bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: černej kouř a cukání
28.8.2013 v 00:19
zdarec, triggřik mi při jízdě do kopce pocukává, nic hroznýho, ale je to cejtit. A jde mi černej kouř z výfuku, taky nic strašnýho, je vidět jen když dám plnej plyn a pak ho pustim, už jsem se tu dočet že je to bohatá směs, tak jsem kouknul na svíčku a je černá jak bota :D a ještě když dám z volnoběhu najednou třeba 2/3 plynu a víc tak se udusí... musim z volnoběhu trochu přidat a až pak můžu točit. Tak mě zajímá jestli to všechno souvisí s tou směsí, majitel předemnou sundal air box a dal tam "sportovní" filtr, myslim že se to pak pokoušel ladit, ale moc se mu to nepovedlo. A vladění směsi nejsem zaučen :D tak se ptám jestli se to dělá jen jehlou. Snad jste mě pochopili :D díky za rady

Naposledy editováno 28.08.2013 00:35:56

černej kouř a cukání

28.8.2013 v 00:34 | Nahoru | #1
Když motor hapruje jen při částečném plynu, hlavně v rozsahu 1/3 - 2/3 plynu a má v tomto rozsahu jednoznačně bohatou smšs, tak posuň jehlu o stupeň dolů (z pohledu k jehlové trysce, tedy aby při stejné poloze šoupátka byla jehla více zasunuta), když se to zlepší, jsi na správné cestě, možná bude nakonec třeba posunot jehlu ještě o jeden, čí více stupňů níže.
Jestli se motor hltí bohatou směsí i při plném plynu (kdy je šoupátko naplno otevřené a jehla je z trysky zcela vysunuta), je třeba dát menší hlavní trysku... za předpokladu, že hladina v plovákové komoře je nastavena správně.

Jinak nastavení volnoběžné směsi (šroubkem bohatosti, jak správně předpokládáš) se projeví i na chováni v "přechodu", tedy "rozběhu" motoru při přidání plynu. Jseš-li si jist, že se motor při přidání "uleje", zkus bohatost trochu ubrat, ale zase ne moc, aby to nezhoršilo běh motoru naprázdno. Ale v první řadě "dej jehlu níž" a uvidíš, co to udělá.
Jestli předchozí majitel nasadil propustnější filtr, tak motor měl logicky pak chudou směs a bylo třeba ji obohatit. A "ladič" to zřejmě přehnal, o čemž svědčí právě černá svíčka a stejně tak i černý kouř (saze).

černej kouř a cukání

28.8.2013 v 01:00 | Nahoru | #2
ve vysokejch otáčkách se mi to zdá v pohodě, ale nesmí do nich jít hned z volnoběhu, když dám hned plnej tak chcípne, při volnoběhu je všechno v pohodě i chytá hned, tak uvidim co udělá ta jehla...

černej kouř a cukání

28.8.2013 v 10:47 | Nahoru | #3
A když tedy mírně přidáš, nebo pomalu otevřeš plyn, tak jak se motor zachová? Nabere otáčky plynule, nebo do nich jakoby "vyskáče", zaváhá, nebo i zastřílí z laufu? Potom by byla směs naopak chudá a chtělo by to dát jehlu výš, nebo i slabě obohatit volnoběh. Ale jestli se mtor s ryhclým přidáním naopak "zadusí" za "tupého, bublavého" zvuku a ještě černě zakouří, tak se hltí bohatou směsí a je třeba dát jehlu níž.

Důležité je právě to, že motor hapruje jen při částečném plynu, pak je to jasně chybným nastavením jehly. Jestli při plném plynu (kdy jehla už množství benzinu neovlivňuje) jede skutečně dobře, tak hlavní tryska bude v pořádku a řeš jen jehlu.

černej kouř a cukání

28.8.2013 v 10:47 | Nahoru | #4
nezapomen ladit s vycistenym vzduchovym filtrem

černej kouř a cukání

28.8.2013 v 11:20 | Nahoru | #5
J.M.K.: při pomalym přidání tam vleze dobře, žádný zpoždění ani palba z vejfuku :D, jojo při plnym plynu se "zadusí", v plnym plynu, jede krásně a ani necuká, takže dneska dám jehlu níž a uvidíme

E: callowsick: pro jistotu ještě vyčistim

Naposledy editováno 28.08.2013 11:49:45

1 reakcí na tento příspěvek černej kouř a cukání

28.8.2013 v 14:31 | Nahoru | #6
Když jsem to rozebral tak byla jehla na nejnižším zářezu, daj jsem to o 2 nahoru. Natočil jsem jak to reaguje na přidání plynu před zvýšením jehly a po zvýšení jehly, moc to nebere ten zvuk jak to chcípá :/ a zdá se mi že se to ještě zhoršilo, že stačí přidat o něco míň plynu, aby to chcíplo než předtim...

Edit: Byl jsem tam ještě jednou a zvednul jsem to ještě o jen zářez a zlepšilo se to o dost, pořád chcípá na plnej kotel, ale už můžu z volnoběhu víc přidat, nejlepší by byl origo air box...

Naposledy editováno 28.08.2013 15:23:49

(reakce na) černej kouř a cukání

28.8.2013 v 16:10 | Nahoru | #7
šinys> Mně to na té druhé nahrávce přijde naopak trochu lepší, že už se motor nezadusí tak rychle (po prvním přidání nezhasne úplně, ale rozběhne s a dokonce nabere otáčky). Navíc, jestli už tolik nezakouří, opět je to důkaz zlepšní.

Origo airbox by naopak svým větším odporem motor zase "přidusil". Spíš ještě zkus mírně zalaborovat s nastavením bohatosti volnoběhu, jak na to bude motor reagovat. A kdoví, jestli už také není jehla hodně ochozená a ztenčená. Potom také bude propouštět víc benzinu, než má. A každopádně zkontroluj i nastavení hladiny v karbci. Správná hladina a čistý filtr jsou základem před seřizováním.

černej kouř a cukání

28.8.2013 v 16:15 | Nahoru | #8
je pravda, že už skoro přestal kouřit... je tam ještě jeden zářez, mám to dát na něj?

černej kouř a cukání

28.8.2013 v 16:57 | Nahoru | #9
Klidně to ještě na ten poslední zářez dej a uvidíš, co to udělá. Pak také po několika km jízdy koukni na svíčku, ať poznáš, jak je na tom směs. Ale je divné, že bys dal jehlu úplně dolů a pořád by byla směs bohatá. Pak je buď zanesený filtr, nebo vysoká hladina, nebo "vyklochtaná" (rozšířená) jehlová tryska, nebo naopak ztenčená jehla. Nebo by mohl eventuelně být ulomený kus jehly (pak se motor od určité polohy plynu začne dusit, ale na plný pojede zase relativně dobře).

černej kouř a cukání

28.8.2013 v 18:10 | Nahoru | #10
když jsem to dal uplně nahoru, tak stačilo malinko přidat a chcípnul, na předposledním zářezu je to nejlepší možnost, přestal kouřit, ale pořád nejde vytočit hned na max z volnoběhu. V jízdě mě to nějak neomezuje, tak to asi nechám tak, ještě uvidim jak se zbarví svíčka... a budu to řešit pokud se to zhorší, filtr jsem dneska čistil

černej kouř a cukání

29.8.2013 v 22:38 | Nahoru | #11
Tak motorka po ochuzení směsi jede mnohem líp, už necuká, jde výrazně líp do otáčke, teda kromě toho že se nevytočí hned z volnoběhu

černej kouř a cukání

29.8.2013 v 23:51 | Nahoru | #12
Ještě dost záleží na tom, jestli je karbec klasika s přímo ovládaným šoupátkem, nebo je membránový (rovnotlaký). Aby nakonec to haprování v přechodech nedělala vadná membrána.

A také po chvilce ježdění koukni na svíčku, jak jsi na tom se směsí, aby to nebylo zase moc chudé.

černej kouř a cukání

30.8.2013 v 19:11 | Nahoru | #13
Furt řešíte bohatost směsi, ale jak už bylo výše napsáno, chce to taky čistej filtr. A to tak, že velmi. Držím palce.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vzduchový filtr Kentoya Trigger 200 Kentoya Trigger 125, Kentoya Trigger 200 Terezka108 4 20.3.2022 v 03:14 zdenysrx6
Maska Kentoya Trigger 125 Kentoya Trigger 125, Kentoya Trigger 200 Terezka108 2 15.5.2021 v 07:50 callowsick
Díly na Kentoya Trigger Kentoya Trigger 125 Arniald 1 10.5.2020 v 09:39 MungoJerry
a Kentoya Trigger 125 drozdos 5 5.3.2020 v 11:25 jarykurejs
Podsedlové plasty Kentoya Trigger 125 domin26 0 1.5.2018 v 16:19 domin26


TOPlist