globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zřejmě nechladí jak má.
Zdravím kolegové, dneska se mi vyvrbil na mojí krasavici bohužel jeden problém a doufám že mi tu chytřejší kolegové poradíte. Jel jsem se ráno projet kousek za město a měl jsem při jízdě pocit, že do mě pere od levý strany motoru šílenej žár. Když jsem zastavil tak se sahara ještě chvilku protáčela, tak jsem se podíval do expanzky jestli tam něco mám - byla plná.
Ještě ten samej den jsem jel trasu cca 30 km za město, při stálejch 90 km/h už bylo horko od motoru nesnesitelny tak jsem zastavil, chcípl, nechal saharu dotočit (mám pocit že se mi beztak zapla hned po par kilometrech) a koukl se znova do motorky, víčko od expanzky fuč (nevím jestli to nějak vadí) a z levý strany se ozývalo docela znatelný "cvakání" od motoru. Termostat vypadá že je v pořádku, kontrolka chlazení se nerosvítila (beztak mam pocit že čidlo je mrtvý). Nějaký nápady? Nebo je to normální, že se ERka takhle nehorázně zahřívaj?

Zřejmě nechladí jak má.

Skvělá odpověď, děkuji! 10.8.2013 v 20:27 | Nahoru | #1
no tvoje moto neznám ale princip by měl být stejný zkus odvzdušnit vodní pumpu měl by tam v horní části být odvzdušňovací sroub pokud to nepomůže tak vyndej termostat a zkus jet bez něj samozřejmě víčko na expsnzku si sežeň

Zřejmě nechladí jak má.

Skvělá odpověď, děkuji! 10.8.2013 v 20:39 | Nahoru | #2
Podivej se do servisniho manualu najdes tam postup jak zkontrolovat funcknost teplotniho cidla co rozsvecuje kontrolku prehrati motoru. Jinak jestli se ti rozebehla sahara za jizdy dnes tak nebude neco vporadku. BUd tam mas malo vody/zavzdusnino nebo ti nejde pumpa.
takze jak ti psal zazaj zkus odvzdusnit, zkontroluj kolik tam mas vubec hladici kapaliny, hladina musi byt tesne pod vickem chladice, spis ti neco utece kdyz ho otevres.
Zaroven bych s otevrenym vickecm chladice zkusil protoci motor, jestli ti to zacne strikat ven (takova primarni kontrola jestli se pumpa vubec toci).
Jestli ti chybi kapalina, tak bych zkontroloval olej jeslti ti to nekde netece pod hlavou do oleje.

Zřejmě nechladí jak má.

10.8.2013 v 21:01 | Nahoru | #3
Vodní pumpu jsem odvzdušňoval minuly týden kdy jsem to měl rozebrany, motorku jsem nahodil, dal víčko chladiče fuč naplnilo se jen dno ale po prohřátí motorky se naplnil po okraj (samo sebou začaly litat bubliny takže sem to nechal nakopnuty tak dlouho dokud nezustala jen čistě chladící kapalina), jinak mi to nestříkalo ven. Každopádně to udělám pro jistotu znova u ERka to takova tragedie není.
Jinak díky pánové, zkusím ještě zkontrolovat jak je na tom termostat pro jistotu, co jsem tady někde už četl tak prý do hrnce s vodou a při jaky teplotě otevírá že?
Spíš mě docela trápí to soustavný "cvakání" jak jsem nahoře psal, ozývá se to po každý jízdě kdy se to takhle zahřeje jako kdyby se nějaký relátko pořád dokola snažilo sepnout

Zřejmě nechladí jak má.

Skvělá odpověď, děkuji! 10.8.2013 v 21:04 | Nahoru | #4
Ahoj strýčku ,můžu tě s klidným svědomým ubezpečit,že ono horko od motoru obzvláště u ERka je normální.Také se občas koukám ,jestli mi nehoří u prd... ,každopádně není normální,že se ti uvolnilo víčko,mohl ti vzniknout podtlak proto vystřelilo.Každopádně kontrola u vodní pumpy a oleje,zda neobsahuje vodu ,je na místě.Prošel bych i hadice,jelikož se tam mohl usadit bordel a ted kapalina špatně protíká.Držím pěsti a at vše dobře dopadne .drž se

Zřejmě nechladí jak má.

10.8.2013 v 21:36 | Nahoru | #5
víš nechci tě strašit ale vypadá to že máš v háji vodní pumpu podle toho jak to popisuješ tak to vypadá že turbínka která ti honí vodu v chl. soustavě se netočí protože pokud máš dost kapaliny a máš odvzdušněno tak pokud máš sundaný víčko chladiče tak by ti měla tímto otvorem stříkat (hodně rychle unikat) chl. kapalina vypust kapalinu, vymontuj pumpu, a zjisti proč se netočí

Zřejmě nechladí jak má.

10.8.2013 v 21:37 | Nahoru | #6
Jo a to cvakání mám také ,jde o cvakání v oblasti výfuku ?pokud ano,je to právě on,proto volím jeho výměnu Bylo mi řečeno,že když je uvnitř výfuku již vypálená vložka,rozpíná se kov mnohem více.při odstavení mota po jízdě se výfuk zase ochlazuje ,proto v něm takto cvaká.Takže bud nově vyvložkovat nebo dát prostě nový.Já volím variantu výměny i z důvodu lepšího zvuku a aspon koníka navíc

2 reakcí na tento příspěvek Zřejmě nechladí jak má.

11.8.2013 v 00:15 | Nahoru | #7
ZAZAJ> Do háje tak to moc milý překvapení není, i když na druhou stranu opravdu by měla stříkat ven? I v servisnim manualu je napsaný, že se má víčko dát pryč, nastartovat a čekat dokud se soustava "sama" neodvzdušní s tím, že se chladící kapalina nemusí vypouštět, to by jim tam v servise přece vystříkala komplet ven než by se odvzdušnila

Bart1101> nejsem si jistej, vždycky mám pocit že mi to jde z levý části motoru kam vede elektrika ze snímaču (jestli se nepletu) a nebo ze svodu

edit: můžu si ověřit funkčnosti vodní pumpy tím, že si otevřu víko od vodní pumpy a nakopnu motorku? Nevím jestli je to blbej nebo dobrej nápad, ale sám nevím jak si jinak ověřit kde je problém

Naposledy editováno 11.08.2013 00:24:11

Zřejmě nechladí jak má.

11.8.2013 v 00:38 | Nahoru | #8
Tak potom mě nic nenapadá ,když vypneš klíček,přerušíš tím elektrický okruh v celém motu.Relé tudíž pracovat nebude.Samovolně ti impulz nedá.Doporučím ti to s tím výfukem odskoušet.zahřej to,a potom hlídej jak dlouho se cvakání ozívá.pokud ustane po vychladnutí výfuku,je to stejný problém jako mám já.pokud dříve nebo později,koukni do servisáku co se v těch místech ukrývá a jdi po tom.

(reakce na) Zřejmě nechladí jak má.

Skvělá odpověď, děkuji! 11.8.2013 v 09:56 | Nahoru | #9
StrejdaMortymer> psal jsem že tvoje moto neznám ale mělo by to být stejné jako u mojí kawy prostě pokud máš dostatek chl. kapaliny a máš správně odvzdušněno tak máš chl. soustavu úplně plnou chl. kapaliny a to včetně chladiče takže když je vše jak má být tak když otevřeš víčko chladiče (za studená ,motor vypnutý) tak by ti měla somovolně vytékat chl. kapalina (vytečou asi tak 2 deci) pak se vytékání samo zastaví když v tomto momentě nastartuješ tak jak se kapalina v okruhu dá do pohybu tak ti samozřejmě musí unikat otevřeným víčkem chladič samozřejmě nevyteče všechna jen něco ale ty tak poznáš že je pumpa ok protože vidíš jak se ta chl. kapalina hejbe

(reakce na) Zřejmě nechladí jak má.

11.8.2013 v 10:02 | Nahoru | #10
StrejdaMortymer> to že vypustíš kapalinu otevřeš víčko pumpy chlazení a nastartuješ není dobrej nápad jedině že bys odpojil svíčky a točil jen startérem já osobně bych ale vyndal tu pumpu celou máš to asi jen o 3 šrouby víc a může ji zkontrolovat opravdu detailně

1 reakcí na tento příspěvek Zřejmě nechladí jak má.

11.8.2013 v 14:49 | Nahoru | #11
Tak už mi z toho jde hlava kolem, dneska jsem to vytáhl odvzdušnil (chovalo se to stejně jak jsem psal výše při odvzdušnování), vypustil komplet a ke konci se na mě vyvalilo známý zelený bahno z planety hnus, se kterym sem zápolil hned po koupi, nechapu kde se to tam vzalo komplet chladící systém už jsem jednou čistil, asi se to někde usadilo a teď se to hnulo (pumpa tlačí a jede jak má naštěstí). Každopádně jsem dolil novou chladičku jel se projet a sahara nic, motor se nepřehříval, ale po delší době to zas pomalu začínalo nabírat na nepřirozeným žáru. Tak mě napadá, že by to mohla být křivá hlava, je to možný?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zřejmě nechladí jak má.

11.8.2013 v 15:51 | Nahoru | #12
StrejdaMortymer> to zelený bahno z planety hnus bych rád viděl nemáš náhodou fotku? co používáš za chladící kapalinu? tak jestli se ti to dlouhodobě přehřívá tak je asi možný že se tím horkem něco může prohnout nebo prasknout ale to už je na větší rozborku a hlubší průzkum to tady asi nevyřešíme

(reakce na) Zřejmě nechladí jak má.

11.8.2013 v 17:45 | Nahoru | #13
ZAZAJ> foto nemam bohužel, jedná se o plíseň která se v chladícím systému vytvořila za tři roky kdy motka stála v garáži u původního majitele. Když jsem to komplet čistil tak jsem myslel, že jsem se toho zbavil, ale nejspíš se to někde usadilo. Chladící kapalina je klasická nemrzka s bodem tuhnutí -37° (pro kawu stačí -35°) míchnutá s destilkou 1:1.
Narazil jsem na starší téma
http://www.motorkari...ft=129010&fid=68
Hoši tam popisují, že křivá hlava či načnutý těsnění je celkem běžný u těhle motorů takže asi do servisu, protože sám to nerozeberu :/

Zřejmě nechladí jak má.

11.8.2013 v 18:18 | Nahoru | #14
jo tak to bude nejlepší s tou chladící kapalinou jsem myslel jestli tam někdo nenalil obyčejnou vodu z vodovodu když to necháš chvíli stát to se tam pak dějou hrozný věci přesně jak píšeš prostě tam něco naroste menší hadičky se ucpou železo zrezne hliník zoxiduje a když to smícháš dohromady tak z toho vznikne přesně taková sr..ka jakou jsi popisoval některý lidi jsou hrozný prasata tak hodně štěstí s opravou

1 reakcí na tento příspěvek Zřejmě nechladí jak má.

12.8.2013 v 13:47 | Nahoru | #15
Takže pánové rada pro příští generace, po čase se vám do může do chladící soustavy dostat všelijakej sajrajt, kterej se hodně rád usazuje v kolenech hadiček a nebo na dně expanzní nádobky, tenhle plesnivej hnus (zelenohnědá, hnědá barva) rád cestuje po celým chladícím okruhu kde se potom rád připálí a je zaděláno na průser, jedinej způsob jak sem to zatim já dostal pryč bylo vzík velkou stříkačku s hadičkou a protlakovat to s destilkou každý samostatně. Teď už mi to chladí jak má víceméně, ale je dobrý si to po zimě aspon zkontrolovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zřejmě nechladí jak má.

12.8.2013 v 15:10 | Nahoru | #16
StrejdaMortymer> tim bych se moc nechlubil, jednoznacne zanedbana udrzba. Chladici kapalina se meni a 2 roky . Po koupi jete motorky pocitam stim ze predchozi majitel byl kokot a menim vsechny provozni kapaliny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zřejmě nechladí jak má.

12.8.2013 v 15:23 | Nahoru | #17
gugo> ERko mám teprve dva měsíce a všechny provozní kapaliny i filtry jsem měnil hned po koupi, chladící systém jsem dokonce celej po částech taky čistil, ale tím jak to stálo dlouho a začal jsem s tím jezdit tak se všechny "tvrdý" usazeniny hnuly a zaprasili chladící systém znova

(reakce na) Zřejmě nechladí jak má.

Skvělá odpověď, děkuji! 12.8.2013 v 23:21 | Nahoru | #18
StrejdaMortymer> to pak sorry, ale predchozi majitel byl asi pekny prase, bo ja jsem v nouzi lil do motorky i vodu z potoka a nic takoveho nemam .
Asi bych doporucil sundat a proplachnout chladic, jiny misto kde se to muze drzet asi nebude.
Obecne ethylenglycol rozpousti usazeniny, dycky napodzim kdyz napoustim okruh solarniho ohrevu bojleru se strachuju kde to zacne kapat
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 Pavel500 13 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Karbce Kawasaki ER 5 ostrava 1 10.3.2024 v 16:53 ja1
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 kastanbabeťťák 4 8.2.2024 v 12:45 Pedl
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 XkovixCZ 3 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_


TOPlist