globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jízda po velkých šutrech do/z prudkého kopce
 
24.9.2013 v 16:12
....otázka je celkem prostá, jak jezdit po kamenech jako kráva do kopce a z kopce -
něco jako tohle, jen mnohem více větších šutrů, sem tam pásy makadamu jo a samozřejmě prudší kopec

při jízde z kopce to je asi jasné - jednička, váha dozadu, brzdit, nezastavit-lehké na pohled, jak ale řešit pravoúhlou zatáčku,kd ymoto motorem brzdí nedostatečně a připoužití zadní brzdy dojde skoro ihned k zhasnutí motoru? Jen přední s citem?

Další povedená věc - jízda do kopce, respektive rozjezd v kopci, kde jsou velké šutry na měkkém podloží a při přidání plynu zadní kolo hrabe a přední se "láme" na bok dle šutrů-nejde se rozjet rovně


Jízda po velkých šutrech do/z prudkého kopce

24.9.2013 v 16:28 | Nahoru | #1
Z kopce pokud motor brzdi nedostatecne, tak pak jedine zadni brzda a predkem dobrzdovat, vaha co nejvic vzadu.

Do kopce nezastavovat! jakykoliv dalsi rozjezd je nemozny. Takze to vyjet na hulvata najednou, vaha na riditkach, motor ve strednich otackach aby jsi mel ihned potrebnej vykon pro pripadne zrychleni a mit dostatecnou rychlost. Ten borec ve videu kdyby nejezdil na kraj, tak nespadne.

Jízda po velkých šutrech do/z prudkého kopce

24.9.2013 v 16:31 | Nahoru | #2
pro jízdu z kopce to chce mít cit ve spojce a prostě spojčit, pro jízdu do kopce to chce prostě víc plynu na rozjezd, aby ses tam neplácal jak ten borec ve videu a hlavně mít na to odpovídající pneu...

Jízda po velkých šutrech do/z prudkého kopce

24.9.2013 v 16:32 | Nahoru | #3
Píšeš - Při použití zadní brzdy dojde téměř ihned k zhasnutí motoru. A co takhle spojka,říká Ti to něco?

Jízda po velkých šutrech do/z prudkého kopce

24.9.2013 v 16:35 | Nahoru | #4
Kdyz jedes z kopce tak pomalu, ze motor uz nizsi otacky mit nemuze, tak to muzes sjizdet i na neutral, kdyz jsi si jistej

Jízda po velkých šutrech do/z prudkého kopce

24.9.2013 v 16:52 | Nahoru | #5
jedině se spojkou,vykulit oči a brzdit i zatnutejma zubama a když to jinak nejde,počkat až se najde dobrá duše a dopraví to pod kopec

omlouvám se,ale já musela....jízda z kopce je pro mě zabiják

Jízda po velkých šutrech do/z prudkého kopce

24.9.2013 v 16:56 | Nahoru | #6
musíš jet tak rychle abys nestihl spadnout

Jízda po velkých šutrech do/z prudkého kopce

24.9.2013 v 16:58 | Nahoru | #7
Fockewulf: Trialku Padat budes porad, ale nebude ti to vadit, protoze ji proste zvednes, a v nejhorsim otocis dole kopcom a pojedes dal

2 reakcí na tento příspěvek Jízda po velkých šutrech do/z prudkého kopce

24.9.2013 v 17:14 | Nahoru | #8
v krizových situacích, kdy si člověk opravdu není jistej, jestli ten sjezd na něj není moc, tak zakvaltovat jedničku, vypnout motor... zadek brzdit přes spojku, předek klasika a jako opěrný bod můžou sloužit nohy

Jízda po velkých šutrech do/z prudkého kopce

24.9.2013 v 19:09 | Nahoru | #9
když koukám na toho borce na videu, tak bych zakibicoval, že lepší by bylo se hned po rozjezdu postavit do stupaček.

1 reakcí na tento příspěvek Jízda po velkých šutrech do/z prudkého kopce

24.9.2013 v 19:33 | Nahoru | #10
jo spojka mi něco říká, nicméně ten kopec je opravdu prudký a i mírné zaspojčení = nabrání rychlosti, kterou bych už asi nezvládl, proto zatím volím přibržďování zadní brzdou i přes riziko že to zdechne...

KubaLC8-do kopce nezastavovat, to je jasné, jenže když už k tomu dojde, stojíš na jedné noze a to ještě ne úplně dobře, navíc musíš stát i na zadní brzdě abys nesjížděl, tak pak jak?
Na tom videu to jde pěkně vidět - při akceleraci si zadní kolo jede kam chce, přední taky. Jako že to de vím-mám to už párkrát za sebou, když už se nabere rychlost, tak pohoda, jen jestli není nějaký trik právě na ten blbý rozjezd...nebo to je prostě pokaždé 50:50

1 reakcí na tento příspěvek Jízda po velkých šutrech do/z prudkého kopce

24.9.2013 v 19:51 | Nahoru | #11
Tomu tvému spojkování moc nerozumím. Proč se to rovná zrychleni? Samozřejmě, že pokud máš spojku a nepoužiješ brzdu, tak jedeš. Pokud sjíždím sjezd a potřebuji pomaleji než dovolí volnoběh- tak zásadně ve stupačkách, zadní brzda a včas vymáčknu spojku ať nezdechne, následně plně zadní, odsednout si dozadu. Zadek jde ve smyku a předkem lehce přibržďovat. Lze si s tím hrát až do úplného zastavení. Prostě stojíš na místě na brzdách a obě nohy na stupačkách, vymáčklá spojka.. Těžiště je nízko ve stupačkách zapřenej rukama a zadek nad zadní odrazkou. Chceš popojet, buď jen povolíš předek, nebo úplně povolíš a pod plynem překonáš překážku. Chce to zkoušet a trénovat.
Výjezd- s tím se nesrat. Ostře pouštím spojku, dostatek plynu (plnej) a zároveň se spojkou jdu do stupaček. Vše rychle. Ten týpek na videu používal nohy, chtěl si odšlápnout a neměl nic pod nohama. Kdyby sel hned do stupacek a dal plnej, tutově by zvládl i ten protisvah.

Vím že tohle video není úplně to pravé, ale ostrej padák, vymáčklá spojka, plně zadek, odsedlej a na předek nehrabu jinak bych se v sypkém zrakvil..



Naposledy editováno 24.09.2013 20:15:13

(reakce na) Jízda po velkých šutrech do/z prudkého kopce

24.9.2013 v 20:14 | Nahoru | #12
[quote=fockewulf]
Na tom videu to jde pěkně vidět - při akceleraci si zadní kolo jede kam chce, přední taky.

to by právě zmáknul váhou těla. hrabat nohama je asi to nejhorší, protože ztratíš stabilitu.

Jízda po velkých šutrech do/z prudkého kopce

24.9.2013 v 20:14 | Nahoru | #13
no já tomu rozumím úplně skvěle - lama za řidítky

ten přebržděný zadek (nebo bloklý zdechlým motorem) ustát jde, to už vím, jen se mi na těch šutrech nepovede zatočit prudce vpravo, jede to pořád rovně - blok v hlavě? Zastavit nechci, potřebuju zatočit

ale říkám, ta cesta na videu je v poho-já mám cestu pokrytou ze 100% šutrama jako pěst, když se chci posatvit do stupaček, mám pocit, že přední kolo po těch šutrech ujede, ale nepřu se, zkušeností zatím moc není. Díval jsem se po youtube na enduroškoly, ale všude jezdí na šotolině trávě nebo hlíně - to je "nuda"

Jízda po velkých šutrech do/z prudkého kopce

24.9.2013 v 20:57 | Nahoru | #14
Já s tímhle taky šíleně bojuju.Teorie je hezká,občas to zní velice jednoduše a když stojím na kopci a koukám dolu.....tak je mi veškerá teorie na nic.

Doufám,že se tu taky něčemu přiučím.

Jízda po velkých šutrech do/z prudkého kopce

24.9.2013 v 21:25 | Nahoru | #15
Kontrolovanej sjezd jsem naučil kluka po pár minutách vysvětlení. Naprosto zastavil se spojkou a zustal stát na brzdách a ve stupačkách ve sjezdu. Můj problém byl v podání vysvětlení, neboť spousty věcí člověk dělá automaticky a neuvědomuji si co jsem vlastně dělal. Projel jsem si překážku a zapamatoval co jsem provedl. Následně jsem projel ještě jednou s vysvětlením a pak už na něj jen koukal a radil co dělá zle. Ten kluk jezdil na mašině 13 let, ale nikdy nejezdil off. V začátcích měl věčně nohy jak pádla a prdel v sedle. Všechno špatně, tam kde bylo potřeba prolétnout on brzdil. Myslím, že po pár hodinách ježdění by byl dobrej.
Vemte si nějakého známého co umí a nechte si vysvětlit a ukázat. Po netu je opruz psát po desáté něco o spojce.

Jízda po velkých šutrech do/z prudkého kopce

24.9.2013 v 21:26 | Nahoru | #16
Já když něco sjíždím tak hodím neutrál,stoupnu do stupaček , váhu dozadu ,k tomu zadní brzda a jemné dobržďování přední brzdou, když se to moc rozjede tak zadní kolo do smyku stylem "ABS"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda po velkých šutrech do/z prudkého kopce

24.9.2013 v 21:35 | Nahoru | #17
bonnyes> takto se to sjíždí..

Naposledy editováno 24.09.2013 23:10:44

Jízda po velkých šutrech do/z prudkého kopce

24.9.2013 v 23:08 | Nahoru | #18

(reakce na) Jízda po velkých šutrech do/z prudkého kopce

24.9.2013 v 23:10 | Nahoru | #19
prackarr> dává si to pěkně prudší krpály je lepší přes spojku nebo na neutrál a posílat si to smykem kam je potřeba. Každopádně je dobrý mít v záloze nachystaný kvalt podle rychlosti sjíždění, aby si člověk mohl přizvednout přední kolo přes rigol, kládu nebo pařez

Jízda po velkých šutrech do/z prudkého kopce

24.9.2013 v 23:33 | Nahoru | #20
Prostě jet dostatečně rychle a nezastavovat... Kdyby na tom GSu furt ten plyn držel tak to nepoloží

Jízda po velkých šutrech do/z prudkého kopce

24.9.2013 v 23:40 | Nahoru | #21
já tě naučím jestli chceš

dolů prostě sedět, noha na zadní brzdě a pevně držet řídítka... nahoru proste full a vybrat spravnou trasu a hlavně nezastavit...

Jízda po velkých šutrech do/z prudkého kopce

24.9.2013 v 23:46 | Nahoru | #22
zeptej se svého oblíbeného sqwera...před pár lety byl druhý ve třídě na tuareg rallye

z kopce vymáčknout spojku (na velký motorce můžeš i přibržďovat zadkek motorem...ale pak nezatočíš), obě brzdy - předek konstantní a zadkem přibržďovat - pak bez problémů zatočíš do pravého úhlu smykem zadku

do kopce ve stupačkách, rozkrok na nádrži, střední nebo nižší střední otáčky a případně si pomoct spojkou

každopádně adekvátní pryže

Jízda po velkých šutrech do/z prudkého kopce

24.9.2013 v 23:51 | Nahoru | #23
to se nedá naučit z popisku... já ze začátku taky moc nevěděl a prostě jsem jezdil a jezdil, postupně jsem zvládal větší a větší.. prošel jsem si něco i pěšky a pak projel.. ted mi nedělá problém skoro nic (samozřejmě v možnostech cendura)

Jízda po velkých šutrech do/z prudkého kopce

25.9.2013 v 07:06 | Nahoru | #24
říkáte pořádnou pryž jo?
No jestli můj oblíbenec sqwer učil po práci i tyhle jedince

tak se asi radši budu i dál plácat sám

Jinak dík za tipy, v praxi vyzkouším, ono mi to tak nějak bez pádu šlo doteď-jen jsem si říkal, jestli něco už nedělám zbytečně automaticky bez naděje to změnit.

Jízda po velkých šutrech do/z prudkého kopce

25.9.2013 v 12:33 | Nahoru | #25
mně se v začátcích při sjezdu osvědčila technika kutálení a při výjezdech technika otroků a biče

Jízda po velkých šutrech do/z prudkého kopce

25.9.2013 v 14:01 | Nahoru | #26
Dolů to jde skoro samo, nahoru to už chce pořádnou sílu v lýtkách

Ale teď vážně, to co psal hned KubalC8, tak toho bych se držel.

Jízda po velkých šutrech do/z prudkého kopce

25.9.2013 v 15:44 | Nahoru | #27
Dostanu asi vynadano ale ja sjizdim prudke kopce na neutral. Spojkovani mi prijde jako huntovani a od dlouheho drzeni packy me boli prsty. Ale clovek musi dobre ovladat brzdy

(reakce na) Jízda po velkých šutrech do/z prudkého kopce

26.9.2013 v 15:59 | Nahoru | #28

VojtasTTR píše: v krizových situacích, kdy si člověk opravdu není jistej, jestli ten sjezd na něj není moc, tak zakvaltovat jedničku, vypnout motor... zadek brzdit přes spojku, předek klasika a jako opěrný bod můžou sloužit nohy



pod to se podepisuju

Jízda po velkých šutrech do/z prudkého kopce

27.9.2013 v 16:33 | Nahoru | #29
Do terénu taky musej bejt správný gumy, i když mám enduro tak na slikách nevyhrabe nic a dneska ty hladký gumy jsou na velkých endurech velice populární, pak už to jen chce držet plyn, protože kdo má blok v hlavě nic nevyjede, z kopce jedničku a zadní brzda, kdyby šli otáčky pod volnoběh tak zmáčku spojku, to vůbec není důvod abych chcípal motor

(reakce na) Jízda po velkých šutrech do/z prudkého kopce

31.10.2013 v 23:54 | Nahoru | #30

VojtasTTR píše: v krizových situacích, kdy si člověk opravdu není jistej, jestli ten sjezd na něj není moc, tak zakvaltovat jedničku, vypnout motor... zadek brzdit přes spojku, předek klasika a jako opěrný bod můžou sloužit nohy



To mi přijde jako dobrej tip.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist