globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: LC4 nebo LC8 na dlouhe cesty cestou necestou?
9.10.2013 v 16:19
Ahoj, chtěl bych si pořídit moto na cestování (5-25denní) cesty. Mám jasno jakou značku, ale nevím, který model, proto píši sem a rád si přečtu nějaké info a rady. Rozhoduji se mezi KTM 950-990 LC8, adventure a nebo LC4 adventuru. Jezdil bych jí 50/50 nezpevněné cesty/silnice. Na obou sem seděl, ale nevím kolik km by mel zvladnout motor jednobuch a dvoubuch, co by ste poradili? Díky.
Anketa: jaký model na dlouhe cesty i težším terénem?
LC4
0%
0
LC8
100%
10

LC4 nebo LC8 na dlouhe cesty cestou necestou?

9.10.2013 v 16:29 | Nahoru | #1
mas stesti ze jdu kolem
chvalim vyber znacky
jak o LC4 tak o LC8 ADV tady toho bylo nasane pomerne dost.

Motory oba zvladnou dost, zalezi ovsem na servisu.
Na LC4 budes mit mensi pohodli pri silnicnich presunech, protoze motor fakt vibruje, cestovni rychlost je kolem 110 - 120km/h, spotreba cca 5-5.5l tim padem i lepsi dojezd, lepsi ovladatelnost v terenu atd. atd.
LC8 zase nabidne daleko lepsi jizdu, lepsi ochranu pred vetrem, vykonovou rezervu, lepsi podvozek. Ma o dost vetsi spotrebu - tim padem dojezd.

Zalezi jestli budes cestovat v jednom nebo ve dvou. Pokud ve dvou, tak jednoznacne LC8.
Hlavni roli asi budou hrat finance, LC4ADV sezenes kolem kila vybavenou z poslednich let vyroby, LC8 A kolem kila zacinaji znacne olitane. Pokud na to mas tak LC8!

Naposledy editováno 09.10.2013 16:32:16

LC4 nebo LC8 na dlouhe cesty cestou necestou?

9.10.2013 v 16:54 | Nahoru | #2
Budu jezdit jedine sam, finance mam cca 180 na stroj a 80 rezerva na servis a potrebne vecicky, nejsem ten co jezdi rychle. Ke znacce, mel sem ktm na blbnuti kolem komina a od 2t 300 po 530 4t me zadna nidky nezradila. Na servis sem pes a vzdy sem daval motorce to nej, sem ten tip, kteremu dkyz nekde neco zaskripe, hend kontroluje a resi:)u te lc8 bych si byl jistejsi motorem, preci jen jde o 2x 450 motor v jednom baleni, ale lc4 je zase krasne ovladatelna a pokud bych vedel ze ten motor vydrzi pri dodrzovani vymen oleje a servisu cestu trebas do afriky z cr po ose asi ybch hend sahl po lc4 ale bojim ze toho 1.buchu.

LC4 nebo LC8 na dlouhe cesty cestou necestou?

9.10.2013 v 16:58 | Nahoru | #3
Motor to uplne v pohode vydrzi! jak jednobuch tak LC8, to je to psoledni ceho bych se bal. Kdyz budes myslet na to, ze jedes na jednobuchu a prizpusobis tomu styl jizdy (nepovalis 150 po dalnici), tak je to OK.
na druhou stranu, pokud na to mas takovy haky, tak to neres a jdi do LC8!
rozmysli jestli 950 karbec nebo 990 silnejsi strikacka! za 260 budes mit par mesicu starou 990ku i s kuframa

LC4 nebo LC8 na dlouhe cesty cestou necestou?

9.10.2013 v 17:04 | Nahoru | #4
urco bychs e bal strikacky, jako emchanik si na karbiku udelam hodne na strikacce si amx ustriknu :)

LC4 nebo LC8 na dlouhe cesty cestou necestou?

9.10.2013 v 17:11 | Nahoru | #5
řeším trochu podobné dilema (mám doma LC8 950, vychytné mouchy a doplňky, nemáš zájem?), ale na mé polámané a sešroubované hnáty bych potřeboval něco lehčího

LC8 projede strašně moc, brzdou je hlavně pilot, ale je prostě silná a těžká, LC4 Adv je super, ale už je to starší koncepce a je to docela vibrátor na delší silniční přesunu, kdyby dělali 690 adventure tak by to bylo super, jenže nedělají a úpravy lezou do peněz a základ už je víc offrouad než adventure na 50/50

pokud chceš jezdit ve dvou není co řešit, pokud v jednom 50/50 tak LC8 vyhovuje perfektně, pokud budeš směřovat víc do terénu nebo víc na cesty kde pojedeš třeba sám tak už to tak jednoznačné není tam lehčí motorku určitě oceníš

za sebe musím říct, že z hlavy nemůžu vyhnat upravenou 690

LC4 nebo LC8 na dlouhe cesty cestou necestou?

9.10.2013 v 17:59 | Nahoru | #6
Jo ta vypada luxusne!!! Ale asi se rozhodnu pro LC4 z duvodu 1) budu jezdit sam 2) chci zivotudarny stroj v terenu 3) vaha a za 4) mnozstvi doplnku a jinych veci. Po tel. rozmluve s jednim typkem co ktm ma a adventury zna sme se dopracovali k lc4

1 reakcí na tento příspěvek LC4 nebo LC8 na dlouhe cesty cestou necestou?

9.10.2013 v 20:30 | Nahoru | #7
osobně mít prachy tak jdu do 690 ... malej advík je úžasnej ... velkej taky a něco mezi je právě 690.

(reakce na) LC4 nebo LC8 na dlouhe cesty cestou necestou?

10.10.2013 v 16:46 | Nahoru | #8
Štemby> jasny taky sem nad tim zauvazoval, ale odradila me ta zkutecnost ze je to strikacka :( jinak bych nevahal.

1 reakcí na tento příspěvek LC4 nebo LC8 na dlouhe cesty cestou necestou?

13.10.2013 v 10:38 | Nahoru | #9
Dle mého názoru není univerzálnější stroj než je ktm lc8 .Osobně bych volil KTM lc8 990 od roku 2008 a mladší.

(reakce na) LC4 nebo LC8 na dlouhe cesty cestou necestou?

12.12.2013 v 20:33 | Nahoru | #10
Neznám LC4, ale výrazný rozdíl v prospěch LC4 je ve váze. LC8 má limit jenom v jezdci a pak pneu - na rychlost špunty nebo naopak v terénu silniční. LC8 je jedno jak motorově tak podvozkově co se s ní děje - jasně nedělej z ní okruhovku nebo krosku má kola 21/18 a 210kg. A co myslíš že se Ti pos.... na stříkačce? Jezdíš kde mají špatný benzín? Stříkačka je příjemnější a živější. Těžko, ale budeš tahat sám LC8 z díry, leda si pod ní lehnout a pěkně na benč 150

1 reakcí na tento příspěvek LC4 nebo LC8 na dlouhe cesty cestou necestou?

12.12.2013 v 23:32 | Nahoru | #11
Na LC4 jsou vibrace fakt velký, pro mě nesnesitelný. LC4 nemá vyvažovací hřídel, tu má až 690. Pro to jsem vzal BMW F650GS Dakar.

Stříkačky bych se nebál, je to bez údržbové, naproti karbecu. Tam je víc součástek co se ti vysere, od protrhnuté membrány až po sedlový ventil. Navíc je rozdíl ve spotřebě, absenci sytiče. Také ve velkých nadmořských výškách má karbec problémy. Pokrok nezastavíš. Přece si skrz karburátor nebudeš kupovat skoro-veterána.

Naposledy editováno 12.12.2013 23:37:16

LC4 nebo LC8 na dlouhe cesty cestou necestou?

13.12.2013 v 08:36 | Nahoru | #12
No a nebo sežeň Superenduro - kámoš šel cestou 1200GS - LC8 - Superenduro, a je s tím moc spokojenej, když na to dáš velkou nádrž tak se na tom dá i cestovat.
Ale pěkný se bude asi blbě schánět.
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) LC4 nebo LC8 na dlouhe cesty cestou necestou?

13.12.2013 v 11:53 | Nahoru | #13

killabees píše: LC4 nemá vyvažovací hřídel, tu má až 690. Pro to jsem vzal BMW F650GS Dakar.



Jestli jsi náhodou nekoupil tu vrtuli zbytečně...

(reakce na) LC4 nebo LC8 na dlouhe cesty cestou necestou?

13.12.2013 v 23:41 | Nahoru | #14

hAjPR píše: Jestli jsi náhodou nekoupil tu vrtuli zbytečně...



Jestli myslíš tu jedničku, tak to je vyvažovák jen tak pro srandu. Vyvažovák který funguje v ostatních motorech, je jiné konstrukce. Podívej se na vyvažovák na KTM 690 nebo jiné jednoválce.

Naposledy editováno 13.12.2013 23:41:42

LC4 nebo LC8 na dlouhe cesty cestou necestou?

14.12.2013 v 07:47 | Nahoru | #15
Ja jen vedel, ze ho to ma Drive ho nemel. On ten motor vychazi z motokrosu 90. let a tam nebyl potreba...640 a 690 to je nebe a dudy, ale 640 dobre poslouzi, kdyz nebudes jezdit dlouhy streky po rovny silnici/dalnici
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
držák pružin stojanu KTM LC4 KTM LC4 620, KTM LC4 Adventure, KTM LC4 640, KTM LC4 600 kokoška. 3 20.3.2024 v 17:16 Jardáček
KTM LC4 640 Adventure [1 ... 295, 296] KTM LC4 Adventure smazany13800 8854 14.3.2024 v 14:28 VanHalen
Vačka na KTM LC4 Adventure KTM LC4 Adventure pretis 10 21.2.2022 v 03:10 VlaHa
KTM LC4 640 adventure- těžký chod s... KTM LC4 Adventure Earthshaker 10 29.4.2021 v 20:45 KubaLC8
KTM LC4 Adventure voda v oleji KTM LC4 Adventure PepperOnFire 12 15.4.2020 v 17:49 combust


TOPlist