globalmoto_duben_nolan





Téma: Následky zimy
 
30.12.2013 v 18:55
Ahoj, určitě tady narazím na někoho, kdo se neustále rád vrací do dětských let - auto na dálkové ovládání. Proto se chci zeptat, zda je tady někdo zasvěcený, kdo by mi prozradil, zda odrovnám motorek, který byl napájen baterií 7,2V 1600 mAh, když na něj napíchnu 7,2V 1800mAh. Je to NiCd, to už asi na funkci rostlináře nemá vliv :) Auto, chvílu leželo a baterka je hotová. Na modelářské fórum jsem s takovou prkotinou nešel, protože bych se musel zase přihlašovat atd atd :)
Děkuji za odpověď Aleš

Následky zimy

30.12.2013 v 18:57 | Nahoru | #1
ja si myslim ze to nevadi, ale jsem elektrikar/modelar asi jako rostlinar

Následky zimy

30.12.2013 v 19:04 | Nahoru | #2
Kapacita nevadí

Následky zimy

30.12.2013 v 19:04 | Nahoru | #3
Urcite je to v pohode, motorek si vezme co potrebuje, kapacita tu nehraje roli.

Následky zimy

30.12.2013 v 19:17 | Nahoru | #4
Ja mam na takovym nalepenym zlutym stitku napsany, ze tam muzu dat baterii 7,2V 1600mAh - 3600mAh, takze si myslim, ze je to jen o vydrzi baterie, s motorem by to nemelo nic udelat.

1 reakcí na tento příspěvek Následky zimy

30.12.2013 v 19:27 | Nahoru | #5
Důležité je pouze napětí 7,2V. Ten proud, který na ní je napsaný, ti jen říká, jak dlouho baterie vydrží dávat proud. Tzn. čím více tím lépe.

Následky zimy

30.12.2013 v 19:30 | Nahoru | #6
Tuhle sem jednomu juniorovy opravoval elektrickou tříkolku.Místo 6V 2Ah baterky dostal z motorky 12V 18Ah a jede to jak píchlá sviňě

Následky zimy

30.12.2013 v 19:39 | Nahoru | #7
vůbec to nevadi alespoň ti to dele vydrzi jezdit

Následky zimy

30.12.2013 v 22:25 | Nahoru | #8
Děkuji za odpovědi, tak nějak jsem si to myslel, ale nevěděl :)

Následky zimy

30.12.2013 v 23:06 | Nahoru | #9
To opravdu nevadí, neměj strach. Já letos dostal ve 29 letech mimojiný gyroskopickej vrtulník. Je to celkem sranda, ale vydrží to jen asi 8 - 10 minut ve vzduchu na jedno nabití. S tim se asi holt musim smířit, má to celý 22cm a 34 gramů, ale je to sakra odolný - mnohokrát to padalo ze 2,5 metru. Ale víc mi sere, že mi ten vrtulník mnohokrát atakoval kocour, několikrát i z víc než metrový vejšky, a to je mu "parchantovi" jenom 5 měsíců. Jenže vrtulník pak padá k zemi a may-day je hovno platný ... A v nestřeženej okamžik mi ukousnul kousek zadní vrtulky. Ještěže tam byly dvě ...

Následky zimy

1.1.2014 v 03:25 | Nahoru | #10
Ty vrtulníky Loni jsem dostal taky vrtulník, teď mám dosekalný skříně, protože je nemám kocoura, který by je chránil

(reakce na) Následky zimy

1.1.2014 v 04:29 | Nahoru | #11

Gumik píše: Důležité je pouze napětí 7,2V. Ten proud, který na ní je napsaný, ti jen říká, jak dlouho baterie vydrží dávat proud. Tzn. čím více tím lépe.



Jen budu lehce rejpavej ... V mAh to nebude proud :) ale jo zasadni je napeti....

1 reakcí na tento příspěvek Následky zimy

1.1.2014 v 10:27 | Nahoru | #12
kapacitou to neposereš. To máš stejné jako se ptát, jestli se ti neposere motor, když namontuješ vetší nádrž

Následky zimy

1.1.2014 v 12:02 | Nahoru | #13
Já letos dostal vrtulník taky, kovovej, 28cm velkej. Lítá to jako svině, akorát v baráku je to o ničem a venku nesmí absolutně foukat. No a děti dostaly F430 Spider 1:14 a to je taky dobrá pecička, mám všude dlažbu nebo plovoučky tak to driftuje jako kráva. Jj, krásný vánoce to jsou.

Následky zimy

1.1.2014 v 13:33 | Nahoru | #14
Jaku už tu bylo řečeno, kapacitou nic nepokazíš, pokud tam nedáš moc silnou baterku (třeba 5000 mAh) a nebudeš to celou kapacitu baterky hnát co to dá, to by se pak nemusel uchladit motor, nebo regulátor a jedno nebo druhé ti pak shoří. Ale je fakt, že chlad a dlouhou nečinnost tyhle baterky nemají rády.
Zkus ji několikrát po sobě nabít a pomalou jízdou v autíčku vybít, mohla by se zase znovu naformátovat.
Jinak z vlastních zkušenosti jsou lepší NiMh než NiCd. A nejlepší jsou LiPo ale ty nemusí umět regulátor.

Následky zimy

1.1.2014 v 14:06 | Nahoru | #15
Baterky se neformátují ( není to HDD ) ale formují a jestli už ta NiCd baterka byla použitá tak taky dlouho nevydrží. Na Lipolky to určitě nebude stavěný takže by shořel regulátor a možná i motor. Takže já bych doporučil koupit NiMh 7,2V 2700mAh a měl bys bejt spokojenej.
Ale třeba plkám kraviny protože už se modelařině moc nevěnuju a moje zkušenosti jsou pár let starý

Následky zimy

1.1.2014 v 14:22 | Nahoru | #16
Tak podle mě je jedno, jestli NiCd nebo Li-ion nebo NiMh dávají snad stejný proud.
Rozdíly jsou snad jen v nabíjení nebo samovybíjení atd.
Ten motor snad nemůže poznat z jaké baterky proud vychází.
Jestli se pletu, tak se rád poučím.
Když dokupuji jakékoliv bat. do čehokoliv, tak se taky nedívám jestli NiCd nebo tu a tu.

Následky zimy

1.1.2014 v 14:31 | Nahoru | #17
NiCd mají velkej paměťovej efekt a baterku musíš pečlivě vybíjet a nabíjet jinak je za chvíli v řiti. NiMh jsou na tom o poznání líp a jsou stále hojně využívané. Li-ion a Li-pol fungují jinak, nemají paměťový efekt a je na stejnou kapacitu použito méně článků takže mohou bej baterky menší. Bohužel motor nebo regulátor kterej na to není stavěnej zátěž těchto baterek zvládne jen krátkodobě a pak se odebere do věčných lovišť

(reakce na) Následky zimy

1.1.2014 v 16:25 | Nahoru | #18

kubacech píše: kapacitou to neposereš. To máš stejné jako se ptát, jestli se ti neposere motor, když namontuješ vetší nádrž



To je velmi trefne prirovnani;)...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist