globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Chlazení v létě
 
8.8.2013 v 21:01
Čus, Máte problémy s přehříváním teď když jsou takový vedra?
Já když tomu delší dobu dávám, tak mě věčně oslňuje kontrolka přehřátí... Nemáte nějáké tipy jak motorku uchladit? Napadlo mě zapojit sériově ještě jeden chladič, myslíte že to hodně pomůže?
Jinak liju neředěnej fridex

1 reakcí na tento příspěvek Chlazení v létě

9.8.2013 v 11:52 | Nahoru | #1
Kdyby jsi mel jistotu, ze motorka neprijde nikdy do mrazu, dej cistou destilku. Zadny mazani, ani konzervace, ani zvysovani bodu var se nekona..je to o tom tlaku, jak bylo receno.

(reakce na) Chlazení v létě

9.8.2013 v 13:14 | Nahoru | #2

Chapadlo píše: Kdyby jsi mel jistotu, ze motorka neprijde nikdy do mrazu, dej cistou destilku. Zadny mazani, ani konzervace, ani zvysovani bodu var se nekona..je to o tom tlaku, jak bylo receno.


Nemrzka maže těsnění vodní pumpy, vyzkoušeno na vlastní kůži, když zkusíš směs mezi prasty, je taková mastná. Navíc destlilka se chová agresivně, tím že v ní nejsou rozpuštěný minerální látky jako v normální vodě tak se je snaží rozpustit, a až se ti destilka díky elektrokorozi prožere blokem ven, budeš koukat..

Chladicí kapalina
Odpovídá Petr Chytka, ředitel českého zastoupení firmy Sunoco a vysokoškolský profesor.

Je naprostý omyl, že chladicí kapalina se nemusí měnit. Její hlavní složkou je většinou etylenglykol. Jde o látku ropného původu, která dává chladicí kapalině onu nemrznoucí vlastnost, podle stupně naředění vodou. Ona je tím důvodem, proč si mnozí motoristé myslí, že chladicí kapalinu není třeba měnit. Etylenglykol totiž s léty nemrznoucí schopnost neztrácí. A tak se rozšířil omyl, že stačí hustoměrem před zimou změřit hustotu, doplnit odpařenou vodu a je to. Chladicí kapalina má ovšem více funkcí než odvádět teplo a nezmrznout. A ty už časem mizí.

Například se vyčerpávají látky zabraňující jejímu okyselování. Takto kyselá chladicí kapalina pak reaguje s barevnými kovy těsnění pod hlavou, je agresivní vůči hliníku a může tvořit i takzvané galvanické mikročlánky. Výsledkem je rozrušení těsnicích ploch a vážná závada motoru. Pak už kapalinu skutečně každý vymění, když uvidí, co způsobila a co z motoru vyteklo. A napříště mu nebude těch pár stovek líto.

V chladicím okruhu je spousta plastových či pryžových těsnění a hadic. Čerstvá kapalina obsahuje látky zabraňující jejich oxidaci, tedy tvrdnutí či u těsnění rovněž měknutí a bobtnání. Velmi důležitá je inhibace koroze - funkce zabraňující napadení kovových povrchů bloku motoru a hlavy válců korozí. Důležitým úkolem chladicí kapaliny je i zajišťovat hladký chod vodní pumpy, tedy její mazání . Neméně důležitou funkci znamená zabránění tvorby nárůstů uvnitř potrubí a kanálů, popřípadě jejich rozpouštění.

Naposledy editováno 09.08.2013 13:15:18
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist