, prostě čerpadlo pořád vrčí a benzín jenom tak pšouká do karbců.
Stand1ck, opravdu bych se podíval na to, jak teče do karbců, co dělá čerpadlo, pak hladiny, atd.

1 reakcí na tento příspěvek Membrány v karburátorech virago 535

29.3.2015 v 15:02 | Nahoru | #76
Tak závadou na palivové soustavě to nebylo. Dal jsem hadici bokem a samospádem lil benzín do kabrců. Na chod motoru to nemělo výraznější vliv, šel sice lépe na volnoběh bez sytiče ale ve vysokých otáčkách se dusil úplně stejně. Střílení do výfuků ustalo až po utažení šroubů na vzduch (štelování směsi). Čerpadlo bude fungovat asi perfektně. Když jsem totiž odpojoval hadičku, tak jsem jí zapomněl ucpat. Po otočení klíčkem kvůli startování, jsem měl ve vteřině zlitou podlahu benzínem...

(reakce na) Membrány v karburátorech virago 535

29.3.2015 v 15:21 | Nahoru | #77
Stand1ck> Když je dotáhneš, měl bys je pak povolit o dvě otáčky, to je obvyklé nastavení..

1 reakcí na tento příspěvek Membrány v karburátorech virago 535

29.3.2015 v 15:26 | Nahoru | #78
Jasně, já jen zkoušel štelovat. Když je povolím, tak střílí do výfuků. I na 2 otáčky pořád střílí do výfuků...

(reakce na) Membrány v karburátorech virago 535

29.3.2015 v 18:21 | Nahoru | #79
Stand1ck: Ty šrouby nejsou na vzduch, ale na benzín! Takže čím víc je utáhneš, tím míň jde paliva do volnoběžné směsi.
Ty karburátory to chce asi vzít zgruntu, protože se to chová naprosto špatně a hledat konkrétní příčinu bude těžké.

Membrány v karburátorech virago 535

29.3.2015 v 20:33 | Nahoru | #80
Co hladiny? Měřils? Já jsem jen z prdele ohnul plíšek na plováku o malinkej kousek a hned se to rozhodilo. Hladina stoupla snad o 2mm, ale už si to přesné nepamatuju. Je to vopruz ladit, pokaždý vylít plavákovky a otevřít.

Membrány v karburátorech virago 535

29.3.2015 v 20:53 | Nahoru | #81
Karburátory jsou komplet z gruntu několikrát...
Hladiny jsem ladil. Stejně jako podtlaky jsou v pořádku.
Co se týká karburátorů a palivové soustavy, tak jsem zkusil vše...

Membrány v karburátorech virago 535

29.3.2015 v 21:11 | Nahoru | #82
A co ventily a časování rozvodu, bylo kontrolováno? Komprese změřené, nejsou prasklé, křivé, nebo jinak netěsnící příruby mezi karbci a hlavami? A pozor i na stav baterky - když je slabší, je to zrádné, že starter ještě točí zdánlivě normálně, ale na jiskru už to nestačí. U Virgla pomůže zkusit při startu otevřít plyn, bude tak větší komprese a když starter přitom znatelně zpomalí, je baterka slabá (popř vedení, relátko, starter). A pozor i na to, že slabá baterka dokáže zničit volnoběžku.

Membrány v karburátorech virago 535

29.3.2015 v 21:46 | Nahoru | #83
Ventily jsou seřízené. Komprese jsem neměřil. Dobiju baterku a zkontroluju příruby.

1 reakcí na tento příspěvek Membrány v karburátorech virago 535

29.3.2015 v 22:16 | Nahoru | #84
tak ty tlaky si změř, aby jsi nakonec neměl špatnej tlak ve válci a potom můžeš ladit co chceš ..

(reakce na) Membrány v karburátorech virago 535

29.3.2015 v 22:22 | Nahoru | #85
Mirek12: Se špatným tlakem jednoho válce by těžko sesynchronizoval karburátory. Podle mě jsou sice dělané zgruntu, ale opakovaně špatně. Takzvaná "provozní slepota".

Membrány v karburátorech virago 535

29.3.2015 v 22:31 | Nahoru | #86
Mě ty hladiny nedají klid. Podle mě je tam nějaká systémová chyba, oba válce vypadají, že dělají totéž a špatně. Máš je takhle? 13,5 pod ryskou?
http://www.yamaha535...a-synchronizace.html

Naposledy editováno 29.03.2015 22:33:27

Membrány v karburátorech virago 535

29.3.2015 v 23:41 | Nahoru | #87
Karburátory budou v cajku. Měl jsem je několikrát rozebrané - 3x čištěné ručně mechanicky, 1x ultrazvuk přes hodinu v destilce s jarem, pak prolito destilkou a vysušeno teplem. Synchronizace dělaná 2x - před a po výměně membrán, oboje v pořádku se stejnými tlaky. Hladiny kontrolovány a vše dle manuálu - stejné hladiny pod horní ryskou na karbcích. Palivová soustava v pořádku.
Dobiju baterku a zkontroluju příruby. Pokud to tím nebude, motorka jde do servisu a už nikdy víc nechci mít Virago v dílně.

Membrány v karburátorech virago 535

30.3.2015 v 06:24 | Nahoru | #88
Hele, moje virago535 dělám pro dcerku. Chtěl bych jich mít víc v dílně, ale nemám dílnu. Ranní studený start bez sytiče po vyčištění karbců s novým sacím potrubím.

1 reakcí na tento příspěvek Membrány v karburátorech virago 535

30.3.2015 v 08:28 | Nahoru | #89
Však mě to taky chytne na první otočení a jde to za plynem jako ďas. Jak na sytič tak bez, za studena i za tepla. Akorát se po běhu ve vysokých otáčkách zadusí - na sytič později, bez sytiče po chvilce. Moje videa: http://uloz.to/xQEATChn/virgl-rar

(reakce na) Membrány v karburátorech virago 535

30.3.2015 v 09:07 | Nahoru | #90
Stand1ck: Kontroloval jsi těsnění šroubů volnoběžné směsi? Pokud jsou o-kroužky popraskané, přisává to tam vzduch a to může být důvod, proč volnoběh drží jen se sytičem.
A kontroloval jsi podle fiší, jestli v těch karburátorech něco nechybí?
Podle mě systematicky opakuješ nějakou chybu. V takovém případě je nejlepší mít po ruce někoho, kdo ti kouká přes rameno a ten ji postřehne.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XIV Velká Virago Vyjížďka 2024 se ... [1 ... 346, 347] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10406 Dnes v 11:01 _Kovboj_
Virago výkon a trysky Yamaha XV 535 Virago CubaLibre 5 17.4.2024 v 12:28 zetka125
Nehádže iskru Virago 536 Yamaha XV 535 Virago Denyd 1 14.4.2024 v 19:30 Kolja73
hladina karburátorů Yamaha XV 535 Virago Sieg 4 30.3.2024 v 21:00 Sieg
schopný opravář na Chomutovsku Yamaha XV 535 Virago Pavel3319 5 8.2.2024 v 09:21 TaťusPájus


TOPlist