Toť k teorii principu tachometru, ty plastové ozubené převody tvoří redukci otáček pro počitadlo ujetých km.
A co je na budíku za závadu? Jestli ukazuje více (přeměřuje), bývá zpravidla zeslabená pružina, nebo může být Ferrarisův systém zanesen bordelem, takže se magnet a miska dostávají mechanicky do kontaktu a zvyšuje se tak její unášení. Nebo mohou o sebe "štrejchat", díky vyběhaným ložiskům.
když tachec naopak podměřuje, tak může buď váznout ložisko misky, nebo je zeslabený magnet, popř. může být zvětšená vzduchová mezera mezi miskou a magnetem (účinek pole klesá se čtvercem vzdálenosti).
Jestli ano, tak odpoj lanko od převodovky, napoj na vymontovaný tachec, druhý konec lakna chyť do vrtačky, opatrně roztoč a uvidíš, jestli se otáčí magnet a celkově se vnitřek tachecu pohybuje (pozor na směr otáčení, ten ale poznáš při tlačení motorky vpřed). Jestli se točí, ale miska se nepohne (ani při vyšších otáčkách - uvažuj, že zpravidla bývá tachec kalibrován na 1 otáčka hřídele = jeden ujetý metr), tak bude mechanicky zaseknutá, pokud tedy předpokládám, že magnet odbuzený není.
Zrada může být nakonec i v tom, že v "polorozebraném stavu" (jako na druhé fotce) může systém fungovat, ale po sestavení a nasazení ciferníku může třeba ručka začít o něco drhnout a už se nepohne. Takže zkontroluj i to, zda ciferník a celá sestava není nějak zdeformovaná, zda při opatrném ručním otáčení ručkou tato nikde nedrhne.
2 reakcí na tento příspěvek oprava budíku na hornetu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oprava budíku na hornetu
Na stejném principu je i elmag. retardér u náklaďáku, akorát že tam jsou magnety napevno uchycené, takže kovový rotor se pak vlivem vířivých proudů začne brzdit. Můžeš to snadno vyzkoušet, když u klasického asynchronního (indukčního) motoru s kotvou na krátko pustíš do statoru stejnosměrné napětí (třeba z nabíječky), (u třífázového musíš spojit fáze do série) a uvidíš, jak proud v řádu jednotek A bude kotvu brzdit proti otáčení.
Jižik68> Jestli jseš si jist, že se mechanicky v tachometru nic nevysypalo, tak to dost vypadá na ten zeslabený magnet. Magnet totiž můžeš "odbudit" zahřátím, nebo mechanickým nárazem. Ale moc se mně nezdá, že by se magnet odmagnetoval jen pádem motorky, jelikož náraz, jaký by jej odbudil, by musel svou silou i poškodit celý mechanismus tachometru. Bohužel není snadné "sílu" magnetu změřit běžnými prostředky, nejsnazší bybylo půjčit si od někoho stejný budík a sílu magnetů porovnat.
Spíš bych to ale viděl na nějaké deformace v budíku, které pohyb ručky blokují. Miska s rafičkou nějakou axiální vůli na hřídeli mít může, ale jestli se nepohne, ani když je nejblíž magnetu a zároveň se v té poloze volně otáčí, tak to vypadá na ten odbuzený magnet.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Součásti systému vstřikování paliva... Honda CB 600F Hornet, Yamaha SR 400, Yamaha FZ6 Faze... | Mufiozo | 6 | Dnes v 14:27 Krautkopf |
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet | Radysek79 | 8 | 27.4.2024 v 15:23 lenkochal |
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet | Paťas96 | 5 | 23.4.2024 v 20:43 holl75 |
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet | vodnikw | 6 | 17.4.2024 v 19:08 Anti |