globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?
8.10.2013 v 14:20
Nemá někdo osobní zkušenost s touto motorkou? Nastal čas na přezbrojení a Triumph se zdá jako správná volba, ale protože nestojí pár pětikorun, tak bych rád slyšel nějaký postřehy. I to jak a kde jste ji koupili, vybavili a servisovali. Dík
Předchozí
1 2
Následující

nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?

8.10.2013 v 14:54 | Nahoru | #1
Zkus napsat jim.

nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?

8.10.2013 v 14:55 | Nahoru | #2
A pak to sem překopíruj, protože mě to taky zajímá

nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?

8.10.2013 v 15:21 | Nahoru | #3
Pokud se chceš o Exploreru opravdu něco dozvědět, prostuduj si tento thread
Je tam toho skoro 300 stran a narazíš tam na všechno co tě může s Exem potkat.



Naposledy editováno 08.10.2013 15:26:15

nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?

9.10.2013 v 08:52 | Nahoru | #4
Díky za reakce, zatím jsem oslovil registrovaný majitele. Jak se něco dozvím, tak to sem šupnu.

nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?

10.10.2013 v 12:47 | Nahoru | #5
Čau Šemíku, těžko něco povědět stručně, ale pokusím se, když tak se klidně ptej dál. Mám ji již druhou sezonu a najeto 18.000 km, tedy o zkušenostech se už dá mluvit. První, co je třeba říci, že motka není do terénu, jak nějaká videa napovídají. Je hodně limitovaná OEM gumami, které nejsou do terénu, ale ty se dají vyměnit za špalky, ale pak je dále limitovaná svojí hmotností.
Na silnici jsem nejel na ničem lepším. Jízdní projev kultivovaný bez jakýchkoli vibrací, podvozek nastavitelný dle libosti (kromě předku). V brzdách nevidím nic negativního, řazení přesné, rychlosti krásně zapadají, pro někoho je prý hlučné, ale mě se ten zvuk líbí. Spotřeba na dálky 5 l/100 km, dá se i níže. Ve městě tak 5,5 až 6 l/100 km.
Motor je kapitola sama pro sebe. Já říkám, s trochou nadsázky, že konstruktéři dokázali porušit přírodní zákony. Průběh krouťáku připomíná elektromotor a to ještě při prudkém zrychlování se motorka chová naprosto klidně, jako by to byla ta největší samozřejmost. Žádné kvílení motoru na hranici svých možností, třesení se a burácení.
Do dneška jsem neměl žádné poruchy a závady čehokoli, tedy ani ty sebemenší. Je to důkladně a promyšleně postavená motka a to i v detailech. Byl jsem jeden z prvních, kteří ji kupovali v ČR a nebyla s kvalitou ještě žádná zkušennost, ale dneska už jsem klidný - je to a bude poctivý držák!
Kupoval jsem ji v DK racingu v Modřanech. Prodejce příkladný, co slíbil splnil. Trošku byly problémy s dodávkou nových bočních kufrů, ale prodejce mi vyšel vstříc výpomocí na první tůru do Itálie. Servis je jedna velká slabina. Ne tedy nějakou neodborností, ale pro mimopražské komplikovanou dostupností, zvlášť když nepracujou v sobotu. Na servis si tedy mimopražští musí vzít alespoň dva dny dovolené - jeden den přivést a další jiný den si ji odvézt. Když jsem chtěl něco udělat na počkání (pravidelnou servisní prohlídku) musel jsem je docela přemlouvat. Ale když někdo nemá línou hubu, dokáže si prosadit svou.
Nějaká negativa to má taky, ale to se vejde do jedné větičky. Některé údaje na budíku jsou pro mne nečitelné jsou příliš malé, ale to je spíš moje slabina než motky, i když tvůrci s tím taky mohli počítat, že ne všichni vidí jak ostříži. Dost mi ale vadí činnost tempomatu, to jsem popsal ve svém profilu v popisu. Taky mi vadí, že je malý výběr barev. Nabízejí se pouze tři, z nichž ta modrá mi připadá jako velmi ošklivá, takže je výběr pouze ze dvou a to ještě podobných (šedá a černá). Kdyby nabízeli ještě jiné pestřejší barvy ( u XC nabízejí zelenou a bílou), třeba červenou, žlutou,... to by srdce zaplesalo ještě víc.
Co by tě ještě tak zajímalo? Dám ti jednu radu - pokud chceš vybírat z více motorek, zkušební jízdu Explorera si nech nakonec. Je to proto, že jak na to sedneš, jseš ztracenej, je to strašně návyková motorka a přišel bys o porovnání jízd s jinými. To jsem zažil na vlastní kůži při zkušební jízdě, ale potvrdili mi to i kamarádi, kterým jsem půjčil svézt se na ní.

nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?

10.10.2013 v 12:49 | Nahoru | #6
To je jedna z reakcí od Hannibola

nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?

10.10.2013 v 20:37 | Nahoru | #7

1 reakcí na tento příspěvek nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?

15.10.2013 v 15:21 | Nahoru | #8
Za sezonu mám na tygřici 12700. Mašina je opravdu dobrá, stíhám na tom i děsný kance v alpských zatáčkách. Kde chybí moje srdce v krajím náklonu, tam to dožene motor na výjezdu.
Velmi tomu sluší dlouhé cestování. Např u mne 4100km za 7 dní. A to jsem stačil ještě trochu dělat turistu s foťákem

K mému překvapení ani dálnice není až takový opruz, jako na jiných motorkách. Když stroj má na to, aby se jelo v levém spolu s rychlíky na Německé dálnici ...

Jezdím také skoro denně Prahu při cestách po klientech. Samozřejmě při prolétání mezi auty na magistrále jsou messendžři na skůtrech rychlejší, protože mají o 20cm řídítek méně. Ale i tak se město dá jezdit velmi dobře.

V registracích se dá dočíst něco o spotřebě 5l/100km. Upřímně - na to zapoměň. Ne že by to nešlo. Stalo se mi, že jsem jel od klienta z Jaroměře domů do Prahy s hlavou nastavenou na kochání. Cíleně jsem vynechal dálnici a nejel víc jak 10 nad limit, v klidu na čistou hlavu. Pak byla spotřeba 4,8. Jenže ten motor má takový koule, že běžně jezdím za 6,7. Prostě sedneš a nedá ti to, nevzít za plyn. Ten chraplák z výfuku je návykový.

A teď nějaká negativa. Především ty kila železa jsou prostě znát. Hlavně na místě, v garáži na dvorku a tak. Např. stačí třeba takřka nevinně na strmém výjezdu z lesa zastavit kvůli přednosti projíždějícímu autu a může být problém. Zkušenost s balacováním větší váhy, nebo extra svaly jsou nutný předpoklad. Jinak budeš zvedat 270kg. Mně se to povedlo taky. Naštěstí do bahna, takže škody žádné. Samozřejmě expediční enduristi se mi za toto vysmějou, protože ti to už dávno umí. Ale nezkušeného to překvapí, a pak je pozdě na svaly. Kupodivu s předchozím V-Stromem jsem to nezažil ani jednou, a to Strom měl taky kus přes 200kg. Asi hraje roli i výš umístěný motor.
Druhé negativum je tempomat. Ono to sice nějak rychlost drží. Ale reakce na tlačítka jsou tragické. Mnohokrát se mi stalo, že jsem mačkal a nestalo se nic. Mám vysledováno, že se při mačkání tempomatu nesmí hýbat plynem. Takže buď je potřeba extra naučená šikovnost nebo prostě plyn pustit, nastavit a nesahat. Taky vypnutí tempomatu pohybem "zavřít plyn za doraz" není šťastné řešení, protože při delší cestě si do toho drbneš mnohokrát omylem jen tím, že je ruka na říditku. Nakonec i přes to na dálnici je to pořád lepší než trvale držet heft.

Suma sumárum. Za sebe říkám, že to byla asi nejlepší koupě mého života. Nemá to negativa Jawy, Enfielda, Uralu a podobných a přitom má duši. Duši, charizma a koule. Ten nepopsatelný kousek navíc, který dělá z kusu železa živoucího oře. Přesně to, co ve své dokonalosti neumí ani Japonci, ani BMW.

(reakce na) nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?

1.11.2013 v 14:27 | Nahoru | #9
jabba> díky za pěkný zhodnocení .Já už stejně rozhodnutej jsem-jen sbírám reference. Váha mi nevadí, do teď jsem měl 2 varany, tak to snad nebude horší. Na jaře do ní jdu, jen musím prodat motorku. Spotřebu jako takovou neřeším , spíš mě zajímá dojezd na nádrž.Na varanovi jsem dával i 450 kiláků, tady to bude asi o něco horší že?

1 reakcí na tento příspěvek nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?

14.11.2013 v 22:25 | Nahoru | #10
Jestli mohu něco přidat, mám sice nálítáno jen něco kolem 6-tis. a první sezonu.
Potvrzuji slova kluků...motor bez vibrací (pro mě překvapení, v žádných otáčkách není cítit ani do stupaček, ani do říditek). Krouťák nízko, bere v podstatě od volnoběhu, na dvojku za plynem na zadek od 4tis., převodovka jako máslo (velmi podobná mé předchozí XJR). Spojka měkká, příjemná. Spotřeba- cesta Rumunsko a zpět 4,6 litru, když tomu dáš nažhrat, tak kolem 6,5l. Při devadesátce na rovině ukazuje počítač 3,7l/100km. Co se týče odpružení, nová motorka má tvrdej předek. Uvolnil se a částečně jsem si asi zvykl po cca.3tis. km. Nyní bez námitek. Co se týče tempomatu, nemám s ním jediněj problém. Chce to trochu "grif", ale zapíná se a chová naprosto předvídatelně a bez problémů. Vypnout ho můžeš nejen prudkým posunem plynu dopředu, ale stiskem spojky, přeřazením a aktivací jakékoli brzdy. Je to velmi dobře vymyšlené a fungující zpříjemňovadlo. Sedlo je pohodlné, hodně místa pod něm, kontrola trakce i ABS se chová velmi příkladně. Na displeji přečtu z místa řidiče vše bez sebemenších problémů. Motka chytá na brnk i po měsíci stání. Co se týče ovladatelnosti, tak ta je na tak těžkou motorku neskutečná. Na motorce, která váží plná kolem 260kg jsem nezažil tak "vyvážený" pocit jízdy. Pod nohama máš za jízdy normální hračku (ve srovnání např s GS Adv. je to nebe a dudy). Můžeš jet méně než krokem a nedat nohu na zem, pojedeš pořád klidně a naprosto rovně, můžeš na moment zastavit a pak se zase rozjet a nohy jsou pořád na stupačkách. Brzdy OK (XJR měla lepší předek). Servis u mě příkladný (Praha-dovozce), chlapy jsou svým přístupem výborní...jsem z Moravy a tak garančka na počkání (2h) domluvená předem není problém, ceny normální. Mám litá kola, ale barvu jako na XC - tedy Khaki Green... tedy barva by snad šla vymyslet i jiná, než nabízená v základu...tímto chlapům z DK děkuji...
A co mě sere...v parným létě neskutečně topí pod prdel, hřejou hodně trubky rámu a nakonec i sedadlo. Projížděli jsem Budapešť v 39C a z půlek jsem měl steaky. Hmotnost na místě snad nemusím jmenovat, je to vysoká motorka a při tlačení to je znát. Pazvuky které vydává při určitých otáčkách přední štít se mě nepodařilo nijak odstranit (a to jsou všechny šrouby v gumách již od výrobce)....a byl jsem zvyklej z japonců na nižší mechanickou hlučnost motorů. Nicméně jsem tomu tříhrnku přišel na chuť nakonec i v tomto, ono to bzučení, hvízdání, cvakání a já nevím co ještě hraje svoji písničku a z radostí Tě žene kupředu...

(reakce na) nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?

16.11.2013 v 16:04 | Nahoru | #11
lubin> Na to přijdeš .
Není to jen plexi. Měl jsem vše připravené vč.fotek do vlákna "Poruchy a závady" ale než jsem to tam stačil dát, ukamenovali mne "motorkáři", že jsem neměl už chuť tam cokoli nasypat.
Moped je bez drnčení a toho lehkého kmitání plexi. Až nám silnice nasolí a mopeda v garáži vypnu, plánuje se další posun . Ale že to triumfování byla a je skvělá volba,že?

1 reakcí na tento příspěvek nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?

9.12.2013 v 22:16 | Nahoru | #12
ty voe majkl....jsem línej na to dojít. Tak co to je?? Dělej...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?

10.12.2013 v 13:41 | Nahoru | #13
lubin> tak se co nevidět k Vám přidám. Mazel už je objednanej-jen se dočkat jara

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?

10.12.2013 v 15:14 | Nahoru | #14
Šemík.> gratulace!!! :) Na kdy ho budes mit?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?

11.12.2013 v 09:26 | Nahoru | #15
mateSAS> v pátek má dojít do Prahy

(reakce na) nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?

11.12.2013 v 16:52 | Nahoru | #16
Šemík.> To abychom tě tu v Práglu, v pátek přijeli uvítat i s "Orgojem Chorchojem" do té podivné rodiny?
Ještě není nasolíno, tak stále lítáme!

1 reakcí na tento příspěvek nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?

11.12.2013 v 18:02 | Nahoru | #17
Gratulace Šemíku. Hezkej vánoční dárek!!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?

12.12.2013 v 09:25 | Nahoru | #18
lubin> Díky triumfáci, taky se těším jak malej kluk -do jara ji trochu vykuním a pak už jen GO!

(reakce na) nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?

12.12.2013 v 11:01 | Nahoru | #19
Šemík.> pak uz jen zahajovaci sraz sezony u dealera v Olomouci, at muzes nasbirat rady a rozumy .)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?

15.12.2013 v 14:08 | Nahoru | #20
Šemík.>
Šemíku do jara? To jsi držák! Já s tím mám problémy! O adventní stříbrné sobotě jsem to nevydržel a projel se kolem komína něco za 300km, když bylo tak teplo.



(reakce na) nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?

16.12.2013 v 10:12 | Nahoru | #21
MajklS> Já to asi vydržím, protože ještě hopsám na Husce po lesích, tak absťák nemám

nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?

3.1.2014 v 22:28 | Nahoru | #22
Tak dneska jsem si dal takových sto kiláčků na Buchláky. Byli tam ještě nějací blázni s VFRou a jinak jsem nikoho nepotkal na moto. Jelo se příjemně, v kopcích pod Buchlovem mě upozornila kontrola trakce, jak to na poslepovaném asfaltu za mokra a zimy klouže i když jedeš rovně a na šestku. Jinak parádní projížďka, tedy - v zatáčkách jsem jel jak po...ej.

1 reakcí na tento příspěvek nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?

13.1.2014 v 09:20 | Nahoru | #23
Tak mazel už je doma , jen potřebuju doladit nějaký kuning: přídavný světla, kufr, vyšší plexi, laďák .... máte někdo zajímavý tipy? Nechce se mi vyhazovat moc prašulí za originál příslušenství

1 reakcí na tento příspěvek nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?

17.1.2014 v 09:03 | Nahoru | #24
Tak to gratulace.
Vidíš jak jsi šikovný, od první tvé zmínky, dvaadvacet odpovědí a už je doma .
K těm doplňkům ... ono občas pořekadlo, že nejsme tak bohatí ... přeci jen platí. Měl jsem např.v ruce zvýšené plexi od GIVI. Přiložil ho k původnímu a bylo stejně široké (ač je prezentováno jinak) a na výšku snad jen o dva cm. Hrany byly jen začištěné ap. Origo zvýšené tam má kulatou hranu a to je vidět. Světla ap. se snad dají nahradit světly pro denní svícení ale ... záleží na každém z nás jak se k tomu staví. Osobně si mopeda ponechám na hodně dlouho, tak mám z těchto origo věcí pak radost. Např. když jsem dával vyhřívané hefty, jak to vše do sebe zapadá vč.elektroinstalace, že se nic neporuší, jak se to pak vše hezky probouzí když nastartuješ atd. A co se ještě nevyrábí nebo je lepší, nahradím, to jistě, to muší bejt (třeba hlin.kufry ap.) M.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?

20.2.2014 v 20:15 | Nahoru | #25
Šemík.>Ahoj Šemíku, já jsem koupil místo vyššího plexi přídavný štítek od TOURATECHU vysoký cca 10cm, kluci to mají na GS a velmi chválily. Motku jsem koupil v listopadu, ale techničák mi přijde asi až příští týden takže jsem to nemohl vyzkoušet. Je možno vidět jsem z Drásova. Mám EXPLORERA 1200 XC SE bílá. Ostatní mám od SW motechu,zvýšení řidítek, nosiče kufrů ty mám TRAX černé mám je z Tigera 1050, kryt světel jsem vzal TOURATECH na laďák kašlu.
Ahoj Tomáš

Naposledy editováno 20.02.2014 20:16:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?

20.2.2014 v 20:19 | Nahoru | #26
MajklS>Ahoj Majklsi, mám originál vyhřívané hefty, ale musím je namontovat sám. Máš nějaké zkušenosti?(mám EXPLORERA 1200 XC SE).Ahoj Tomáš

Naposledy editováno 20.02.2014 20:26:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?

24.2.2014 v 08:54 | Nahoru | #27
Tomas71> To bydlíme kousek od sebe, jak to budu mít na číslech, tak se za tebou mrknu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?

25.2.2014 v 06:18 | Nahoru | #28
Tomas71> Jen ti popřeji hezké chvíle. Vše je na pohodu a žádná záludnost. Hefty na dva šroubky ... apod. Drž se návodu krom elektroinstalace. Tam jsem nesundaval nádrž, jen přední plast u krku a boční.Dá se tam dostat a vše provléci jak je v návodu. Pohoda a radost.
Jezdím celou letošní povedenou zimu a bez heftů by to nešlo nebo by to bylo nepříjemné.
Budu dnes montovat lodní sirénu, zdroj důstojnějšího zvuku patřícího k anglánovi.

Naposledy editováno 25.02.2014 06:19:49

(reakce na) nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?

27.2.2014 v 21:15 | Nahoru | #29
MajklS>Já bohužel žádný návod nedostal jen tři sáčky s obsahem pravý heft, levý heft a spínač vše s kabeláží.. Ale jsem mluvil s dodavatelem a ten mi ti zhruba popsal akorát mě zarazilo, že originály mám zničit nožem. Mám odstrojit řídítka a konektor elektroinstalace je někde pod nádrží jak píšeš. Nemáš ještě návod, že bych poprosil o scan do emailu.
hegertom@volny.cz kdyby náhodou. Díky a hodně km. Tomas

(reakce na) nesedlá někdo Explorera od Triumphu ?

27.2.2014 v 21:18 | Nahoru | #30
Šemík.> Já bych měl dostat podklady tento týden. Příští to půjdu přihlásit.
Tak se klidně ozvi. Tomas 608469292

Naposledy editováno 27.02.2014 21:18:41
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Diagnostika Triumph Tiger 1200 Explorer Triumph Tiger 1200 Thomsonson 11 26.4.2024 v 09:59 Thomsonson
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Montáž centrálního stojanu na Trium... Triumph Tiger 1200 Mraf 8 22.2.2024 v 18:36 Houba1982
Koupě Triumph Tiger 1200 XRt Triumph Tiger Explorer sir_AleS 16 24.9.2023 v 11:05 Tri
Triumph Tiger 1200 XRx Triumph Tiger 1200 Mraf 2 18.8.2023 v 12:05 Mraf


TOPlist