bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: KTM LC4 640 Adventure
28.11.2006 v 00:54
Pořád jsem čekal až tuto rubriku někdo založí a ono nic. Tak jsem to udělal já. Takže jezdím prvním rokem Adventure 640. Zkušenosti mám dobré i horší a rád bych si poslechl ostatní jak jsou na tom. A samozřejmě se podělím o své zážitky a poznatky s touto moto.

KTM LC4 640 Adventure

25.8.2020 v 08:51 | Nahoru | #8821
Zdravím, před nedávnem jsem pořídil Adventurku,r.v.2003,model s náplní v rámu.
Otázka,po výměně oleje olejoznak ukazoval přesně jak je psáno v manuálu,za studena spodní ryska,za tepla horní,po ujetí asi 300km neukazuje vůbec nic?má někdo zkušenost,nikde jsem žádný únik nenašel...

1 reakcí na tento příspěvek KTM LC4 640 Adventure

5.11.2021 v 11:43 | Nahoru | #8822
CLAKE CLUTCH ONE
zdar všem,
nedávno jsem snad tady na motorkářích četl o problémech s clake one, že se někomu nevrací páčka, nemohu to téma vůbec dohledat, a právě se mi začalo dít to stejné, máte jakýkoli tip, jak tomu pomoci? Děkuji!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM LC4 640 Adventure

5.11.2021 v 21:40 | Nahoru | #8823
Earthshaker> sice neumím anglicky a ani mistr gugl si s tvým popisem závady neporadil, ale pravděpodobně jde o spojkovou páčku?
Pokud je tomu tak, tak co se nevrací? Spojková páčka na řídítkách, nebo ta páčka na druhé straně spojkového lanka, tady ta nad pravým víkem motoru?
Já ze spojkou laboroval dva roky.
Popiš lépe závadu!

Naposledy editováno 05.11.2021 21:40:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM LC4 640 Adventure

8.11.2021 v 19:06 | Nahoru | #8824
storeman> čau, ano jde o spojkovou páčku CLAKE ONE na jeden prst, ona se vrátí cca do půlky, pak ji musím prstem posunout dopředu, dělá mi to hlavně jak je více v zátěži, vliv to na spojku nemá, ale otravuje to... Někdo to tu nedávno řešil, ale to nemohu to vůbec najít, právě ani na google...

(reakce na) KTM LC4 640 Adventure

9.11.2021 v 22:08 | Nahoru | #8825
Earthshaker> Páčka se nevrací, ale vliv na spojku to nemá? To je nějaké divné.
Vyzkoušel bych zda není někde přidřené lanko. Prostě na obou stranách lanko uvolnit a vyzkoušet zda jde lehce.

Doufám, že to nemá hydraulickou spojku?

1 reakcí na tento příspěvek KTM LC4 640 Adventure

24.1.2022 v 14:54 | Nahoru | #8826
Čau borci, koupil jsem LC4 Adventure 2001, je to dovoz z Německa, stav je moc pěkný, je to všechno origo a zdá se, že jezdila jen silnice, chytá na drnc, údajný nájezd je kolem 30K. Říkám si co všechno tam mám udělat. Olej a filtry, brzdovky, vzducháč a zkontrolovat ventily, to je jasný. Co ale dál? Říkal jsem si, že ještě můžu vyměnit to ložisko na spojce za válečkové. Jinak má smysl vrtat do těch vahadel když to pěkně startuje za studena i za tepla a nevydává žádné podivné zvuky? Nebo to radši preventivně vyměnit? Co třeba rozvoďák jak dlouho vydrží? Co dalšího vás ještě napadá že bych měl řešit hned po koupi? Díky za odpovědi :)

Naposledy editováno 24.01.2022 14:56:54

(reakce na) KTM LC4 640 Adventure

24.1.2022 v 22:24 | Nahoru | #8827
pretis> Co udělat?
LC4 mám už podruhé, což si se asi již dočetl.
U té první v roce 2011 jsem si nechal vyměnit to ložisko na spojce. Opravdu bylo již v rozpadu, což bylo slyšet výraznou změnou zvuku při vymačknutí spojky a byly již šupinky v oleji.
Ty ložiska vahadel ventilů jsem také nechal vyměnit, podle mechanika byly ty původní v pořádku. U těch ložisek vahadel je problém v tom, že se blížící zadření nijak neprojeví. Až teprve když se to kousne a potom jdou i vahadla a oprava se dost prodraží.

U té druhé jsem vyměnil filtry a všechny náplně a do motoru jsem nijak nešahal. Také startuje na drc a žádné zvuky z motoru nejdou. tak snad vydrží.
Rozvoďák nevím.

A jen trochu odbočím:
Kamarád v minulých týdnech vybíral morku a pečlivě projížděl inzeráty a fóra. Nakonec si pořídil asi 2 roky starého V-Stroma, ale co zjistil:
Většina motorek v inzerci starých 5 let má najeto 40-50 tisíc.
A většina motorek starých 20 let má také najeto 40-50 tisíc.
Dále bez komentáře!

KTM LC4 640 Adventure

25.1.2022 v 14:02 | Nahoru | #8828
storeman> díky za odpověď to ložisko na spojce se udělat musí, už to trochu řahtá když vymáčknu spojku. Zkouknu teda ještě radši i ty vahadla a možná i vyměním volnoběžku pro jistotu, když se v tom už budu vrtat. To už je jedno který víko se oddělá Jinak těch 30 tisíc bych ji i tipoval, ale kdo ví no a do válce asi radši koukat nebudu dokud to jezdí

Mám ještě jeden dotaz, trošku odbočím k "tuningu". Četl jsem, že naladění toho karbecu na otevřený výfuk změní průběh výkonu, jede to víc odspodu a trochu se i zlepší vibrace. Četl jsem, že se má vykuchat origo výfuk. Co všechno se tam má kuchat? Vím že je tam viditelná přepážka hned na začátku výfuku, pak je tam ten středový díl ve kterém je katalizátor (?). Rád bych tuhle úpravu udělal, ale nechci laďák, zas tolik ta motorka neřve a rád bych to zachoval. Má to i nějaký vliv na spotřebu a životnost? Nepotřebuju větší výkon, spíš ten průběh zlepšit.

Naposledy editováno 25.01.2022 14:06:38

KTM LC4 640 Adventure

25.1.2022 v 22:40 | Nahoru | #8829
K tomu ladění výfuku:
Ani na jedné LC4 jsem to nedělal.
Ta první měla homologovaný laďák MIVV už když jsem ji koupil. A měla krásný zvuk
Byl k tomu i celý svod a ten katalizátor tam už nebyl. Ale pozor, byl totiž uveden v techničáku a mohl by být problém na technické. Někde jsem četl, že kdyby na to přišli, tak mám tvrdit, že ten katalizátor je součástí toho nového výfuku.
Ale nepocítil jsem žádnou změnu výkonu, ani odspoda.

Ta současná LC4 má originální výfuk a asi není kuchaný. A nástup má podle mého stejný jako ta první. Já bych do toho raději nevrtal.
I když v zásadě, když se uvolní výfukové cesty, tak to k většímu nástupu výkonu vede. Akorát se musí přidat i trochu vzduchu na vstupu.

Dělal jsem to u Kawasaki KLR650. Po nandání laďáku jsem přidal i vzduch. Byl tam k tomu šroubek na karbecu. A nástup výkonu byl znatelný.

U LC4 ale origo výfuk motorku nijak moc nedusí. Tedy alespoň u verze enduro. Nevím jak je to u advíka.

1 reakcí na tento příspěvek KTM LC4 640 Adventure

26.1.2022 v 20:43 | Nahoru | #8830
Aha, to je zajímavé, já právě četl různě po zahraničních fórech, že se tím dají částečně řešit i vibrace a že motor pak táhne bez cukání od 2000 otáček. Já do toho origo výfuku stejně polezu, protože tam něco mlátí tak to zkouknu jak to tam vypadá, mám tam šrouby, ne nýty, takže nemusím ani nic odvrtávat. Co jsem se ale díval na další modely 640 tak nemívají katalyzátory, je tam jen klasická trubka a i ty koncovky bývají jiné. Nevíš proč zrovna Adventure ho má?

(reakce na) KTM LC4 640 Adventure

26.1.2022 v 22:27 | Nahoru | #8831
pretis>
Tak stejný výfukový systém s katem má LC4 E z roku 2001. Takže výfuk dle ročníku. Já mám taky 01, ale lehce upraveno na komplet zadek (včetně podsedlovky a sání)+ výfuk z SM 2006.

Naposledy editováno 28.01.2022 07:50:56

1 reakcí na tento příspěvek KTM LC4 640 Adventure

27.1.2022 v 15:35 | Nahoru | #8832
Tank> aha, a jaký to má vliv na průběh výkonu a vibrace? Vyplatí se to? Karbec máš taky přetryskovaný podle SMC? Bavíme se pořád o origo karbecu že jo, nechci dávat jiný s akcelerační pumpou.

(reakce na) KTM LC4 640 Adventure

27.1.2022 v 20:33 | Nahoru | #8833
pretis>
Karburátor v původních tryskách, reakce ok. Spíše plynulejší nástup . Vibrace se určitě nezměnily. U mne 2 výhody - systém je lehčí než původní, a je krásně tichý, u endura beru jako +. Dále má větší vzduch filtr než originál. Design už beru jako bonus...

1 reakcí na tento příspěvek KTM LC4 640 Adventure

28.1.2022 v 00:48 | Nahoru | #8834
Tank> jasně, a co za SMC to bylo? 625 nebo 660 (je možné, že výfuk mají stejný, nevím)? A který ročník? Předpokládám že ten s tim jedním výfukem, takže ten starší se světlem na zadním blatníku do 2004? Je zvláštní že se karburátor nijak měnit nemusel, když ty SMC mají úplně jiné karburátory. Ale ten tichý zvuk se mi zamlouvá.

(reakce na) KTM LC4 640 Adventure

28.1.2022 v 07:47 | Nahoru | #8835
pretis> lc4 640 SM 2006. Napsal jsem v původním příspěvků špatně označení dárce dilu.Dva výfuky. Výměna komplet zadek včetně podsedlaku, airboxu a sedla. K tomu jsem musel pretahat i elektriku, jiné rozmístění. V profilu je foto po úpravě.

Naposledy editováno 28.01.2022 07:50:20

KTM LC4 640 Adventure

28.1.2022 v 21:56 | Nahoru | #8836
Tady Tankovo LC4 v originálním provedení


A tady po Tankovo úpravě


Ještě jednou zdůrazním, že na obou obrázcích je jedna a ta samá motorka!

Naposledy editováno 28.01.2022 22:44:51

KTM LC4 640 Adventure

28.1.2022 v 22:27 | Nahoru | #8837
Tak oranžová je jistě lepší.

1 reakcí na tento příspěvek KTM LC4 640 Adventure

29.1.2022 v 14:25 | Nahoru | #8838
Jojo ta oranžová vypadá rozhodně líp ale nevím jak by to sedělo do designu mýho Adventura plus je to celkem nákladný sehnat tolik dílů to už bych možná radši sehnal jen ten výfuk ale z sm co má jen jednu koncovku (ale nevím jestli by to sedělo na origo podsedlak)

(reakce na) KTM LC4 640 Adventure

29.1.2022 v 16:05 | Nahoru | #8839
pretis> Dostal by trochu ostřejší -a novější -design.A myslím, že by advikovi dost slušel.
Mě to přišlo komplet (podsedlák, airbox, sedlo. plasty+blatník/podblatník, zadní světlo, výfuky+svody) na 10000. Vzhledem k tomu, že staré oplastování bylo už "opracované" a stejně bych časem musel poshánět a vyměnit, šel jsem touto cestou. Jinak těch drobností tam mám upraveno víc. Maska se světlem + přední blatník z EXC, zeta chrániče páček...

Naposledy editováno 29.01.2022 16:11:59

KTM LC4 640 Adventure

30.1.2022 v 22:30 | Nahoru | #8840
Tank> aha to chápu, takhle komplet je to něco jiného. No mě by stačil akorát otevřený výfuk. Četl jsem na zahraničních fórech spoustu různých nastavení i toho origo karbecu. Většina oddělává ten šnorchl z airboxu, to máš taky pryč?

Každopádně mám na vás ještě otázku, jak se pozná to ložisko na spojce že je špatné? Když jede na volnoběh na neutrál, je cítit od levého karteru takové jemné drnčení a při vymáčknutí spojky to přestane, je to cítit pouze na neutrál a bez spojky. To jsou příznaky toho špatného ložiska? Myslel jsem si prvně že to dělá když vymáčknu spojku, ale je to naopak, když ji vymacknu přestane to.

KTM LC4 640 Adventure

31.1.2022 v 10:51 | Nahoru | #8841
Nevíte někdo o kapotáži s těmi kulatými světly z lc4 adv? třeba i uz laminátu?

1 reakcí na tento příspěvek KTM LC4 640 Adventure

31.1.2022 v 21:03 | Nahoru | #8842

1 reakcí na tento příspěvek KTM LC4 640 Adventure

20.2.2022 v 18:22 | Nahoru | #8843
Ahoj, ...295 stránek moudra je tu někde ukryto jaké byly modely ... podle roku a co se měnilo? díky za pomoc.

(reakce na) KTM LC4 640 Adventure

20.2.2022 v 21:21 | Nahoru | #8844

vaypor píše: Ahoj, ...295 stránek moudra je tu někde ukryto jaké byly modely ... podle roku a co se měnilo? díky za pomoc.


Přesná a úplná odpověď na těchto stránkách není.
Něco odpovědí najdeš v motokatalogu na těchto stránkách.
Před 11-nácti lety jsem toto forum přečetl celé.
V té době ještě jezdilo LC4 mnoho a dost jsme si na těchto stránkách pomáhali v řešení různých problému. A opravdu najdeš v hloubi tohoto fora mnoho užitečného moudra
.

(reakce na) KTM LC4 640 Adventure

21.2.2022 v 17:37 | Nahoru | #8845

pretis píše: Ted je na ebay tohle:
https://www.ebay.com...cf%7Ciid%3A1 [/quote]

Díky..

2 reakcí na tento příspěvek KTM LC4 640 Adventure

14.5.2022 v 23:55 | Nahoru | #8846
Zdarec, chtěl bych se zeptat, jak má správně jet sériový Adventure 2001 (najeto +-30000). Mám převod 16/42 a ta motorka zvládne maximálně 145km/h při vytočených 7500 otáčkách a víc už se tomu moc nechce. Pro nějaké cestování je to celkem naprd, je to už moc přetočený a kámoš na Pegasu Trail 650 mi ujíždí, protože mu to jede 140-150 bez problému. Chápu, že Adventure je zpřevodovaný jinak, ale zajímalo by mě, jak to jede ostatním? Trochu jsem i ten výkon čekal větší, je možný že můžu mít 29kw verzi nebo to tak prostě jede? Zkusím dát buď 17/42 nebo 16/40 a snad se to o něco zlepší. Jinak jsem četl na zahraničních fórech jak jim to jede i 160, tomu se ani nepřibližuju. Díky za odpovědi.

(reakce na) KTM LC4 640 Adventure

16.5.2022 v 22:02 | Nahoru | #8847
pretis> Mám sice SixDays, ale když jsem ji přivezl, měla také 16/42 a jel jsem na ni asi těch 150 ??? asi a dala to v pohodě. Určitě by šla víc. Mám ji ale hlavně na ježdění po poňačkách a tak jsem ji hned zpomalil. Otáčkoměr nemám.
Těch 145 km/h je opravdu málo, ale nevím proč to tak je?

Naposledy editováno 16.05.2022 22:03:05

(reakce na) KTM LC4 640 Adventure

16.5.2022 v 22:40 | Nahoru | #8848
pretis> Nejspíš ti klouže spojka. Nebo jezdíš na čtyřku. Podle gearingcommander ta závislost rychlosti a otáček vypadá takto:

KTM LC4 640 Adventure

20.5.2022 v 08:52 | Nahoru | #8849
Aha, tak to je záhada Myslím že pětku určitě řadím, je fakt že si říkám že by to ještě klidně zvládlo "šestku" a když jsem ji projížděl před prodejem napočítal jsem pátou rychlost. Teď takhle z hlavy ale nevím protože člověk to tam prostě sází a nepočítá. Jinak spojka se mě zda že neklouže, co by to mělo dělat? Na Fazeru mě klouže spojka a to se fakt fest protočí motor oproti spojce. Ještě jsem někde četl že možná ty starší LC-4 mají jinou kratší převodovku?

KTM LC4 640 Adventure

22.5.2022 v 16:41 | Nahoru | #8850
Tak jsem to byl dnes projet a řadím všechny rychlosti. Pocitově to je fakt jakoby ta převodovka byla prostě krátká, 135 sotva dám a je to na 5 už strašně vytočený, na 140 bych to musel už hooodně podržet. Může tohle dělat prokluzující spojka? Protože nikdy mě to zatím nepřizvedlo nikde otáčky tak aby se to protočilo jak jsem zvyklej při klouzající spojce Fakt už nevím... polezu stejně do karbecu, tak se podívám, jestli tam není nějaká restrikce (podle manuálu tam u 25kw bývá) ale nevim nevim.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
držák pružin stojanu KTM LC4 KTM LC4 620, KTM LC4 Adventure, KTM LC4 640, KTM LC4 600 kokoška. 3 20.3.2024 v 17:16 Jardáček
Vačka na KTM LC4 Adventure KTM LC4 Adventure pretis 10 21.2.2022 v 03:10 VlaHa
KTM LC4 640 adventure- těžký chod s... KTM LC4 Adventure Earthshaker 10 29.4.2021 v 20:45 KubaLC8
KTM LC4 Adventure voda v oleji KTM LC4 Adventure PepperOnFire 12 15.4.2020 v 17:49 combust
Divný zvuk KTM LC4 Adventure Chlup86 6 22.3.2020 v 15:15 ThaWeed23


TOPlist