paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Termistor - senzor hladiny paliva v nádrži
Prosím pokud by se našel některý ochotný majitel YZF 750 R nebo YZF 600 R Thundercat z 1995 nebo 1997, která má také palivové čerpadlo v nádrži o změření odporu termistoru.
Bohužel můj senzor je nefunkční a nový originální díl se již nevyrábí a ani není nikde skladem, tak se moje poslední naděje upínají k pořízení použitého. Problém je v rozpoznaní takovéhoto použitého termistoru.
Samotné měření elektrického odporu obyčejným multimetrem je záležitost několika minut, stačí sundat sedla jen trochu odklopit nádrž rozpojit konektor a změřit odpor mezi dvěma krajními dírami konektoru(zelený a černý drát) ne prostřední (modrý drát).

Předem děkuji za zveřejnění změřeného odporu i za tipy kde se poohlédnout po funkčním termistoru.





Naposledy editováno 04.01.2014 21:02:28

1 reakcí na tento příspěvek Termistor - senzor hladiny paliva v nádrži

8.1.2014 v 00:37 | Nahoru | #1
Tak já mám plovák, takže klasika.
Ale stejně mi není uplně jasná ta funkce s termistorem. Benzín má frakce od 80°C do 190°C, takže by se to mohlo hřát klidně i víc jak 40°C, ale nějak mi to nesedí. Proč by se v nádrži ohříval benzín? Když se to dokáže v normálním provozu ohřát na xx°C, tak při poruše - dloouhodobém připojení na 12V to v lepším případě vyvaří nádrž.
To už bych spíš viděl:
1. změří se odpor termistoru - teplota v nádrži
2. zvýší se proud do termistoru na nějaký čas - dodá se určitá energe termistoru a tím se zvýší jeho teplota.
3. opět se změří odpor termistoru - tedy jeho teplota
Termistor je vložen do kovového válečku tak, aby se ho pokud možno nedotýkal.
Pokud je ponořený v benzínu, přenese se teplo z termistoru přes benzín do kovového pouzdra, čímš se teplota termistoru nezmění.
Pokud není ponořený v benzínu, teplo se nemá kam odvést a teplota termistoru se zvýší.

Tím by se vysvětlovata oprava profouknutím. Při ucpaných otvorech v pouzdře se do pouzdra špatně (pomalu) dostane benzín a stejně tak špatně se z něj dostane ven.

(reakce na) Termistor - senzor hladiny paliva v nádrži

8.1.2014 v 06:08 | Nahoru | #2
PepanS> Tím termistorem prochází pár mA.Je to jako kdybych si chtěl nahřívat nádrž s benzínem LEDkou.Jak by sis představoval zvýšit proud do termistoru?Proud je daný teplotou termistoru a jeho průběh pak typem(NTC nebo PTC) a VA charakteristikou(strmostí).Termistory se běžně používají jako sondy pro elektronické teploměry.V mém stroji je ten termistor zapojen jako spínač,ale zřejmě jiná zapojení vyhodnocují odpor termistoru tak jak v teploměru,akorát že znají dva stavy:Stav kdy se termistor sám procházejícím proudem ohřeje a ten druhý kdy k tomu nedojde protože je chlazen palivem.
Na měření stačí klasický Ohmmetr a rozdílná teplota vzduchu.Třeba teď v zimě si počkat na nulu a pak to donést dom do obyváku.Základní odpor se většinou vztahuje ke 20 stupňům.Poté naměřené výsledky porovnat s tabulkovým průběhem vyráběných termistorů.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Thundercat - karburátor Yamaha YZF 600R Thundercat Okin1 11 6.11.2023 v 23:51 2stroke
Motorka 35 kW pro A2 - silniční Yamaha YZF 600R Thundercat, Kawasaki ZZR 600, Honda ... Joel1 4 6.7.2023 v 19:54 Joel1
Sada na snížení výšky Yamaha thunde... Yamaha YZF 600R Thundercat R.a.F 5 2.11.2022 v 19:53 assassin
Moto díly Yamaha YZF 750, Kawasaki VN 1500, Yamaha XT 600Z Trumen28 2 30.8.2021 v 21:35 zdenysrx6
Podtlak Yamaha YZF 750 Paťo88 7 23.8.2021 v 09:44 Paťo88


TOPlist