globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kvalita benzínu u nás a spotřeba
 
11.9.2013 v 21:22
Zdravím, minulý rok jsme vyrazili na Balkán a překvapila nás spotřeba benzínu, která byla o 15 až 20% nižší, než v Čr, letos stejná oblast, stejná zkušenost, a bylo jedno, zda Chorvatsko, Montenegro, Srbsko nebo Albánie. Nejde mi do hlavy čím to je, ve výkonu a chodu motoru jsem rozdíl nepozoroval, jen v té spotřebě. Máte někdo podobnou zkušenost nebo vysvětlení?
Předchozí
1 2 3
Následující

Kvalita benzínu u nás a spotřeba

12.9.2013 v 21:35 | Nahoru | #61
Nedávno jsem nabral u ONA v Milovicích u Hořic a byl to nějakej shit.. spotřeba sice stejná, ale cukalo to jak kráva

1 reakcí na tento příspěvek Kvalita benzínu u nás a spotřeba

12.9.2013 v 23:03 | Nahoru | #62
beru převážně na agip a letos mi odešlo čerpadlo na motorce (cena nového čerpadla 12 t), motorka má za sebou teprve 2 sezonu (funglovka) takže už jedině 100 oktan :)

Naposledy editováno 12.09.2013 23:04:20

(reakce na) Kvalita benzínu u nás a spotřeba

12.9.2013 v 23:16 | Nahoru | #63
mohy66> Přesně! Nížší spotřeba,lepší tah motoru a úspora na opravách, to je argument.

Kvalita benzínu u nás a spotřeba

13.9.2013 v 00:12 | Nahoru | #64
Je to tak..V Itálii jsme brali vždy plnou na Shell, a auto se chovalo líp..tižší kultivovanější chod.

Kvalita benzínu u nás a spotřeba

13.9.2013 v 12:54 | Nahoru | #65
Za mě teda raději ONO než Shell, při posledním tankovaní u Shellky mi auto začalo na volnoběh chcípat, natankoval jsem u ONA a bez problemu.U motorky jezdím stale za 6-6.5 litru, ať tankuju kde chci, pravda jen v Čechách...ted jsem se prekvapivě dostal na 5,2 což ale bylo zpúsobeno téměř předpisovým způsobem jízdy neboť jsem jel s kamáradem kterému vrátili papíry z čistírny, tak je hodnej

Kvalita benzínu u nás a spotřeba

13.9.2013 v 17:09 | Nahoru | #66
No, to je divný...já myslim že co pumpa to jinej benzín, když jedu 100km směr brno mám uplně jinou spotřebu než když jedu do český lípy, že by to bylo provozem dálnice vs okresky? - to né, to přece nemuže bejt takovej rozdíl, na okresce tam sice nedám ani pětku ale to stejně nemá vliv, to je jasný že je to benzínem...sice tankuju furt u jedný pumpy ale asi mi ho dávaj podle toho kam jedu.

Kvalita benzínu u nás a spotřeba

13.9.2013 v 20:05 | Nahoru | #67
Namísto minulýho N95, byť od ÖMV, jsem dneska nabral Optimal 95 u EuroOilu (o 50h dražší) a přišlo mi, že to po něm začlo jet jak splašený! Dokonce i volnoběh se zdá se trochu zklidnil. Ještě uvidíme, co spotřeba...

Kvalita benzínu u nás a spotřeba

13.9.2013 v 21:07 | Nahoru | #68
neni to treba jen tim, ze kolem baraku to.znas, vis kde stavaji policajti a podobna havet, a tak si dovolis vic tahat, a v italii jezdis plynulejc a pomalejc?

Kvalita benzínu u nás a spotřeba

13.9.2013 v 21:43 | Nahoru | #69
Já teda nvm kluci... jezdil sem evropu a bral naftu kde se dalo. V čr nejvíce shell, v zahraničí (nejvíce německo, švýcarsko) mi to bylo jedno. Jezdil jsem s Ivecem Daily 3.0. Jednou jsem si dělal takový testík - natankoval jsem plnou u nás ve Frenu na slovnaftu, dojel do nýřan na ONO, tam dotankoval a jel nach deutschland. Příjezd domů, spočítal jsem to. Příště stejná trasa akorát místo natankování na ONO jsem to vzal na shell. A výsledek?? Spotřeba o 0,24l menší, než když jsem tankoval na ONO... přepočítáno na peníze to vyšlo upe jedno kde natankuješ.
Jednou jsem se bavil na odpočívadle s kamioňákem, který jezdil pro shell, a ptal jsem se ho, jestli to je opravdu ta poctivá rakouská nafta. Zasmál se a řekl- To máš úplně jedno! Když je levnější slovnaft berem od něj, jindy zase omv... Akorát ten shell v-power diesel a ty jejich speciality jsou vždy jejich! Pěkné co?!

Kvalita benzínu u nás a spotřeba

14.9.2013 v 09:44 | Nahoru | #70
Já mám pokaždé na rakouský benzín extrémně dobrou spotřebu. Bývá to skoro litr dolů. V Čechách při cestě do Rakouska se stejným naložením motorky a stejným režimem jízdy této spotřeby prostě nedosáhnu.
Prý se do českého paliva dává až 20% nějaké náhražky. V německu prý mají normu jen 3%.
Už mně i mechanik varoval, že třeba u aut (škodovek) dovezených z německa k nám bývají problémy. Prý i škodovka sama dává jiné řídící a snad i další komponenty v palivové soustavě jednotky pro český trh a pro německý, aby pobraly ten rozdíl v palivu (ale to jsem jen slyšel od lidí co se prostě zabývají dovozem z těchto destinací).

Kvalita benzínu u nás a spotřeba

14.9.2013 v 11:19 | Nahoru | #71
To poslední je hovadina, jediný rozdíl v masově vyráběných škockách je pevnější a zvýšený podvozek Octy II (od nás z Vrchlabí) pro Rusko, když se ještě dělaly, blahé paměti.
Mimochodem teď jsme právě na Ukrajině a už jsem tu 2 viděl - je to zvláštní pohled, ta provařená kastle a posez maníka v tom málem jako v módním SUV :) o 6 cm výš nad zemí, člověka to hodně praští do očí.

Kvalita benzínu u nás a spotřeba

14.9.2013 v 17:45 | Nahoru | #72
Včera jsme se vrátili z dovolené. Německo, Rakousko, Slovinsko, Chorvatsko a zpět. Yamaha Dragstar 1100 a Kawasaki VN 800. Spotřeba 4,1 l/100 km, průměrná, tankovali jsme na jednom stojanu. Tedy Dragstar asi 4,2 a Kawa 4,0. To tady nedosáhneme ani omylem.

3 reakcí na tento příspěvek Kvalita benzínu u nás a spotřeba

15.9.2013 v 11:51 | Nahoru | #73
Vysvětlení přesně tohoto případu už tu zaznělo. Rakousko, Slovinsko, Chorvatsko - všechno země s nízkými rychlostními limity na dálnici + 100% enforcement: v každé druhé vesnici cajt s laserem, na dálnicích kamery nebo cajti s dalekohledy, na výjezdu z parkovišť čekající nastartovaná auta hlídek.
Dokonalý asfalt a v tuto dobu přes den bezvětří (vrátili jsme se z Balkánu minulý týden, resp. nevrátili přímo domů, ale přejeli na Ukrajinu) jsou spolupůsobící faktory. Zahřáté motory a gumy (= nižší jízdní odpory) jsou třetí v pořadí.

(reakce na) Kvalita benzínu u nás a spotřeba

15.9.2013 v 11:58 | Nahoru | #74

rrss píše: Vysvětlení přesně tohoto případu už tu zaznělo. Rakousko, Slovinsko, Chorvatsko - všechno země s nízkými rychlostními limity na dálnici + 100% enforcement: v každé druhé vesnici cajt s laserem, na dálnicích kamery nebo cajti s dalekohledy, na výjezdu z parkovišť čekající nastartovaná auta hlídek.
Dokonalý asfalt a v tuto dobu přes den bezvětří (vrátili jsme se z Balkánu minulý týden, resp. nevrátili přímo domů, ale přejeli na Ukrajinu) jsou spolupůsobící faktory. Zahřáté motory a gumy (= nižší jízdní odpory) jsou třetí v pořadí.



presne jizda jak posrani....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalita benzínu u nás a spotřeba

15.9.2013 v 12:24 | Nahoru | #75

rrss píše: Vysvětlení přesně tohoto případu už tu zaznělo. Rakousko, Slovinsko, Chorvatsko - všechno země s nízkými rychlostními limity na dálnici + 100% enforcement: v každé druhé vesnici cajt s laserem, na dálnicích kamery nebo cajti s dalekohledy, na výjezdu z parkovišť čekající nastartovaná auta hlídek.
Dokonalý asfalt a v tuto dobu přes den bezvětří (vrátili jsme se z Balkánu minulý týden, resp. nevrátili přímo domů, ale přejeli na Ukrajinu) jsou spolupůsobící faktory. Zahřáté motory a gumy (= nižší jízdní odpory) jsou třetí v pořadí.



Já tady z jistých důvodů jezdím stejně jak v zahraničí a tu spotřebu tu nemám, ani kdybych se posral. Teď chytrač.

1 reakcí na tento příspěvek Kvalita benzínu u nás a spotřeba

15.9.2013 v 12:28 | Nahoru | #76
Průser je, že třeba tu Vervu 100 má jen hrstka čerpaček Benzina, vim jen o Slaným, Kralupech, Velký Dobrý směr Vary a Teplicích. A pak ještě taky na D5 směr reich někde na 110km tušim, ale tam jí maj pěkně drahou. Nejlevnější maj ve Slaným 38,50 tuším. Ten benál je cítit uplně jinak než ostatní paliva a je modrej. Jinak do paliva vždy pro jistotu přidávám náhražku olova, aby to trochu mazalo čerpadlo a vstřik či ventilový sedla a kroužky Znám i pár lidí, co maj naftový auta a přidávaj tam vždy trochu 2t oleje, tk poměr 1:500 asi, kvůli mazání čerpadla a vstřiků.

(reakce na) Kvalita benzínu u nás a spotřeba

15.9.2013 v 13:34 | Nahoru | #77

Boss.trx850 píše: Já tady z jistých důvodů jezdím stejně jak v zahraničí a tu spotřebu tu nemám, ani kdybych se posral. Teď chytrač.


Taky tak. Kawu řídí manželka a ta jezdí předpisově všude. Když pominu Chorvatsko, kde je jízda opravdu na posrání ( značku s vyšší číslovkou než 60 asi neznají ) jsou limity, různá omezení a frekvence vesnic na silnicích ve Slovinsku a Rakousku podobné. A uvážím plně naložené motorky, zbývá jen kvalitnější benzín.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalita benzínu u nás a spotřeba

15.9.2013 v 13:44 | Nahoru | #78

rrss píše: Vysvětlení přesně tohoto případu už tu zaznělo. Rakousko, Slovinsko, Chorvatsko - všechno země s nízkými rychlostními limity na dálnici + 100% enforcement: v každé druhé vesnici cajt s laserem, na dálnicích kamery nebo cajti s dalekohledy, na výjezdu z parkovišť čekající nastartovaná auta hlídek.
Dokonalý asfalt a v tuto dobu přes den bezvětří (vrátili jsme se z Balkánu minulý týden, resp. nevrátili přímo domů, ale přejeli na Ukrajinu) jsou spolupůsobící faktory. Zahřáté motory a gumy (= nižší jízdní odpory) jsou třetí v pořadí.


No nevím. Po dálnici jsme nejeli, v Rakousku jsou limity vyšší a prvního policajta jsme potkali v Chorvatsku samozřejmě na asi 3 km rovném dlouhém úseku s šedesátkou.
Hladký asfalt, to ano, motor má můj vzducháč zahřátý téměř okamžitě, gumy mi připadají zahřáté stejně při našem stylu jízdy.

(reakce na) Kvalita benzínu u nás a spotřeba

15.9.2013 v 13:56 | Nahoru | #79

SuperSic58 píše: Průser je, že třeba tu Vervu 100 má jen hrstka čerpaček Benzina, vim jen o Slaným, Kralupech, Velký Dobrý směr Vary a Teplicích. A pak ještě taky na D5 směr reich někde na 110km tušim, ale tam jí maj pěkně drahou. Nejlevnější maj ve Slaným 38,50 tuším. Ten benál je cítit uplně jinak než ostatní paliva a je modrej. Jinak do paliva vždy pro jistotu přidávám náhražku olova, aby to trochu mazalo čerpadlo a vstřik či ventilový sedla a kroužky Znám i pár lidí, co maj naftový auta a přidávaj tam vždy trochu 2t oleje, tk poměr 1:500 asi, kvůli mazání čerpadla a vstřiků.


Naštěstí jsou i jiné bezbiolihové varianty: Ultra 95 u globusáckéjch a hypernováckejch stanic, Optimal 95 u EuroOilu (Čepra), Verva 95 u Benziny a možná jsem něco takového viděl i u KM-Prona. Shell V-Power 95/"Racing" bych raději neuvažoval...

Kvalita benzínu u nás a spotřeba

15.9.2013 v 20:46 | Nahoru | #80

Mr.Dan píše: Naštěstí jsou i jiné bezbiolihové varianty: Ultra 95 u globusáckéjch a hypernováckejch stanic, Optimal 95 u EuroOilu (Čepra), Verva 95 u Benziny a možná jsem něco takového viděl i u KM-Prona. Shell V-Power 95/"Racing" bych raději neuvažoval...


Proč o v-power neuvažovat? Já jezdim tu 95ku už docela dlouho v různejch moto a vždycky v pohodě. Sníženou spotřebu a pocit lepší jízdy ale nezaznamenávám, je to, řek bych, nastejno. Teď testuju tu Vervu 100 a jede to a žere asi stejně jak s každým jiným benálem.. Vervu 95 sem ještě nikde neviděl a to jezdim denně po celý republice.

1 reakcí na tento příspěvek Kvalita benzínu u nás a spotřeba

17.9.2013 v 10:50 | Nahoru | #81
A je po debatě. Klasika na motorkáři.cz. Kdyby sme tu debatovali o filckách Ivety Bartošové, tk sme v topu...
Viděl někdo z vás někde tu Vervu 95??? Já sem teď objel několik velkých čerpaček Benzina a nikde žádná Verva 95 není. Tk to bude zas nějaká fáma vy kecalové

(reakce na) Kvalita benzínu u nás a spotřeba

17.9.2013 v 11:03 | Nahoru | #82
SuperSic58> Existuje,já vervu 95 už taky viděl. Beru ale tu stovku(pokud jedu kolem benziny co ji má). Jede mi to prostě líp. Nejvíc to poznám v nižších otáčkách.

http://www.benzinapl...premiova-paliva.html

Naposledy editováno 17.09.2013 11:07:13

Kvalita benzínu u nás a spotřeba

17.9.2013 v 11:03 | Nahoru | #83
Proč myslíš?

Edit: Je tam všech 13 stanic vyjmenovanejch, kde to maj.

Naposledy editováno 17.09.2013 11:04:20

Kvalita benzínu u nás a spotřeba

17.9.2013 v 22:20 | Nahoru | #84
Aha, tk asi fakt existuje, těch 13 pouhých stanic je vysvětlení, proč sem jí ještě neviděl. Nikde ale nepíšou, ani k té 100ce, že do nich nejsou přimíchávány ty biosajrajty..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalita benzínu u nás a spotřeba

20.9.2013 v 16:54 | Nahoru | #85

Brejlovec píše: No nevím. Po dálnici jsme nejeli, v Rakousku jsou limity vyšší a prvního policajta jsme potkali v Chorvatsku samozřejmě na asi 3 km rovném dlouhém úseku s šedesátkou.
Hladký asfalt, to ano, motor má můj vzducháč zahřátý téměř okamžitě, gumy mi připadají zahřáté stejně při našem stylu jízdy.



To je právě častý omyl - zahřátí válců u tvé motorky nebo i vody u auta nemá moc společného se zahřátím oleje. Proto trvám na svém - až po nějakých 50 km bude olej zahřátý... kontrolní dotaz: proč asi BMW uvádí nutnost zkrátit výměny oleje na 5000 km u svých nadlitrových motorů, při jízdách na krátké vzdálenosti, což je v manuálu definováno jako 50 km a méně?
A to je jedenáctka chlazená vzduchem a olejem, tj. olej se u ní ohřívá v hlavách válců a do chladiče jde až po zahřátí, přes termostat. Přesto trvají na tom, že do 50 km jezdíš se studeným olejem, a já s nimi plně souhlasím.
Totéž k omylu s teplotou gum - u nás při 25 a v Chorvatsku při 35 C se teplota gum bude lišit, o to více vzhledem k "čistotě" vzduchu u nás a tam a taky počtu slunečných dnů v měsíci.
Proč je potřeba psát tak jasné věcí? Protože jsme na m.cz, bohužel.

(reakce na) Kvalita benzínu u nás a spotřeba

20.9.2013 v 20:12 | Nahoru | #86

rrss píše: To je právě častý omyl - zahřátí válců u tvé motorky nebo i vody u auta nemá moc společného se zahřátím oleje. Proto trvám na svém - až po nějakých 50 km bude olej zahřátý... kontrolní dotaz: proč asi BMW uvádí nutnost zkrátit výměny oleje na 5000 km u svých nadlitrových motorů, při jízdách na krátké vzdálenosti, což je v manuálu definováno jako 50 km a méně?
A to je jedenáctka chlazená vzduchem a olejem, tj. olej se u ní ohřívá v hlavách válců a do chladiče jde až po zahřátí, přes termostat. Přesto trvají na tom, že do 50 km jezdíš se studeným olejem, a já s nimi plně souhlasím.
Totéž k omylu s teplotou gum - u nás při 25 a v Chorvatsku při 35 C se teplota gum bude lišit, o to více vzhledem k "čistotě" vzduchu u nás a tam a taky počtu slunečných dnů v měsíci.
Proč je potřeba psát tak jasné věcí? Protože jsme na m.cz, bohužel.


Víceméně souhlas. A když už jsme v té osvětě, dalším častým mýtem je mylný názor, že vzducháč je (obecně) ohřátý dříve než vodník.

Opak je pravdou - zatímco stále ještě studený vzducháč se jízdou zbytečně (v této fázi provozu nežádoucně) ochlazuje, tak u studeného vodníka je okruh chladicí kapaliny s chladičem od motoru "odpojen" termostatem, a v této fázi téměř neochlazovaný motor se ohřívá rychleji než ožebrovaný motor chlazený náporově vzduchem.

Dochází tak u vzducháče při některých jízdních konstelacích k tomu, že za chladnějšího počasí se motor nedostane na optimální provozní teplotu ani za delší dobu, a naopak za velkých veder se nemusí dařit motor spolehlivě chladit, zvláště zadní válec u Véčkového dvouválce.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist