Stiflik>Řešit míru zavinění, nemá smysl. Podobnou krizovkou projde dříve, či později každý. Dle Tvého popisu, ať již rychlost a vzdálenost byla jaká koly. Poslat mašinu na přední kolo, je dobrá machrovinka, leč z hlediska efektivního zpomalení hovadina! Při krizovce vždy použij obě brzdy. Asi před čtrnácti dny jsem si podobnou situaci projel. Dojížděl jsem dvě osobní auta, jedoucí dosti blízko za sebou. Jednalo se o silnici třetí třídy, mimo obec. Valím si to s Lc4, obuto na "haedenau-skaut" svižně z kopce. Počáteční vzdálenost vozidel mohu pouze odhadovat, tak soudím, že víc než 50m to nebylo. Rychlost se mohla pohybovat mezi 70-90Km/hod. Auta jsou ještě daleko, podívám se do iteneriáře na řidítkách, zda jsem na správné trase. Další pohled před sebe, to už v hlavě bliká kontrolka sebezáchovy,
brzdi!!! Prdel červené Oktávie kombi na dostřel, levý zadní blinkr značí úmysl řidiče přetnout vozovku a vměstnat se do nenápadného vyústění cesty vedoucí k nějaké osamělé chalupě, bylo to otočení o 180° musely téměř zastavit. Čas i dráha na brzděni žalostně malá, mohlo to být kolem 10m. Vezmu za obě brzdy, mašina se podivně zkroutí, lehce povolím a znovu na dorazy. To už rozeznávám malé detaily na zádi Oktávky, černá silueta jezdce na krosce. Do průšvihu nezbývalo více než metr. Nebezpečí zažehnáno! Nezastavuji, jedu dál, s vědomím
"byla to hrana"!
Spousta užitečných rad, už zde od jiných zazněla. Pokud si osvojíš jisté návyky, jistě Ti to příště pomůže. Snad ještě za mne, předjeď každého co nejdříve, "čím déle za někým jedeš, tím větší riziko podstupuješ."
Jistě jsou i tací, co se snaží jezdit dle daných předpisů, nic neporušit. Bohužel ani toto nezaručí, dožit ve zdraví důchodu. Bez jisté dávky rizika, by mě to dozajista nebavilo.