globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Chlazení v létě
 
8.8.2013 v 21:01
Čus, Máte problémy s přehříváním teď když jsou takový vedra?
Já když tomu delší dobu dávám, tak mě věčně oslňuje kontrolka přehřátí... Nemáte nějáké tipy jak motorku uchladit? Napadlo mě zapojit sériově ještě jeden chladič, myslíte že to hodně pomůže?
Jinak liju neředěnej fridex
Předchozí
1 2
Následující

Chlazení v létě

8.8.2013 v 21:15 | Nahoru | #1
proste to tam zanes a neber spet kym nebude motorka ok.vsak ak maju aj ine take 125ky tak nech to porovnaju na skusobnej jazde .hlavne sa nenechaj ukecat ze je to v poriadku .ak sa hrabali vo vyfuku tak treba doladit aj karbec alebo co to ma.
sorac chcel som napisat do inej temy

Naposledy editováno 08.08.2013 21:19:05

Chlazení v létě

8.8.2013 v 21:16 | Nahoru | #2
jako první zkontroluj ejstli tam dáš dost kapaliny a jestli funguje termostat a taky napiš o jakou motorku se jedná

Chlazení v létě

8.8.2013 v 21:18 | Nahoru | #3
neřeším GeeSo nemá kontrolku

1 reakcí na tento příspěvek Chlazení v létě

8.8.2013 v 21:24 | Nahoru | #4
Kapaliny mám dost, ale myslím že se mi "vyvaří" a vyteče přepadem...., Jak zjistím jestli funguje termostat?
Motorka je to Rieju RRX, motor AM6
Motorku mám trochu předělanou no... Točí 13 000 a je tam jen takovej malinkej chladič... Mám větší válec a laděnej výfuk, kterej táhne od vyšších otáček

1 reakcí na tento příspěvek Chlazení v létě

8.8.2013 v 21:41 | Nahoru | #5
Proč tam máš neředěnou chladící kapalinu? Pokud nemyslíš již namíchanou směs od nějakýho výrobce tak si myslím že je celkem hloupost lejt tam čistej antifreeze kterej nezamrzá,ale sám o sobě nechladí zrovna nejlíp. Když se ti to tak hřeje tak to zkus vylejt a nalej tam ted přez léto jen čistou destilku a uvidíš jestli to nepomůže.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení v létě

8.8.2013 v 21:46 | Nahoru | #6
samanil> to myslíš vážně co jsi tu napsal ? destilku jo - no tak po tobě bych chtěl motku

Chlazení v létě

8.8.2013 v 21:47 | Nahoru | #7
Neředěná chladící kapalina pomaleji přebírá teplo . Zkus to naředit podle toho co píšou na pixle.

Chlazení v létě

8.8.2013 v 21:48 | Nahoru | #8
Pozor na to ....jestli tam mas opravdu neredeny antifreeze,tak vypust 3/4 naplne a dolej destilkou....sam o sobe neredeny spatne odvadi teplo...

Chlazení v létě

8.8.2013 v 21:48 | Nahoru | #9
Jak už psali kluci, jestli tam je neředěnej antifreeze tak ho zkus vylejt a dát destilku s nemrzkou u svojí Aprilia RX 50 ( AM6 ) taky jeden malý chladič ... nidky jsem problém s přehřátím neměl a měl jsme tam nemrzku do hliníkovejch válců zředěnou s destilkou v poměru 1:1

Naposledy editováno 08.08.2013 21:49:17

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení v létě

8.8.2013 v 21:53 | Nahoru | #10
Bingi666> čemu muže tak moc vadit, když tam dá na chvíli samotnou destilku?

(reakce na) Chlazení v létě

8.8.2013 v 21:56 | Nahoru | #11

samanil píše: Bingi666> čemu muže tak moc vadit, když tam dá na chvíli samotnou destilku?



kdyby se během týdne pokazilo počasí a spadlo to na -30, tak může poškodit motor. Jinak asi půjde o všěobecnou představu, že destilka způsobí korozi a za 100km sežere motor jako kyselina.

...asi jako když nevyměníš olej na jaře, protože přes zimu se proměnil na kyselinu

Chlazení v létě

8.8.2013 v 22:00 | Nahoru | #12
Zapojovat další chladič je podle mě kravina a bast...nejjednoduší bude zkusit napojit ventilator pres vypinac a skusit jet ze zaplým ventilatorem...není to sice nějaká extra pomoct k uchlazení ale za pokus to stojí.Jinak pokud tam mas cisty fridex tak jak psali kluci ZREDIT!!

>samanil ..destilka vre pri 100C a to je v techto vedrech skoro provozní teplota motoru...fridex ti zveda bod varu+maže čerpadlo,

Naposledy editováno 08.08.2013 22:02:11

(reakce na) Chlazení v létě

8.8.2013 v 22:01 | Nahoru | #13

heavyrun píše: Kapaliny mám dost, ale myslím že se mi "vyvaří" a vyteče přepadem...., Jak zjistím jestli funguje termostat?
Motorka je to Rieju RRX, motor AM6
Motorku mám trochu předělanou no... Točí 13 000 a je tam jen takovej malinkej chladič... Mám větší válec a laděnej výfuk, kterej táhne od vyšších otáček



To jsi pekny vul a proto se ti deje co se ti deje...A neboj za chvili ti foukne tesneni kontrolko
Dej tam 50%50 jak pise vyrobce nejakych -20 a budes mit teplotu ok...dat tam koncetrat muze jen matej.Na pixle mas co pisle?

1 reakcí na tento příspěvek Chlazení v létě

8.8.2013 v 22:20 | Nahoru | #14
Fridex zvedá teplotu varu?

1 reakcí na tento příspěvek Chlazení v létě

8.8.2013 v 22:20 | Nahoru | #15
Kawuška má chladič s ventilátorem

Chlazení v létě

8.8.2013 v 22:21 | Nahoru | #16
Tak jsem vůl no... Nechtěl jse na ní šetřit nějákým ředěním, a akorát jsem to posral :D
Zkusím teda, výrobce píše 2vody na 1 kapalinu pro -16 stupnů, tak zkusím.

(reakce na) Chlazení v létě

8.8.2013 v 22:28 | Nahoru | #17

kawapavel píše: Kawuška má chladič s ventilátorem


Ventilátor je taky dobrej nápad, Sice nevím nakolik tomu pomůže, když na chladič za jízdy fouká, ale asi bych to zkusil před zapojením dalšího chladiče...

(reakce na) Chlazení v létě

8.8.2013 v 22:39 | Nahoru | #18

samanil píše: Bingi666> čemu muže tak moc vadit, když tam dá na chvíli samotnou destilku?


odejde těsnění na vodní pumpě...

Chlazení v létě

9.8.2013 v 00:02 | Nahoru | #19
liju čisté vzduch a motorka si nemá čim stľžovat takže cajk

Chlazení v létě

9.8.2013 v 08:14 | Nahoru | #20
Jezdis pomalu. Vzduch nestaci prochazet chladicem a odvatet teplo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení v létě

9.8.2013 v 08:35 | Nahoru | #21
ptaak> ano, fridex zvedá teplotu varu.. určitě se to dočteš na etiketě..

1 reakcí na tento příspěvek Chlazení v létě

9.8.2013 v 11:11 | Nahoru | #22
Nebo nějaké účinější chladící médium.

Chlazení v létě

9.8.2013 v 11:28 | Nahoru | #23

samanil> to myslíš vážně co jsi tu napsal ? destilku jo - no tak po tobě bych chtěl motku



>samanil ..destilka vre pri 100C a to je v techto vedrech skoro provozní teplota motoru...fridex ti zveda bod varu+maže čerpadlo



výsměch a rady odborníků ...
co ti destilka může na hliníkovým motoru zničit ? Jak antifrééz namaže tu pumpu, který uložení konkrétně ? ... nesmíte tolik číst ty nápisy na lahvičkách. Teplota varu je spíš otázkou tlaku ve kterým ten kterej systém funguje a 100°C by orzhodně neměla bejt "běžná" provozní teplota motoru ani v těchto dnech...to že to někde ve městě vyleze je něco trochu jinýho.

K topiku, máš-li to takhle "poladěný" nediv se, že se to hřeje. Jako první zkus vyrobit něco co zvětší nápod na chladič...pak třeba nucený chlazení(další chladič ti taky nemusí pumpa protlačit - další odpor v průtoku)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení v létě

9.8.2013 v 11:37 | Nahoru | #24

Bingi666 píše: samanil> to myslíš vážně co jsi tu napsal ? destilku jo - no tak po tobě bych chtěl motku



Vždyť má pravdu...co a proč myslíš, že používají střelci na okruhovkách ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení v létě

9.8.2013 v 11:44 | Nahoru | #25

Rogerer píše: Vždyť má pravdu...co a proč myslíš, že používají střelci na okruhovkách ?



antifrééz, aby jim namazal pumpu a konzervoval vnitřní prostor chlazení bloku ...a taky to mívá pak o 3-7BHP víc(ale to musíš ještě hodit sandál přes pravý rameno a sníst kozí bobek, zaječí funguje míň)

Naposledy editováno 09.08.2013 11:46:02

(reakce na) Chlazení v létě

9.8.2013 v 11:46 | Nahoru | #26

t_freedom píše: antifrééz, aby jim namazal pumpu a konzervoval vnitřní prostor chlazení bloku ...a taky to mívá pak o 3-7BHP víc(ale to musíš ještě hodit sandál přes pravý rameno a sníst kozí bobek)



Pravda...budu si muset nechat poradit od chytřejších

1 reakcí na tento příspěvek Chlazení v létě

9.8.2013 v 11:51 | Nahoru | #27
Další chladič ti asi nepomůže. Brácha má na KTM koupený větší chladiče a stejně v těchto vedrech vaří. a jestli honíš 50cmm do 13 tis rpm tak seš spíš magor než motorkář Oni to mají z nějakýho důvodu omezený

1 reakcí na tento příspěvek Chlazení v létě

9.8.2013 v 11:52 | Nahoru | #28
Kdyby jsi mel jistotu, ze motorka neprijde nikdy do mrazu, dej cistou destilku. Zadny mazani, ani konzervace, ani zvysovani bodu var se nekona..je to o tom tlaku, jak bylo receno.

(reakce na) Chlazení v létě

9.8.2013 v 13:14 | Nahoru | #29

Chapadlo píše: Kdyby jsi mel jistotu, ze motorka neprijde nikdy do mrazu, dej cistou destilku. Zadny mazani, ani konzervace, ani zvysovani bodu var se nekona..je to o tom tlaku, jak bylo receno.


Nemrzka maže těsnění vodní pumpy, vyzkoušeno na vlastní kůži, když zkusíš směs mezi prasty, je taková mastná. Navíc destlilka se chová agresivně, tím že v ní nejsou rozpuštěný minerální látky jako v normální vodě tak se je snaží rozpustit, a až se ti destilka díky elektrokorozi prožere blokem ven, budeš koukat..

Chladicí kapalina
Odpovídá Petr Chytka, ředitel českého zastoupení firmy Sunoco a vysokoškolský profesor.

Je naprostý omyl, že chladicí kapalina se nemusí měnit. Její hlavní složkou je většinou etylenglykol. Jde o látku ropného původu, která dává chladicí kapalině onu nemrznoucí vlastnost, podle stupně naředění vodou. Ona je tím důvodem, proč si mnozí motoristé myslí, že chladicí kapalinu není třeba měnit. Etylenglykol totiž s léty nemrznoucí schopnost neztrácí. A tak se rozšířil omyl, že stačí hustoměrem před zimou změřit hustotu, doplnit odpařenou vodu a je to. Chladicí kapalina má ovšem více funkcí než odvádět teplo a nezmrznout. A ty už časem mizí.

Například se vyčerpávají látky zabraňující jejímu okyselování. Takto kyselá chladicí kapalina pak reaguje s barevnými kovy těsnění pod hlavou, je agresivní vůči hliníku a může tvořit i takzvané galvanické mikročlánky. Výsledkem je rozrušení těsnicích ploch a vážná závada motoru. Pak už kapalinu skutečně každý vymění, když uvidí, co způsobila a co z motoru vyteklo. A napříště mu nebude těch pár stovek líto.

V chladicím okruhu je spousta plastových či pryžových těsnění a hadic. Čerstvá kapalina obsahuje látky zabraňující jejich oxidaci, tedy tvrdnutí či u těsnění rovněž měknutí a bobtnání. Velmi důležitá je inhibace koroze - funkce zabraňující napadení kovových povrchů bloku motoru a hlavy válců korozí. Důležitým úkolem chladicí kapaliny je i zajišťovat hladký chod vodní pumpy, tedy její mazání . Neméně důležitou funkci znamená zabránění tvorby nárůstů uvnitř potrubí a kanálů, popřípadě jejich rozpouštění.

Naposledy editováno 09.08.2013 13:15:18

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení v létě

9.8.2013 v 13:20 | Nahoru | #30

Rogerer píše: Vždyť má pravdu...co a proč myslíš, že používají střelci na okruhovkách ?



No, není to třeba proto, že když to někde rozstřelí, tak si na tom ostatní rozbijou čumáčky? Protože antifreeze je na bázi etylenglykolu, kterej je mastnej?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist