globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: klouzající spojka
20.8.2013 v 23:22
Ahoj, nedávno jsem koupil suzuki gs 500, rok výroby 2005, najeto údajně ke 40.000 km. Problém je ten, že občas klouzne spojka. Dělá to jak při větších kvaltech(např. když ve 120 na šestku dám plnej, tak klouzne), tak i při rychlém přeřazování, třeba z jedničky na dvojku poté, co jedničku vytočím, hned klouzne, jak uberu a přidám pomalu, je to ok. Na jedničku při protůrování se spojkou a rychlém puštění klouzne taky.

K výměně oleje jsem se zatím ještě nedostal, ale je tam olej mogul 5100. S GS 500 nemám zkušenosti, do dneška mám zkušenosti jen s motocyklama české výroby, ale předpokládám, že to může být 4mi věcmi - moc přitažené lanko, špatný olej, malý přítlak pružin, nebo sjeté lamely.

Páčka má už takhle vůli půlku chodu, po uvolnění šroubu cca o 4 otáčky není žádný rozdíl - tedy za jídy, páčka bere ještě míň. Vzhledem k tomu, že mogul 5100 užívá na GSu snad půl fora, předpokládám, že snad by v něm nemusel být problém - nicméně stejně půjde v brzké době na výměnu. Je nějaký způsob, jak bez rozebírání spojky zjistit, jestli je problém v lamelách či pružinách? Nebo může být problém ještě jinde? Předpokládám, že lamely mají mít určitou tloušťku. Nevím, kolik můžou mít tady na tom stroji výdrž, je možné, že po těchto údajných kilometrech to mají za sebou?

V případě, že budou lamely KO, jakou značku mám spíše shánět ? Na netu jsem narychlo našel výrobce Lucas, NHC, Newfren, EBC... Je to fuk, nebo je lepší si připlatit, případně zvolit jiného výrobce? Zvládnu výměnu sám, nebo je potřeba spec. nářadí? Na starších strojích si vše na motorkách dělám sám a GSo jsem si koupil s podobnou vidinou, že základní servis zvládnu.

Díky za rady :)

1 reakcí na tento příspěvek klouzající spojka

21.8.2013 v 00:32 | Nahoru | #1
Se značkou lamel bohužel neporadím, sám jsem je měnit nemusel, motorku jsem zas tak dlouho neměl. Ale GS není zase žádné torpédo, abys "podřadnější" lamely hned spálil, pokud tedy nedáš nějaký jooo čínský šmejd.

Spojka je na pravé straně, takže když motorku opatrně položíš na levý bok, tak ani nemusíš vypouštět olej. Jen před sundaváním škeble prvně sundej to malé víčko (s napisem "suzuki"), jsou pod ním cívky snímající polohu kliky (pro zapalování) a už si nepamatuju, jestli není třeba je před sundáním škeble vyndat. Cívky jsou ale "v suchu", neplavou v oleji.

Jinak k Deštné dojet autem není problém.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) klouzající spojka

21.8.2013 v 06:49 | Nahoru | #2

J.M.K. píše: Se značkou lamel bohužel neporadím, sám jsem je měnit nemusel, motorku jsem zas tak dlouho neměl. Ale GS není zase žádné torpédo, abys "podřadnější" lamely hned spálil, pokud tedy nedáš nějaký jooo čínský šmejd.

Spojka je na pravé straně, takže když motorku opatrně položíš na levý bok, tak ani nemusíš vypouštět olej. Jen před sundaváním škeble prvně sundej to malé víčko (s napisem "suzuki"), jsou pod ním cívky snímající polohu kliky (pro zapalování) a už si nepamatuju, jestli není třeba je před sundáním škeble vyndat. Cívky jsou ale "v suchu", neplavou v oleji.

Jinak k Deštné dojet autem není problém.



Tomu s cívkama moc nerozumím. Proč jsou třeba sundávat, když spojka je napravo a toto víčko a zapalování nalevo?

E: teď jsem si všiml že jsem napsal blbost a zase si popletl levou a pravou

Naposledy editováno 21.08.2013 11:39:53
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 13.5.2024 v 21:08 Deadman
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava


TOPlist