globalmoto_kveten





Téma: tak mě dnes nechala ve štychu baterka
15.9.2013 v 20:42
Tak se musím podělit o dnešní zážitek. Jedu si na Banditovi s kamarádem na vyjížďku, s Velkých Pavlovic do Drnholce a zpátky jsme se vraceli Rakouskem přes Falkenstein. Po cestě jsme měli dost zastávek a při žádným startování nebyl ani náznak zaváhání při točení motorem. U Falkensteinu jsme zastavili na fotku s hradem v pozadí. Když jsme chtěli odjet tak startér ani necvakl. Motorku jsem roztlačil a vše bylo v pohodě, po pár kilometrech začala motorka na volnoběh chcípat, až přestala jet úplně a nešla ani roztlačit. Naštěstí mi brácha do dovezl druhou baterku a vše bylo v pohodě. Ale docela mě překvapilo že baterka odešla bez jakýhokoliv varování a to jsem ji měl asi před týdnem na Optimate 4 a ukázala že baterka je v pohodě. Vzhledem k tomu že motorku mám doma měsíc, tak o stavu a stáří baterky jsem neměl ponětí a na jaře jsem chtěl kupovat novou. Na jednu stranu jsem měl štěstí že mě baterka exla 30 kilometrů od domova a ne třeba třeba 200 kilometrů za Vídní...

šlo o tuto baterku: http://www.k2moto.c...ng=1#good_detail=429

Když už se tu píšu s takovým románem tak se rovnou zeptám: Jakou baterku koupit? JMT, Yuasa, Varta?

EDIT: Jenom pro zajímavost dávám naměřený hodnoty:
napětí na prázdno: 12,4V
napětí při zkratování kontaktů kusem drátu: 0,05V
proud protékající multimetrem: 1,5A a pomalu klesá

EDIT 2: Než se toho chytně někdo další,to zkratování baterky kusem drátu omlouvám tím, že jsem doma neměl žádnou žárovku abych změřil baterku zatíženou, a činil jsem tak s vědomím, že baterka je na 99% mrtvá, jenom dodám že když jsem ty kontakty propojil, drát ani nezajiskřil, ani nejevil žádný známky ohřívání...
Ještě dodám, že normálně tak baterky nikdy nezkouším, tohle byla výjimka protože jsem ani nečekal že bych z baterky dostal větší proud než těch zmíněných 1,5A

Naposledy editováno 16.09.2013 12:59:29
Předchozí
1 2
Následující

tak mě dnes nechala ve štychu baterka

15.9.2013 v 20:48 | Nahoru | #1
Stalo se mi u auta, odchod do věčných lovišť bez varování, stává se.

tak mě dnes nechala ve štychu baterka

15.9.2013 v 20:54 | Nahoru | #2
kup jakoukoliv gelovou. stačí když bude nová a máš na dva roky pokoj.

2 reakcí na tento příspěvek tak mě dnes nechala ve štychu baterka

15.9.2013 v 21:19 | Nahoru | #3
YFazer6: A ty máš gelovou baterku?

No ale stejnak by to mělo jet, i když je v prdeli ne? Pokud motorka normálně dobíjí, tak by měla jet ne?

Naposledy editováno 15.09.2013 21:19:55

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tak mě dnes nechala ve štychu baterka

15.9.2013 v 21:22 | Nahoru | #4
biker_john> jo mám. co je na tom divnýho?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tak mě dnes nechala ve štychu baterka

Skvělá odpověď, děkuji! 15.9.2013 v 21:24 | Nahoru | #5

biker_john píše: YFazer6: A ty máš gelovou baterku?

No ale stejnak by to mělo jet, i když je v prdeli ne? Pokud motorka normálně dobíjí, tak by měla jet ne?



Bohužel, nejede, když je v prdeli tak ti ani dobíjení nepomůže. Nemá to přes co projít.

(reakce na) tak mě dnes nechala ve štychu baterka

15.9.2013 v 21:26 | Nahoru | #6
YFazer6> On to to tady za chvíli někdo možná (ne)rad vysvětlí, že není moc pravděpodobný, že tam tu "gelouku" máš.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tak mě dnes nechala ve štychu baterka

15.9.2013 v 21:29 | Nahoru | #7
YFazer6> No jako mít ji můžeš, o tom žádná. Ale ono si většina lidí myslí, že mají gelovou baterku, ona je to ovšem pouze obyčejná, ale bezúdržbová. A jesli ti vydrží jen 2 roky, tak to teda nic moc..

(reakce na) tak mě dnes nechala ve štychu baterka

15.9.2013 v 21:33 | Nahoru | #8
sejrac> No já osobní zkušenost nemám, takže nevím..jen mě to tak napadlo.

1 reakcí na tento příspěvek tak mě dnes nechala ve štychu baterka

15.9.2013 v 21:33 | Nahoru | #9
kurva proc zkratujes baterku natvrdo dratem ?????

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tak mě dnes nechala ve štychu baterka

15.9.2013 v 21:38 | Nahoru | #10
biker_john> tak to se teda budu muset podívat jakou tam přesně mám. nikdy jsem to neštudoval. jinak najedu kolem 20000 ročně i v zimě takže baterka dost trpí a po dvou letech už je v háji.

tak mě dnes nechala ve štychu baterka

15.9.2013 v 21:41 | Nahoru | #11
Minulý týden se mi stalo to samá s baterkou na maxi skůtru , ještě že měl kolega startovací kabely jinak by byl zase vozík protože skutr se nedá roztlačit Musel jsem to pořád držet v otáčkách jinak to zdechlo
Jo a baterka má přesně 3 měsíce po záruce Varta 14Ah

tak mě dnes nechala ve štychu baterka

15.9.2013 v 21:42 | Nahoru | #12
tak jsem se díval a mám: bezúdržbový gelový akumulátor - YB12AL-A2 GEL

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tak mě dnes nechala ve štychu baterka

15.9.2013 v 21:46 | Nahoru | #13
YFazer6> Tak to najezdíš až až.. No je otázka, jestli je lepší, aby baterka byla ve stojící motorce a nebo jezdila co nejvíc...ale to já nevím. U bývalé motorky byla baterka původní, vyrobená na konci roku 99 a když jsem vloni v březnu motorku prodával, tak ještě makala.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tak mě dnes nechala ve štychu baterka

15.9.2013 v 21:48 | Nahoru | #14
biker_john> na právě já ji tam nechávám a to je chyba. přes zimu stačí 3 měsíce a je v háji.
ale vždycky já blbec si na to nevzpomenu. prostě nějaký zazimování neřeším.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tak mě dnes nechala ve štychu baterka

15.9.2013 v 21:49 | Nahoru | #15
evil oko> Protože jsem teď večer neměl na bytě po ruce 12V žárovku a chtěl jsem změřit zatíženou baterku, jediný co jsem doma našel byl vázací drát, tak jsem ho nadvakrát přeložit a smotal do spirály jako simulaci odporu :D :D

Vzhledem k tomu že jsem si byl na 99% jistej že baterka je po smrti jsem věděl že jí víc ublížit nemůžu, navíc ten proud kterej drátem a multimetrem procházel hovoří za všechno...

EDIT: nehodila se tam citace, je to reakce na dotaz evil oko, proč jsem baterku zkratoval drátem

Naposledy editováno 15.09.2013 21:52:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tak mě dnes nechala ve štychu baterka

15.9.2013 v 21:49 | Nahoru | #16
YFazer6> hovno proste ji jednou za cas pichni na nabijecku v motorce staci udrzovacka. jestli to teda de .. u fazera se stejna nahovno vyndava.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tak mě dnes nechala ve štychu baterka

15.9.2013 v 21:51 | Nahoru | #17
fatik> no je fakt ze na mrtvy baterce budiz ale jinak je to brutalita. :Dsimulace odporu ty voe az to reknu v rachote nekomu..:D

tak mě dnes nechala ve štychu baterka

Skvělá odpověď, děkuji! 15.9.2013 v 21:52 | Nahoru | #18
nedavno jsem byl ve firmě, která se výrobou baterek zabývá a říkali, že to je normální, že dnes baterky odchází bez varování, je to nějakým technologickým postupem, že pořád dobrý a pak z ničeho nic mrtvá...

(reakce na) tak mě dnes nechala ve štychu baterka

15.9.2013 v 21:53 | Nahoru | #19

evil_oko píše: fatik> no je fakt ze na mrtvy baterce budiz ale jinak je to brutalita. :Dsimulace odporu ty voe az to reknu v rachote nekomu..:D



Neboj na baterce u které bych si nebyl jistej jestli je mrtvá nebo ne bych si to udělat nedovolil.

tak mě dnes nechala ve štychu baterka

15.9.2013 v 21:59 | Nahoru | #20
Jsem říkal, když mi ta baterka exla, jaká byla dobrá Jawa s VAPE, tam bych odpojil chcípací relé, a jel bych vesele dál...

(reakce na) tak mě dnes nechala ve štychu baterka

15.9.2013 v 22:08 | Nahoru | #21
evil_oko> to už jsem dělal a stejně nic. radši jsem vždycky koupil novou. teda po těch zhruba 2 letech kdy ztrácela výkon. nechtěl bych to totiž někde roztlačovat.

1 reakcí na tento příspěvek tak mě dnes nechala ve štychu baterka

15.9.2013 v 22:20 | Nahoru | #22
zmeril sis kolik ti motorka dobiji?

tak mě dnes nechala ve štychu baterka

15.9.2013 v 22:26 | Nahoru | #23
hele pokud na tu novou baterku neujedeš víc jak 300km tak je v pytli dobíjení.

tak mě dnes nechala ve štychu baterka

15.9.2013 v 22:26 | Nahoru | #24
Neprijde me ze gelovka je nejaka velka vyhra, uprednostnil bych ji tam kde je motorka dlouho naklonena na jednu stranu, nebo pro nekoho kdo neni schopnej ji 2x do roka dolejt. Ja mam klasickou a podle data vyroby je ji 6 let. Nezimuju, takze je tam celorocne. Vloni mela dokonece kousek sezony suchy elektrody zeshora, stale zije.

(reakce na) tak mě dnes nechala ve štychu baterka

15.9.2013 v 22:31 | Nahoru | #25

cuir píše: zmeril sis kolik ti motorka dobiji?


Jo dobíjení jsem měřil když jsem motorku dovezl domů, přesný čísla si už nepamatuju, ale bylo to v normě, zítra to ještě pro jistotu proměřím znova

Navíc to umření bylo během okamžiku, nenastartoval jsem po pořízení této fotky, jak je vidět světla svítly a blinkr blikal normálně


Naposledy editováno 15.09.2013 22:37:06

1 reakcí na tento příspěvek tak mě dnes nechala ve štychu baterka

Skvělá odpověď, děkuji! 15.9.2013 v 23:24 | Nahoru | #26
Taktéž se mně to samé stalo loni na autě, zřejmě praskla spojka mezi články. Baterka sotva zažhnula stropní lampou, ale po zapnutí elektriky (čerpadlo, žhavení...) ani nerožla kontrolky. Naštěstí nezkratovala, takže po natočení skrz káble se dalo v pohodě dojet.

evil_oko> Zdvojený vázací drát ani pro motobaterku zase taková "brutalita" nebude. Uvažuj, jak silný drát je coby odpor v zátěžáku. Být baterka zdravá, tak ten vázací drát dřív shoří (ba ani shořet nestačí, bo dřív expertoj spálí prsty), než by to baterce ublížilo.
Jinak s tou "simulací odporu" souhlas... před časem mě tady jeden klučina odrovnal termínem "ohmovač" a "bazmek, co dává ohmy", když řešil ochranný odpor ve spínačce u fároše. Podobnou perličkou byl jeden spolužák, jež na dotaz kantora, nechť řekne nějaký zdroj napětí, odpověděl "zásuvka" a druhý, když měl nakreslit na tabuli trafo, označil vývody primáru "+ a -".

tak mě dnes nechala ve štychu baterka

15.9.2013 v 23:26 | Nahoru | #27
Taky nám teď odešla baterka v autě a bez jediného předchozího varování Jinak Oprimate umí pěkně kecat a vůbec bych se tím co ukazuje neřídil

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tak mě dnes nechala ve štychu baterka

15.9.2013 v 23:32 | Nahoru | #28
J.M.K.> To jsem s tím odporem zase něco kecnul, absolutně mě nenapadlo že se toho tady chytí tolik lidí Sypu si karbon na hlavu

(reakce na) tak mě dnes nechala ve štychu baterka

15.9.2013 v 23:49 | Nahoru | #29
fatik> Ale houbelec, autorem termínu "ohmovač" jest někdo jiný, už si nevzpomenu kdo. Ale uznej, že člověka od fochu podobné perly někdy rozesmějí, jindy málem přivodí mrtvici. Před časem tady taky jeden expert řešil něco s elektrikou a po chvíli z něj vylezlo, že dříve vypálil celou elektriku v autě, když si tam namontoval 2kW zesilovač a hořící pojistku nahradil smotkem tlustého drátu. Holt 2kW při 12V napájení, to znamená prakticky proud svářečky.
A na hlavu radšej popel... satze a kor mastný šmír se z vlasů dostávajó sakra mizerně.

(reakce na) tak mě dnes nechala ve štychu baterka

16.9.2013 v 08:54 | Nahoru | #30

fatik píše: J.M.K.> To jsem s tím odporem zase něco kecnul, absolutně mě nenapadlo že se toho tady chytí tolik lidí Sypu si karbon na hlavu



no tak ten karbon ti nezávidim, je to pěkný svinstvo kousavý )

jináč na KTM mám taky ještě původní z r. 2005. Když jsem jí koupil minulý rok tak během 14 denní odstávky už jsem nenastartoval i když se před tím jezdilo docela intenzivně. Dal jsem jí přes zimu na dobíješku z lidlu (ten automat), ja naře nahodil a hned se chytla. Světe div se, teď přijdu po 3 týdnech k motorce a na první vrknutí tak v ní ještě něco života zbylo
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist