globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jaký poměr chladící směsi?
22.12.2013 v 10:54
Ahoj lidi, jaký máte názor na poměr chladicí kapaliny? Koncem zimy chci vyměnit kapalinu před sezonou a přemýšlím, jestli tam mám vůbec přimíchávat nějakou nemrzku nebo ne? Jde o to, že motku mám přes zimu v celkem vyhřáté garáži, takže vůbec nepotřebuju řešit nízké teploty. Je lepší jí tam nalít alespoň z "antikorozních" důvodů? A v jakém poměru byste to doporučili?

Naposledy editováno 14.06.2016 15:46:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký poměr chladící směsi?

23.12.2013 v 21:52 | Nahoru | #1

AndělČK píše: Tepelná vodivost chladící kapaliny je důležitá, protože tato hodnota nám určuje rychlost předávání energie kapalině a je stejně důležitá jako je rozdíl teploty. Proto pokuď je tepelná vodivost kapaliny 2x horší, tak pro předání stejné energie za jednotku času je potřeba 2x vyšší rozdíl teplot. Teplota chladiče je prakticky dána, takže musí zákonitě narůst teplota motoru.

Tepelná vodivost vody při 20°C je 0,597 W/(m.K)
Tepelná vodivost nemrznoucí směsy ethylenglykolu při 20°C je cca 0,290 W/(m.K)

Měrná tepelná kapacita vody při 20°C je 4 184 J K-1 kg-1
Měrná tepelná kapacita thylenglykolu při 20°C 2 200 J K-1 kg-1

Přeber si to jak chceš.



já mam jasno,ty si to přeber.ty čísla jsou málo vypovídají....stojím si za tím,že to rozhodně 2x hůř nechladí,chladící systém má jiné slabiny,než je médium,které obíhá uvnitř...

malý názorný příklad- téměř stejné množství vody v pohodě uchladí 47kw diesla i 700kw benzín.mnohem větší problém je předat to teplo dále-konkrétně do vzduchu,tak je limit...

troufám si tvrdit,že kdyby jsi tam nalil něco,co je ještě 2x hůře tepelně vodivé,než thylenglykol,stále to bude normálně chladit.

zato když by si "ustřihl" polovinu chladiče,tak to spolehlivě uvaříš.

(reakce na) Jaký poměr chladící směsi?

24.12.2013 v 11:05 | Nahoru | #2

Dolph-cz píše: já mam jasno,ty si to přeber.ty čísla jsou málo vypovídají....stojím si za tím,že to rozhodně 2x hůř nechladí,chladící systém má jiné slabiny,než je médium,které obíhá uvnitř...

malý názorný příklad- téměř stejné množství vody v pohodě uchladí 47kw diesla i 700kw benzín.mnohem větší problém je předat to teplo dále-konkrétně do vzduchu,tak je limit...

troufám si tvrdit,že kdyby jsi tam nalil něco,co je ještě 2x hůře tepelně vodivé,než thylenglykol,stále to bude normálně chladit.

zato když by si "ustřihl" polovinu chladiče,tak to spolehlivě uvaříš.



Čísla jsou přesně vypovídají. Jen číslo nám může přesně zdělit skutečné vlastnosti.
Vědecky je změřeno, že ethylenglykol má předmětné vlastnosti 2x horší. Nic s tím neuděláš.
Je to tak.

Ano chladící systém má více slabin. Stejně jako je důležitý převod energie z motoru do chladícího média a následně do chladiče, tak stejně důležitý je převod energie z chladiče do vzduchu. Množství chladící kapaliny nemá prakticky na chladící výkon velký vliv, takže takže tvé srovnání nedává smysl.

U obyčejného slabého motoru, kde nevzniká tolik zbytkové energie a je sním ježděno dle přespisů po silnici, má chlazení obrovské rezervy a to především na straně výměny mezi motorem a chladící smesí. Takže tam nebezpečí nehrozí.

Problém ale může nastat u výkonějších vozidel, protože motor který má 40kw či 300kw má velmi podobnou schopnost předat své teplo chladící směsi.

Sám mám vyzkoušeno na 300kw autě, že pokuď jsem měl hodně "hustou" směs (prakticky čistou nemrzku), tak skutečně se o dost hůře chladilo, když jsem tomu dával za uši.Teplota oleje i vody šla nahoru rychleji. Na to jsem si přišel sám, až pak jsem hledal proč tomu tak je.
Téma je zamknuto


TOPlist