globalmoto_duben_nolan





Téma: 300 ZGH + ČTT 2014
 
24.9.2013 v 19:24




Naposledy editováno 01.03.2014 09:43:27

3 reakcí na tento příspěvek 300 ZGH + ČTT 2014

9.12.2013 v 22:34 | Nahoru | #1
Co se týká jezdců Akro, sám ty doby pamatuješ. Z větší části tito lidé manuálně pracovali, stejně jako jejich rodiče a tak fyzičku dostali už do vínku. Jezdil se jiný styl, kolínko a konec. Dnes je to gymnastiky. Aut moc nebylo a do práce se jezdilo na motorkách. Tak i to zvládání techniky jízdy bylo úplně někde jinde. Dnes můžeš jet a bavit se, nebo to neumíš a nadřeš se jako kůň. Taky pamatuješ doby, kdy se začínalo v krajských závodech a než si se prokousal do mistráku, najel si spoustu km a získal také zkušenosti. I proto ti jezdci byli schopní odjet 16 kol.
Dnes si každý "může" koupit výkonnou mašinu a myslí si, že to je alfa omega vítězství. Kolik jezdců znáš, kteří honí fyzičku, jdou do fitka, nebo si zaběhat, zahrát tenis. Většina sedí u počítače a drtí nejnižší level Moto GP a jsou hvězdy. Jo ale realita je jiná.
Jak napsal Láďa, je jedno zda pojedeš 8 nebo 16 kol. Pokud jedeš nadoraz, je to úplně stejně vyčerpávající.
Na Man si jezdce vybíraj a na Hořice by to měl pořadatel udělat taky. Kvalifikační limit je řešení ale pokud jede špička několika jezdců to co se poslední roky v Hořicích předvádí je složité najít hranici, kdy se sveze dostatečný počet jezdců aby se divák nenudil a aby chvost nejel o 45s pomalejc na kolo než první. To je z mého pohledu sebevražda, to s tebou souhlasím. Koukněte se na rozdíl rychlostí a kdo jste soudný, tak Vám bude běhat mráz po zádech.
Dřív bylo dostupný ježdění na dromech a spousta jezdců se šla před Hořicema rozhejbat. Dnes většina jezdců a hlavně těch pomalých sedí na motorce poprvé v Hořicích. Chápu, že říct v hospodě před kamarádama "jel jsem Hořice" je pecka a hrdinství, ale taky risk a nebezpečí pro ty rychlíky vepředu.
Chápu tyto střelce, že je to moc netrápí, hlavně že se svezou. Ale pořadatelé se na to koukaj trochu jinak. Hlavně v Hořicích. Příští rok to bude 10let, kdy jezdím z hl. lékařem a natočím za víkend na trati cca 220km. Znám ji po paměti a neznám drom, který by mohl Hořice nahradit. Do kopce, z kopce, rovina, táhlá zatáčka, technické esíčka, město, les, otevřený prostor a především divák. Byl jsem u všech "průserů" osobně a vždy vidím ty zoufalé pohledy diváků, jezdců, kamarádů a známých, kteří by strašně rádi vrátili zpět 5min. a nemuseli toto prožít. Ono to ale nejde. Hořice ještě dnes řeší smrt diváka (po 6-ti a půl roce) a jezdce. Tak se na bezpečnost díváte jinak, možná "posranějc".

Nemáš fyzičku, nemáš v Hořicích co dělat. Únavou strácíš postřeh, koordinaci, orientaci, děláš chyby a stímto vědomím přidáš, aby si dohnal ztracený čas, což vede ještě k více chybám a hrubším. Tito jezdci na trať v Hořicích nepatří.
Nikdo přece nechceme řešit stejné problémy, jako řeší rally. Tak trochu soudnosti a pokory bych doporučil.
Dusms

(reakce na) 300 ZGH + ČTT 2014

9.12.2013 v 23:19 | Nahoru | #2
Dusms> ...jen pro informaci..kolikrát si jel na motorce jako závodník v současnosti /cca 5 let/ závod v Hořicích!?

(reakce na) 300 ZGH + ČTT 2014

10.12.2013 v 00:09 | Nahoru | #3
Dusms> Tak ono to chce hlavně udělat nějaký časový limit a nepouštět na trať jezdce, kteří nemají zkušenosti a hlavně jsou hodně pomalí v trénincích, ale to se myslím v Hořicích děje a vyloženě turistiku tam nikdo nejede! Ona není žádná tragéie, pokud někteří jezdci dostanou kolo, je to běžné a stává se to i při MS. Těch více kol by bylo dobrých pro diváky, takto se nestačí moc zorientovat a závod je u konce a také i z hlediska bezpečnosti, pokud se totiž jezdci nepovede start, tak má při 8 kolech dost málo času něco s tím udělat a musí jít do rizika, aby se dostal dopředu. Při více kolech má větší šanci a riskuje méně. S tou kondicí je to problém, jezdec by měl zvládnout aspoň 5O km, tedy 10 kol úplně bez problémů, pokud toho má už po 30 kilometrech plné zuby, tak fakt nemá na trati při závodech co dělat! Závody jsou možná na fyzičku náročnější než dříve, ale i to je diskutabilní, povrch tratí je podstatně lepší než dříve a motorky daleko lepší! Kdysi jsem měl možnost se svést na závodní motorce z roku tuším 1963 a je to něco úplně jiného než dnes, vše jde těžko, brzdy sice velké, bubnové moc nebrzdily, na dnešní poměry úzké pneumatiky moc nedržely, tlumiče tuhé, které toho z nerovností moc nepobraly a pokud si člověk představil, že by na tom měl ještě závodit, tak to je docela síla!

Naposledy editováno 10.12.2013 00:16:07

(reakce na) 300 ZGH + ČTT 2014

10.12.2013 v 00:09 | Nahoru | #4
Dusms> Jinak samozřejmě s většinou z toho, co jsi napsal souhlasím!

Naposledy editováno 10.12.2013 00:11:41
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist