globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: únik oleje - řešení?
12.12.2013 v 10:38
Zdravím, zjistil jsem na konci sezony, že mi zlehka teče olej z motoru a to konkrétně na straně spojky zepředu z pod krytu vodní pumpy. Kolem karteru od spojky je vše ok. Na netu jsem našel pouze těsnění pod karter. Mám v plánu tedy vypustit olej, sundat kryt od vodní pumpy a místo papíru tam dát tmel na motory(červený) a případně preventivně udělat to samé u krateru spojky(ale tam dát těsnění plus tmel)..má s tím někdo zkušenosti, je potřeba nějaké spešl nářadí? Dále bych chtěl při jednom bordelu přetěsnit i vanu...

Druhý dotaz je ohledně řazení: když je motor studený(3minuty po startu) a dám tam jedničku, tak to vždy hodně kopne, když vyřadím a dám znovu, už je to lepší a po ohřátí úplně v pohodě...je toto normální?
Předchozí
1 2
Následující

únik oleje - řešení?

12.12.2013 v 10:49 | Nahoru | #1
Z vodni pumpy ti olej tyct nemuze, to tece asi pod vikem na strane ty pumpy. JE viko na karteru a viko od pumpy je nanej zprava priplacly.
PRvne bych zkusil vsechny srouby vika dotahnout predepsanym momentem.
Kdyz to bude tect dal resil bych tesneni podle toho jak kde to tece, jestli je to tam nekde pod vikem sekly a klasicky tesneni to nepodrzi, tak bych teprve volil tmel, jinak nechapu proc davat tmel kdyz existuje standard tesneni.

Proc pretesnovat vanu kdyz netece ?

Ad rany od spojky u ER5 nic neobvykleho, znam jednu ktera to dela prakticky porad. S nejvetsi pravdepodobnosti se ti lepi lamely od spojky. Muzes zkusit jinej olej, ale ja myslim ze to s nejvetsi pravdepodobnosti nepomuze.

3 reakcí na tento příspěvek únik oleje - řešení?

12.12.2013 v 10:50 | Nahoru | #2
Jestli to při zařazení jedničky kopne, tak je ta motorka úplně KO. Vezmi k ní doklady a přivez ji ke mě. Já ji zdarma ekologicky zlikviduju

(reakce na) únik oleje - řešení?

12.12.2013 v 10:53 | Nahoru | #3

seikos píše: Jestli to při zařazení jedničky kopne, tak je ta motorka úplně KO. Vezmi k ní doklady a přivez ji ke mě. Já ji zdarma ekologicky zlikviduju



Vzal bych si zni vejfuk , jestli to nevadi. Vypada ze je nepolozena (takze nebudu muset ten nerez lestit) a pecuju o jednu ER5 ktera ma v prdeli prepazky takze pisti jak ducna

(reakce na) únik oleje - řešení?

12.12.2013 v 10:55 | Nahoru | #4
seikos> ovado
to kopnutí je uplně normální jev asi pro 98% motorek

souhlasím s gugou! na co rozebírt něco co funguje.. očisti to místo kde se ti zdá že to teče pořádně vysuš a koukej kde to slzí... ale začal bych jak psal gugo...

únik oleje - řešení?

12.12.2013 v 10:56 | Nahoru | #5
Z hlavy teď nevím, jak to u ER-5 přesně vypadá, ale není někde zespodu krytu pumpy malý otvor a z toho olej neuniká? Pak by bylo na odchodu gufero hřídele čerpadla na "straně oleje". S tím, zda dávat tmel, těsnění, nebo obojí, je to co člověk, to názor.

K tomu kopnutí - je to v celku normální, způsobuje to "slepení" spojkových lamel po nějaké době stání. Může se na tom i projevit nekvalitní, chybně volený olej, ale většinou se to stane tak jako tak. Mohly by třeba i být lamely zkroucené, nebo vymačkané drážky v koši a unašeči, ale to by spojka haprovala pořád, ne jen za studena.
Nejsnazší je před natočením motoru zařadit dvojku, zmáčknout spojku a motorku pár metrů popotlačit. Tím se lamely uvolní a další řazení už je pak bez problémů.

(reakce na) únik oleje - řešení?

12.12.2013 v 11:01 | Nahoru | #6
seikos> já zase beru zvětralý benzín! J.

únik oleje - řešení?

12.12.2013 v 11:05 | Nahoru | #7
Někdo dá papír, někdo Lukopren a někdo obojí. Jde o to co uvidíš až to sundáš? Můžeš mít osekanou dosedací plochu a pak je dobrej papír i Lukopren. Může bejt kleplej ten dekl a strženej závit ňákýho šroubu. Nemusí to dobře lícovat. Když to sedí hezky a šroby se daj utáhnout, je jedno co zvolíš. Papír je menší čuňárna. Hlavně dobře odmastit a nanýst jen film. Bacha na přehršel toho Lukoprenu, aby Ti to po stažení nevylezlo moc dovnitř, jinak si taky můžeš zasrat cestičky pro olej.
Co se týče toho že Ti motorka po zařazení jednotky za studena kopne, tak samozdřejmě. Čím je motorka s delší jedničkou, o to víc to může cuknout. Taky větší volnoběžný otáčky tomu přispívaj. Mít tam správnej olej je základ a pak se to řeší tak, že: Párkrát si promačni spojkovou páčku až to nahryzneš a teprve potom to zkus. Ojetější spojka tohle dělá taky, ale dokud neklouže, nemá smysl se tim vzrušovat.
Já to např.dělám promačkáním a když je vopravdu kosa a nechce se mi dávat převodovospojkovýmu ústrojí tu první hybu, klidně to vytlačim před barák, dám za jedna, ztisknu spojku a zastartuju. Když Ti motorka chytá na cvrnknutí, je to nejsnadnější. Pak jen pustíš spojku a valíš. To jde opravdu jen o ten první start a rozjezd. Taky to bejvá u někerejch motorek folklór a nic moc se nestane, jen je to nepřijemný.

1 reakcí na tento příspěvek únik oleje - řešení?

12.12.2013 v 11:14 | Nahoru | #8
Děkuji za rychlé odpovědi...takže, teče to pod víkem od vodní pumpy, zespodu je takový černý šroub...kolem vany to taky sákne, proto jsem psal, že bych jí přetěsnil najednou...jinak, zkusím to ješte dotáhnout a uvidí se...dotaz k těsnění karteru: toto těsnění tedy sahá i pod víko vodní pumpy, nebo je tam zvlášť těsnění?

Kopanec při řazení: chci tam zkusit dát jiný olej, tak se pak uvidí...

únik oleje - řešení?

12.12.2013 v 11:16 | Nahoru | #9
jukni na pardsdepot tam to najdeš pěkně rozkreslené... a podle mého logického soudu to bude ze dvou kusu...

E: olej tam dej ten co tam má bejt a nevymyšlej kundoviny!!!

Naposledy editováno 12.12.2013 11:17:22

(reakce na) únik oleje - řešení?

12.12.2013 v 11:16 | Nahoru | #10
jetta18> POd vikem vodni pumpy je voda, ne olej. Olej je az za guferem. JInak tesneni je urcite oddelene.

únik oleje - řešení?

12.12.2013 v 11:18 | Nahoru | #11
nedá si říct a nedá si říct!!! vysušit vyčistit dotáhnout šrouby na moment a až pak do něčeho vrtat!!!

únik oleje - řešení?

12.12.2013 v 11:26 | Nahoru | #12
Však první krok bude to celé očistit a odmastit, dotáhnout šrouby a pak se uvidí....proto jsem se ptal raději dopředu K Oleji - dávám tam dle výrobce, myslel jsem jinou značku..např. Motul.

K jedničce - to mne nenapadlo, vyzkouším to, ale nejsem si jistý, zda to půjde s rychlostí nastartovat, to jsem nezkoušel...vím, že tam je ochrana,že to chcípne, pokud je dole malý stojánek a dá se tan jednička....

únik oleje - řešení?

12.12.2013 v 11:29 | Nahoru | #13
o olejích tady uslyšíš tolik pohádek, že snad ani tolik nikdo nikdy nenapsal
S tou jedničkou je to blbost pač třebas mojí motorku nenastartuješ a může ti klidně skočit ze stojánku dolů pokud se ty lamely slepili echt... raděj nastartuj nech motor trošku prohřát a před rozjezdem spojku na chviličku vymáčkni (olej se dostane mezi lamely)...

1 reakcí na tento příspěvek únik oleje - řešení?

12.12.2013 v 11:47 | Nahoru | #14
při tom přetěsnění bych nechal pokud ho nezničíš při demontáži starý těsnění a opatlal ho tenkou vrstvou motorovýho silikonu (prodává se i černej a není pak spára vidět) z obou stran a vrátil bych ho. Pokud to nezachováš a dáš tam jen ten silikon taky to bude fungovat

K tomu mlácení tý jedničky za studena: zkoušels prve než tam kopneš tu jedničku víckrát zmáčknout spojku a lehce přidat plyn a pustit, aby se ty lamely od sebe odlepily? Jinak není nic lepšího než si ještě 5 minut počkat až se bike zahřeje. Dej si cígo a netrap ju za studena

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) únik oleje - řešení?

12.12.2013 v 12:12 | Nahoru | #15
Protest> OPATLAL je to prave slovo. Chce nekdo mit opatlanou motorku ? Sakra lidi delejte veci tak jak se maji delat, tyhlety reseni "remeslo bran se" me fakt dohanej k silenstvi.
Zacina to opatlanym tesnenim a konci to u strzenejch sroubu na brzdach, chybejicich zavlackach apod.
1. to tesneni tezko odmasti, takze bude doslova opatlane
2. s nejvetsi pravdepodobnosti ho stejne pretrhne.
3. PRoste se to takhle nedela.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) únik oleje - řešení?

12.12.2013 v 12:28 | Nahoru | #16
gugo> je to zbytečný je to zbytečný je to zbytčný ale důležité je to, že to bylo levný!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) únik oleje - řešení?

12.12.2013 v 12:40 | Nahoru | #17
HornisGSX> Vono to zas tak levny nebude. Kdyz uz chce setrit tak si muze dojit do zelenyho domecku koupit tesnici papir a tesneni si vystrihnout
Nejlepsi je pak se jet na takovou motorku napadenou kutilem domacim s nekym podivat. Tuhle neco tamhle neco, si pamatuju v Plzni jeden mladik tvrdil ze dela veterany a mel prisroubovanou masku vrutama z hornbachu. Skoda ze jsem si to nevyfotil. A kdyz jsem se ho ptal why tak odpoved byla ze ty debilni gumovy veci nemohl nikde sehnat a navic jsou desne drahy

(reakce na) únik oleje - řešení?

12.12.2013 v 12:44 | Nahoru | #18
gugo> njn to máš to samé jak když jsem si leštil víka na motoru a kupoval orig.těsnění za 700kč spousta lidí nechápala proč tam nenaseru tmel za 150kč...nevysvětlil jsem jim to

únik oleje - řešení?

12.12.2013 v 13:27 | Nahoru | #19
HornisGSX> tady nejde o šetření, to vůbec ne...jde spíš o to, že ten tmel mám vyzkoušený na autě, kde ani origo dost drahé těsnění nedrželo a tímhle se to perfektně utěsnilo..co se týče kutilství...nejsem lopata, už mám pár dílenských zkušeností a vše co dávám na auto a na mašinu je pouze originál. A např. ložiska a vůli v řízení jsem si opravil lépe než v údajně kvalitním servisu ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) únik oleje - řešení?

12.12.2013 v 18:48 | Nahoru | #20
gugo> nemůžeš vědět jak bude vypadat to těsnění a polemizovat o tom jak to asi bude tady nebudu. Dá se to tak udělat a pokud se ti hnusí slovo opatlat tak pro tebe" naneseš tenkou vrstvu silikonu". Pokud nejseš lojza a nemáš ruce do lachtana tak to zvládneš vždycky tak, aby se ti to líbilo a bylo to dobrý. Duležitý je, aby to fungovalo ne pro ten pocit, že jsem si dal zbrusu nový super těsnění za 700,-. Jinak i nový těsnění musíš lehce potřít olejem nebo plastickým mazivem, aby si pěkně sedlo. Nedává se "na sucho". Silikonem ušetříš a když tam toho nenacpeš kilo tak ti to nemá jak hyzdit motor. Za ušetřený kačky si může natankovat plnou nádrž
viz. co napsal jetta18 (je to vyzkoušený!)

Naposledy editováno 12.12.2013 18:48:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) únik oleje - řešení?

12.12.2013 v 19:00 | Nahoru | #21
Protest> za prve nemachruju tesnenim za 700 ale chtel jsem to udelat poradne...a dalsi chybicka original tesneni se dava na sucho a srouby se utahuji na moment coz u vik motoru je cca 11nm

únik oleje - řešení?

12.12.2013 v 19:15 | Nahoru | #22
Ahoj, já sem těsnění u vodní pumpy normálně udělal těsnícím silikonem pro motory (pořadně rozetřít a nechat dlouho zasucha nalepit)to těsnění co tam dávaj z výroby je beztak papírek jak ze čtvrtky.

A k tomu kopnutí to dělá každý ER

(reakce na) únik oleje - řešení?

12.12.2013 v 19:17 | Nahoru | #23
HornisGSX> sorry nemyslel sem to jako že tím machruješ jinak nevim jaký s tím máš zkušenosti "na sucho" ale já vždycky namáznul těsnění vazelinkou a bylo to ok. Navíc si je tím mužeš pěkně naštělovat na dirky a nijak se ti nekroutí a nepadá než tam dáš víko. Momenťák je samozřejmost.

únik oleje - řešení?

12.12.2013 v 19:28 | Nahoru | #24
No to je prave omyl spouty lidi ono origo tesneni neni papirove.... Ja silikon nemam rad a pouzivam ho tam kde se pouzivat ma a ne s nim za kazdou cenu matlat vse...

únik oleje - řešení?

12.12.2013 v 19:30 | Nahoru | #25
však to taky nikdo neříká že se "patlá" všude. Je hodně typů těsnění a je jasný když máš elastomerové těsnění že na to nebudeš dávat silikon, ale když máš papírák tak silikonem nic nezkazíš

Naposledy editováno 12.12.2013 19:36:13

1 reakcí na tento příspěvek únik oleje - řešení?

13.12.2013 v 09:02 | Nahoru | #26
Děkuji vám všem chlapci za příspěvky, rady...ani jsem nečekal, že se rozjede taková náročná emoční debata jinak, momentový klíč k dispozici mám, manual k mašině taky...nejdříve to celé omeju, přetáhnu daným momentem 11Nm a uvidí se....pokud to stále poteče, tak to rozdělám a přetěsním.. Dle manuálu se na určitá místa aplikuje silikonový tmel...

(reakce na) únik oleje - řešení?

13.12.2013 v 13:28 | Nahoru | #27
jetta18> JJ v tvem pripade asi na 4 mista viko pravolevo a dosednuti vika pumpy. To neznamena aby si to cely podmazal. Good luck

únik oleje - řešení?

13.12.2013 v 20:26 | Nahoru | #28
jo tmel řeší všechno nejlepší bude když to na ty víka budeš cpát rovnou z tý tuby a nezapomeň naplnit i závity a potom pořádně utáhnout nasaď si na ráčnu aspoň půl metru trubky

únik oleje - řešení?

13.12.2013 v 22:07 | Nahoru | #29
Ahoj,když jsem měl ER5,tak jsem měl stejný problém.Těsnění,tmel nebo přetáhnout nepomůže.Poteče to pořád.Alespoň u mě to tak bylo.Z motoru vede hřídel,která pohání vodní pump.Je tam gufero a to bude zvejkly.

únik oleje - řešení?

14.12.2013 v 15:17 | Nahoru | #30
Nejlepší je to jak by každej všude cpal silikon.Je to řešení ale podle toho v jaké míře.Nejlepší je dát těsnění nové.Některé motorky ani origo těsnění nemaj a je vše na lepidle.Když tam máš origo těsnění musíš ho tam dát, nemůžeš tam dát jen silikon z důvodu vůle pod víkem.Třebe u Bigoše když nedáš těsnění a jenom silikon tak ti neotočí startér ta tlouštka papíru je tam dost podstatná.Musíš zjistit jestli tam je či ne.Než tam dávat motorovej silikon je lepší použít Loctite 518 a máš pokoj ten ti na rozdíl od silikonu uschne jen ve stažené spáře a zbytek se rozmělní v oleji a nemusíš mít strach že se ti utrhne cucek silikonu a ucpe ti mazací kanál to by bylo KO.Loctite je sice dražší ale funguje na 100%.Udělal jsem spoustu motorů a absolutní spokojenost.Záleží na každém kdo a jak co dělá a co té motorce chce dát podle mě je nejlepší dělat vše podstivě a ona vám to ta motorka zase vrátí tím že vás nikde nenechá.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 Pavel500 13 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Karbce Kawasaki ER 5 ostrava 1 10.3.2024 v 16:53 ja1
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 kastanbabeťťák 4 8.2.2024 v 12:45 Pedl
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 XkovixCZ 3 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_


TOPlist